مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ارسال خبر و مطلب برای سایت مخابرات ما

[box type=”shadow” ]مخابرات ما (سردبیر) – دوستان عزیز, از زحمات شما بسیار سپاسگزارم.

جز من و شما کسی این خبرها را نمی بیند. لذا شما هر چه در نظر دارید بنویسید من با شیوه خبری اصلاحش خواهم کرد. در ابتدا حتما نام استان را  (در بخش نام) ذکر کنید.[/box]

 

302550cookie-checkارسال خبر و مطلب برای سایت مخابرات ما
628 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    وزیر ارتباطات: بومی سازی اینترنت در دستور کار است
    وی تصریح کرد: ایجاد دو موتور جست‌وجوی ارتباطی در دستور کار قرار دارد که یکی از موتورهای جست‌وجو در سال‌ جاری و دیگر نیز در سال بعد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
    http://www.asriran.com/fa/news/381361/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  2. ناشناس می گوید

    موتور جست و جوی نفتی؛ خطای راهبردی دولت یازدهم

    دولتی بودن صنعت خودروسازی، خطای استراتژیکی بود که گریبانگیر ملت شد و این صنعت را به روز سیاه نشاند و اینک، مسؤولان وزارت ارتباطات ، بدون عبرت گیری از سرنوشت خودروسازی و سایر حوزه هایی که دولت ورود کرده، می خواهند ITکشور را نیز به همان پرتگاه آزموده شده ببرند!
    http://www.asriran.com/fa/news/381238/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      ممنونم سر فرصت میخونم. عنوانش که خیلی خوب بوده

  3. ب م می گوید

    سلام

    با عرض معذرت، از 28 سال چه خبر؟ باز هم صبر؟!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      فعلا که زدن زیرش

  4. عباس اسدی می گوید

    دبیرکل خانه کارگر :هیچ کالایی در بلند مدت کمتر از قیمت فروخته شده تمام نخواهد شد جز جان ما کارگران، پس تمام گلایه‌ها و ناله‌های کارفرمایان دروغ است./ کارفرمایان در جلسات شورای عالی کار آنچنان گریه و زاری می‌کنند گویی که آن‌ها آمده‌اند و برای دستمزد آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه چانه زنی می‌کنند.
    رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم از نمایندگان کارگری عضو شورای تعیین مزد (شورای عالی کار) خواست از امضای مزدی که فشار معیشتی بیشتری را برکارگران تحمیل می‌کند خودداری کنند.
    ما در مجلس محاسبه کردیم که هزینه سبد معیشت خانواده‌های کارگری بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است
    گلایه‌ها و ناله‌های کارفرمایان دروغ است.
    محجوب تصریح کرد: متاسفانه میدان در دست کارفرمایان و دولت است و کارگران در برابر این دو شریک اجتماعی تنها هستند. گاهی اوقات کارفرمایان در جلسات شورای عالی کار آنچنان گریه و زاری می‌کنند گویی که آن‌ها آمده‌اند و برای دستمزد آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه چانه زنی می‌کنند. بر فرض هم که کارفرمایان بیچاره باشند آیا هزینه این بیچارگی را کارگران باید پرداخت کنند؟
    او ادامه داد: کارفرمایان به صراحت دروغ می‌گویند. چگونه بگویم که به خودمان توهین نشود…؟ آن‌ها برای سگ خود در یکماه بیشتر از کارگر هزینه می‌کنند.
    اگر مردم فردا روزی از گرسنگی به خیابان‌ها ریختند من و شما هم مقصریم. پس باید همه تلاش خود را بکنیم حتی اگر دست و سرمان را بشکنند.
    اگر دولت در مسئله مزد با کارفرمایان همصدا بود درخواست کنید که هر چقدر مزد تعیین شد فاصله باقی مانده تا رقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را دولت با ارائه سبد کالا جبران کند.

  5. عباس اسدی می گوید

    سلام سر دبیر/در خبر گزاری مهر بود . قسمت فناوری . خلاصه ازش در سایت گذاشتم
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حل مشکلات قرارداد و بیمه کارگزاران دفاتر خدمات مخابراتی روستایی که بیش از 5 سال است رفع نشده خبر داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از 170پروژه ارتباطی و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد ریال در استان گلستان بهره برداری کرد؛ این پروژه ها شامل 6 پروژه ارتباطات زیرساخت، 105 پروژه همراه اول و 5 پروژه ایرانسل است.

    وی بر حل مشکلات قرارداد کارگزاران روستایی مخابرات تاکید کرد و افزود: با توجه به جمعیت بالای روستاهای استان گلستان در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود تا پست و پست بانک و مخابرات تمام فعالیتهای خود را از طریق کارگزاران انجام دهند و کسب و کار در این زمینه رونق یابد.

