مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

قابل توجه رئیس سازمان بازرسی، دلایل ورشکستگی مخابرات (1)

مخابرات ما – رئیس سازمان بازرسی کشور در مصاحبه ای گفته است مخابرات ثابت در حال ورشکستگی است. باید به انحصار مخابرات پایان داد!

در یک نظر سنجی ا ز خوانندگان سایت خواستیم دلایل ورشکستگی مخابرات را اعلام کنند. این سری از مطالب در همین رابطه است.

آنچه می خوانید نظرات خوانندگان سایت در مورد ورشکستگی مخابرات است.

همکار رسمی -کرمان می گوید

بخشی از فاجعه به دلیل جداسازی همراه اول و تلفن ثابت است.

تمام بار نگهداری و توسعه و اخذ مجوز و …. شبکه تلفن همراه در استانها با مخابرات مناطق است و بابت این حمالی ، مبلغ ناچیزی تحت عنوان تفاهم نامه به استانها پرداخت میشود. این مبلغ ناچیز کاملا یکطرفه و دستوری به وسیله شرکت ارتباطات سیار با هزار منت به استانها پرداخت میشود. مثلا زمینی که در مراکز روستایی سایت همراه اول در آن نصب شده است متعلق به مخابرات مناطق است ولی شرکت قلدر ارتباطات سیار بابت اجاره ساختمان و زمین پولی به مخابرات مناطق پرداخت نمیکند. به دلیل اشتراک هزینه های برق و کولر گازی و …. هم همه چیز رایگان در اختیار ارتباطات سیار قرار دارد. در سالهای گذشته وقتی در یک روستا سایت همراه اول راه اندازی میشد در آمد تلفن ثابت روستا یک دهم میشد. یعنی مخابرات مناطق با تیشه به ریشه خود میزدند . مطلب دوم هم بحث تعرفه های تلفن ثابت است که ظلم مضاعف وزارت ارتباطات در حق مجموعه شرکت مخابرات است و مدیران دست نشانده وزیر ، همواره در این خصوص سکوت کرده اند.تعرفه هایی که پس از فاجعه هم کدی به هیچ وجه جبران نشد و بار فاجعه را طی ده سال گذشته بر گرده کارکنان رسمی، بازنشستگان ، کارکنان شرکتی و قراردادی و پیمانکاران مخابرات گذاشتند. وزارت ارتباطات بهتر است به جای چماقداری و تهدید مداوم مخابرات در برابر سایر شرکت های میکروسکوپی حوزه ارتباطات نسبت به سیاستگذاری صحیح به صورت فوری در این خصوص اقدام نماید. با تشکر و عذرخواهی از سردبیر عزیز.

نفر بعدی اما نوشته است:

انرژی مثبت می گوید

1- بی توجهی به نیروی انسانی (وجود برخی از تصمیمات و برخوردها با نیروی انسانی شرکتی که به جای اینکه آنها را جزئی از شرکت کند بیگانه کرده است. رفتارهایی باید وجود داشته باشد که کارکنان را متعلق به سیستم کند . باید بپذیریم که اولین مشتریان شرکت ، کارکنان آن هستند.
2- عدم تامین امکانات
3- نداشتن نوآوری
4-بی تفاوتی در مورد نارضایتی مشترکین
5- نداشتن پاسخ مناسب برای مشترکین به دلیل عدم تغذیه تیم پشتیبان
6- عدم نظرخواهی و عدم دعوت از کارکنان شرکتی در جلسات مربوطه
7- وجود تبعیض در بین کارکنان ( نوع قرارداد ها ، مقدار حقوق پرداختی ، …
و ..

این سری از نظرات همچنان ادامه دارد….

1324540cookie-checkقابل توجه رئیس سازمان بازرسی، دلایل ورشکستگی مخابرات (1)

Please rate this

0 1 2 3 4 5
7 نظرات
  1. امیرحکیم فر می گوید

    باسلام
    ازروزی اولی که شرکت خصوصی شدسیاست کنارگذاشتن تلفن ثابت ازچرخه ارتباطات شروع شد وضمن جدا کردن شبکه همراه ازتلفن ثابت به اشکال مختلف نگذاشن رقابتی بین تلفن ثابت وسیارشروع شودبرای رسیدن به هدف جلوتوسعه تلفن راگرفتن ،سرویس ارزش افزوده تلفن ثابت راتوسعه ندادن ،اجازه تبلیغات به تلفن ثابت ندادن ودرعوض باارائه خدمات ضعیف به مشترکین تلفن ثابت باعث دلسردی مردم ازاین مجموعه شد بطوریکه روزبه روزازتعداد مشترکین ثابت کاسته می شود .
    کلابه نظرم ازروزاول خصوصی سازی دستورکاراتاق فکرهیات مدیره روی سه اصل زیرمتمرکزشده بود
    ١_ حذف تلفن ثابت ازعرصه ارتباطات
    ٢_فروش املاک
    ٣_ خروج نیروی های متخصص ودلسوز

  2. بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید

    چرا وام تعاون بازنشستگان پرداخت نمی‌شود؟
    از پرداخت وام تعاون خودداری می‌کند
    که متأسفانه از مهر ماه سال 1399 تاکنون موفق به دریافت وام خود نشده‌ام.
    تاکنون 6 بار به مخابرات منطقه تهران مراجعه کرده‌ام ولی متاسفانه حل نشده است و کسی هم پاسخگو نیست چرا؟! مدیران و مسئولان چکار می‌کنند؟!

