مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبر خوب، دستور صریح مدیر عامل مخابرات ایران، اجرای بدون تنازل آیین نامه حقوق و دستمزد

مخابرات ما– مهندس صدری از معاون مالی خود خواست آیین نامه حقوق و دستمزد را بدون تنازل اجرا کند.

مخابرات ما– امروز نامه ای از سوی مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خطاب به مهندس راسخ معاون مالی این شرکت صادر شد که در آن از او خواسته است آیین نامه حقوق و دستمزد سال ۸۸ را بدون تنازل برای کارکنان اجرا کند.

آنچه کارکنان رسمی شرکت مخابرات ایران در طی ده سال گذشته به دنبال آن بودند اجرای این آیین نامه بود چرا که بر اساس همان مصوبه تصمیم گرفته بودند که در مخابرات بمانند یا در بخش دولتی مشغول شوند.

سال ها این بحث مورد توجه تشکلات کارگری مخابرات و محل اختلاف آنان با سهامداران عمده بود.

اینک پس از ده سال، بار دیگر مدیر عامل مخابرات ایران با موافقت سهامداران عمده این شرکت، اجرای بدون تنازل این آیین نامه را از معاون مالی خود خواسته است.

این خبر قطعا مایه خوشحالی همکاران مخابراتی است.نظر به اهمیت خبر و منبع آن، از مخابرات ایران اجازه می خواهیم بخشی از این نامه را منتشر کنیم.

مهندس صدری به معاون مالی خود نوشته است که تمامی مفاد آیین نامه استخدامی و پرسنلی و سیستم حقوق و دستمزد کارکنان شرکت مصوبه سال ۸۹ را بدون تنازل و کم و کاست از ابتدای سال ۱۳۹۷ اجرا کنید.

این مصوبه فقط یک سال پس از تصویب اجرا شد.پس از آن مدیران وقت و اعضای هیئت مدیره بدون اعلام به کارکنان اجرای آن را متوقف و بخش های مهم آن را حذف کردند.

سال هاست تشکل ها و کارکنان رسمی و بازنشسته در پی اجرای این مصوبه بوده اند.چندی پیش سهامداران عمده از جمله ستاد اجرائی و وزارت ارتباطات با اجرای آن موافقت کردند و خواسته سال های اخیر کارکنان را اجرا کردند. قطعا نام سهامداران عمده، مدیران این دوره و نمایندگان تشکل ها در یادها خواهد ماند.

حالا شما نظرتان را بنویسید تا بدانیم افکار عمومی خوانندگان سایت در این باره چه نظری دارند.

 

1233730cookie-checkخبر خوب، دستور صریح مدیر عامل مخابرات ایران، اجرای بدون تنازل آیین نامه حقوق و دستمزد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
58 نظرات
  1. محمود می گوید

    با عرض سلام حضور محترم سردبیر گرامی و همه باز نشستگان و شاغلین عزیز ما که نفرین میکنیم همه کسایی را که باعث و بانی پایمال شدن حق و حقوقمان در خوده شرکت و تامین اجتماعی شدند اینجانب سال ۹۷ باز نشسته شدم و از سال خصوصی شدن مخابرات گروه جبهه و حق ایثارگریم حذف شد و در طول ۱۰ سال هیج ارتقاء گروه دریافت نکردم و حکم کارگرینیم ثابت مثل یک قاب عکس به دیوار چسبیده ماند و همین پایمالی حق و حقوق به بازنشستگیم نیز اثر گذاشته و حالا باید تا اخر عمرم این ضرر و زیان را تحمل کنم به نظرم همه این مشکلات از عدم اعتقاد به پس دادن حساب و کتاب و عدم اعتقاد به وجود جهانی بعد از این دنیاست به ظاهر خیلی معتقدند ولی هیچ اعتقاد قلبی به اخرت ندارند

  2. محمد می گوید

    سلام.
    هزاروعده خوبان یکی وفا نکند

    1. نصف جهان می گوید

      اینها همه لالایی خواباندن ما بود

  3. ناشناس می گوید

    چقدر بدبخت شده ایم آیین نامه ای که حقمان بوده است ،حق،جز ئ شرایط بیع که با ابطال آن شاید معامله فسخ و حرام باشد،حال شاید بعد از ده سال، آنهم نه از روزی که معامله بر اساس آن انجام شده که از ده سال بعد میخواهند اجرا کنند باید به شادی برخیزیم هل هله کنان آواز “خر برفت وخر برفت” سر دهیم.بدا بحال آنانکه با خیال راحت این ده سال را سر کشیدند،تا این حرام خوردنها از کجا سر درآورد.

