مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید- یک حرف منطقی! دولت باید هزینه برخی سرویس ها (ارتباطات روستایی) را از جیب خودش بدهد!

[box type=”info”]مخابرات ما- نظر جالبی است.نویسنده بخش سرویس های تلفن ثابت را بخوبی می شناسد ولی معتقد است دولت نباید هزینه ارائه سرویس به مردم را از مخابرات بپردازد. بخوایند جالب است.[/box]

shoma-neveshte-eed2-slide

مخابرات ما ( کامنت -رسیده از اعضای سایت – با نام حرف منطقی)-

[box]نویسنده :

حرف منطقی

با سلام و عذرخواهی از تمام خوانندگان و پیشکسوتان مخابرات

تلفن ثابت بنا به امار ملی و جهانی و به شکل قدیمی خودش مورد نیاز بازار نیست و هیچ دلیلی برای شرکت مخابرات ایران وجود ندارد که بخواهد در این سرویس مرده سرمایه گذاری جدید بکند. مگر اینکه مشتری خاص و انحصاری داشته باشد که در اینصورت ان مشتری می باید تمام هزینه های ان سرویس از رده خارج شده را بپردازد تا برای وی، تلفن ان هم از نوع فناوری قدیمی دایر کنیم.

و دولت این پنبه را از گوشش در بیاورد که با فشار و زور و تهدید و قهر و آشتی، شرکت مخابرات ایران را مجبور کند که پول بی زبانش را صرف سرمایه گذاری در مکانهایی بکند که بازگشت سرمایه ندارند.
هم وطنان عزیر ما در اقصی نقاط مختلف کشور و مخصوصا در روستاها، برای ما بسیار عزیز هستند و شرکت مخابرات ایران در سوابق بسیار درخشان دولتی خود همواره ثابت کرده است که از پیشروترین ارگانها در خدمت رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته و یا روستاها بوده است و این مدال افتخار همواره در ویترین افتخارات شرکت مخابرات ایران می درخشد ولی دولت بداند که هزینه رفع محرومیت و هزینه توزیع عدالت در کشور به عهده بخش خصوصی نیست بلکه به عهده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از طریق دولت خدمتگزار می باشد و اگر وظیفه دارد که این خدمات عمومی را به این اقشار بدهد، می باید دست در جیبش کرده و هزینه های انها را بپردازد. و وقتی با شرکت مخابرات ایران و یا هر اپراتور دیگری قرارداد بست، آنگاه می تواند انتظار داشته باشد که بخش خصوص در این مهم وی را یاری نمایند.

[/box]

tahlil-analiz

سایت مخابرات ما, تمامی دیدگاهها را منتشر میکند.این سایت بخودی خود صاحب هیچ موضعی نیست اما نظرات اعضای سایت برایش بسیار مهم است.آنقدر که حتی نوشته های نویسندگان رسمی خود را کنار میگذارد تا نظرات خوانندگان را منتشر کند.

لذا شما هم, تمامی نوشته ها را بدقت بخوانید اما آن را نظر سایت منظور نکنید.

در پاسخ به تمامی نوشته ها می توانید نظرتان را بنویسید.اطمینان داشته باشید به همه نگاه یکسانی داریم.

 

603170cookie-checkشما نوشته اید- یک حرف منطقی! دولت باید هزینه برخی سرویس ها (ارتباطات روستایی) را از جیب خودش بدهد!
6 نظرات
  1. حسین می گوید

    سلام دوستان همه حرفهای شما صحیح ولی وقت خرید مخا برات خریداران دست پاچه شدند و هر چه دولت خواست در قرارداد نوشته تا جایی که من می دانم تعهداتی را که بعدا دولت وضع کند دوستان خریدار پذیرفته اند کاش تکلیف کارکنان قراردادی و روستایی را همان زمان معلوم می کردند

  2. کارمند قدیمی می گوید

    سلام
    حرف داخل این متن بسیار منطقی می باشد.

    فقط مانده برخی تعهدات شرکت مخابرات ایران در پروانه:

    هفت سال دولت تعهداتی مبنی بر دایر نمودن تلفن ثابت را بر عهده شرکت مخابرات ایران گذاشت که زمان آن تعهد گذشت و مخابرات نیز تعهداتش را انجام داد.

