مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شفاف سازی در قزوین(۷) – نیروهای شرکتی و پرسش و پاسخ -آخر شهریور

مخابرات ما-   نیروهای شرکتی و پرسش و پاسخ. در این بخش پرسش های نیروهای شرکتی مطرح می شود که مهندس صدری پاسخ میدهد.

 

سوال – من فلاح از نیروهای شرکتی استان قزوین. من از ۱۴۰ نفر نیروهای شرکتی هستم که با مدارک مرتبط لیسانس و فوق لیسانس بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند سال هاست دغدغه اصلی ما این شرکت وآینده شغلی ما در این شرکت است. آیا شرکت برای این سال ها تلاش ما و دغدغه اصلی ما فکری کرده است؟ آیا برنامه‌ای دارد؟ ما برای توسعه مصوب سازمانی در کنار همکار رسمی مشغول کار هستیم اما حقوق ما به اندازه دریافتی نیروهای خدماتی و یک سوم نیروهای رسمی است مزد یکسان در قبال کار یکسان این یک شعار بین المللی است!

 

مهندس صدری:

ما تلاش می‌کنیم جواب بدهیم،  اما نمی‌دانیم شما را قانع می کندیا نه. یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت نیروهای جوان است که در پیمانکاری های شسکام و خدمات اول مشغول کار هستند. این دو شرکت برای ما کار می کنند اما خود شرکت مخابرات در این شرکت ها ۵۰ درصد   سهم را دارد ما در این دو شرکت سهامدار هستیم.

ما  تلاش می‌کنیم که  این فاصله ها را کم کنیم. ما می‌خواهیم نیروهای شرکت  احساس کنند که کار مال خودشان است نه اینکه احساس کنند آنها کار می‌کنند دیگران استفاده می‌کنند یا آن‌ها کار می‌کنند تعدادی رسمی سودش را می‌برند. چطوری می شود این فاصله را کم کرد؟ یکی از کارها این است که شما می بینید شرکت دائم در حال کوچک شدن است. پارسال ۱۷ هزار نیروی رسمی داشتیم حالا شده ۱۴ هزار نفر. در تلاش هستیم   در مکان هایی از این مجموعه که تعداد بیشتری از شما وجود دارد، مثلا در یک مرکز دو نفر نیروی رسمی وجود دارد و ۸ نفر نیروی شرکتی، ما می خواهیم کار را به نیروهای شرکتی بسپاریم و نیروی رسمی را به عنوان ناظر قرار دهیم مثلا مرکز آبیک را در نظر بگیرید. درآبیک ۱۰ نفر نیرو داریم دوتا رسمی است ۸ نفر شرکتی.

ما حاضریم کل کار را به شرکت بسپاریم یعنی مرکز آبیک را کلاً به شرکت بسپاریم نیروهای رسمی را هم به عنوان ناظر پیمانکار بگذاریم. به این ترتیب بر اساس درآمد جدید  این فاصله هم از بین می‌رود یعنی همه کارکنان یا شسکام خواهند بود یا شرکت خدمات اول.

در حال حاضر یک نیروی رسمی داریم یک نیروی شسکام و یک نیروی خدمات اول, با سه حقوق متفاوت. باید این شیوه اصلاح شود.

اما اینها چیزی نیست که من بگویم یک ماهه قابل اصلاح است. ما و هیئت مدیره معتقدیم نیروهای بسیار موثری در این شرکت وجود دارد

آنچه که به این شرکت هم برمی گردد این است که ما باید نیروهای کارآمد را نگه داریم. یعنب فقط نیروهای متخصص  و کارآمد در این را در این دو شرکت نگه داریم. واقعا چرا باید نیروهایی که کارآمدی ندارند در خدمتشان باشیم.

سیاهی لشکر نمی‌خواهیم. نیروی تخصصی درست و حسابی می‌خواهیم.برای این کار هم باید شاخص‌های ارزیابی را مشخص کنیم سپس بر اساس آن شاخص ها کسی که کم‌کاری می‌کند بشناسیم و در مرحله اول به او  فرصت بدهیم، اگر خودش را اصلاح کرد همکاری ادامه پیدا می کند وگرنه خیر.

واقعاً  دیگر برای شرکت فرقی نمی‌کند که نیروها شرکتی باشند یا رسمی.

ضمن اینکه  بخشی از پرداختی‌های ما باید بر اساس عملکرد باشد. باید بتوانیم به افرادی که با مشتری سر و کار دارند به ازای جذب یا نگهداری مشتری   مبلغی پرداخت کنیم. یعنی از درآمدی که نصیب شرکت می‌شود بخشی را به آنها بدهیم. امیدواریم که بتوانیم این کارها را هرچه زودتر انجام دهیم

واقعیت این است که ما تلاش می کنیم شرایط به شکل مناسبی در بیاید. در نظر بگیرید ۲۵ هزار نفر نیرو داریم اگر به حقوق هر کدام یک میلیون تومان هم که اضافه بشود  ۲۵ میلیارد تومان به هزینه های شرکت ماهانه اضافه می شود. این عدد برای شرکت عدد بزرگی است! واقعا با کدام درآمد باید این پرداختی انجام شود؟!