  4. م.م از همدان می گوید

    بسمه تعالی
    تا عایدی دریافت نگردد-خرج نکنیم -ماه بعد از حقوقمان کسر نشود-در ماه های بعد از اولین پرداخت باز هم پرداخت گردد چیزی دریافت نکرده ایم.
    تا به حال که این موضوع اتفاق نیافتاده است – پس یعنی هیچی به هیچی.
    تاریخ و سابقه نشان داده است که مخابرات دست به کم کردن و ندانش محشره ولی تو پرداختی ها مفلوک و مفلوجه… همین حقوق این ماه رو ببنید تاآخر قضیه بخونید…
    هنوز خیلی ابهامات توی پرداخت هست…
    بزرگترینش حق جذب که خودتون حواشی هاش رو می دونید… کارشناس مثل تراکتور کار کنه با ده درصد و رئیس و مدیر بخوره و بخوابه با ۹۰ تا ۱۱۰ درصد…
    آیتم بعدی الگوریتم و چارت نیروی انسانی هست که با اون شرکت شخم میخوره….
    خود دانید…
    بیشتر شبیه سرابه تا چیز دیگه…. شاید هم دوروغه…
    خدا به خیر کنه…

  5. علیرضا می گوید

    ای بابا از این موافقتها زیاد دیده شده
    همه هم گفتن میدیم ولی هیچ وقت خبری نشده
    اینقدر بد قولی و بد عهدی از این مدیران نالایق دیدیم که دیگه هیچ چیز رو باور نمی کنیم

  6. همکار می گوید

    با سلام
    نامه ای است برای انداختن توپ به زمین دیگران. یک کارمند با حداقل سنوات دیگر از این موضوع آگاه است که ابتدا بایستی احکام حقوقی از جانب نیروی انسانی صادر گردد تا بر اساس آن معاونت مالی عمل نماید. وقتی در بوق و کرنا می کنید که بر اساس آیین نامه استحدامی می خواهیم ارتقاء گروه بدهیم، ضرایب سرپرستی را اصلاح نماییم، حق جذب بدهیم ولی هنوز نامه آن جهت اخذ تاییدیه به وزارت کار ارسال نگردیده است از معاونت مالی چه انتظاری دارید. آقای صدری اگر قصد اجرای آیین نامه را دارد چرا حق جذب را پرداخت نمی کند و سپس دنبال تاییدیه باشد. مگر در حال حاضر که معاونین مدیر عامل، مدیران مناطق و مشاورین مدیر عامل حق جذب می گیرند دارای تاییدیه از وزارت کار می باشند. در مورد سایر آیتم ها هم قضیه دقیقا همین است و بس . اگر اراده به پرداخت باشد آقای صدری این کار را با صدور یک حکم انجام می دهد نظیر احکام مشاوری که اخیرا برای آقایان بیدخام، احدی، حیدریان و…. صادر کرده اند و مشمول حق جذب شده اند.
    راستی جناب آقای صدری آیا معاون نیروی انسانی به شما اطلاع داده اند که حداقل حقوق در تاریخ ۹۹/۴/۱ تغییر یافته است و قانونا بایستی اقلام رفاهی مجددا بر اساس آن افزایش یابد؟
    این قصه سر دراز دارد و من هم زیاد نمی خواهم سر همکاران و مدیران ارشد شرکت را به درد آورم، مسایلی نظیر بیمه دندانپزشکی که هم پیاز را می خوریم و هم چماق را، سرانه بیمه تکمیلی ایثارگران که قریب ۹ سال معاونت مالی بر اساس مصوبه هیات مدیره سهم ایثارگران را پرداخت می نمود و حالا بر اساس یک فایل ناقص که از معاونت نیروی انسانی ارسال گردیده است نزدیک چند هزار نفر از ایثارگران را بدهکار نموده است و باعث نارضایتی……
    می بینم هر چقدر که بنویسم تمامی ندارد و این قصه سر دراز دارد …..
    راستی جناب اقای صدری اگر مدیران جنابعالی خصوصا نیروی انسانی مقداری ریشه ای تفکر می نمودند و به جای کشتن پشه ها به فکر خشک کردن مرداب بودند الآن جنابعالی هم در گیر این مسایل نبودید و وقت و انرژی خود را صرف تعالی سازمان می نمودید .
    امیدوارم مجددا شاهد تعالی شرکت باشیم و همکاران همانند زمان های نه چندان دور با افتخار اعلام کنند که از کارکنان شرکت مخابرات می باشند.
    به امید آن روز

    1. کارمند دلسوز می گوید

      همکار گرامی سلام ، ممنون ، متن نوشته شما بسیار دقیق و عالی همه موارد رو مشخص کرده. معاونین مدیر عامل و مشاورین و مدیران مناطق سالهاست که حق جذب دریافت میکنند پس هم مجوز وجود دارد و هم منابع .معاونت مالی هم ریالی بدون حکم ارسالی از طریق منابع انسانی پرداخت نمی کند. برای خود من مشکلی در حکمم بوجود امده بود مالی گفت ما فقط بر اساس اعلام منابع انسانی در سیستم hrپرداخت یا کسر میکنیم. نامه سر کاری هست و یا واقعا مدیر عامل از روال کار شرکت خبر ندارد و این همه معاون و مشاور ، یک نفر هم این اشتباه رو‌گوشزد نکرده اند.

