مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

باز هم دعوای شورای رقابت با مخابرات بر سر تعرفه جدید

مخابرات ما- آنچه در انتظار ش بودیم رخ داد، شورای رقابت با تعرفه جدید مخالفت کرد.

مخابرات ما- واقعا جالب است! پس از یک ماه، هنوز وزارت ارتباطات حاضر نشده تعرفه جدید را به مخابرات ابلاغ کند.این پاشنه آشیل طرح تغییر تعرفه بود که ظاهرا عمل کرده است.

پس از آنکه شرکت مخابرات ایران توانست با عبور از تمامی سد های ممکن تعرفه جدید را از ستاد تنظیم بازار بگیرد، این ستاد بصورت رسمی به وزارت ارتباطات و تمام مراکز لازم اعلام کرده است که تعرفه تغییر کرده.لذا وزارت ارتباطات به عنوان ناظر اپراتورها باید این نامه را به مخابرات ابلاغ  می کرد.

شرکت مخابرات هر چه انتظار کشید وزارت ارتباطات به وظیفه اش عمل نکرد لذا مخابرات به ناچار به اعلام رسمی ستاد تنظیم بازار استناد و تعرفه های جدید را اعمال کرد.

اما در این میان، خبر جدیدی وارد شد که مخابرات را به چالش می کشد:

خبر آنی در تلگرام نوشت:

صدور دستور توقف افزایش هزینه خدمات تلفن ثابت

🔹شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام‌شده صادر کرد.

 

اما مخابرات هم بیکار ننشست.بیدخام مدیر کل ارتباطات شرکت مخابرات ایران در همین مورد توضیحاتی به رسانه ها داده است:

بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران:

▫️افزایش تعرفه اعمال شده بر روی قبوض ماه جاری مشترکان تلفن ثابت طبق مصوبات قانونی بوده است و بر روی قبوض مشترکان به عنوان بستانکار حساب نخواهد شد.

▫️در حال حاضر شورای رقابت مدارکی مبنی بر قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت درخواست کرده است که برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

▫️تعرفه‌ای که ستاد تنظیم بازار به مخابرات ابلاغ کرد با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات، به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد و در آن جا بررسی و پس از تایید به مخابرات ابلاغ شد.

 

واقعا شورای رقابت در کجای کار است؟

سال گذشته شورای رقابت در مورد تغییر قیمت و تعرفه تصمیم می گرفت.اما آنچه شنیده ایم این بوده است که  ستاد تنظیم بازار باید در مورد تغییر تعرفه مخابرات تصمیم بگیرد.به همین دلیل تمام مراجعات مخابرات به شورای رقابت برای افزایش تعرفه به این ستاد ارجاع شد.

این بار ستادی رسمی در هیئت دولت اجازه تغییر تعرفه را داده است. برای یک تغییر کوچک، بخش خصوصی  مجوز چند ستاد و شورا و دفتر را باید بگیرد؟

 

ریشه مشکلات از کجاست؟

البته باز هم به نظر می رسد  این مشکلات ار جایی به نام  وزارت ارتباطات ریشه می گیرد که از ابتدا هم با تغییر تعرفه موافق نبود!

 

مخابرات باید چه کند؟

اینک مخابرات هیچ چاره ای ندارد! جایی بین مرگ و زندگی گیر کرده و به هر قیمتی شده باید این بار تعرفه را اجرائی کند وگرنه حتی ماه اینده قادر به پرداخت حقوق نخواهد بود! آیا این رخداد خواست وزیر ارتباطات است؟ بعید می دانیم.

 

 

1396470cookie-checkباز هم دعوای شورای رقابت با مخابرات بر سر تعرفه جدید

Please rate this

0 1 2 3 4 5
37 نظرات
  1. هیچ بزرگ می گوید

    ده درصد!!!! آبونمان که ۱٠٠٠تومان بود در شهرهای کوچک، حالا شده ۱٠٠٠٠تومان اینجا ده برابر.. حق رانژه ۶٠٠٠٠.. تغییرمکان ۵٠٠٠تومان بود شد ۱۵٠٠٠٠ و افزایش دیتا و هزار آیتم دیگر.. چرا نسنجیده میفرمایید این افزایش ها همه در همین دولت بود… قرار شد در قبالش به تعهداتش عمل کند.. مخابرات حتی یک چراغ سبز نشان نداد، در ضمن مگه دولت و سهام دار عمده که یک نهاد حکومتی هست از هم مجزا هستند(این بند آخر خطاب به سردبیر محترم هستش) اینا جنگ زرگری هستند که ذینفعان بگن، مخابرات و دولت رو در روی هم هستند، در این شرایط نه بازنشسته و ایثارگر به حقش میرسه و نه خبری از توسعه هست.. این خط اینم نشون آرشیان عزیز