 

یکی از نیروهای شرکتی:   یعنی ما به قدر ۲۵ میلیارد تومان کار نمی‌کنیم؟

 

مهندس صدری:

من باید تعهدی به شما بدهم که بتوانم  به آن عمل کنم. اگر امروز تعهدی بدهم که فردا نتوانم انجام بدهم شما متوقع می شوید، ما هم نمی‌توانیم اجرایش کنیم. این کار درستی نیست

یکی از نیروهای شرکتی:  همین الان در نیروهای شرکت خدمات اول تفاوت پرداخت و دوگانگی وجود دارد!

مهندس صدری:

اولا آنجا بحث طبقه بندی نبود بحثی تحت عنوان کارشناس حرفه ای  یا حقوق کارشناسی بود. این حقوق کارشناسی در این دو استان اجرا شد.  وقتی که من رسیدم،  گفتند برای بقیه استان‌ها هم می‌خواهیم انجام دهیم. من وقتی نگاه کردم دیدم واقعا در حق بعضی از نیروها اجحاف شده است. یعنی اگر نیرو با رئیس رفاقتی داشته است اسمش در این لیست بوده است، اگر نبوده نامش در این لیست وجود نداشته.

از آقای حلال خور مدیرعامل خدمات اول خواستیم که این کار را به درستی انجام دهند. یعنی نظام عملکردی پیاده کنند. تا شهریور قول داده ایم  که این  کار را عملیاتی کنیم. تا شهریور عملیاتی می کنیم.

مطالبات واقعی شما جای دیگری است. مثلا برخی از مدیران ما ۳۵۰ ساعت اضافه کاری داده اند من جلوی آن را گرفتم. آیا اگر فلانی راننده من باشد باید ۳۵۰ ساعت اضافه کاری بگیرد؟!

 مطالبات واقعی شماست.اینها باید درست بشود آیا این ها در نظر شما ارزش ندارد؟ از نظر من هیچ دلیلی ندارد برای کسی که در حوزه ستادی نزدیک مدیران است ۲۸۰ ساعت اضافه کاری رد شود ولی برای شما که دور از مرکز هستید اضافه کاری به ۲۰ ساعت هم نرسد!

 

یکی از خانمهای شرکتی: من سال گذشته شهریور ماه به دفتر شما آمدمواشکال من به مدرک تحصیلی بود که می کفتند غیر مرتبط است.  شما به من گفتید که بعد از ۱۹- ۲۰ سال که از کسی نمی پرسند شما چه مدرکی دارید. من نگران هستم که حالا باز در بحث کارشناسی حرفه‌ای ما جا بمانیم. واقعا چه خواهد شد؟

 

مهندس صدری:

من فکر می‌کنم شما همان کسی هستید که کارشناس ادبیات بودید و به دفتر من آمدید.(تعجب حاضران از حافظه مدیر عامل).  ممکن است در مواردی هم سلیقه‌ای عمل شود اما  ما می‌خواهیم جلوی این کارها را بگیریم هر جایی هم سلیقه‌ای انجام شده باشد جلوی آن را می‌گیریم.

برای شما هم داریم فکر می کنیم.

دنبال این نیستیم که به حق کسی اجحاف شود. شما باید رضایت داشته باشید که بتوانید به ما و مردم خدمت خوبی ارائه کنید.  کانال‌های ارتباطی من در اختیار شماست تا بتوانید این موارد را گزارش دهید. هفته گذشته در قم پیمانکاری که باید ۱۷۰۰۰۰۰ حقوق می داد، ۱۲۰۰۰۰۰ داده اما برای ۱۷۰۰۰۰۰  از آنها رسید گرفته است.حدود یک میلیارد تومان به این نیروها نداده است باید این را برگرداند.هر کسی که می‌خواهد باشد!

آنجا هم خیلی ها ناراحت شدند! با من هم تماس گرفتند ولی من گفتم باید این پول را به کارکنان برگرداند. حقوق پرسنل است برای من فرقی نمی‌کند اینها هم مثل دختران و پسران خود من هستند. این موضوع  دزدی است. حالا طرف پیمانکار هم باز بعد از این موضوع رفته به نیروهای شرکتی گفته من پول را به حساب شما می ریزم شما دوباره به من برگردانید. من متوجه این موضوع شدم و با او برخورد کردم برای هر یک از افراد باید ۳۰ میلیون تومان برگرداند.

