مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مخابرات را دریابید، شاخص مالی استانها در حالت زیان است

مخابرات ما- هر چند باور آن سخت است اما واقعیت این است که شاخص مالی استانها در حالت زیان است.

مخابرات ما – باور آن برای گروهی سخت است! اما باید باور کنید شاخص های مالی در استانها حال و روز خوبی ندارد. حسابرسی 6 ماهه همان است که در سال گذشته نشان داده شده بود.

 

سال 99 میزان زیان مخابرات ایران (در بخش ثابت) هزار و هشت صد میلیارد تومان گزارش شد.به نظر ما عدد کمتری گزارش شده و میزان زیان بسیار بیش از این است.در حقیقت سهامداران برای بردن سود از آورده همراه اول همه زیان را نپذیرفتند.

 

برخی -که شامل خود ما هم می شود –  گمان می کردیم بعلت به حساب گرفتن طلب کارکنان و بازنشستگان در طی این ده -دوازده سال این بدهی پیش آمده است اما نتایج حسابرسی استانها خلاف این را نشان می دهد.افزایش دستمزدها حداقل به میزان 40 درصد ، افزایش دستمزد نیروهای رسمی به دلیل محاسبه حق جذب، افزایش میزان رفاهیات بازنشستگان و همچنین تورم افسار گسیخته و افزایش قیمت تجهیزات و خدمات باعث شده هزینه های جاری مبلغ زیادی افزایش پیدا کند بطوری که شرکت مخابرات و مناطق مخابراتی وارد زیان شوند.

 

نمی دانیم این چه حکایتی است که بقالی محل قادر است هر لحظه هر جنسی را به هر قیمتی که بخواهد بفروشد و به کسی پاسخ ندهد اما شرکتی به وسعت مخابرات نتواندارزش خدماتش را تعیین کند!

زمانی گفته می شد مخابرات انحصار دارد! اینک کدام انحصار در اختیار مخابرات است؟ تلفن ثابت، فیبر، موبایل یا …! فقط کابل و داکت موجود را عامل انحصار می دانند که دلایل کافی ندارد.همین حالا شهرداری ها و fcp  ها به هر شکلی که بخواهند فیبر می کشند تا کابل و داکت مخابرات را توی جیبش بگذارد! قرار نیست همه سر سفره آماده مخابرات بنشینند و بدون هزینه از آن بهره ببرند! خودشان بروند زیرساختهای مناسبی برای خود آماده کنند! وگرنه چسبیدن به خدمات مخابرات و گرفتن مشتریان پردرآمد که هنر نیست!

در پایان فقط یک حرف مانده است! مخابرات باید بتواند ارزش خدماتش را خود تعیین کند! حداقل سازمان تنظیم منصفانه قیمت گذاری کند!

 

باید بگوییم آقایان! با مخابرات به مثابه یک دشمن رفتار نکنید! اگر مخابرات زمین بخورد کل جامعه و بیش از همه دولت آسیب خواهد دید!

 

1327250cookie-checkمخابرات را دریابید، شاخص مالی استانها در حالت زیان است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
5 نظرات
  1. اعلمی می گوید

    در تمام دنیا ارتباطات پر سودترین صنعت محسوب میشود اینکه الان صحبت از ورشکستگی مخابرات میشود ناشی از این است که مدیران ارشد از بدنه مخابرات نیستند و وارداتی هستند و هیچ شناختی از مخابرات ندارند و مدیران استانی هم پیر و فرسوده هستند که غیر از این هم انتظاری نیست
    سیاسی کاری و نخبه کشی در مخابرات همه استانها بیداد میکند خصوصا در استان آذربایجان شرقی

  2. حق گو می گوید

    این چه تحلیلی هست که ارائه می کنید ؟ شاخص مگر می تواند مثبت باشد ؟ وقتی سود ده ترین بخش مخابرات از بدنه آن جدا شده و سود نجومی آن سرازیر جیب آقایان می شود و پشتیبانی همراه اول هم توسط تلفن ثابت وپرسنل آن انجام داده میشه که هیچ نفعی هم براشون نداره که هیچ کلی کار و دردسر هم میذاره براشون . یک مدیر تجاری تحصیل کرده در راس مخابرات ایران نیست همگی مدیران فسیل شده بخش های دیگه هستند آنوقت انتظار چی رو دارید ومیایید مقاله می نوسید که افکار عمومی رو از چه منحرف بکنید ؟ انتظار داشتید سود ده باشند ؟ این را یک بچه دبستانی هم می فهمه که تلفن ثابت نباید سوده باشد و زیان ده است و تمام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خوبه!
      به راحتی تهمت می زنید! خوبه!

    2. رسمی می گوید

      دقیقا حق با شماست

  3. از تبریز می گوید

    عزیزان و سروران گرامی
    از مدیران فعلی استانها غیر از این انتظار نداشته باشید سیر شده اند حوصله کار ندارند فقط دنبال این هستند که دو روز بیشتر پستشان را نگهدارند
    مدیریت ارشد شرکت باید جسارت حذف مدیران بالای ۳۰ طال را داشته باشد نه اینکه آنها را جمع کند ببرد امارات و میلیاردی هزینه کند

نظرات بسته شده است.