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      تجربه شما قطعا قابل اعتماده
      چیزی نمی تونم بگم جز اینکه احترام بذارم به نظرتون

      1. هیچ بزرگ می گوید

        مچکر، اما این یه واقعیته، شرکتی که مالک نودرصد همراهه و این همه درامد از اون سود سرشار بهش میرسه، بنظرتون اصلا نیازی به سود ثابت داره؟ اگه راست میگن سهام همراه را ازشون بگیرند و از مخابرات جدا کنند و از انحصار در بیارند

  2. جمیع حروف الفبا...وقتی نمی خوام شناخته بشم! می گوید

    نجات مخابرات = استعفای سلطانی
    باور کنید تمام این مشکلات سر ابقا یا عزل سلطانی است.
    سلطانی بره مشکلات حل میشه ………

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      دوست من
      چند تا مدیر عامل آمده ولی نتونسته و رفته؟
      تقریبا همه!
      مشکل ما نفر نیست سیاست هاست

      1. جمیع حروف الفبا...وقتی نمی خوام شناخته بشم! می گوید

        با سلام به سردبیر گرامی
        خوشحالم که شخص شما پیام من رو خونده و واکنش نشون داده.
        این برای من دنیایی ارزش داره .
        از اونجا که رسانه ی شما پر مخاطب هست به خودم می بالم.
        اما در جواب به شما..
        افراد (مدیران مخابرات) اجرا کننده ی سیاست ها هستند!
        مدیری می تونه سیاست رو طوری اجرا کنه که هم اجرا شده باشه و هم کسی صدمه نبینه این هنر مدیریت هست.
        آقای سلطانی مخابراتی نیست! سیاست هاش رو نمی دونه مخابرات رو نمیشناسه! تمام اجرای سیاست هاش به نوعی بله قربان گفتن بوده چون خوی نظامی داره و عادت کرده این روش رو ادامه بده!
        من راه نجات مخابرات رو یافتن یک مدیر مخابراتی با تدبیر و کمی هم دیکتاتور(دیکتاتور از این لحاظ که زیر بار حرف زور نره! و حرف حرف خودش باشه اگه با تدبیر باشه خود رایی براش زینتو دیکتاتوری اقتدار) و با عرضه می دونم.
        این راه حل منطقی ماجراست.
        مدیر عامل با رای همکاران و طی یک انتخابات برگزار بشه و این یعنی دموکراسی.
        با حرف شما هم موافقم تا لایق و کاردان سر کار نیاد هزار تا هم بیاد همین آش و همین کاسه است.
        نجات مخابرات در گرو رفتن سلطانی است.

  3. آسیه می گوید

    اضافه شدن باید به مقدار مصرف تعلق بگیرد ، نه به نگهداشت سرویس که الان دو مورد در قبض اضافه شده
    اینکه به مقدار مصرف تعلق بگیرد به عدالت نزدیکتر است و حلالتر
    در غیر اینصورت که بین مصرف مصرف کننده فرقی نگذارند ، حلال بودن حقوقها ….. زیر سئوال خواهد بود
    خوب به مطلب ایجاد بی عدلتی توجه بفرمائید

  4. بازنشسته ۹۳ می گوید

    سلام
    مشکل این گوسفند قربانی (مخابرات)که خصولتی های حکومتی با رندی و زرنگی اومدن این قربانی رو ران (ارتباطات سیار)و سردست (دیتاو…)که ارزش داشت ودرآمد آنچنانی داشت ودارد ازش جدا کردن و حالا میگن این قلوه گاه (مخابرات ثابت)مشکل سازه وارزش نداره وجز ضرر وزیان چیز دیگری ندارد !!
    تمام هم وغم مدیران خصوصی این است که از شر این غده (ثابت) خلاص شوند واز خود جدا کنند و به دولت برگردانند وفقط موبایل ودیتا و …درآمدزا را نگهدارند.
    وسلام

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      خب دولت این وسط نقشش چیه؟
      مثل گوسفند ایستاده نگاه میکنه؟
      یا خودش هم در سیاست ها شریکه؟

  5. ناشناس می گوید

    سلام.
    یک سر سوزن تعرفه ها رو زیاد کردن هی می گن ایثار گر ایثار گر . عزیز من شرکت حقوق اخر ماه رو نداره بیمه ی همکارها واریز نمیشه بعد میگید ۵۰۰۰ ایثار گر و استخدام کنید.
    این افزایش تعرفه که چند ساله انجام نشده چه ربطی به استخدام ایثار گرها داره . دولت خیلی راست میگه ببرشون وزارت خانه همه رو استخدام کنه ده برابرهم بهشون حقوق بده یا یک پول بزاره کنار هر ماه بعنوان حقوق این عزیزان به مخابرات پرداخت کنه . چرا هزینش رو شرکتی که رو به ورشکستگیه بده.