    به گزارش مهر، در سال ۸۸ قانون بیمه کارگزاران مخابرات روستایی از سوی رئیس مجلس ابلاغ شد که براساس آن دولت مکلف شد حق بیمه کلیه کارگزاران مخابرات روستایی (از هر نوع بیمه) را براساس دوره کارگزاری، نسبت به سنوات کارکرد آ‌نان که بابت آنها بیمه پرداخت نشده بر مبنای سهم کارفرما از محل بودجه پرداخت کند اما پرداخت این حق بیمه تاکنون برای کارگزاران انجام نشده و کارگزاران مخابرات روستایی چندین بار در سالهای گذشته اعتراض خود را به عدم اجرای این قانون اعلام کرده اند.

  6. ناشناس می گوید

    پيشنهاد تعدیل تعرفه تلفن ثابت به سازمان تنظیم مقرارت ارسال شد
    مدير عامل مخابرات ايران از ارائه پيشنهادات مخابرات درباره تغيير تعرفه هاي تلفن ثابت به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خبر داد.
    http://tci.ir/post/detail.aspx?mc=4&sc=2&pc=1&ctg=3&c=1550&lang=Fa

  7. گلستان می گوید

    با سلام و عرض ادب و احترام
    پس از گذشت یکسال از بازنشستگی همکاران، مطالبات ذخیره صندوق 6% آنها پرداخت نشده است!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      متاسفانه بعضی از استانها اینطوری هستن و کسی توجهی نداره

  8. مهدی سلامی می گوید

    سلام
    دو مطلب جهت برای انتشار در پروفایل قرار گرفت
    صلاح بود منتشر شود

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دیدمشون.چشم.فردا شب ان شاء الله

  9. عبدالعلی ورامینی می گوید

    من از نام اصلی خودم استفاده کردم واز شیراز هستم.گفته های آقای فرزاددرست است چون خودم به بازرسی/ریاست جمهوری/دفتر رهبری/ستاد عتبات فارس شکایت کردم وموضوع 9000هزار تومان نیست موضوع بی احترامی است وبدون اجازه کار کردن است.یه بار گفتند بیمه درمان بوده.یه دیگر بیمه حوادث.یه بارخیریه مخابرات

  10. عبدالعلی ورامینی می گوید

    من از نام اصلی خودم استفاده کردم واز شیراز هستم تمام گفته های آقای فرزاد درست است چون خود من به بازرسی /ریاست جمهوری/دفتررهبری/ستاد عتبات استان شکایت کردم موضوع9000 تومان نیست بی احترامی است 20هزار تومان هم گرفتم یه بار گفتند بیمه درمان بوده.یه بار گفتند بیمه حوادث بوده .یه بار هم گفتند خیریه مخابرات بوده

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      جناب ورامینی
      یعنی بجای اون 9 تومن, به شما 20 تومن دادن؟
      با حقوق دادن؟ یا دستی؟

      1. عبدالعلی ورامینی می گوید

        دستی

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          ممنونم از پاسخ شما

  11. ناشناس می گوید

    معاون مالی مدیرعامل: دریافت جایزه ی تندیس بلورین مدیریت مالی ، سند افتخار شرکت است
    معاونت مالی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز بر آن شد تا به رغم کارهای زیاد و متنوعی که پس از خصوصی سازی به آن حوزه محول شده بود ، برای نخستین بار در پنجمین دوره ی جایزه ی ملی مدیریت مالی ایران شرکت کند و تندیس بلورین این دوره را از آن خود سازد.

    به خاطر این افتخار، با آقای کمال بیگدلی، معاون مالی و پشتیبانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به گفت و گو نشستیم.

    http://tci.ir/post/detail.aspx?mc=4&sc=2&pc=1&ctg=3&c=1536&lang=Fa

  12. فرزاد می گوید

    با سلام
    از شیراز هستم
    سردبیر عزیز
    ممنون از اینکه پیام منو پخش کردی
    بازم به شهامت و دلیری تو
    درسته که 9 هزار تومن چیزی نیست، ولی اگر بدون اجازه کارمندان ازشون کم بشه میشه دزدی
    گفتم اگر
    چون هنوز ادارات مربوطه پیگیری نکرده اتد
    به هرحال باید بگویم که دو نفر از پرسنل سمج تا ادارات بیمه هم رفته اند و جواب شنیده اند که بیمه چیزی به این عنوان
    کم نکرده و وقتی شکایت کرده اند توسط بازرسی شرکت احضار شده اند و بعد توسط یکی از دوستان ….. نفری 30 هزار تومان به آنها داده شده است. همه جای این جریان مشکل دارد.
    در ضمن فرض کنیم همه اش دروغ باشد. اینکه کاری ندارد، کافیست بازرسی مخابرات ایران استاد واریزی بیمه را از استان بخواهد.

