مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از یک جلسه، ضرورت واقعی هم افزایی ارتباطات بین وزارت ارتباطات و مخابرات مناطق

مخابرات ما- امروز در جلسه ای حاضر بودم که در نوع خود کم نظیر بود.ارتباطات، حداقل ۴۰ نقطه را به هم وصل کرده بود تا ۴ نوع تفکر متفاوت بدنبال یک هدف، گردهم آیند .

 

مخابرات ما-  امروز دوشنبه قرار بود جلسه ای بین وزارت ارتباطات و مخابرات مناطق مختلف برگزار شود.اما در واقع گستردگی ارتباطات و حجم اطلاعات آن  سنگین و بی نظیر بود.

جلسه ای برای هم افزایی بین وزارت ارتباطات و مدیران کل ارتباطات و فناوری شش استان، ستاد مخابرات ایران و مدیران مخابرات ۶ منطقه کشوری روز دوشنبه برگزار شد. مهندس صدری ، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و  مهندس ترابیان مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات،  مخابرات و وزارت ارتباطات را نمایندگی می کردند.

اجازه بدهید نام کامل جلسه را عنوان کنم :نشست بررسی توسعه ارتباطات در راستای هم افزایی بین مدیران مناطق مخابراتی و مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها با هدف توسعه ارتباطات در مناطق مختلف.

بطور خلاصه بگویم نمایندگان وزارت ارتباطات در استانها و نمایندگان مخابرات در مناطق استانی در ابن جلسه کنار هم قرار گرفته بودند تا در کنار مدیر عامل مخابرات و نماینده وزارت ارتباطات مشکلات پروژه های مهم وزارت ارتباطات در استانها را بررسی و رفع کنند.

آنچه برای من به عنوان یک رسانه مخابراتی جالب بود، صراحت لهجه مهندس صدری و مهندس ترابیان بود.آنها هرگز موضوعی را به تعارف برگزار نکردند.چنانکه در استانی کار خوب پیش نمی رفت، ترابیان خطاب به مدیر مخابراتی استان می گفت: شما آبروی مرا پیش وزریر  برده اید!

هر جا نیاز به تصمیم گیری بود مدیر عامل مخابرات می گفت : شما دو هفته زمان دارید به کمک هم مشکل را حل کنید و روزانه به من گزارش بدهید!

هر جا کمبود امکانات بود استانها می گفتند و می خواستند.

باید بدانید که در پروژه های مهم کشوری با نام پروژه USO  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی اتصال شهرها و روستاها با فیبر نوری است و مخابرات به عنوان مجری پروژه ، امور اجرائی را به عهده دارد.

مدیران مخابرات در ۶ منطقه و مدیران کل ارتباطات در این ۶ استان جزو شرکت کنندگان جلسه بودند و هر یک به نوبت به طرح میزان پیشرفت پروژه های خود می پرداختند.مدیران  استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان  در این جلسه ضمن پاسخ به مسائل پروژه، مشکلات خود را مطرح می کردند  تا در جمع مدیران ستادی مخابرات ایران از جمله مهندس خلیلی و مهندی کمیلی زاده و دیگر معاونین مدیر عامل به پاسخ برسد.

معاونین مدیر عامل مخابرات ایران همه در جلسه بودند تا در زمان مناسبش به پاسخگویی و یا طرح مشکل بپردازند.

این جلسه در نوع خود جالب بود.از این نظر که ارتباطات نقش اصلی در برگزاری جلسه داشت.همه با استفاده از اینترنت و نرم افزارهای ارتباط ویدئویی به جلسه وصل شده بودند.حداقل از ۴۰ نقطه از کشور در جلسه حاضر بودند.

عامل مهم دیگر “ارتباطات ” بود. این همه مدیر کشوری برای ایجاد ارتباطات در همه نقاط کشور بویژه شهرهای دور دست و روستاهای فاقد امکانات دور هم جمع شده بودند.

مورد دیگر و بسیار مهم در این جلسه ، وجود همه ارکان مهم ارتباطات در سطح کشور در یک جلسه بود! وزارت ارتباطات و نمایندگان استانی آن، مدیر عامل مخابرت ایران و نمایندگان استانی آن، مدیران ستادی در وزارت ارتباطات و همچنین مدیران اجرائی مخابرات در سطح استانها، همه در یک جلسه حاضر شده بودند تا ارتباطات در این کشور به سرانجامی برسد.

 

پروژه USO  مدتهاست در سطح کشور به شکل های مختلف اجرا می شد.تاکنون بیشتر روی دادن ارتباط تلفنی کار می شد اما حالا با کشیدن فیبر به سطح روستاها دنیای ارتباطات بطور واقعی به روی مردم روستاها باز می شود.

چیزی که کرونا به ما یادآوری کرد این بود که نمی توان امور ارتباطات و فناوری روز را در کشور عقب انداخت و یا تعطیل کرد.کرونا به ما نشان داد باید تمامی زیرساختهای ارتباطی ما آماده باشد وگرنه آینده را باخته ایم.

در حال حاضر وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات ایران روی پروژه های هوشمندسازی مدارس کشور نیز کار می کند.این پروژه ها به زیرساخت اینترنتی بسیار قوی نیاز دارد.پروژه مدارس هوشمند روستایی و شهری بر بستر اینترنت پر سرعت قابل اجراست.و این اینترنت پرسرعت باید روی فیبر نوری منتقل شود تا هزینه نهایی آن برای مردم قابل قبول باشد.

 

تمام اینها به ما می گوید باید عوامل اجرائی و تصمیم گیری کلان، با هم بارها و بارها یک جا بنشینند و برای مشکلات اجرا فکری بکنند.

برای من که سالها وزارت ارتباطات و مخابرات را در تنش دیده بودم، بان همراهی غنیمت بزرگی بود و دلم میخواست این جلسه همچنان ادامه داشته باشد.

(دیرتر به جلسه محلق شدم لذا عکس های اولیه را از دست دادم.عذرخواهی میکنم)

1194530cookie-checkگزارشی از یک جلسه، ضرورت واقعی هم افزایی ارتباطات بین وزارت ارتباطات و مخابرات مناطق

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    عالم بی عمل مثل زنبور بی عسل است . به عمل کار براید به سخندانی نیست. جناب صدری الممالک . همیشه حرف خوب میزنی ولی عمل نداری . مال هنینه مخابرات اینهمه پیشر فت کرده. بیا منطقه کرمانشاه ارتباط کل روستاها قطع است. بعد حق ابونمان ونگهداری خط از مردم بینوا میگیرن . اخه این شد عدالت . این شد درستی وپاکی . خودتان که نه هستی تو قاب شیشه ای حداقل نماینده ای بفرست شهرهای مرزی وزلزله زده کرمانشاه ببین چه خبره

نظرات بسته شده است.