    1. ناشناس می گوید

      احسنت صد باریکلا

  6. ناشناس می گوید

    یعنی شورای رقابت روی افزایش بی رویه قیمت اینترنت همراه و خودرو و ماست و…..کنترل داشته قطعا قضیه مخابرات یک جور لج بازی و جنگ قدرت هست

  7. شرکتی می گوید

    یکی از تعهداتش این بود که تبدیل وضعیت ایثارگرا رو انجام بده که عمل نکرد

  8. همکار بازنشسته می گوید

    جناب سردبیر
    وزارت ارتباطات بدنبال گرفتن تعهد از مخابرات در زمینه ایثارگران و بازنشستگان است.مخابرات باید در قبال افزایش تعرفه تعهد عمل به مقررات را بدهد. وزیر بارها اعلام کرده اینرا در مجلس . پس مقصر مخابرات است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      من برای اولبن و آخرین بار اینو میگم
      چون گفتنش فایده ای نداره گوش شنوایی نیست
      برادر من عزیز دل من باور کنید دعوا نه سر امتیاز دادن به بازنشسته هاست نه بر سر ایثارگران
      دولت دنبال اینا نیست اینا رو بهانه کرده تا مخابرات رو وادار کنه طرح های ۲۰ میلیون ftth رو اجرا کنه
      اگر مخابرات بپذیره این تعداد رو اجرا کنه یک ریال براش نمی مونه که خبواد رفاهیات بازنشسته ها رو بده یا حقوق بشه واسه طرح ایثارگران
      این نظر منه! این خط اینم نشون! من مرده شما زنده!
      ای وزیر دلش برای من و شما نسوخته! برای ایثارگر و بازنشسته نسوخته!
      تا دو سه هفته دیگه خبرهایی میشه که دود از سرتون بلند میشه خواهید دید که دعوای وزیر سر چیه!
      صبر کنید!
      امیدوارم فکر نکنید من با شما دشمنم یا با ایثارگران مخالفم. اصلا اینا به من به عنوان خبرنگار ربطی نداره من خبرشومیذارم
      اما دلم میسوزه که ماها اینقدر ساده فکر میکنیم بخد اینجوری نیست

  9. ققنوس می گوید

    جوری یه عده از تعهد میگن انگار درآمد مخابرات ده برابر شده برادر عزیز نهایتا ۲۰ درصد به درآمد اضافه بشه تعهد هم بیجا بوده کسی تعهد نداده

  10. ناشناس می گوید

    فی السماء رزقکم !

  11. مهدی می گوید

    با سلام
    جناب سردبیر
    ما که واقعا گیج شدیم !!
    راست و حسینی شما بفرمایید در دولت قبل جلوگیری از افزایش تعرفه با توجه به جناح بندی دولت قبل و تضاد با مالکین مخابرات بدیهی به نظر می رسید ولی چرا این دولت که در ظاهر با مالکین مخابرات در یک جبهه هستند جلوی افزایش تعرفه ایستادگی می کنند واقعا مشکل از کجاست؟
    آیا در این سیستم جدید هم دو دستگی وجود دارد؟
    اگر اینطور هست هدف از این کار و جلوگیری از افزایش تعرفه به نظر شما به چه دلیل می تواند باشد؟
    دولت که با توجه به دریافت درصدی از سود مخابرات خود ذینفع افزایش تعرفه است!!
    در ثانی مطمئنا دولت با توجه به مشکلات شرکت به دنبال ورشکسته کردن و باز پس گیری اون نیست!!
    لطفا شما که تجربه بیشتری در این رابطه دارید کمی توضیح دهید واقعا دیگه این موضوع بغرنج شده!!!