  13. فرامرز -تهران می گوید

    ضمن عرض سلام و خدا قوت خدمت سردبیر خوش ذوق سایت وزین مخابرات ما، صدای رسای فعالان عرصه مخابرات. از سردبیر محترم خواهش میکنم مطلبی که میفرستم را در صفحه اول سایت قرار دهد.
    از سال 88 که با بوق و کرنا اعلام شد مخابرات ایران خصوصی شده و دیگر با قوانین دولتی و یا با قانون لایحه خدمات کشوری اداره نمیشود بلکه از این به بعد قانون تجارت حاکم خواهدبود، و با بورسی شدن شرکت تنها منافع شرکت و کارکنان آن مد نظر سیاستگزاران شرکت قرار خواهد گرفت، بارقه های امید فراوانی در مجموعه همکاران و معدود مدیران متخصص شاغل در شرکت مخابرات ایران و شرکتهای تابعه بوجود آمد، به امید اینکه از این به بعد جایگاههای کارشناسی و مدیریتی به اهل آن واگذار خواهد شد و عناصر و سازمانهای بیرون از شرکت مخابرات کمترین تأثیر را در تعیین جایگاههای افراد خواهند داشت.
    بطوریکه حتی حدود دو سال پیش آقای دکتر سید هاشمی در جمع مدیران سی استان و مدیران مخابرات ایران صراحتاً ابراز داشت اگر هر کارمند یا مدیری بخواهد با استفاده از اهرمها و یا عناصر سیاسی دنبال ارتقاء باشد، نه تنها ارتقاء نخواهد یافت بلکه امتیاز منفی برای آن فرد محسوب خواهد شد. ولی همان زمان خبرها حاکی از زد و بند سیاسی آقای دکتر سید هاشمی در عزل و نصب مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکتهای تابعه داشت.
    ولی در سالها و ماههای اخیر چنان دخالت عناصر سیاسی و صاحب نفوذ در عزل و نصب مدیران هویداست که کسی نمیتواند بر این امر پرده پوشی کند، طوریکه دخالت نمایندگان مجلس و استانداران و فرمانداران و… در عزل و نصبها خیلی بیشتر از دوران دولتی بودن شرکت بوده و اصل خصوصی سازی و بورسی بودن و تعهد به سهامداران به کلی به فراموشی سپرده شده است.
    به نظر میرسد صاحبان سهام مخابرات ایران قصد دارند به روشی … شرکتهای مخابرات استانی را به دولت باز گردانده و فقط شرکت ارتباطات سیار را نگه دارند. صاحبان سهام مدیریتی مخابرات بعد از فروش زمینها و املاک مخابرات ایران و استانها، عملاً میخواهند عدم سوددهی شرکت مخابرات استانها را اعلام کرده و با ترفندهایی استانها را واگذار کرده و ارتباطات سیار را نگه دارند.
    در حال حاضر شرایط طوری است که اگر کسی نماینده یا پارتی داشته باشد به راحتی از سطوح کارشناسی به مدیرعاملی یا هیئت مدیره ای میرسد که این فرد قطعاً هم خودش را خراب خواهد کرد و هم شرکت را.

  14. همکار می گوید

    سلام. در مورد انتقال سوابق بیمه 7درصد به سازمان بازنشستگی (برای کسانیکه در بدو استخدام قراردادی 7درصد بوده اند) مراحل زیر باید طی شود و فرصت استفاده از این قانون تا 93/12/30 است:
    1- ارسال تقاضای انتقال کسور از مخابرات به آخرین شعبه تامین اجتماعی که سابقه شما در آنجاست. (ضمنا از همان شعبه شماره بیمه تأمین اجتماعی خود را بگیرید.)
    2- در سایت سازمان بازنشستگی بروید و در پنجره ثبت سوابق بیمه پردازی (تامین اجتماعی) وارد شده و اطلاعات بیمه پردازی را وارد کنید. (شماره بیمه تامین اجتماعی اینجا لازم است). کد رهگیری بگیرید. این اطلاعات را به تایید اداره تان برسانید.
    3- فرم تایید شده بند 2 فوق را بهمراه اولین حکم آزمایشی، اولین حکم احتساب سنوات دولتی مربوط به سابقه قراردادی خود (اگر دارید) و نامه اداره تان به سازمان بازنشستگی در استان خود جهت محاسبه مابه التفاوت ببرید.
    4- تا اخر امسال اینکار را انجام دهید تا بر اساس حکم آزمایشی مابه التفاوت بگیرند، که رقم اندکی میشود.