    متاسفانه در الحاقیه پروانه نیز مجددا تعهداتی را به شرکت مخابرات ایران اضافه کرد که حدود 500 هزار خط تلفن ثابت در سال می باشد و خوشبختانه این تعهدی نیست که شرکت مخابرات بخواهد برای ان هزینه سرمایه گذاری جدیدی بکند. بلکه صرفا اگر همان منصوبات قبلی خودش را به بهره برداری برساند آنگاه اتوماتیک تعهدات خودش را در زمینه تلفن ثابت پوشش خواهد داد.

    فقط باید از برخی باصطلاح مدیران بی تجربه و بی عرق مخابرات عاجزانه بخواهیم که در ارتباطات بعدی شان با سازمان تنظیم مقررات بسیار مواظب باشند که دیگر تعهدی را به دوش مخابرات حمل نکنند. و اگر دولت بخواهد کاری برای مناطق کم فروش و کم مصرف بکند می باید در قالب قرارداد با مخابرات ایران انجام دهد.

    در خصوص بقیه تعهدات اصلی و الحاقی پروانه نیز، شرکت مخابرات ایران می باید برنامه داشته باشد طوریکه با کمترین سرمایه گذاری، بیشترین سود و بهره برداری را داشته باشد.

    همکاران شرکت مخابرات ایران بیاد داشته باشند مردم ولی نعمتها و مشتریان ما هستند و این صحبتها بهیچ عنوان معنی کم لطفی به مردم را ندارد. بلکه حساب مردم از دولت جدا است و هر کس باید هزینه های مرتبط با خویش را بپردازد.

  3. م می گوید

    در اولین مصاحبه ی شغلیم در سال69 با آقای اخوان که بسیار مدیر هوشمندی بودند، یکی از ضعفهای شرکت مخابرات ایران را عدم توجه به قیمت تمام شده، عنوان کردم ، و ایشان فرمودند:کمیته ای برای این کار تشکیل داده اند.البته ایشان نماندند و این طرح مغفول ماند، وما هنوز از آن رنج می بریم ، در همان دوره ، در جلسات دایماً به این موضوع که هرجا دولت نظر توسعه دارد، بودجه اش را نیز تامین نماید، تاکید می کردم. بکار گیری یک سیستم جامع مالی بر اساس قیمت تمام شده ، اجرای خصوصی سازی را روان می کند.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من کاملا با شما هم عقیده ام.
      ولی تا وقتی قیمت تمام شده مشخص نشه هیچکس نمی تونه مدعی چیزی باشه.
      باید یه جوری حساب بشه که مورد قبول همه متخصصین باشه.

      1. م می گوید

        خوشحالم که به بحث های ظریفی رسیده ایم، قیمت تمام شده، به مواد، هزینه ی نیروی کارو هزینه های سربار ، تعلق می گیره، وقتی زمین ، ساختمان، ماشین آلات، مستحدثات، تاسیسات…وسایط نقلیه ، مال مخابراته، هزینه کاربا این مواد و اموال،و هزینه های آب ،برق،گاز… رو مخابرات میده ، چراسیار باید اکثریت در آمد رو داشته باشه، مخابرات همه امکانات سیار رو تامین می کنه،و حد اقل منفعت رو میبره.هرچند که سیار و ثابت ، یه خط کشی فرضی، بیشتر نیست، ولی مخابرات رو به چالش کشونده، با رعایت قیمت تمام شده سهم همه ی عوامل تولید ، شناخته می شه و به اون دسترسی پیدا می کنن، و این سیستم مالی شانسی و حجره داری کنار گذاشته می شه.

      2. کارشناس مخابرات می گوید

        سلام

        – توسعه با کابل مسی تا کی !آیا زمان کاربرد کابل مسی به پایان نرسیده است!
        – بالاخره هزینه تمام شده سال 95 هر خط تلفن چقدر است!
        – تکلیف کابلهای مسی فرسوده چه می شود!
        – آیا تمامی هزینه های ایجاد خط تلفن به عهده شرکت است! پس سهم دولت از محل ایجاد بستر ارتباطی کجاست!
        – 20 سال قبل در دوره های آموزشی مراکز ثابت از سرویسهایی در مراکز
        صحبت نمودند که هنوز عملی نشده است !

نظرات بسته شده است.