مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سرقت کابل های مخابراتی، چه بر سر مردم و مخابرات می آورد!

مخابرات ما- آمار سرقت کابل های مخابراتی متاسفانه بسیار زیاد است. یعنی توان تامین منابع آن برای یک شهر ممکن نیست. شهری که ۶۰ مورد سرقت در روستاهایش داشت.

 

در این نوشته نمی خواهم آمار سرقت ها را اعلام کنم. باید مخابرات خودش چنین کند اما مجبورم شما را به دیدن یک عکس دعوت کنم تا شما هم ببینید سرقت کابل های ارتباطی -بویژه در مناطق روستایی- چقدر غم انگیز است.

این عکس در یک منطقه روستایی گرفته شده.کابل از بالای تیر فلزی به زیر افتاده و تمام کابل، تا نزدیکی های روستا جمع شده است.

روستا در آن دورتر، در پس زمینه عکس منتظر ایجاد یک ارتباط است. ارتباطی که کیلومترها کابل هوایی آن سرقت شده است.

می دانم که خواننده های روستایی ما بسیارند.آنان باید بدانند این کابل متعلق به آنان است.مال خودشان است! نسبت به سرقتش بی تفاوت نباشند. راستش باورکردنی نیست کیلومترها کابل در نزدیکی روستاها در روز روشن سرقت شود، ولی کسی آن را نبیند و گزارش نکند. این کابل سرمایه مخابرات است ولی فعلا شما مردم روستا از آن استفاده می کنید. اگر هم قطع شود حداقل باید ماه ها منتظر تامین کابل بمانید.یعنی بدون ارتباط در عصر ارتباطات!

دولت نیز باید توجه کند به این معضل! این مشکل فقط از آن مخابرات نیست! باید فیبرهای نوری بین روستاها کشیده شود. در این مورد دولت قدم خوبی برداشت ولی باید کامل شود چرا که بیش از این در توان مخابرات خصوصی شده نیست!

در مخابرات خصوصی شده، مردم روستاها مظلوم واقع شده اند، درست مثل کارمندان مخابرات! اما نباید مردم روستا بدون حامی باقی بمانند.

نکته بعدی این است که از اموال عمومی، باید توسط همه ما نگهداری شود. فقط مخابرات و کارمندانش نباید مراقبت کنند. کاری همگانی است. وقتی عموم مردم از این کابل استفاده می کنیم باید همه از آن مراقبت کنیم.

برای من دیدن این عکس بسیار غم انگیز است.حداقلش این است که آموزش مدارس روستایی تعطیل می شود! ضرر کم است؟

امروز بدون ارتباطات نمی توان زندگی کرد چه در شهر و چه در روستا!

حالا به مناطق شهری می آییم.حداقل هزاران دایری نلفن جدید، خرابی شماره های قبلی و … بدلیل نبودن کابل انجام نشده است.حالا تصور کنید در این دوران سخت، سرقت کابل و فیبر نوری هم به آن اضافه شود! تعداد شماره های قطع ارتباط و اعلام خرابی به ۱۱۷ بشدت افزایش پیدا می کند! جریمه هایش را چه کسی باید بدهد؟

مشکل بسیار بزرگتر از آن است که در قلم آید. نیروهای انتظامی و مخابراتی ها باید برای حل این مشکلات فکری بکنند.

 

1228150cookie-checkسرقت کابل های مخابراتی، چه بر سر مردم و مخابرات می آورد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام .دزدی و خسارت رو بیاره مثل مخابرات البرز تو قرارداد پیمانکار نگون بخت …..اگر مخابرات مدیریت بشوذ اصلا دزدی کابل صورت نخواهد گرفت ….افسوس که خانه از پای بست ویران است

  2. علی می گوید

    کابل مسی که خوبه فیبر نوری را هم هر روز تخریب می کنند باطری های سایتهای موبایل و کولر کانکس های موبایل هر روزه سرقت می شود