  15. اهل نظر - اردبیل می گوید

    سردبیر جان لطفا این را بنویس بلکه فرجی افتد!
    اگر ما بیمه تکمیلی باسمه ای مخابرات را در استانها قبول نکنیم چه کنیم. اگر مخابرات به هر دلیل امکانی را برای کارکنان خودش در نظر گرفته آن را صاف و پوست کنده به خود ما تحویل دهد و ازما بخواهد که خود را بیمه تکمیلی کنیم. این بیمه تکمیلی فعلی واقعا برای ما معضل شده است نه می شود استفاده کرد و نه می شود کنار گذاشت. رفاه می گوید اگر از بیمه تکمیلی گروهی انصراف بدهید دیگر مخابرات هیچ هزینه ای برای شما از بابت درمان نخواهد داد. از مدیران ارشد به خصوص در مورد هزینه های رفاهی و درمانی خواهش می کنم راهنمائی کنند.

  16. مجید فاروغی می گوید

    با سلام
    اینجا بیرجند است! عصر جمعه برای کارهای عقب افتاده ات به محل کارت مراجعه میکنی. طبق روال همیشه همه چیز عادی است، اما زمانی که قصد داری برای مشتری آنتی ویروس نصب شده اش را آپدیت کنی متوجه میشوی که اینترنت نداری! با شرکت شاتل تماس میگیری و آنها میگویند از سمت ما مشکلی وجود ندارد. متعجب به دنبال حل مشکل هستی و برای این منظور تمام سیم کشی تلفن را زیر و رو میکنی، اما همه چیز درست است حتی خط دیگر شرکتت هم وصل است و این خط است که مشکل دارد. زمانی خرابی تلفن که تماس میگرفتی فردی بود که جوابگوی تلفنت باشد اما اینجا جمعه است و جمعه ها حق هیچکاری نداری!
    صبح شنبه اول وقت تماس میگیری با خرابی تلفن و جوابی که از آنسوی خط میشنوی شوکه ات میکند! قطع بدلیل مزاحمت تلفنی!
    من و مزاحمت؟! مراجعه که میکنی چون هم متعجب هستی و هم ناراحت با برخوردی مواجه میشوی که تمام برخودهای بعدیت را تحت الشعاع قرار میدهد، تند و طلبکارانه، چونان یافتم یافتم دانشمند یونانی که یافتم مزاحم را!
    و طی آن روز و روزهای بعد علیرغم برخوردهای دوستانه افرادی که میشناسیشان، با پاس دادنهای مرتب مواجه شده و همه شان تنها لطفی که میتوانند بکنند به تو میگویند تلفنت یک هفته قطع است بدون اینکه بتوانند مزاحمتت را اثبات کنند!
    و چنین است که مخابراتی که به سرعت و بدون اطلاع توی بهره بردار اقدام به قطع تلفن میکند، نمیتواند به همان سرعت و بر اساس قوانین داخلی اش اثبات کند که تو مزاحمی و اگر خواستی باید بروی مرجع قانونی و شکایتت را در آنجا ثبت کنی شاید گوشه چشمی به تو انداخته و لطفی نموده و جوابی به تو بدهند!
    و تو میمانی و نیشخند فردی که با استفاده از شاید ضعفی در قانون، توانسته هفته ای تو را محروم از بهره برداری از حق قانونیت بنماید و تو باید سکوت کنی چون روندش طولانیست و وقتگیر!
    اکنون من هم یافته ام که چه کنم! شماره همه آنهایی که از من طلبی دارند را بعنوان مزاحم تلفنی قطع خواهم کرد!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      محمد آقا
      گذاشته ام در ردیف انتشار
      در فرصتی مناسب چنین خواهم کرد

  17. دل سرد .ایلام می گوید

    با سلام و درود به شما سردبیر محترم
    لابد شما هم این خبر را در سایت شرکت مخابرات دیدی. گویا فقط شرکت کردن پرسنل برایشان مهم است، آن هم با مشارکت 57 درصدی که با رضایتمندی بعنوان حد اکثر بحساب اورده اند. پس بقیه یعنی 43 درصد دیگه چرا شرکت نکرده اند و آیا جوابهای شرکت کنندگان به گزینه های مطرح شده را اعلام می کنن تا مشخص شود جواب مثبت یا منفی با این وضعیت و حال و روز مخابرات چگونه است و انگیزه و تعلق و تعهدی که از پرسنل گرفته شده است مشخص شود.

