مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شفاف سازی در قزوین(۹) – پرسش و پاسخ در قزوین, توسعه نداریم, توزیع اضافه کاری متوازن نیست!

مخابرات ما-   پرسش و پاسخ در قزوین, توسعه نداریم, اضافه کاری متوازن نیست! در این بخش مهندس صدری به دو سوال جواب می دهد.یکی وضعیت توسعه و دیگری توزیع نامناسب اضافه کاری در کشور.

 

 

یکی از همکاران به نام کرمی:  اصولا سیاست بلند مدت کوتاه مدت و میان مدت شرکت مخابرات ایران در هیئت مدیره برای جلب رضایت کارکنان و مشتریان چیست؟ مدت هاست برای  زیرساخت کوچکترین توجهی به توسعه در مخابرات نشده است و شرکت در حال افول است برای این مورد چه فکری کرده اید؟   در حوزه توسعه شبکه هیچ سرمایه گذاری نشده است. سرمایه گذاری ها بسیار محدود بوده است حقوق مسلم و قانونی کارکنان و حق ماموریت برای شاغل و قراردادی بازنشسته جانباز و پیمانکاران و رانندگان محدود شده و بعد حذف شده و خانواده آنان به فرش رسیده اند. به ناچار باید از طریق قانون و هیئت های حل اختلاف وارد شوند تا حقوق خود را بگیرند و  جرایم سنگین به مخابرات ببندند. شما چه برنامه‌ای برای ایجاد انگیزه  در کارکنان و در نهایت برای کسب در آمد از توسعه دارید؟

 

مهندس صدری :

تلاش خودمان را کرده ایم   نفرات قبل از ما هم تلاش خودشان را کرده اند برای توسعه. ما برای اولین بار توانستیم سهامداران را مجاب کنیم و موافقت کردند ۴۰۰ میلیارد از سود را برای توسعه هزینه کنند. این قدم اول بود که امسال از سود سال ۹۷ برداشته شد.

حالا ما این توسعه را انجام می‌دهیم و پس از اجرا شما و نسل بعدی  بهره اش را می بینید. توضیحاتی که من دادم جواب شماست یعنی برای دادن حقوق کارمندان از بازنشسته، رسمی، قراردادی و شرکتی. همه کارها را جلو می‌بریم اما هنوز مشکلاتی وجود دارد. ما نمی‌گوییم که مشکلات ۱۰۰%حل شده اما   کارهای خوبی در یک سال گذشته انجام شده مثل پرداخت به موقع حقوق. حالا این ماه یکی دو روز بالاتر شد ما خودمان هم کلافه بودیم.

یا بحثی که بتوانیم تعهدات بازنشسته ها را عملی کنیم مسائل کوچکی نیست. 

برای حق ماموریت هم داریم مدیریت می‌کنیم در سال ۹۶ حدود ۱۴۵۰۰ ساعت ماموریت داشته ایم. در سال ۹۷ با استفاده از تکنولوژی آن را رسانده ایم به ۴۰۰ ساعت. من در مورد یک خانواده ۱۲۰ هزار نفری صحبت می‌کنم.

 

یکی از همکاران به نام کرمی: -چرا برای توزیع اضافه کاری تفاوت قائل شده اید؟  تهران ۱۷۰ ساعت و شهرستان ها ۱۲۰؟

 

مهندس صدری:

هیچ جا بیش از ۱۲۰ ساعت اضافه کاری نداشته ایم حتی در دفتر خودم. ممکن است ۴ مدیر من تخلف کرده باشند وبیش از این داده باشند که من با آن برخورد می‌کنم.

من با کارهای سلیقه ای برخورد می کنم.

ما اگر بخواهیم تصمیمی بگیریم، برای یک خانواده چند هزار نفری می گیریم نه برای تعدادی محدود. مثلا در سال ۹۶ وقتی تصمیم به پرداخت پاداش گرفتیم به همه دادیم حتی نیروهای شرکتی، خدمات اول، شسکام و رسمی ها و بازنشستگان. هیچ تفاوت قائل نشدیم.

*******************

پی نوشت مخابرات ما – البته آنجا فرصتی نشد وگرنه حتما یکی به مهندس صدری می گفت که پرداخت عیدانه امسال فقط با بازنشستگان عمل شد.قولش البته به تساوی تقسیم شد.اما پولش نه!

 

1075580cookie-checkشفاف سازی در قزوین(۹) – پرسش و پاسخ در قزوین, توسعه نداریم, توزیع اضافه کاری متوازن نیست!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.