مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

رقابت برندهای چینی برای گرفتن بازار هوآوی

مخابرات ما-شرکت‌های تولیدکننده گوشی تلفن‌همراه نظیر شیائومی، اوپو و Vivo درحال تحرکاتی برای گرفتن سهم بازار شرکت هوآوی تکنولوژیز هستند که زنجیره تامینش بر اثر تحریم‌های آمریکا مختل شده است. هوآوی هفته گذشته برند ارزان قیمت Honor را به مبلغ نامعلومی فروخت تا از زنجیره تامین این برند در برابر اقدامات آمریکا که تامین قطعات تولید گوشی را دشوار کرده است، محافظت کند. وزارت بازرگانی آمریکا در آگوست دسترسی هوآوی به فناوری آمریکایی برای کسب‌وکار گوشی این شرکت را بر این اساس که هوآوی تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود، محدود کرد. طبق گزارش شرکت کانالایز، هوآوی در نیمه اول امسال از سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی تلفن‌همراه در جهان سبقت گرفت، اما فروش گوشی این شرکت در سه ماه سوم ۲۳ درصد کاهش یافت و به ۷/ ۵۱ میلیون دستگاه رسید.

مخابرات ما-هوآوی همچنان ۲/ ۴۱ درصد از بازار گوشی تلفن‌همراه را در سه ماه سوم در اختیار داشت و پس از آن Vivo با ۴/ ۱۸ درصد سهم، اوپو با ۸/ ۱۵ درصد سهم و شیائومی با ۶/ ۱۲ درصد سهم قرار گرفتند. اپل با ۲/ ۶ درصد سهم کمتری در چین دارد، اما تقاضای بالایی برای آی‌فون ۱۲ نسل پنجم خود جلب کرده است. ناظران صنعتی افزایش سفارش تولید از سوی این برندهای گوشی تلفن‌همراه را تایید کرده‌اند. طبق گزارش شرکت مشاوره آیزایا ریسرچ، شیائومی بیشترین خوش‌بینی را داشته و برای حداکثر ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی بین سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ سفارش تولید داده است که ۵۰ درصد بالاتر از پیش از اعلام محدودیت‌های آمریکا علیه هوآوی است. پیش‌بینی تولید اوپو و Vivo هم از ماه آگوست حدود ۸ درصد افزایش پیدا کرده و به ترتیب برای تولید ۹۰ میلیون دستگاه و ۷۰ میلیون دستگاه گوشی سفارش داده‌اند. در مقابل سفارش تولید هوآوی ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۲ میلیون دستگاه رسیده است. براساس گزارش رویترز، پنج منبع صنعتی در بخش زنجیره تامین تایید کرده‌اند که افزایش سفارش تولید از این سه شرکت چینی داشته‌اند.

1251020cookie-checkرقابت برندهای چینی برای گرفتن بازار هوآوی

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.