  3. ناشناس می گوید

    سلام
    نتیجه بی تدبیریست
    وقتی به نیرو با حقوقی حدود ۲ میلیون تومان بعد سال ها کار کردن بدون دلیل اخراج می کنند

    وقتی مطالبات پیمانکاران را بعد از سال ها به دلایلی غیر قابل قبول پرداخت نمی کنند

    وقتی تلن های مردم بی دلیل در زمان های ضروی توسط مسیول مرکز قطع می شونند

    نتیجه اش می شود کابل دزدی یا قطع کابل ها

  4. ناشناس می گوید

    شوهرم کارمند قراردادی مخابرات مازندران..از بس دزدی کابل زیاده بیچاره ها بیشتر وقتا توگرما وسرما این کوچه و اون خونه درحال وصل کردن کابل وسیم تلفنن…هیچ مزد اضافه کاری هم بهشون تعلق نمیگیره..

  5. منصور می گوید

    سلام‌و وقت بخیر
    وقتی ناظر و نظارت و طراحی در مخابرات کم‌رنگ‌شد ؛ و فقط به فکر امروز بودی ؛ نتیجه میشه سرقت و تخریب و قطع ارتباط
    روز اول طرح درست میدادید خاکی اجرا میکردید این‌نمیشد روزگار فیبرو کابل مسی در کل کشور
    یا حق

  6. یوسف می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    درد دل کل مخابراتیها و مردم را عنوان کردید.
    سوالم از مسئولین مملکتی بخصوص نیروی انتظامی واطلاعات این است که اگر گزارش برسد ۱۰ نفر شرور هر صبح جلوی مدرسه ای حضور پیدا میکنندو مانع رفتن دانش آموزان به این مدرسه میشوند.و در سر راهشان جندین مغازه را تخریب میکنند، مسئله را امنیتی نمیکردید و حداکثر تلاش برای شتاسایی عوامل تخریب انجام نمیدادید؟و برای پیداکردن ریشه آنها مجرمین را تحت فشار قرار نمیدادید.جواب این سوال را میدانیم و آن این است که به حق تمام تلاش بکارگیری میشد.خوب ، الان دزدی کابلهای مخابرات به این معنی است که هر روز جلوی صدها دانش آموز برای رفتن به کلاس مجازی توشط این افراد گزفته میشود و هزاران ارتباط قطع میگردد .متاسفانه دزدی کابل را صرفا دزدی ناجیز در نظر میگیرند و مشکلات ایجادشده برای مردم را در نظر نمیگیرند. وگرنه با کمترین وقت ممکن میشود اون ذوب کننده مس را هم دستگیرکرد.مگر دزدها ذوب فلزات دارند؟همه کابلها بعد از چند دست فروش به استفاده کننده نهایی که ذوب میکند میرسد.چند تا کارخانه ذوب فلزات داریم تو ایران ؟ کابل های مخابراتی اسقاط فقط باید از طریق مزایده به فروش رسانده شود.درب حوضچه چدنی را که دیگر مخابرات نمیفروشد.باید نیروی انتظامی مخصوصا اداره آگاهی به عنوان یک پروژه ملی روی این مسئله کارکنند.
    آقای سردبیر بنده رئیس یکی از مراکز هستم .باور بفرمایید به روزمرهگی افتادیم .قدرت تفکر از ما گرفته شد.کارتابلی که در پایان وقت اداری خالی بود ، الان خالی نمیشود هیچ هرروز ۴۰ الی۵۰ خرابی اضافه میشود.تماما در حدمت دزدان (خرابکاران)قرار گرفتیم.به نظر بنده عزم ملی میخواهد. باید به مجلس کشانده شود.دولت وقت لازم را برای حلل این مشکل بگذارد.
    ندزدیدن کابل در لیست آرزوهایمان نشست.!!!!

  7. ناشناس می گوید

    سلام
    متاسفانه کسی به مردم مظلوم روستاها پاسخگو نیست …..

نظرات بسته شده است.