مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر- استان ها ضد عفونی و امکانات بهداشتی را جدی نگرفته اند

مخابرات ما- برخی امور جزو اختیارات استانهاست اما برخی امور صرفا باید تابع سیاست کلان شرکت باشند برای مبارزه با ویروس کرونا حالا توپ در زمین مدیران استانی است.

 

مخابرات ما- پیش از این استان ها و مدیران استانی برای برخی کارها دنبال مجوز بودند. مثلا برای دورکاری! آنها می گفتند اگر کسی در زمان دورکاری اتفاقی برایش بیفتد نمی توانیم پاسخگو باشیم.

پیگیری کردیم.

مخابرات ایران برای اولین باز بخشنامه ای مرتب با ذکر جزئیات صادر کرد که دیگر استان ها مشکلی در زمینه مجوز نداشته باشند. در نامه دورکاری هم صریحا قید شده هر فعالیتی که امکان اجرا در منزل را دارد با دورکاری اجرا شود. اما انگار مدیران ما، استان ها را به اختیار خود دسته بندی کرده اند.

در استانی ۵۰ درصد از کارکنان می توانند مشمول دورکاری باشند. در دیگری هیچکسی! شاید یکی دو نفر که مشکلات حاد دارند مجوز گرفته اند. در مخابرات ایران همه شامل دورکاری شده اند و ….

.

نمی دانم چرا در استان ها گاهی هدف گم می شود.

در این موقعیت اصل و اساس حفظ جان آدم هاست. یکی از راههای حفظ جان آدم ها، دور کردن افرادی از محیط کار است که بهداشت را رعایت نمی کنند. این ها همه را بیمار می کنند.

راه دیگرش کاهش تراکم آدم ها در محل کار، در خیابان، در وسایل نقلیه عمومی و ….. است. در حقیقت در این یک هفته برای فرستادن دیگران به خانه باید دنبال بهانه بود نه برای نفرستادنشان!

وزارت بهداشت گفته است هفته جاری، پیک بیماری است. می دانید معنی و مفهوم آن چیست؟

ساده عرض کنم.

یعنی اگر ما بتوانیم یک هفته همه را در منازلشان سالم حفظ کنیم بحران را از سر گذرانده ایم.

فقط یک هفته است نه یک سال!

اصلا دوست ندارم کسی را نگران کنم اما خواهش می کنم کمی ایده های سخت گیرانه خود را کنار بگذارید. شما مدیران وظیفه دارید ما کارکنان را به سلامت از این فاز عبور دهید. به هر شکلی که شده است.

فقط کافی است یک مورد بیماری در مخابرات یک استان پیدا شود. آنگاه امنیت روانی همه بهم می ریزد و شما بحرانی واقعی خواهید داشت.

بخشنامه مبارزو با کرونا در مخابرات ایران به شما می گوید برای فرستادن کارکنان به خانه فقط کافی است بتواند کارش را از خانه انجام دهد. فقط همین!

 

حالا شما چه می گویید؟

چرا اجرایش نمی کنید؟

 

مشکل ما با باورهای شماست. باورهایی که صرفا می خواهد دیگران را به پشت میزهایشان ببندد.

اما حالا شما مشکل بزرگتری دارید. مشکل سلامت کارکنان. عبور آنان از دالان بحران! کوچکترین مشکلی پیش بیاید خانواده ها رهایتان نمی کنند ………….. از ما گفتن!

.

موضوع بعدی بحث وجود لوازم بهداشتی در محیط کار است. دریغ از یک اسپری ضد عفونی ، یک سمپاشی ساده در روزهای پنجشنبه و جمعه! دریغ از یک بسته دستکش پلاستیکی بی ارزش! دریغ!

.

می گویید کمیاب است؟ پیدا نمی شود؟

باور نمی کنم! باور نمی کنم مخابرات استان ها و مدیرانش آنقدر بی دست و پا باشند که نتوانند مقداری مایعات ضدعفونی و ماسک تهیه کنند!

اینان اگر بخواهند یک استان را روی انگشت خود میچرخانند حالا ما باور کنیم نمی توانند در یک استان وسایل ضد عفونی پیدا کنند؟

.

