نرم افزارهای مخابرات ایران آرامش را از استانها گرفته است.
مخابرات ما- چند سالی است مخابرات ایران با چالشی به نام چالش نرم افزار مواجه شده است این شرکت با هدف تجمیع همه نرم افزارهای استانی در قالب یک نرم افزار ، موجود جدیدی به کارکنان مخابرات عرضه کرد نرم افزاری که از صفر تا صد آن را خود طراحی کرده بود.
هر نرم افزار برای تست و اشکال زدایی حداقل به یک دوره سه تا شش ماهه نیاز دارد و پس از آن در مرحله بعد باید یک دوره اجرای همزمان آن آغاز شود.
به نظر می رسد که نرم افزار تجمیع شده دوره آزمایشی خود را طی نکرده و بلافاصله پس از طراحی به کارکنان عرضه شده است که این امر موجب بروز اشکال و اسباب استهلاک روحی و روانی کارکنان را فراهم کرده است.اینک راه حل رفع این اشکال, بازبینی دقیق نرم افزارهای استان هاست و شایدانتخاب یکی از نرم افزارها و اجرای آن در سطح کشور.
اینجا قصد بررسی فنی این امر را نداریم.فقط توجه شما را جلب می کنیم به یکی از این مشکلات از زبان همکاری که بعنوان کاربر با یکی از سیستم های مخابرات مشغول کار است..
دردمندی از اصفهان
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ در ۱۲:۵۶ ب.ظ
سلام و عرض ادب خدمت همکاران عزیز مخابراتی ما در اصفهان یک سیستم پرداخت تلفنی ۱۸۱۸ و بعداز آن ۲۰۰۰ داشتیم که واقعا خوب و یکپارچه با سیستمهای مشترکین و بیلینگ و مالی و بانکی طراحی شده بود و خوب پشتیبانی می شد و پاسخگویی اش به مردم نیز خوب شده بود و تمام قبوض شرکتهای خدمات رسان آب و برق و گاز و عوارض شهرداری و جریمه ها و … را پذیرا بود و درآمد بسیار خوبی را از ان کسب می کردیم ولی متاسفانه این سیاست یکپارچه سازی نرم افزاری مزخرف شرکت مخابرات ایران که خدا از بانی آن نگذرد همه آنچه را ایجاد کرده بودیم خراب کرد و ما را دچار یک نرم افزار و سیستمی کرده است که علاوه بر اینکه درامدهای ما را متوقف کرده است باعث نارضایتی و نفرین مشترکینمان نیز شده است. اکنون که ادارات برق و آب و گاز در حال جمع آوری قبوضشان می باشند متوجه خواهید شد که چه فرصت درآمدی خوبی را از دست خواهیم داد. شرکت مخابرات ایران در حال حاضر با این سامانه ۲۰۰۰ اش در خوشبینانه ترین حالت مانند ۶ سال پیش ما فکر می کند و از دست دادن ۶ سال در صنعت ICT و پرداخت یعنی از دست دادن یک عمر!!! واقعا باید دعا کنیم که در آینده دچار مدیرانی مثل مدیران و تصمیم گیران اخیر نشویم. |
این سیستم های بدون برنامه، ارامش را از استانها گرفته است بطوریکه برای تهیه یک لیست خروجی ساده که قبلا براحتی در دسترس بود با مشکل فراوانی مواجه می شوند..
بروقوی شواگرراحت جهان طلبی
سلام بر همکاران محترم و تشکر از آقای سردبیر که بالاخره به چنین موضوع مهمی ورود کردند
وقتی مدیران ارشد اسبق و سابق و فعلی مخابرات ایران تفاوتی در “یکپارچگی” و “یکی کردن” نرم افزارها قائل نیستند همین می شود که می بینیم. به بهانه یکپارچه سازی تمام سرمایه های نرم افزاری و IT مخابرات ایران را دور ریختند.
وقتی این بیسوادی را در کنار قدرت خواهی و تمامیت خواهی بگذاریم آنموقع شاهد مظلومیت برای مخابرات ایران و کارکنان آن هستیم که زیر سایه چنین مدیریتی سرشان از قفا بریده می شود!