  3. ناشناس می گوید

    علت ورشکستگی مخابرات فقط زیاده طلبی و جیبهای بزرگ بچه های بالا
    و عدم توجه به پرسنل شرکتی می باشد.

  4. رسمی می گوید

    با سلام:در مورد ورشکستگی مخابرات باید به مسائل زیر توجه کرد
    1-واردکردن نیروهای ناکارآمد به بدنه مخابرات تحت هر نوع قراردادی
    2-وارد کردن تعدادی زیادی نیروی خانم و تبعیض بین خانم و آقا
    3 گذاشتن افراد نالایق در پستهای مدیریتی از مدیر عامل گرفته تا مسئول شبکه
    4-تبعیض بین نیروهای شرکتی و قراردادی و رسمی چه از نظر جایگاه و پست و مسئولیت
    5-نیروهایی که بیش از 25 سال برای این مخابرات زحمتکسیده اند تحت نام شرکتی و مدیران مخابراتی عنوان میدارند که این نیروها از بدنه مخابرات نیستند و دیگر کارگران شرکتی تحت تاثیر سرنوشت این افراد قرار میگیرن که فلانی بالای 25 سال کار کرده این حال و روزشه خوب من چرا باید کار بکنم
    6-بوق مشترک سر پست خوابیده ولی ک باید بوق رو به مشترک تحویل بده نیروی شرکتی خب نیروی شرکتی که از بدنه مخابرات نیست پس کار مشترک لنگ میماند چه کسی جوابگوی مشترکین است هیچکس
    7-تفاوت فاحش بین دستمزدها برای رسمی و قراردادی و شرکتی
    8-ارزیابی نمودن آبکی پرسنل 9- آقا د محابرات هیچکس سر جای خودش نیست بعد انتظار بهره وری داریم
    10-مخابرات نشسته و حرف ورشکستکی رو پیش کشیده که بتونه از دولت امتیاز گران کردن مکالمه و یا گرانی ودیعه و بگیره
    11- سفارش بازی و پارتی بازی و حق خوری پرسنل به خصوص شرکتیها

  5. فنی می گوید

    دلیل ورشکستگی مخابرات نبود رقیب است و بس اگر رقیبی بود همه چی درس میشد و سرمایه گذاری هم میشد اما با زرنگی تمام اومدن و قسمتهای حاکمیتی رو به بخش خودمانی واگذار کردن

  6. ناشناس می گوید

    بعد از مرگ گریه وزاری چه نفعی دارد، بهترین های شرکت که ثروت وسرمایه ونیروی انسانی بود بر باد رفت نه تجهیزات به روزی نه توسعه ای،پولهای شرکت را عده ای به نام پاداش تشویقی غارت کردند،حالا دم از ورشکسته شدن و اعلام نظر خواهی می کنید.

  7. عباس می گوید

    با سلام ادب .تبریک عرض می کنم میلاد با سعاذت پیامبر اکرم ص بمحضر تم همکاران و دوستان حاضر در گروه .بایستی بخدمت جناب درویشی بزرگوار ریاست محترم سازمان بازرسی چند نکته را عرض کنم .
    ۱.جناب درویشی ایا فکر نمکنید یک مقدار دیر اقدام نموده اید.باز از بابت اینکه حداقل ورود نموده اید ممنون هسیم
    ۲.تلفن ثابت ورشکسته شده ،اگر تابحال سرپا ایستاده اولا با ایثار و جانفشانی تمامی پرسنل رسمی ، شرکتی، قراردادی میباشد دوم ده سال است که حق و حقوق پرسنل پرداخت نشده مثل طلب کارکنان رسمی ،بازنشسته ، شرکتی ،قراردادیو……
    . سوم پول پس انداز ۶٪کارکنان رسمی که میلیاردها تومان هست بجای اینکه سرمایه گذار شود و دست کارمند را بگیرد عین اب خوردن بر خلاف دستور العمل ایجاد صندوق مصرف و هیچ کسی هم پاسخگونیست .
    ۳.جناب درویش حضرتعالی مشکل راانحصار اعلام نموده اید ولی نفرمودی انحصار توسط چه کسی ایجاذ شده.نکند حضرتعالی نیز مانند جناب اذری جهرمی انحصا ر را به گردن مخابرات انداختی .بله انحصار ایجاذ شده ولی ازطرف وزارت ارتباطات و فن اوری ا طلاعات است .چون ارتباطات بین الملل که در اختیار خودشان است را بیش ۲۰ برابر کرده اند ولی مخابراتی که فروخته شده بایستی تعرفه ان اصلاح یا بهتر بگویم منصفانه نشود چون در انحصار دوستان وزارت خانه است
    ۴.جهت جلوگیر از ورشکستگی اولا بایستی اصلاح تعرفه تلفن ثابت بصورت معقول انجام گیرد دوم انتخاب مدیران ارشد شرکت از میان پرسنل توانمند و شایسته خود مخابرات باشد نه از سازمانهای که اصلا نه شناختی از مخابات دارند نه تعصب کاری ان را .سوم یکسان دیدن تمامی شرکت های fcpو مخابرات .و غیره
    درپایان امیدوارم تمامی افرادی که دل در گرو بالندگی ایران اسلامی را دارند صادقانه وارد میدان شده واین شرکت عظیم را در زمانی که مردم عزیزمان بیشترین نیاز را به خدمات ارتباطی و اینترنتی دارند را کمک نمایند .

نظرات بسته شده است.