صریح تر از این فعلا نمی خواهم حرف بزنم. اما هفته گذشته درست همین فضا و حرف ها را با مدیران مخابرات ایران داشتیم. آنان بسیار دقیق تر و بهتر از مدیران استانی عمل کردند. با اینکه دستشان بسته بود بخشنامه اجرائی و دورکاری خوبی آماده کردند و هزینه هایش را نیز پذیرفتند.

حالا نوبت مدیران استانی است.

**************

فردا پس از بررسی استان ها دوباره خواهیم نوشت. صریح تر و دقیق تر. دلم نمی خواهد از جایی گله کنم مگر اینکه چاره ای نباشد…

 

1165510cookie-checkسردبیر- استان ها ضد عفونی و امکانات بهداشتی را جدی نگرفته اند

Please rate this

0 1 2 3 4 5
15 نظرات
  1. بندا خدا می گوید

    ذهن مدیران ما پوسیده و فاسد شده به قول بنده خدایی اگه یکی از این مدیران را به کشوری صادر کنیم برا نابود کردن اون کشور کافیند
    ما خدایی زنده ایم

  2. منتظر می گوید

    سلام سردبیر محترم امروز شنبه ۱۷ اسفند حراست اداره کارکنان مرکز را وادار به ثبت اثر انگشت کرده اند شهرستان استان اصفهان ایا روال عادی شامل اثر انگشت هم میشود

  3. منتظر می گوید

    سلام سردبیر بنده از شهرستان هستم استان اصفهان تا بحال هیچگونه ماسک دستکش و مواد ضد عفونی کننده ای به شهرستان داده نشده است و هیچگونه ضد عفونی قابل توجهی صورت نگرفته و تنها خودمان دست بکار شده و مقداری وایتکس و اب مخلوط نموده و با یک دستمال سطوح کار خود را ضد عفونی کرده ایم راستی این موارد هم در این زمان بحرانی به شسکام و خدمات اول برمیگردد

  4. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت سردبیرمحترم .تو قسمت های که شیفتی هس نیروهای رسمی تو ساعت اداری میومدن و میرفتن .حال سوال اینجاس چرا اونا باید ساعت کاریشون کم‌شه بخاطر این مریضی ما که نیروی شرکتی باید مثل قبل شیفت صبح و عصر بیاییم؟؟؟؟ایا اونا انسان هستن ما انسان نیستیم؟؟؟ایا کرونا برا اونا اثر میکنه برا ما اثر نمیکنه ؟؟؟؟؟تا کی میخوایین اینجوری بی عدالتی کنین تا کی میخوایین به نیروهای شرکتی ظلم کنین.بابا بقران این بی عدالتی رو خدا هم قبول نمیکنه.نه تو اداره محلول ضدعفونی هس نه از نظر بهداشتی خوبه.جای تاسف هست این همه کار کن ولی مخابرات بفکر سلامتی کارکنان رسمی باشه نه بفکر کارکنان شرکتی

  5. كارمند می گوید

    آقا ااااا من قبلا گفتم ….بازم میگم
    سرویس بهداشتی های مخابرات اصفهان اصلا بهداشتی نیست
    صد رحمت به توالت های بین راهی
    ما کارمندا رو دریابید….
    چرا مسئولای خدماتی کم کاری میکنن
    اگه کرونا نکشتمون سرویس عیر بهداشتی دخلمون رو میاره

  6. p1381 می گوید

    سردبیر محترم سلام
    توی این اوضاع و شرایط خاص که همه همکارا برای تامین هزینه های ملزومات بهداشتی و دارویی علاوه بر هزینه های معمول زندگی ، چرا مدیران محترم مخابرات هیچ واکنشی در مورد عدم پرداخت عیدی و پاداش بهره وری و معوقات رفاهیات از خود نشان نمی دهند و پاسخگوی پیگیری های انجمن صنفی نیز نیستند . شما خبری در این ارتباط دارین ؟
    با آرزوی سلامتی برای همه همکاران و خانواده های عزیزشان

  7. کارمند کوچولو می گوید

    سلام متاسفانه حتی در یک استان نیز متناقض عمل می کنند در یک معاونت اجازه دور کاری و حضور ۵۰% کارکنان داده میشود در معاونت دیگر همان استان نمی خواهد ویا نمی تواند این موضوع را هضم کند و اقدامی نمی کند وبعضی ها هم توپ را در زمین کارمند بیچاره می اندازد و می گوید هر که می خواهد مرخصی بگیرد
    بابا سردبیر بنده خدا با چه زبانی بگوید اولا فقط فعلا یکهفته است نه یکسال و دوما پای سلامت پرسنل در میان است