شنیده ایم که آقای پوررنجبر بزرگ که از بنیانگذاران مدیریت فناوری اطلاعات به این سبک و روش عجیب و غریب یکپارچگی در مخابرات ایران بوده اند! فرموده بودند که با وجودیکه می دانیم فلان استان نرم افزارهایش مثل ماشین بنز پیشرفته و خوب است ولی ما میخواهیم همه مخابرات کشور یک ماشین داشته باشند حتی اگر آن ماشین یک ژیان از رده خارج باشد! شما را به خدا قسم! آیا این منطق درست است؟ استانی که نقطه قوتش برای سودآوری و توسعه و کیفیت، نرم افزارهایش بوده است به یکباره تمام سرمایه های های سازمانی و IT اش را از دست می دهد و بجز اینکه کیفیت خدماتش نزد مشتریانش زیر سوال می رود، امید و آرزو بین تمام کارکنان جوان و با کیفیت فناوری اطلاعاتش رخت بر می بندد طوریکه از آن سرمایه هیچ چیز دیگری غیر از سرخوردگی برایشان باقی نمانده است!
برادرنصیرمیگویدسلام برسردبیرمحترم و عزیز
دل مخابرات همه چیزبسیج شده مخابرات رانابودکنددرعمل فقط تمام کارهای که ما میبینیم درراستای ازبین بردن این سیستم که سالهاتوسط مردان غیور این مرزبوم ساخته شده میباشدحیف قدرت نداریم که این سیستم را نجات دهیم خدایا شمابایدبه دادمخابرات برسید.
سلام – قبلا تمامی نرم افزارها در تمامی استانها رایگان بود اما با راه اندازی نرم افزارها که توسط شرکتهای بیرون از سازمان تهیه شده و سالانه و ماهانه هزینه های زیادی را به شرکت تحمیل می کنند برای نمونه :۱- نرم افزار شسکام- ۲- نرم افزار پارتاک ۳ -نرم افزار OSS و ۴- نرم افزار IBS و ۵- نرم افزار Hot Billing و…… یکی از همکاران مالی هزینه این همه نرم افزار ها را محاسبه کند تا معلوم شود چقدر هزینه تحمیل شرکت می شود
به نظر بنده بعضی از مدیران از اداره خونه خودشون هم عاجز اند چه رسد به یک شرکت یا یک اداره!!!
البته خوب حق دارند فعلا در ایران ما رابطه اساس هر مدیریتی است که بعضی از اونا از قضا سواد در حوزه کاری خودشون هم دارند!!!
نرم افزار های اجرایی ناکارآمد در مخابرات بعد از جناب آقای صدری که زیاد شده که البته دوستان گفتند یکی هم همین برنامه hr حضور و غیاب و اطلاعات پرسنلی و…است که حقیقتا معضلی شده برای همکاران که باید بیشتر وقت بگذارند تا کسری حقوق نخورند یا قسمت مزخرف عملکرد!!!!که چیزی شیبه همان جدول های ارزشیابی سالانه بود که مدیران به تناسب و دل خواه خود پر می کردند، اما الان فقط شده مکانیزه!!!!
به نظر بنده جناب صدری به جای تحمیل خواسته های خودش و دیگر مدیران!!!!! شرکت بد نیست گاهی یک بازخورد از همکاران مجموعه مخابرات کشور هم داشته باشه…..البته اگه میخواد در کارش موفق باشه و گرنه ایشان مدیر است و حقوق مکفی خوبی هم می گیره و هر ساله پاداش کلان هم می گیره(حال شرکت به پیش رفته باشه یا به قهقرا!!!) و پس از مدتی هم یا در همین دکان مخابرات ایران یا دکانی دیگر خواهد رفت……
جانا سخن از زبان ما میگویی!!
مدیریت عملکردی که کارکنان فقط ۴ تا کار رو سر بازه های مشخص شده وارد میکنن و مدیران هم هر نمره ای که دوست داشته باشن میدن.
همه ی نرم افزارها مشکل دارن. موندیم که کدوم دانشمندی اینها رو تایید کرده
پشتیبانی هم که خدا رو شکر اصلا …همه به هم پاس میدن
سلام
متاسفانه مشکل بزرگ و اصلی این است که تمام کسانی که در مخابرات ایران نشسته اند فکر میکنند عقل کل هستند و دیگران هیچ چیز نمیفهمندو متاسفانه به هیچ و جه هم حاضر به قبول اشتباه خود نیستند