حق اشتراک ازقبوض تلفن ثابت حذف میشود
مخابرات ما -مدیرعامل مخابرات منطقه تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره رایزنی مخابرات برای بازگشت حق نگهداری به قبوض تلفن ثابت در عین وجود ردیف حق اشتراک در قبوض گفت:در صورت اخذ حق نگهداری از مشترکان، حق اشتراک از قبوض حذف خواهد شد.
مخابرات ما (مالکی)-به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سیدعلی ملکجعفریان مدیرعامل مخابرات منطقه تهران در یک نشست خبری در پاسخ به سوال فارس درباره تغییرات احتمالی قبوض تلفن ثابت که منجر به اخذ هزینه نگهداری خط از مردم میشود، در حالی که حق اشتراک هم، هم اکنون از مشترکان دریافت میشود، گفت: در صورت اضافه شدن حق نگهداری به قبوض تلفن ثابت حق اشتراک حذف خواهد شد زیرا با وجود جدیدی شبیه به آبونمان دیگر حق اشتراک معنا و مفهوم ندارد
وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه مخابرات بر اساس فرمول شورای رقابت که تعرفه نگهداری خط تلفن ثابت را بر اساس مناطق مختلف کشور و ضریبی از تعداد دقایق مکالمه تعیین کرده در حال رایزنی برای تعرفههای جدید است و پس از تصویب حق نگهداری چه تضمینی وجود دارد که مخابرات برای دریافت مجوز افزایش نرخ هر دقیقه مکالمه رایزنی نکند گفت:درخواست افزایش تعرفهها پیش از این هم وجود داشت که به سادگی مورد پذیرش قرار نمیگیرد و اینطور نیست که مخابرات هر درخواستی داشته باشد با آن موافقت شود پس نگرانی وجود ندارد.
ملکجعفریان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس که پرسید مخابرات استدلال خود را برای افزایش تعرفهها یا اخذ حق آبونمان، فراهم شدن اعتبار برای توسعه شبکه ارتباطات ثابت و زیرساخت اعلام میکند اما مخابرات مدتهاست با مشکلات بودجهای و نقدینگی مواجه است و چه تضمینی وجود دارد که درآمد جدیدی که از این محل نصیب مخابرات میشود صرف حل مشکلاتی از جمله پرداخت مطالبات معوق کارکنان و بازنشستگان و بدهیهای مخابرات نشود و واقعا صرف توسعه زیرساخت شود، گفت: قطعا نهادهایی که مجوز افزایش قیمت را صادر میکنند پایش شبکه را هم انجام میدهند تا مجوزهای افزایش تعرفه به نتیجه مورد نظر کسب شود و بهسازی در شبکه صورت گرفته باشد.
وی ادامه داد: اما در نظر داشته باشیم که با این وضعیت حتی نگهداری شبکه هم ممکن نیست چه برسد به نوسازی و بهسازی شبکه.بنابراین نهادهای نظارتی بر این موضوع نظارت خواهند کرد و وقتی توافقی بین طرفین صورت میگیرد حتما تضمینهایی هم رد و بدل میشود.
وی توضیح داد: در 15 سال گذشته هزینههای مخابرات متعادل نشده است در حالی که به طور مثال شرکت برق در این مدت 1600 تا 1700 درصد افزایش تعرفه داشته است.
وی گفت: مدیران وزارت ارتباطات برای تغییر طرح قول مساعد دادند و بحثهایی هم در شورای رقابت مطرح شده که این بحثها در رگولاتوری نیز باز شده است.
به گفته وی در حال حاضر هزینههای ITC در سبد هزینههای خانوار عدد چشمگیری نیست.
وی اضافه کرد: در افزایش تعرفههای مخابراتی نگران از دست دادن مشتریان نیستیم زیرا فکر میکنیم برای عموم مردم تلفن ثابت برند است و شریک تجاری مردم هستیم مثل فضای مجازی که نمیتوان از آن فارغ شد.
*سرقت امان مخابرات را بریده است
مدیرعامل مخابرات منطقه تهران با اشاره به سرقتهای متعدد کابل مخابرات گفت:سرقتها امان مخابرات را بریده است و فقط حدود 17 یا 18 میلیارد تومان زیان ناشی از دزدی داشتهایم.
وی ادامه داد: هم اکنون وقت زیادی از انرژی مخابرات صرف محکمکاری تجهیزات برای جلوگیری از دزدی میشود که میزان دزدیهای در پایین شهر نسبت به بالای شهر بیشتر است.
* متوسط درآمد مخابرات از هر مشترک 8 هزار تومان است
ملکجعفریان میزان درآمد مخابرات از هر مشترک در تهران را 8500 تومان در سرویس مکالمه اعلام کرد.
وی گفت:در حال حاضر در تهران صف برای تلفن ثابت آنچنان نیست اگر چه یکسری محدودیت داشته باشیم اما زمان میگیریم و حل میکنیم.
وی گفت: خط تلفن ثابت پس از دو دوره صدور صورتحساب و عدم پرداخت آن توسط مشترک و توسط مخابرات قطع میشود.
وی گفت:مخابرات سالانه 5 درصد هم بازگشت سرمایه ندارد.
وی همچنین از انعقاد قرارداد بیتاستریم با دو تا سه شرکت FCP در تهران خبر داد و گفت: شرکت مخابرات ایران این موضوع را به طور جدی در دستور کار دارد.
مدیرعامل مخابرات منطقه تهران گفت: در تهران حدود 70 تا 80 هزار نفر سرویس اینترنت روی فیبر نوری را دارند که البته هزینههای این سرویس نسبت به سرویسهای دیگر بالا است.
نظرات بسته شده است.