مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات و نیروهای جدید؛ گروهی مخابرات را خانه اقوام خود کرده اند!

 

مخابرات ما- مطلبی داشتیم در مورد شایعات ورود احتمالی افرادی به مخابرات تحت عنوان نیروهای شرکتی.این مطلب بازخوردهایی داشته است مثل این.

 

مخابرات ما ( تحلیل) – روز گذشته در مخابرات ما مطلبی داشتیم مبنی بر ورود احتمالی نیروهای جدید در برخی استانها، در حالی که ورود نیروهای جدید به هر شکلی در مخابرات ممنوع است.

زیر همین مطلب دیدگاه -کامنتی- نوشته شده است که زوایای آشکار ورود نیرو به مخابرات را آشکارتر می کند.ابتدا آ« را بخوانید:

 

فرید

سلام.جناب سردبیر گرامی
منم بازنشسته مخابراتم دوتا فرزند لیسانس خونه دارم چندین بار مراجعه کردم مخابرات وکتبا هم درخواست نوشتم یکی از فرزندانم بصورت پیمانکاری مشغول بکار شوند ولی کسانی هستند که دوتا دخترشون ویک پسر وحتی داماد ایشون در اداره مخابرات مشغول کارند. وفرزند من توی خونه نشسته افسرده شده .

ما به کجا مراجعه کنیم به کی دردمان رو بگیم .

هرروز سنشون میره بالا .ایا انصافه ؟

من وامثال من چه جوری دردمان را به گوش اقای صدری برسانیم. چرا برای فرزندان بعضیها کاردرمخابرات هست ولی براماها که جوانیمان را به مخابرات دادیم نیست

اینجا دو بحث مطرح است.

یکی اینکه هر یک از ما به دلیل کار در مخابرات نباید خود را صاحب حق بدانیم که اعضای خانواده خود را برای استخدام به مخابرات بیاوریم.

دوم اینکه بند قبلی باید برای همه یکسان باشد.چرا باید افرادی تمامی اعضای خانواده و همسایگان خود را به مخابرات بیاورند اما یکی مثل این همکار ما نتواند؟

اگر این مورد – آوردن فرزندان- امری عادی است چرا نباید برای همه باشد؟

هیچکسی حق ندارد نویسنده این کامنت را سرزنش کند چرا که مخابرات خود برای استخدام سال ۹۲ کاری کرد که فقط فرزندان مخابراتی ها و یا دارندگان امتیازات ویژه وارد مخابرات شوند.

آیا معنی این اقدام چیزی غیر از این است ک همه حق دارند فرزندان خود را ، حتی همسایگان و وابستگان خود را به هر عنوانی به مخابرات بیاورند؟

همین امروز یکی می تواند تیغ جراحی را بردارد و وابستگان مدیران امروز و دیروز را از سیستم جدا کند؟

پاسخ این سوال بسیار دشوار است.

همه ما ایده های مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران را پس از دو سال مدیریت به روشنی در اینستاگرامش دیده ایم، او پیوسته از کوتوله پروری مدیران و قوم پرستی آنان انتقاد کرده است ولی اگر امروز تیغ بردارد حمایتش می کنیم؟

پاسخ این پرسش بسیار دشوار است.

 

 

1143930cookie-checkمخابرات و نیروهای جدید؛ گروهی مخابرات را خانه اقوام خود کرده اند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. حبیب الشعراء می گوید

    تو در جنگاوری در صدر باشی👏💝🌹
    اگر نیکی کنی در قدر باشی

    تیغ بردار که همه بردارند
    کار میکن که همه همکارند!👏💝🌹

    همه سر به سر ، علم افراشته
    همه دانه ای ، دانه نیک کاشته

    همه گویند ،به به و آفرین 😂👏🌹
    از این تیغ خونریز ، دشمن ببین !👈

    اگر آز گیرد سرت را به دام
    نیاری دگر تیغ تیز از نیام😡😬😠

    حبیب الشعراء
    ۷ اسفند۹۸

  2. شرکتی می گوید

    آقا شما ۳۰ سال کار کردی تمام حقوق مزایاتو گرفتی صاحب خانه های آنچنانی ، فرزند ، و زندگی مرفح داری ، هرگاه وجدانت ، وجودت، به دادخواهی از نیروهای شرکتی برخواست ، واز آنها که با بالای ۲۰ سال سابقه که هنوز مستاجر ، بلا تکلیف است ، حمایت کردید ، آنگاه خداوند کارهای بچه های شما را هم درست ، میکند ، کسایی که به ما زور میگویند، عاقبت ، یقه شما را خواهند گرفت ، این طبیعت زور گو هست