  7. خدمات اولی می گوید

    سلام سردبیر محترم
    خب خداروشکر ولی خواهشا از ما نیروهای مظلوم مخابرات فراموش نکنید
    چرا واقعا طبقه بندی … دیگر خبری از اجراش نیست ؟
    آیا خدمات اول مخابرات میخواهد حذف شود و همه شسکامی میشویم ؟
    آیا شسکام در قرار جدید با نیروهای تی سی تی طبقه بندی قول داده شده آقای صدری را اجرا خواهد کرد ؟؟
    لطفا پیگیری بفرمایید ……..

  8. منصور می گوید

    با سلام
    پس تکلیف قبل از سال ۹۷ چه میشود
    یعنی ۹ سال گذشته را نمی دهند اینجوری که سر باز نشستگان بی کلاه میماند
    وفقط برای رسمی ها خوب است اگر اینجوری باشد که واقعا جناب صدری زحمت کشیده اند

  9. دوست شما می گوید

    پس اون ۸۹ تا ۹۷ چی میشه؟ برای ما که بازنشسته شدیم که فرقی نمی کنه ، آخه کجا خبر بود اکثر ذینفعان الان بازنشسته هستن که فرقی به حالشان ندارد وقتی از ۹۷ به بعد قابل اجرا شده

  10. کمال شاهرودی می گوید

    باسلام و تشکر
    اول/ بنظرم مدتی قبل هم مشابه همین دستور را صادر کرده بود….
    دوم/ مگه از سال۹۷ این ایین نامه بازاجرا نشده؟
    سوم/قبل از ۹۷ پس چی..؟ مگه مصوب نکردند که معوقات آن دوره را نیز طی چند مرحله پرداخت کنند….. پس دستور اون چی..؟ هنوز رو هواست..؟

  11. امیدوار ناامیدشده می گوید

    صدای دهل از دور خوش است

  12. ناشناس می گوید

    از سال ۱۳۸۸ باید اجرا شود نه از سال ۱۳۹۷ ؟؟؟؟؟؟

  13. کیوان می گوید

    سلام من تا واریز نشه به حسابم واحکام صادر نشه به هیچ عنوان نمیتونم باور کنم

  14. مجید می گوید

    خیلی خوبه و خیلی ممنون از اقای صدری.ولی خیلی دیره.اگر این مصوبات سر وقت خودش اجرا شده بود همه کارکنان الان از شرایط خوب اقتصادی برخوردار بودند.ولی ایا با این تورم امروز مصوبات ۱۰ سال پیش میتونه گره ای از مشکلات همکاران باز کنه?

  15. مهدی می گوید

    سلام تمام این احکام قرار بود تا قبل از پایان سال ۹۸ زده شده واجرایی وپرداخت بشه
    متاسفم که شرکت تا این لحظه (ساعت ۹/۱۵ تاریخ ۹۹/۷/۲) هنوز از پرداخت حقوق عاجز مونده وفقط با این نامه ها فقط وعده می ده.
    سردبیر محترم:لطفا از ملاطفت با مدیران نالایق دست بردارید ولطفا لطفا لطفا نامدیران را به چالش بکشید.فقط کافیست شما وضعیت شرکت را با ۵-۶ سال پیش مقایسه کنید , نمی گم این مقایسه را با پیش از خصوصی سازی انجام بدید که واقعا تاسف برانگیزه.

  16. ناشناس می گوید

    باسلام
    لطفا توضیح دهید تکلیف سال های قبل از ۹۷ چه خواهد شد

  17. روشنگر می گوید

    سلام
    امید واریم بدون تنازل و از سال ۹۷ اجرا شود .

  18. ناشناس می گوید

    ازقدیم گفته اند تا نگرفته ای شکر نکن صبر کنید ببینید اجرائی میشود یا نه

  19. بازنشسسسسسسسته می گوید

    سردبیر جان سلام پدرم مرا نصیحت نمود هرگز درسررسید دیون ! پرداخت دین را به تعویق نیانداز که ممکن است وعده دیدار به قیامت بیافتد .حالا تکلیف گروه های معوق ما از سال ۸۹تا ۹۶که طیف بسیاری از همکاران بازنشسته ویا فوت شده اند چه میشود!؟تکلیف تمام تعهدات اعم از پاداش پایان سال ومابه التفاوت بهره وری سالهای قبل چه میشود .!؟تکلیف مبالغی که بابت عدم ارتقا گروهها از مستمری بازنشستگی همکاران کسر شده وبه انها تعلق نگرفته چه میشود!؟اینجاست که نزد خدا وند اگر عدالتی باشد! نه ستاد فرمان پیش خدا ابروی خواهد داشت ونه مدیران عالی وهیت مدیره ونه سهامداران عمده که طی این سالها حقوق ما را تضبیع نموده اند .!امید است با اجرای احکام همکاران از سال ۹۷کمی حقوقشان ترمیم شود .ما که در این سالها مردیم اندر حسرت فهم درست .

  20. ناشناس می گوید

    با سلام وتشکر فراوان از همه مدیران محترم بخصوص جناب آقای صدری

نظرات بسته شده است.