مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آذری جهرمی: رفع انحصار شرکت مخابرات را همه جانبه پیگیری می‌کنیم

مخابرات ما – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: چگونه کانال‌های زیرزمینی و داکت‌ها که جزو انفال و برای همه‌ی مردم بوده است به شرکت مخابرات ایران واگذار شد و انحصار به وجود آمد؟

مخابرات ما به گزارش خبرنگار سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در بخشی از سخنانش در مراسم آغاز فرآیند تجاری‌سازی ۵G FWA شرکت ارتباطات مبین‌نت با انتقاد از نحوه‌ی خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران، گفت: چگونه کانال‌های زیرزمینی و داکت‌ها که جزو انفال و برای همه‌ی مردم بوده است به شرکت مخابرات ایران واگذار شد و انحصار به وجود آمد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سه سال است که پیگیر بازگشت آنها به مردم هستیم و هم اکنون لایحه‌ در کمیسیون اقتصادی دولت برای رفع انحصار در حال رسیدگی است.

آذری جهرمی تاکید کرد: سهامداران مخابرات پس از خصوصی سازی به‌جای آنکه پول سود شرکت مخابرات را در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند، اقساط خرید این شرکت را پرداخت کردند.

وی ادامه داد: البته خصوصی سازی شرکت مخابرات در همه جا مشکل نداشته و در بخش‌هایی مانند همراه اول به لطف رقابت سنگین با ایرانسل باعث رشد شده است و بخش‌هایی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری و انحصار دچار مشکل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما رفع انحصار شرکت مخابرات را همه جانبه پیگیری می‌کنیم؛ هم با توسعه‌ی ۵G FWA و هم شیوه‌ی قانونی برای برگشتن انفال به مردم.

1283030cookie-checkآذری جهرمی: رفع انحصار شرکت مخابرات را همه جانبه پیگیری می‌کنیم

Please rate this

0 1 2 3 4 5
9 نظرات
  1. ناصر می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای سردبیر
    بنده هم پاسخ گذاشته بودم منتشر نشده است
    ممنون

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      الان نگاه میکنم

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        راست میگین. ببخشید تقصیر منه اون وسط جا مونده بود الان میخونم و منتشر میکنم

  2. همکار بازنشسته می گوید

    این آقای وزیر نفرمودند روند خصوصی سازی کارکنان هم غیر قانونی بود.نفرمودند وقتی یک کارمند را به بخش خصوصی واگذار میکنید شرایطی دارد.
    ۱٫رضایت و حق انتخاب
    ۲٫در صورت نبود شرط یک پرداخت خسارت مالی بالا
    ۳٫پشتیبانی تمام قد از حقوق کارکنان واگذار شده همانند شرایط اولیه آنان.
    ۴٫ پیگیری مصوبه هیئت وزیران وقت در مورد شرایط واگذاری و عدم تضییع حقوق یازده ساله کارکنان.
    کافو و داکت برایش. مهم است اما شصت هزار کارمند قبلی مخابرات و خانواده آنان را یک شبه فراموش کرده چرا؟
    در اولی شود است در دومی نه.
    آقای وزیر خوش قول!!!!!!حرف های شما هنوز از یاد کارکنان و بازنشستگان نرفته است.

    1. me می گوید

      همین الان مخابراتی ها نصف ادارت زیر مجموعه وزارت وزیر جوان دارن حقوق می گیرن . نصف که چه عرض کنم شاید ۴۰ درصد
      این یعنی کاهش هزینه دیگه
      در جواب هزینه ها و زحمات نگهداری زیر ساخت ها و هم عرض خواهند کرد :” “دست شما درد نکنه ” ان شالله مخابرات عوضشو جای دیگه بگیره

    2. ناصر می گوید

      باسلام و عرض ادب
      همکار بازنشسته گرامی این شکایت شما از این وضع مصداق نوش دارو بعد از مرگ سهراب میباشد که مبین این است که کار از کار گذشته زمانی این حرف ها باید زده میشد که تازه میخواستند مخابرات را خصولتی کنند تا آقایون بدونند دارند چه گندکاری انجام میدند ….

  3. Me می گوید

    “مردم” کلمه ای که بسیاری از مسئولان فقط از آن فقط سوء استفاده می کنند
    یکی می گفت : معیار “جیب ” مردم است . حال جیب هامون چطوره؟
    یکی می گفت : سفره “مردم” نباید کوچک بشه . بعد از حذف گوشت و مرغ و تخم مرغ و حالا هم میوه . سفره هامون چقدریه؟
    وقعاً فکر مردمی؟ همه می دانند چه لطف ها که به اطرافیانت و بعضی شرکتها نکردی
    حاضری لقمه را ار دهان مخابراتی ها برداری تا به دیگران بدهی
    جالب اینه که بعد ار انتصاب مدیر عامل جدید لحنت عوض شد .چرا ؟ چون باب طبع شما نبود.

  4. ناصر می گوید

    سلام قبلا هم گفتم آقای وزیر فروش مخابرات به بخش خصوصی بدون داکت و کابل مفهومی نداشته و فرمایش شما مثل این است که فقط تجهیزات فروخته شده است تجهیزات بدن داکت و کابل آیا می توانستند سرویسی ارائه دهند مطمئنا نه .. پس مخابراتی بدون داکت و کابل مفهومی نداشت و اگر قرار بود بدون داکت و کابل واگذار می شد فرق تجهیزات موجود در مخابرات با تجهیزات موجود در کارخانه های سازنده چه بود ولی انحصار میدانید به چه چیز میگویند به دلالی اینترنت و ارتباطات بین استانی که در انحصار دولت است اگر شرکتی می خواهد در داخل شهرها ارتباطی داشته باشد یا باید خود توانایی ایجاد داکت و کابل کند و یا از مخایرات اجاره نماید و این انحصار نیست ولی اگر شماهم دست از انحصار بردارید شرکتهایی مانند مخابرات می توانند هم طبق قوانین نظارتی دولت پهنای باند آنهم از چندین نقطه مرزی از سایر کشورها خریداری نمایند و هزینه برای مردم کاهش یابد و همچنین اگر دست از انحصار بردارید شرکت مخابراتها می توانند ارتباط بین استانی با تعرفه پایین برای مردم برقرار کنند و اگر از نظر امنیتی ایرادی بر قضیه دارید آیا ارتباطات بین استانی نهایتا به شبکه های داخل استانی و شهری منتهی نمی شوند اینجاست که شرکت زیرساخت دیگر مفهومش را از دست داده فقط یک نوع انحصار ایجاد شده است پاسخگوی هرگونه ابهامات هستم با ۰۹۱۴۹۹۹۹۸۴۸ قادر عبادی

  5. ناشناس می گوید

    سلام این جناب وزیر چه کاره اند که هر کس میخواد یه تصمیمی برای مخابرات میگیرد ایا ایشان نمیتوانند روی کار هیئت مدیره نظارت نداشته باشند ویا آنکه وزیر زیر نظر آنها کار میکنه؟بالاخره یکی یه جواب درست وحسابی بدهد ببینیم چه خبره ؟ کجای کاریم مثل اینکه هیچ چیز سر جای خودش نیست¿

نظرات بسته شده است.