  3. ناشناس می گوید

    لطفامخابرات برای خدا بررسی کنه که چرا بعضی ازفرزندان همکار نه یکی بلکه دو وسه فرزندخودرا تحت عنوان قراردادی ۹۲ به مخابرات آوردند.فقط با بررسی اسامی دراستانها کاملا واقف میشوید .البته بعضی هاشون هم مثلا یک برادر یک استان ویکی دیگه یک استان دیگه رد گم کردند.خب هرچی باشه فامیلن دیگه نباید دل اون یکی را شکست بیچاره بقیه هم که دل ندارندودوراز چشم خدا زنده هستند.فقط امیدوارم واگذارشون به همون خدا باشه.آقای صدری عزیز بدونند

  4. ناشناس می گوید

    سلام قابل توجه همکاران شرکتی یا tct خبرهایی هست که دوباره قراره مخابرات مناقصه بزاره و بریم زیر نظر شرکتهای خدماتی اینم از طرح طبقه بندی مشاغل که منتظرش بودیم برادر و خواهر شرکتی به ذره فکر کنید وضعمون از اینم بدتر میشه

  5. ناشناس می گوید

    یه زمانی یکی از پادشاهان دختری داشت بسیار زیبا و صاحب کمال . پادشاه دستور داده بود که بهترین و شجاع ترین و برازنده ترین جوانان شهر را جمع کنند تا از میان آنها یکی را به عنوان داماد انتخاب کند.وقتی همه جوانان جمع شدند.
    در این میان یه آدم جرمبل .بدردنخور. زشت منظر بدقواره هم اومده بود. گفتند.تو دیگه اینجا چی میخوای؟
    گفت: من فقط اومدم بگم رو من حساب نکنید.!!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      حالا بمن بگو شما برای چی اومدی؟!!!!!!

      1. ناشناس می گوید

        سلام.
        اون مخاطب میدونه من براچی اومدم.
        البته رو من میتونه حساب کنه !

        1. پیرزن مخابراتی می گوید

          سلام عزیز پوزش و هدیه🌹🌸🌷 مرا بپذیر ننه جان 💗

          ما راه خطا رفتیم ، عذرخواهیم ، حساب نیست
          گفتی که حسابی در حسابی! پس حساب است
          پسرم حبیب الشعراء اینرا👆 گفت مخصوص شما

          مخاطب محترم در دسترس بود از محضرت تشکر کرد
          من هم ننه به قربونت تشکر میکنم
          بدان که خدا خیرمان خواهد داد
          👏🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷👏

      2. پیرزن مخابراتی می گوید

        علیکم سلام حی حتی مطلع الفجر
        یا ایها السردبیر

        آمده است تا بگوید ، یعنی خودش گفت :
        گفت: من فقط اومدم بگم رو من حساب نکنید.!!!!

        نه نه قربون این همکار باصداقت ننه ، به به 😁👏 ،آفرین ، صد آفرین😂😁👏

  6. ناشناس می گوید

    مخابرات همان خانواده هزارفامیل است.!!!

  7. ناشناس می گوید

    حرف از حق و عدالت برای شرکت مخابرات کشک است!

