مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گرایش دنیا به اقتصاد دیجیتال

 

مخابرات ما – سلطنت‌طلبان، منافقان و رژیم صهیونیستی برای این نشست تولید محتوا می‌کنند لذا برای مقابله باید فضای جدید رسانه‌ای کشور تقویت شود.

مخابرات ما ( محمد – مقیم ) -محمدجواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن امور مالیاتی مرکز استان بابیان اینکه امروز عصری است که اقتصاد دنیا در مسیر فناوری ارتباطات و اطلاعات گام برمی‌دارد و مفاهیمی مانند اقتصاد دیجیتال، تحول فناوری و … ماحصل تحولی هستند که در دنیا در حال رخ دادن است، تأکید کرد: منشأ این تحول انقلاب صنعتی در فناوری اطلاعات است.

وی افزود: روزگاری ما به عصر فناوری، دوران رسانه و ارتباطات می‌گفتیم اما امروز رویکرد دنیا اقتصاد دیجیتال است که در حوزه فناوری اطلاعات شکل می‌گیرد برای مثال کشوری مانند هندوستان هدف‌گذاری می‌کند که از پنج تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی خود تا سال ۲۰۲۵ یک تریلیون دلار آن در حوزه اقتصاد دیجیتال باشد و این نشان‌دهنده اهمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

اقتصاد مبتنی بر فناوری باشد

عضو کابینه دوازدهم بابیان اینکه وقتی می‌گوییم عصر ارتباطات صرفاً به رسانه اشاره نمی‌کنیم بلکه به اقتصاد مبتنی بر فناوری معطوف هستیم، گفت: امام خمینی(ره) جمله معروفی دارند که می‌فرمایند سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برنده‌تر است. امروز باید بدانیم که فضای تبلیغات چیست؟ آن روزگار رادیو و تلویزیون وجود داشت و منابر و سخنرانی‌ها فضای تبلیغاتی محسوب می‌شدند که خود ایشان هم از فرانسه نواری را ضبط می‌کردند و آن را پخش می‌کردند این نشان‌دهنده رویکرد امام خمینی(ره) به فناوری تبلیغات در آن دوران بود به‌نحوی‌که دستگاه قدرت جهانی با همه ابزارهایش پشت نظام پهلوی بود و از آن حمایت می‌کرد اما خواست خدا بر این بود و امام خمینی(ره) نیز بر قلب‌ها حاکم شود.

آذری جهرمی بیان کرد: غربی‌ها حرف‌های بسیاری می‌زدند و تلاش‌های فراوانی می‌کردند تا شبهات زیادی مطرح شود، اما امام (ره) خیلی دقیق و محکم با استفاده از ابزار روز آن زمان به تمام این مسائل پاسخ می‌دادند، لذا امروز ما با یک نشست ضد مردم ایران در لهستان مواجه هستیم، یکی از اساتید دانشگاه دو روز پیش گزارشی را به ما ارجاع داد که در آن تأکید رسانه در نظام جاری دنیا و گروه‌های سیاسی مورد بررسی قرارگرفته است، امروز سیاست‌مداران همگی از فضای رسانه استفاده می‌کنند رسانه نوین امروز که شبکه‌های اجتماعی نام دارد.

وی با ابراز اینکه گزارش این استاد حاکی از آن است که ۵۴ درصد افرادی که در رابطه با موضوع نشست ضد ایرانی در لهستان با زبان‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی به تولید و تفسیر محتوا پرداختند، سلطنت‌طلبان بودند، افزود: در این راستا ۲۴ درصد کسانی که به تولید محتوا پرداختند و افکار عمومی جهان را به سمت این حرکت ضد ایرانی سوق دادند، از منافقان بودند و هشت درصد محتواها از اکانت‌های طرفدار رژیم صهیونیستی تولید محتوا می‌کردند و هشت درصد دیگر توسط کسانی است که از درون نظام خواستار نابودی هستند و لذا شاهد هستیم که ما میدان رسانه را چگونه خالی کرده‌ایم؟

شبکه‌های اجتماعی فضایی مناسب برای مقابله با دشمنان

وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد: باید بگذرایم جوانان جواب این دشمنان را بدهند و نمی‌شود این افراد در شبکه‌های اجتماعی دشمنی کنند و ما در صداوسیما جوابشان را بدهیم مگر صداوسیما مخاطب جهانی دارد؟ باید در شبکه‌های اجتماعی جوابشان را داد.

جهرمی بابیان اینکه طبیعی است که هر فضایی مخاطرات خود را دارد اما باید نسبت به موضوع تدبیر کرد و با برنامه وارد میدان شد، ابراز کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب باید مخالفت با رسانه‌های نوین و انحصار رسانه را کنار بگذاریم، امروز باید بپذیریم که نمی‌توان با تفنگ برنو به جنگ اف ۱۴ رفت و باید فضای جدید رسانه‌ای را در کشور تقویت کنیم و از ظرفیت رسانه های قدرتمند خودمان استفاده کنیم لذا دعواهای سیاسی در کشور فدای دشمنی های بزرگتر در خارج از کشور نکنیم.

وی افزود: سال‌ها است در رابطه با انرژی هسته ای و حقوق بشر در ایران دشمنان هجمه کردند و درحالی دشمنان در یمن و دیگر کشور در حال جنایت هستند مردم ما دلبسته به انقلاب هستند و مردم ما غیرت به وطن و دینداری دارند و اگر کسی به ایران توهین کند رگ غیرتمان  بالا می‌زند اما با تمام مشکلات مردم ما پایبند به انقلاب و نظام هستند و باید از فضای مجازی استفاده بهینه و مبانی استفاده از آن را ساماندهی کنیم.

ایجاد اشتغال باید شاخص توسعه در دولت الکترونیک باشد

عضو کابینه دوازدهم گفت: ۱۷ درصد از دانش آموخته‌های دانشگاهی در حوزه آی‌سی‌تی هستند و این یعنی ظرفیت بسیار بزرگ که باید از آن استفاده کرد و از سوی دیگر شاخص فناوری اطلاعات سمنان در کشور دوم است پس ظرفیت‌های خوبی در این منطقه هست.

آذری جهرمی با یادآوری اینکه در این یک‌سال اخیر ۱۴۳ سامانه نسل سه و چهار راه اندازی شده است و اینترنت در بیش از ۲۰۰ روستا ارائه می‌شود، گفت: شاخص توسعه در دولت الکترونیک باید ایجاد اشتغال باشد.

وی تصریح کرد: باید موانع پیش پای جوانان را در بخش فناوری اطلاعات برداریم.

***

1016460cookie-checkگرایش دنیا به اقتصاد دیجیتال

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.