شما به ما اعتماد کنید.  ما ایستاده ایم که این ها را درست کنیم. درست است که شما ۱۷ سال، ۲۰ سال سابقه دارید و کار کرده‌اید. اما نباید  فقط امروز و الان را ببینیم ۵۰ سال بعد، نسل بعدی ما وقتی وارد می شود باید بگوید خدا پدرش را بیامرزد که فلان کار را انجام داد. بالاخره ممکن است سختی هایی را هم متحمل شویم.  من شخصا بابت تمام این سختی ها از همه شما عذرخواهی می کنم.

^^^^^^^^^^^^******

پایان بخش مربوط به نیروهای شرکتی

 

1075500cookie-checkشفاف سازی در قزوین(۷) – نیروهای شرکتی و پرسش و پاسخ -آخر شهریور

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. شرکتی مازنی می گوید

    جناب مدیرعامل، معیارهایتان برای ارزیابی در نظام عملکردیتان چیست؟ مدرک، سابقه، معدل؟ یا نظر روسا؟ یا تنها مدرک، معدل، سابقه خودش کفایت می کند؟ نمره دهی در این طرح را به چه کسانی واگذار خواهید کرد؟ مدیران و روسای شهرها؟ که اگر اینطور هست که پس چه تفاوتی هست بین این طرح و طرح قبلی؟ آیا تنها با اضافه کردن چند معیار مشخص به طرح قبلی تان قابلیت اجرا نداده اید؟ تا راههای اعتراض را ببندید؟ جناب مدیر عامل چه تعداد در این طرح خواهند بود؟ آیا باز هم بر اساس چارت تان با تعداد محدود؟ با فرض ۳ کارشناس سالن در سه مرکز جداگانه که تنها یک فرد انتخاب میشود، در حق بقیه اجحاف نکرده اید؟ جناب مدیر عامل بهتر نیست تا به تبعیض ها خاتمه دهید؟ اگر قرار است طرحی اجرا شود حتی اگر گام به گام باشد آنرا محدود به عده خاصی نکنید؟ آیا این همان طوفان قبلی ست که کشنده تر خواهد بود؟ ما همچنان امیدواریم بعدها بعنوان مرد عادل مخابرات از شما یاد کنیم.

  2. ناشناس می گوید

    سردبیر مهندس صدری در مورد پیاده سازی نظام عملکردی گفتند ممکنه توضیح بدین که منظورشون چیه؟ و چرا به عهده خدمات اول گذاشتند؟ یعنی طرح رو خدمات اول میده؟

  3. امین حقیقت می گوید

    با عرض مغذرت،هیچکس به ما دهه شصتیا بیامرزی بمیده ،واقعا نسل بیعرضه تر از ما دیگه روی کره خاکی عمل نخواهد آمد

  4. علی می گوید

    ای کاش یک نفر از اقای مهندس صدری سوال میکرد که: ما شرکتی های تحصیل کرده که زیر یک سقف با همکار قراردادی کار میکنیم و شاید چند برابر آنها سابقه داریم چرا باید بین ما تبعیض باشد مثلا چرا در روز مخابرات، روز زن، روز پدر و عید فطر پاداش شش ماهه، به ما هیچ پولی نمیدند چرا آنها بالای ۵۰ کیلومتر ماموریت ۲۰۰ هزار تومان میگیرند ما یک ریال نمی گیریم،
    چرا ما در استان های دیگر به ما خانه نمیدند، چرا ما به جرم شرکتی بودن ماشین خود را در پارکینگ اداره نمیتوانیم بذاریم و خیلی تبعیض های دیگر،
    چرا بازنشسته ای که بازنشست شده و هنوز ماهی ۸۰۰ تومان رفاهیات از مخابرات میگیرد و شرکتی که زحمت میکشد حقوقش از خدماتی و ابدارچی بدون تخصص کمتر است،در صورتی که در ادارات دیگر کارمند که بازنشست میشود فقط با بیمه سر و کار دارد،
    اقای سردبیر اگر طرفدار قشر شرکتی هستید شما رو به مقدساتت قسم میدهم که این سوالات را از اقای صدری بپرسید،
    البته من مطمئن هستم سردبیر این را تایید نمیکند، چون حرف دل همه شرکتی هاست

    1. رصدگر می گوید

      ????

  5. مهسا می گوید

    سر دبیر سلام
    خسته نباشید
    تو رو خدا اینکه مدیر عامل گفته شهریور اجرا می شه برای چه کسانی ؟
    برای همه مرتبط ها

    1. ناشناس می گوید

      نظام عملکردی واسه همه است دیگه.

  6. ناشناس می گوید

    باز هم وعده های سر خرمن پایان شهریور

نظرات بسته شده است.