  8. ناشناس می گوید

    وقتی شخصا تعدادی از همکاران مواد ضد عفونی را خودشان تهیه وبه محل کار بیاورند بسی جای تاسف دارد

  9. ناشناس می گوید

    کارکنانی که مشکل تنفسی اسم وقلبی وکلیه جانبازان ۲۵% به بالا باید از منزل خارج نشوند چرا واحد درمان وامور ایثارگران استانها سکوت کرده اند

  10. کیوان می گوید

    سلام‌ سردبیر عزیز هرچی بگید هیچ فایده ایی نداره والا من ازخونه دستکش وشیشه پاکن والکل بردم‌ میزم رو تمیز میکنم وخودم مراقبت میکنم اداره رفاه ومسولین بهداشت اصلا براشون مهم نیست اونا باید پیش مدیران با فریاد هم که شده بفکر کارکنان باشند همه چیزرو به شوخی ومسخره گرفتن نمیدونم پست سازمانی چیه که در مواجه با مدیران دست وپاشون میلرزه هرچی که بشنوند میگن درسته هیچ نظر مخالفی ندارند که بابا هرسازمانی که میریم اول ورودی به داخل ساختمان ادارات مواد ضدعفونی گذاشتند و یک نفر هست که این مواد به دست ارباب رجوع میزنه مخابرات اسم بلند وده ویران هست

  11. ناشناس می گوید

    دلت خوشه سردبیر جان
    مادر امور مشترکین چطور دور کاری کنیم
    دریغ از یک دستکش وماسک ،مواد ضدعفونی کجا بود
    چند روزه کل شهرو کشتم هیچ چیزی نیست هیچی بازم مسئولینی که دروغ تحویل میدن تولیداتشون ده برابر شده عرضه صفر
    مابایدچکار کنیم شما بگین نه می تونیم مرخصی بگیریم چون کسی نیست کارامونو انجام بده
    نه می تونن سر کار امنیتمونو فراهم کنن
    می ترسم بریم خونه از ترس اینکه از دهها مراجعه کننده نکنه یکیشون ناقل بیماری باشن می ترسم ببه بچم نزدیکم بشه کل زندگیمون شده استرس ،نگرانی
    همه مشکلات اقتصادی یادشون رفته

  12. کلافه از تبلیغات می گوید

    سردبیر درد آشنا سلام
    بحران واقعی است ولی عملکردها مجازی .داروخانه ها تا اسم ژل و دستکش و ماسک و.. را میشنوند طوری جواب میدهند که انگار این اجناس آزمایشگاهی هستند هنوز به مرحله تولید نرسیدند!!!و تا به بازار ایران بیاد خیلی طول میکشد.از طرفی تیلیغات کارخانه ها را هر شب در تلویزیون داریم که انگار بازار ایران اشباع شده و باید به چین صادر کنیم!!!. این تناقضات همه جایی است. نا مه آقای فرقانی را بخوانید و سری به یکی از مراکز بزنید.فکر کردیم بعد از نامه فرقانی کارتن کارتن وسایل شستشو و ضدعفونی کننده در راه است.
    وقتی هدف در میان هیاهوی تبلیغات گم شود وضع بهتر از این نخواهدشد.باز از شما متشکریم که از زبان کارکنان صدایتان را به حق بلند میکنید.

  13. قادر می گوید

    به نظر من اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم و به امید این مدیران باشیم هیچ مشکلی حل نخواهد شد.منابع انسانی برای اینها کوچکترین اهمیتی ندارند.کدام مدیر را دیده اید که حتی با زبان از کارمندی دفاع کند.من خودم در محیط کارم هر روز با تهیه یک اسپری حاوی آب ژاول یک درصد که باز هم خودم با استفاده از وایتکس آبدارخانه و اسپری خالی شیشه شور درست کرده ام تا جایی که مقدور است محیط کار شامل دستگیره ها و شیرهای دستشویی و توالت و… را ضد عفونی میکنم پیشنهاد میکنم همکاران بطور خود جوش عمل کنند تا این بحران را پشت سر بگذرانیم.فقط مواظب باشید روی صندلی مدیران از این محلول نپاشید چون چسبندگی را کم میکند!!!