  8. ناشناس می گوید

    با سلام
    من نزدیک به ۲۰ سال است سابقه کار در مخابرات را دارم من همسر جانباز می باشم ولی تاکنون هنوز به صورت پیمانی در این شرکت کار می کنم هر چی امتیاز هست برای فرزندان شهدا می باشد و صاف تو صورت ما نگاه کنن و بگویند ما با شما خیلی فرق داریم ما از بچگی بابا نداشتیم من ۲۱ سال است که همسرم را از دست داده و ۲ فرزند دختر دارم زمانی که پدرشان از دنیا رفت یکی ۶ ساله و دیگری ۱۱ ماهه بود حالا چه فرقی است بین بچه های من و فرزندان شهدا هر دو فرزندانم بیکار هستند حالا این صحبت ها را به گوش آقایان جهرمی و صدری برسونید که شاید به خودشان بیایند که بچه های من هم زنده اند و حق نفس کشیدن دارن تاکی من به آنها بگویم ندارم مگر حقوق من چقدر است ؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چشم

  9. ناشناس می گوید

    به نام خدا
    آخه عزیزان معترض .مگه شما هنوز نمیدونید که شرکت مخابرات ایران کاری به قوانین جاری مملکت نداره .؟
    یک شرکت سرخود است که با مدیریت جزیره ای اداره میگردد.آقایون هیئت مدیره زورشون زیاده!
    اگه زور دارید. از حق خودتون دفاع کنید اگه زورهم نداریدکه…….

  10. فرید می گوید

    خداقوت جناب ذکریا گرامی متشکرم ازتون ارومیه. فرید

  11. فرید می گوید

    باسلام خدمت جناب ذکریا عالی فرمودیدبسیار خوشحال شدم دلنوشته این حقیر رو باز وروان توضیح دادین .خدا قوت.باتشکر ارومیه.فرید

  12. بی نام می گوید

    سردبیر جان مصوبه ۱۷ آذر چی ۱۷ دی هم داره میاد هیچ نتیجه ای نداشته هنوز خواهشا پیگیری نمایید بسیار ممنون از زحمات شما

  13. سجاد می گوید

    نمیدونم نویسنده عزیز چه کسی هستند ولی این جمله “”””چرا که مخابرات خود برای استخدام سال ۹۲ کاری کرد که فقط فرزندان مخابراتی ها و یا دارندگان امتیازات ویژه وارد مخابرات شوند.”””” حداقل برای تمام استخدامی های ۹۲ صحت نداره! من خودم، هیچ یک از سهمیه های درج شده در استخدامی رو نداشتم و البته تا حدی هم اطمینان داشتم که قبول نخواهم شد ولی شد! بعد که وارد کار شدم با همکاران زیادی مواجه شدم که هیچ یک از سهمیه های درج شده را نداشتند! حتی سهمیه فرزند ایثارگری را! اتفاقاً اون همکاران هم مثل خود من در روز آزمون اطمینان داشتند که با سهمیه های اعلام شده، شانسی برای قبولی ندارند! الان بیش از ۶ سال از اون زمان میگذره و همکارانی رو میشناسم که نتونستند با شرایط مخابرات کنار بیان و به محض یافتن یه راه حل مخابرات رو ترک کردن، (همین الان ده تن از همکاران نزدیک و هم دانشگاهی ها رو میتونم نام ببرم که یا در آزمون دیگری پدیرفته شدند و رفتند یا برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند و یا استعفا دادند و رفتند!) نمیدوم نویسنده متن در کدوم استان کار میکنند، ولی پذیرفته شدگان استان تهران سابق حداقل مشمول این جمله نبودند.

  14. ناشناس می گوید

    سلام برسردبیرمحترم وهمکاران مخابرات ازدوستان میخوام چراناراحت میشویدکه مدیران وروئسابچه هایشان رادرمخابرات بکارمیگیرندیااقوامشان رااستخدام میکنندبگذاریدحداقل یک مسافتی راطی کنندوبه اداره بیاینندحقوق بگیرندحداقل مفتخورنباشنداتفاقا”این بازیک کارپسندید ه ای است که طرف صبح ساعت ۸ازخواب بیدارشودتازه این فرداستخدامی چقدردستمزدخواهدگرفت درمخابرات یک سیستمی حاکم شده دستمزدهادرحددستمزدیک عمله کارگرمیباشددیگه آن دوران گذشت مخابرات به دست خودش گورخودراکند ودفن شدوالبته این یک چیزطبیعی است هرترقی تنزلی داردیک مطلبی رادراینترنت میخواندم درموردفروپاشی اتحادجماهیرشوروی که ۲نفرافسرکا.گ.ب شوروی حامل دوچمدان مربوط به کنترل ۲۷هزارموشک اتمی راداشتندکه ازگورباجف تحویل یلتسین میخواستن بدهندیک خودکارنداشتندکه برای تحویل انها امضا کنندحکایت مخابرات الان شده این قضیه که درمخابرات درتمامی قسمتها ی اداری فنی حتی سوییچ ومراکزتلفن اینترنت راقطع کردندمیگویندکه برویدبست همراه اول بخرید.