    <>
    کارکنان مجموعه شرکت مخابرات ایران با مشارکت حداکثری خود در پیمایش تعلق و تعهد سازمانی شرکت کردند.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در نظرسنجی تعلق و تعهد سازمانی که به همت معاونت توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل به صورت الکترونیکی از تاریخ 5 الی 7 بهمن 93 برگزار شد، استان های سمنان با 5 / 93درصد ، خراسان شمالی با 88درصد و آذربایجان شرقی با 2 / 87 درصد به ترتیب دارای بیشترین مشارکت در این پیمایش بودند.

    بر اساس این اعلام ، نرخ مشارکت تمامی کارکنان در پیمایش تعلق و تعهد سازمانی57درصد بوده است.

    گفتنی ست، محمدعلی باطنی، معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در پیامی، از کارکنان شرکت مخابرات ایران و شرکت های مخابرات استانی به خاطر مشارکت در این پیمایش تشکر و قدردانی کرد.

  18. هستی می گوید

    سلام سردبیرجان

    یه خبر اومده بود که معاونت تجاری و شبکه ادغام می شن ، حالا هم خبر اومده که تعداد پرسنل معاونت تجاری از حدود 250 نفر که الان هستند ، به 80 نفر کاهش پیدا می کنه . اینکه بقیه رو کجا می فرستند معلوم نیست .

    دیروز هم اعلام کردن اول اونایی که قصد دارن جابجا شن به معاونت های دیگه ، اعلام کنن تا اسمشون خط بخوره .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      فبلا شنیده بودم (بنظرم از خودتون) که معاونت تجاری (بازمانده های شرکت فیکس) تعدادشون کم میشه و تعداد زیادی چون از مخابرات تهران اومدن , دوباره برمیگردن همونجا.

      1. هستی می گوید

        بله سردبیر جان. اونوقت شایعه بوده اما الان تبدیل به خبر شده. همه ی اون سیستمی که خارجی ها ریخته بودند، داره جمع میشه و برمیگرده به حالت قبل.

  19. خوش خبر می گوید

    با سلام
    شنیده ها حاکی از آن است که جمعی از پرسنل مخابرات خوزستان قرار است همزمان با ورود وزیر ارتباطات به استان خوزستان که در پایان هفته جاری صورت خواهد گرفت، در اعتراض به شرایط موجود در محل مجتمع فنی اداری مخابرات در اهواز تحصن کنند. چنانچه دوستان اطلاعات دقیقتری دارند اطلاع رسانی کنند. شاید اینگونه اعتراضات راه گشا واقع شود. به امید آن روز

    1. کارگر مخابرات اهواز می گوید

      با سلام خوش خبر جان

      اولا به دلیل پدیده گرد و خاک در اهواز جناب وزیر که نمی شد از ماشین بیرون بیان? ضمنا حضرات تا متوجه شدن قرار تجمع بشه وزیر رو بردن خرمشهر بازدید شرکت GLX و تا عصر هم وزیر به مجتمع فنی و اداری نیومد . فقط معاون محترم وزیر اومده برای بیست نفر از پرسنل بسیج که قبلا دعوت شده بودن گفته که ما نداریم .
      آقای مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان برایت متاسفم ! بابا مگر این بچه ها جز پرداخت حقوق عقب افتاده از شما چه انتظاری دارن؟ الان چند ساله مدیر عاملی, چه کردی تو برای این بنده خداها جز پرداخت ماهیانه 750 هزار تومان اون هم با بازی های همیشگی که پول نیست و نداریم شما نیروی پیمانکار هستید بروید یقه پیمانکار را بگیرید , پیمانکار طبق قرار داد سه ماه از جیب اش حقوق رو پرداخت کرده دیگه چه ربطی به پیمانکار داره که بهش پاس میدین چطور برای پر کردن جیب خود دارید , موقع پرداخت حقوق ما فقط به بی پولی می خورید, شده حتی بگی بابا این هم انسانند زن و بچه دارن , صاحبخانه دارن? ببخشید میشه لطف کنید بفرمائید خجالت به چی میگن ؟

  20. یک نفر می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    خسته نباشید. بالاخره این پاداش بحث برانگیز امروز در تهران پرداخت شد. هفتاد درصد. نمیدونم واقعا چرا اینقدر کم. پارسال یادم هست 112 درصد پرداخت کردن

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مطمئن هستيد اين پاداش بهره وري شش ماهه دوم است؟
      مخابرات ايران يا استان تهران؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here