  14. پیرزن مخابراتی می گوید

    سلام به همه طرفداران این ننه مخابراتی!😂

    خانمها و آقایان بازنشسته و شاغل گرامی

    ۱_واقعا از شما دلگیرم ، چون بعنوان همکار نیاز به امید به زندگی دارم😁 و شما این را با نظر ندادن خود از من دریغ دارید ، نظرات خوب خوب زیر کامنتها بگذارید 🌹😅قبلا و قلبا سپاسگذارم

    ۲_و اما ننه جان ، این مشکل مدیر و مدیریت و مشکلات دیگر اکثرا از خود مدیر و مدیریت است ، نه این جمله بی معنا نیست ، این منطقی است ، توضیح میدهم ، ننه جان👌🌹👇

    ننه جان ، مدیریت خرد و کلان ما دچار مشکل ( سوء نیت مدیریتی! ) است
    یعنی چون ما مدیر واقعی نداریم و افراد در جایگاه مدیر ، مدیر واقعی نیستند و درک از اینکه در این جایگاه چه وظیفه خطیری بر عهده آنهاست ندارند ، نمیدانند که این صندلیها ، صندلیهای داغ هستند و در برابر هر عمل آنها گروه کثیری متاثر از آن عمل میشوند ، پس اگر درست و به صواب عمل کنند بیشترین ثواب را دارند و اگر غلط ، بیشترین عقاب و عقوبت بر آنان است .
    ننه مدیر عزیز هر روز خودت و جایگاه را باید در کفه ترازوی قضاوت مشاوران متعهد و متخصص بگذارید و اگر شایسته این جایگاه نیستید برخیزید که این به نفع خود خودتان است البته اگر کیاست و زرنگی داشته باشید.
    کسی که به جایگاه غیر واقع خود تکیه زده است ( حال بدلیل ضرورت و زمان قحط الرجال انتخاب شده و یا پوست مدیر پوشیده و دیگران را به انتخاب خود واداشته و… ) دچار خود بزرگ بینی می شود و بجای علم مدیریتی استنباط شخصی! را ملاک عمل قرار میدهد ، و یا اینکه اصلا سود شخصی را ، که اینها از رفتارهایی هستند که به آن سوء نیت مدیریتی گفته می شود .

    عملکرد این اشخاص با مدیریت صحیح زاویه بسیار دارد و این است که موجب اتلاف کلی منابع انسانی و مادی و زمان و حتی نابودی ایده ها و استعدادها میگردد .
    زمانی کل بدنه مدیریتی مشکل دارد ، یعنی مدیر ارشد و مدیران تابع همه دچار سوء نیت مدیریتی هستند ، که اینجا مسئولیت کلی بعهده مدیر ارشد است
    ولی اگر مدیر ارشد دچار این ضایعه نشود اما دستورش به مدیران تابع اجرا نشود ، مشکل کجاست ؟
    مثال روشن و کاربردی آن را در مخابرات و قضیه کرونا وایروس ببینیم :

    زمانی که مدیر ارشد ( حالا بفرض درباره موضوع خاص کرونا ) نظر مدیریتی مطابق با مدیریت صحیح و برتر و همه جانبه نگر ( که حتما نظری با لحاظ انسانی است ) ارائه میدهد و آنرا بصورت مکتوب و بخشنامه و مجوز برای مدیران تابع ارسال میکند ولی در بخشهایی از مخابرات، در اجرا بصورت منحرف یا کمینه اجرا میشود یا اصلا اهمیت داده نشده و اجرا نمیشود ، چه باید گفت؟
    مسلما این چنین موضوع مهم ملی و عملکرد هر مدیر درباره این موضوع ، می تواند و باید آینده آن مدیر را روشن کند .
    به امید روزهای روشن برای ایران اسلامی با مدیران واقعی و متعهد و متخصص و انسان مدار

  15. خروس لاری جهرمی می گوید

    ضرب المثل “شاه می بخشد، شیخ علی خان نمی بخشد” چگونه باب شد؟

    گاه پیش می آید که از مقام بالاتر فرمانی صادر می شود، ولی آن که باید آن را اجرا نماید، فرمان را به مصلحت ندیده و از انجام آن خودداری می کند. در این حالت با طنز و کنایه این اصطلاح را برای او به کار می برند.

نظرات بسته شده است.