  15. ناشناس می گوید

    سلام اون موقعی که نیرو می اومد سر کار بچه تو توی شکم مادرش بود ٬ والسلام

    1. ح می گوید

      بچه ناشناس باپارتیرفت مخابرات

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        ببینید
        اگر اطلاعاتی دارین بدین من پیگیری کنم
        وگرنه صرفا بیان این حرفها دردی دوا نمیکنه.ضمن اینکه گوشها بهش عادت میکنه و ….

        1. ناشناس می گوید

          سردبیر گرامی .سلام علیکم سند نمیخاد.اسامی تازه کارها را چک کنند میفهمند که این اقا پسر فلان بازنشسته است .در ثانی در استانها همه همدیگر را میش

  16. ذکریا می گوید

    سلام بر سر دبیر و همه خوانندگان عزیز. با اجازه سر دبیر محترم که مدتی هست بر قله استوار و مقاوم ایستاده و ندای حق طلبانه همکاران را با گذاشتن مایه و حتی آبروی خود بهر صورت ممکن به گوش مسئولین و متولیان در مخابرات میرساند واقعا باید یک دستمریزاد جانانه به ایشان و همکارانشون گفت . لازم دیدم دلنوشته ای بر تاکید و تایید گفته همکارمان ” فرید” که درد دلش شاید درد دل خیلی از همکاران باشد را تقدیم شما همکاران عزیز نمایم.
    در فرمایشات گهر بار امام علی ع اشاره به این نکته بسیار جالب و تامل برانگیز است که میفرماید: تبعیض ظلمی است که حکومت را از درون مانند خوره می خورد، سرمایه اجتماعی را نابود می کند، مردم را مایوس می کند، توانمندان را کنار می زند، ناتوانان را جلو می آورد و دارایی های عمومی را به غارت می برد.
    حضرت علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر که مرام نامه و اساس نامه حکومت علوی است، به مالک اشتر فرمود: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَهَ لِلرَّعِیَّهِ وَ الْمَحَبَّهَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ؛ قلب و جان خود را لبریز کن از رحمت به مردمان و شهروندان و دوستی و عشق به آنان و لطف به ایشان وَ لَا تَکُونَنَّ عَلَیْهِمْ سَبُعاً ضَارِیاً تَغْتَنِمُ أَکْلَهُمْ؛ مبادا مانند جانور درنده خویی باشی که خوردنشان را غنیمت بشماری» یعنی اگر در حکومتی مناسبات تبعیض آمیز بود و گروهی را به ناحق بالا آوردند و گروهی را به ناحق به زیر کشیدند، و برای خویشاوندان، فرزندان، دوستان و هوادارانشان امکانات فراهم کردند و خلاف عدالت عده ای را محروم کردند، این درنده خویی و تجاوزگری است. کسانی که چنین می کنند، از انسانیت بی بهره اند؛ در آموزه های علی(ع) کسی که از سر تبعیض برای فرزند خود موقعیت و رانتی فراهم می کند، درنده خو است و از انسانیت بی بهره است. حکومتی که بر اساس تبعیض اداره می شود
    ا
    در اندیشه علی(ع) نباید اقداماتی از جانب مسئولان صورت گیرد که تبعیض آمیز باشد و موجب بدبینی مردم و انزجار آنان و پیدایش یأس در ایشان شود؛ چنین اقداماتی نگاه مردم را منفی و ذهنیت آنها را نسبت به حکومت، مدیریت، سلامت حکومت و عدالت می شکند.
    ولی هزاران و هزاران افسوس که خودرا پیرو امام علی میدانیم ولی برخلاف گفتار وی عمل میکنیم. همکاران محترم بازنشسته کاملا ازیاد نخواهند برد که در بندی از بخشنامه های پاداش بازنشستگی اعلام نمودن که کسانی که میخواهند بازنشسته شوند میتوانند یک فرزند خود را جایگزین کنند در صورتیکه دیگر پاداش بازنشستگی به آنها تعلق نخواهد گرفت. ولی متاسفانه عملا دیدیم که تعدادی از مسئولین و روسای ادارات قبل از اینکه بازنشسته شوند فرزندان خود را سرکار آوردند و بعد آن بازنشسته شدند و کلی هم پاداش گرفتند .
    واقعا این دور از انصاف است که در مرکز استانها و یا شهرستانها مسئولین در جهت جذب نیرو فقط به اطراف خود نگاه کند و از فرزندان خود گرفته تا باجناق، پسر برادر، براد یا خواهر زن، ووووو و حتی فرزندان باجناق و اقوام دور و الی آخر…… توجه خاصی کنند و تصور کنند که این نوعی ارثی هست که فقط باید بین اقوام خود تقسیم نماید !! واگر شخصی مثل همکارمحترمان ” فرید ” جهت فرزندان خود به مخابرات مراجعه کرد هیچگونه حقی ندارد ، واقعا جای بسیار تاسف هست و باید مسئولین شرکت مخابرات منجمله آقای مهندس صدری این سید بزرگوار به این امر بسیار مهم ورود کرده و سری به استانها بزند و ببیند چقدر از دارو دسته و اقوام این مسئولین در این مدت بر سر کار آمده اند ولی حقی برای فرزندان دیگر همکاران پایین دست وجود ندارد. البته هیچ حقی برای کارمندان بازنشسته وجود ندارد که حتما مخابرات باید فرزندان آنها را جذب بکار کند ولی باید به این نکته توجه ویژه داشت که اگر نیست باید برای همه باشد و اگر هست باید برای همه باشد.

