مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پنتاگون به دنبال افزایش انعطاف‌پذیری سامانه‌های مخابرات ماهواره‌ای نظامی

مخابرات ما – وزارت دفاع ایالات‌متحده (Department of Defense) یا همان پنتاگون تصمیم گرفته است برای افزایش انعطاف‌پذیری (resilient) سامانه‌های مخابراتی خود در برابر تداخل و یا پارازیت، به کاربران نظامی نیز امکان رومینگ بین شبکه‌های نظامی و چندین شبکه تجاری مختلف را بدهد.

مخابرات ما ( محمد – اسپاش) – وزارت دفاع ایالات‌متحده (Department of Defense) یا همان پنتاگون تصمیم گرفته است برای افزایش انعطاف‌پذیری (resilient) سامانه‌های مخابراتی خود در برابر تداخل و یا پارازیت، به کاربران نظامی نیز امکان رومینگ بین شبکه‌های نظامی و چندین شبکه تجاری مختلف را بدهد تا اگر یکی از شبکه‌ها دچار اختلال شد بتوانند

همه کاربران تلفن‌های همراه قابلیت رومینگ یا انتقال بین چندین شبکه ماهواره‌ای را دارند، اما این امکان برای سامانه‌های مخابرات نظامی متداول نیست. وزارت دفاع ایالات‌متحده (Department of Defense) یا همان پنتاگون تصمیم گرفته است برای افزایش انعطاف‌پذیری (resilient) سامانه‌های مخابراتی خود در برابر تداخل و یا پارازیت، به کاربران نظامی نیز امکان رومینگ بین شبکه‌های نظامی و چندین شبکه تجاری مختلف را بدهد تا اگر یکی از شبکه‌ها دچار اختلال شد بتوانند از شبکه‌ای دیگر استفاده کنند. مشکلی که در سر راه انجام این کار وجود دارد تفاوت باند کاری شبکه‌های تجاری و نظامی است. ۱۷ هزار پایانه ماهواره‌ای نظامی موجود در ایالات‌متحده برای کار در باندهای نظامی طراحی شده‌اند و تعویض یا بازتنظیم آن‌ها برای کار در باندهای تجاری هزینه‌بر و همچنین زمان‌بر است.

برای این‌که یک پایانه ماهواره بتواند با چندین شبکه ماهواره‌ای ارتباط برقرار کند باید پروتکل‌های اختصاصی هر شرکت را بفهمد. قسمت لازم دیگر زیرساخت مدیریت شبکه است که به‌طور خودکار تصمیم بگیرد چه موقع از شبکه‌ای به شبکه دیگر انتقال یابد. با امکانات کنونی انتقال از شبکه‌ای به شبکه دیگر چند روز یا هفته طول می‌کشد. نیروی هوایی ایالات‌متحده قراردادهایی برای حل کم‌هزینه و سریع این مشکل منعقد کرده است. پس از انجام فاز نخست که مرحله مطالعاتی انجام طرح بوده، در فاز دوم نوبت به انجام طرح بر روی پایانه‌های ماهواره‌ای واقعی به صورت نمونه رسیده است. وزارت دفاع ایالات‌متحده ۱۰ میلیون دلار بودجه برای این مرحله از طرح اختصاص داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با فناوری نوین معرفی‌شده در فقط چند دقیقه می‌توان پایانه‌های ماهواره‌ای که نیروهای نظامی امروزه به کار می‌برند را برای استفاده در شبکه‌های تجاری تنظیم کرد.

در فاز دوم طرح، شرکت سامانه‌های شبکه هیوز (Hughes Network Systems) برای ساخت رابط مودم منعطفی که به پایانه‌های ماهواره‌ای نظامی امکان رومینگ بین شبکه‌های ماهواره‌ای نظامی و تجاری بدهد انتخاب شد. این رابط‌ها ساخته و با موفقیت آزموده شدند. همچنین شرکت راهکارهای دفاعی و امنیتی کریتوس (Kratos Defense & Security Solutions) برای انجام عملی آزمایش انتقال بین شبکه‌ها انتخاب شد. شرکت کراتوس با انجام آزمایش عملی نشان داده است که این انتقال فقط در شش دقیقه قابل انجام است. این آزمایش نشان داده است که نیازی به تعویض بسیاری از پایانه‌های ماهواره‌ای نظامی موجود برای رومینگ بین چندین شبکه نظامی و تجاری نیست.

آزمایش روی پایانه‌های ماهواره‌ای هاوک‌آی ۳ (Hawkeye III) ساخت شرکت ال‎۳ تکنولوجیز (L3 Technologies) انجام گرفت که در نیروی زمینی و نیروی دریایی ایالات‌متحده پرکاربرد است. این پایانه‌ها امکان عملکرد در باندهای Ku و Ka و X را دارند و می‌توانند هم از شبکه‌های ماهواره‌ای نظامی و هم شبکه‌های تجاری استفاده کنند.

در مرحله بعدی قرار است هزینه افزودن مودم و ایجاد تغییراتی در پایانه‌های موجود با مزایای امکان رومینگ بین چند شبکه ماهواره‌ای برآورد و در مورد نحوه ادامه طرح تصمیم‌گیری شود.

***

1027650cookie-checkپنتاگون به دنبال افزایش انعطاف‌پذیری سامانه‌های مخابرات ماهواره‌ای نظامی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.