    1. با بصیرت می گوید

      سلام و آفرین به همکار هشیار و با بصیرتم
      خداوند متعال در آیه ۱۵۲ سوره انعام در این رابطه می‎فرماید: «وَلاَ تَقْرَبُواْ مَالَ الْیَتِیمِ إِلاَّ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ حَتَّى یَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُواْ الْکَیْلَ وَالْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ لاَ نُکَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُواْ وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَى وَبِعَهْدِ اللّهِ أَوْفُواْ ذَلِکُمْ وَصَّاکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ؛ و به مال یتیم جز به نحوى [هر چه نیکوتر] نزدیک مشوید تا به حد رشد خود برسد و پیمانه و ترازو را به عدالت تمام بپیمایید هیچ کس را جز به قدر توانش تکلیف نمی‌کنیم و چون [به داورى یا شهادت] سخن گوئید دادگرى کنید هر چند [در باره] خویشاوند [شما] باشد و به پیمان خدا وفا کنید این‌هاست که [خدا] شما را به آن سفارش کرده است باشد که پند گیرید».

      من در همه قولها فصیحم
      در وصف شمایل تو اخرس
      سعدی علیه رحمه
      ( اخرس : زبان بسته , لال , گنگ )

  17. حمید می گوید

    سلام چرانشنیده حرف کارمندرازودقضاوت میکنه صدری مدیری انتقادکردیم ازپارتی وفامیل بازی وبذاربچه من مخایب اتی هم بیادهمه دوتادوتامسارن بدش آمداتاق شغلم سیستم راگزفته آواره کزده ۳۰سالم پرشده آیا زشت نیست با به اصطلاح ایثارگروبرادزشهیدوفرزندجانبازشیمیایی وفشارخون بالا دوساله تو حیاط ا اره میچرخم نمایندگان استانم ناراحت وپیگیرن انتقادچیز بدیه آواره میکنن شهیدداده وجانبازواسبرورزمنده را والا دکتاسه تا فامیلاپزشدن وبازنشسته هابرگشتن جای جولن بیکارراگرفتن این عدالت است جناب صدری کم لج کنیدجواب ب هید .استانی هستم که نماینده اش پیگیروشدیدهم میداندمخاب ات استان ماچه خبراست.یک آواره وآبرورفته هرجامیشینی میگن خانواده شهداکو دوتابیکاردارم افسرده وطده شدن والا ظلم پایدارنمیماند

  18. فریدون روستا می گوید

    کاش فقط فرزندان مدیران ویا همکاران بودند.من کسانی را درمخابرات ارومیه میشناسم که باسفارش بعضی ار مقامات استان مشغول بکار شدند.مانمیگیم که چون در مخابرات پیر شدیم باید فرزند من بعداز من اونجا کار کنه نه ولی اگه قراره اقوام واشنایان اقایون وفرزندان انان مخابرات کارکنند چرا فرزندان ما قشرمخابراتی که سالیانی درروزهای جنگ ودفاع مقدس ودشوار فداکاری واز جان مایه گذاشتیم خونه بیکار بشینه .ولی فرزندان وفک فامیل فلان اقایونمخابرات را اشغال کنن اگه کار هست اول فرزندان مخابراتی واگه نیست باید برای همه یکسان باشه.جناب سردبیر گرامی من قبلا دوتا کامنت در این مورد گذاشتم. لطفا به دادمان برسید. فرزند منم کار میخواد نان ومسکن وازدواج میخواد تا کی خونه بشینه؟ارومیه فریدون روستا

  19. ناشناس می گوید

    جناب سردبیر محترم باسلام
    با عرض ادب خدمت کارکنان قدیمی.
    ببینید هر ایرانی که وارد هر اداره یا ارگانی می شود انجا بازنشسته می شود وخدمت می کند ودر ازای کارش حقوق می گیرد دیگه نباید ادعایی دیگه ای داشته باشه معنی نداره پسر ی بازنشسته بیکاره باید بره جای باباش اگه اون پسر درس خون وفعال باشه کار خودشو پییدا میکنه نه اینکه بیاد حق ی نفر دیگه رو ضایع کنه الان هم تو تمام دنیا همه چی داره خصوصی اپدیت میشه و فقط نخبه ها تو هر اداره یا شرکتی باشن موفق هستن پس باید ی کم منطقی باشیم اگه میخایم پیشرفت کنیم باید علم به روز داشته باشیم .
    من از اقای صدری انتظار دارم جلو این بی عدالتی و باند بازی ها رو بگیره واگه میخاد مخابرات از این وضعیت در بیاد به نیروی انسانی بویژه تحصیل کرده ها توجه خاصی داشته باشه تا ایجاد انگیزه بشه شرکت نیز نفع ببره. یا حق

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست خوبم
      من هم جواب ایشون رو دادم
      اما چی میشه که ایشون انتظار پیدا میکنن فرزندشون بیاد سر کار؟
      آنچه هست پارتی بازیه که دیگران رو آزار میده.

  20. عدالت می گوید

    باسلام ادب احترام این دریک کلام معنی عدالت این است ویاحق بازوراست مثا ل من مدیرکل بودم یاپست مهم اداره بودم وحقوق نجومی می گیرم مخابرات ارث پدرم است اول بچه من جناب آقای مهندس صدری اگرمی گویددروغ است خودتان بررسی کنیددرمخابرات چه خبراست یاحق بازوراست ویاپارتی کلفت

    1. حمید می گوید

      فقط بیایبن همدان بازنشسته هاوفامیلان مدیران گرفتن وپسرفوق لیسانسم ودخترفوق دیپلمم وبه اصطلاح خانواده ۴شهیدوجانبازم وخودم رزمنده اتاق وسیستم شغل ندارم نه کارمیده مدیرجدیدنه شغلی چون انتقادکردم بذارین ابروی ماکه رفته ینفراطنوه شهیدوجانبازوفرزندم بیادنذاشتن وپرونده سازی شدیدکردن .حیف ازشهدای خودمان که جایشان وفامیلان مدیران پرکزدن دوتادکتا اتاق مارانگهبان وپسرفلان مسبول.خواهران فلان مسبول گرفته ومن باسن بالا آواره کسی یازیم نکزدسپزدم خون شهدا

نظرات بسته شده است.