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      مهدی جان سلام
      سوالات شما اساسی است و نیاز به توضیح زیادی داره سعی میکنم خلاصه بقدر درک خودم توضیح بدم هر چند معتقدم شما خیلی بهتر از من شرایط رو درک می کنید
      دولت جدید به دنبال توسعه نفوذ خودش در مخابراته این کار رو با دو نفر در هیئت مدیره نمی تونه انجام بده لذا میخواد مدیر عامل نصب کنه
      دولت از مخابرات سود نمی خواد ، اجرای طرح های دولت رو میخواد اجرای طرح فیبر و ۲۰ میلیون مشترک رو میخواد اما حاضر نیست هزینه هاشو بده.
      دولت معتقده مخابرات تعداد کارکنانش بسیار زیادن ولی نمیگه با اینا باید مخابرات چکار کنه اخراج کنه؟ بیرون کنه؟ بازنشسته کنه؟ چکارش کنه؟
      به همین دلیل افزایش تعرفه رو اجازه نمیده چون میگه اگر تعرفه زیاد بشه مخابرات فقط خرج هزینه های جاریش میکنه
      دولت میگه مخابرات باید بیاد تعهد بده پول افزایش تعرفه رو در جاهایی هزینه کنه که دولت میگه مثلا در طرح توسعه اف تی تی اچ در شهرهای کوچک که سودی برای مخابرات نداره
      دولت میگه به ازای هر خط فیبری که میکشن ندر شهرهای کوچک (غیر از ۸ شهر بزرگ) به ازای هر مشترک ۲ میلیون تومن کمک میکنه در حالی که مخابرات ۶ میلیون برای هر خط هزینه میکنه
      دعوای دولت و مخابرات یا بهتره بگم وزیر و هیئت مدیره مخابرات بر سر اجرای طرح های دولته
      انگار مخابرات رو خریدن و میخوان هزینه طرح های دولت رو از دلش در بیارن
      در حالی که این طرح ها باید توسط پرسنل انجام بشه پرسنل ناراضی نه برای دولت کار میکنه نه برای اعتماد مبین بلکه فقط آسیب میزنه
      وزیر نفهمیده که باید ابتدا مشکلات پرسنل رو حل کنه سپس به فکر طرح هاش باشه
      من به شما قول میدم دولت مشکلات پرسنل رو (شرکت یهم جزوشه ) حل کنه، ۲۰ میلیون پورت اف تی تی اچش در عرض دو سال نصب میشه
      به شرطی که در نحوه اجرا دخالت نکنه

      1. مجید می گوید

        ۱- زمانی که مخابرات داشت واگذار میشد بیش از ۳۵۰۰۰ نیرو داشت و طبق تعهد نمیتونست دست به ترکیب نیرو بزنه و اونها را تعدیل کنه. از اون زمان تا الان حداقل ۲۵ هزار نفر بازنشست شدن و تقریبا ۲۵۰۰ نیروی جدید هم از طریق آزمون گرفتن و در مجموع اگه همکاران شرکتی را هم در نظر بگیریم بازهم تعداد نیروها از سال ۸۶ خیلی کمتره. از طرف دیگه هزینه ها از اون سال تا الان ۱۵ برابر شده حالا باید منصفانه نگاه و محاسبه کرد اما بطور سرانگشتی و حداقلی هم بررسی کنیم: اگه فرض کنیم ۱/۳ نیروهای مخابرات برای اداره کارها کافی هستند و دستمزدشون هم نسبت به ۱۵ سال پیش ۱۰ برابر زیاد بشه، تعرفه نسبت به اون زمان حداقل باید ۳ برابر بشه. به نظر من اصل مساله اختلافات بر سر منافع مخابراته یعنی یه عده که در واگذاری به هر دلیل از مخابرات چیزی گیرشون نیومده، چوب لای چرخ میذارن و سهم میخوان و به این وسیله سهامداران عمده را تحت فشار میذارن.
        ریشه این مساله هم به نحوه واگذاری برمیگرده چون در خصوصی سازی شرکتهای دولتی اولویت واگذاری با شرکتهای زیان ده بود اما مخابرات زیان ده نبود و دلیل واگذاری سیاسی-امنیتی بود و ناچارا خیلیها امکان و اجازه مشارکت نداشتند. خلاصه این زخم عمیق و کهنه اس.

  12. سپیده می گوید

    من مخابراتی ام بده بنویسم ولی حق رو باید گفت شرط افزایش تعرفه اجرای یک سری تعهدات مخابرات در مقابل کارکنانش بود اجرا کرد؟؟؟؟؟؟؟
    وزارت ارتباطات کوتاه نیا تا این مدیران …..مخابرات به قولشون عمل کنند وگرنه تعرفه زیاد میشه بیشتر هزینه میکنن

  13. ناشناس می گوید

    باسلام حداقل مخابرات بداندوزیرقول افزایش تعرفه رابه شرط استخدام ایثارگران داد وقتی عمل نکردندنبایدتعرفه زیادشود لابدمیخواهند پول افزایش تعرفه راهم خرج وکیل ومشاورکنند تاراه حل بدهند چگونه پدرنیروهای شرکتی رادربیاورند وهمه جاخرج شود جز برای این قشر

  14. ناشناس می گوید

    وزیر قول داده تا ایثارگرا تبدیل وضعیت نشن تعرفه ابلاغ نخواهد شد

  15. م می گوید

    با سلام
    شورای رقابت می خواد خودی نشون بده
    ار سازمان تنظیم و وزیر و وکیل همه گزینش شده حالا گزینش شورای رفاقت است من بعنوان کارمند مخابرات که بیشترین ضرر را کرده بابت ضرر ما کارمندان، شورای رقابت اظهار نظر ی نکرد
    من بعنوان کارمند مخابرات نگهداری میگم تلفن های ثابت را شورای رقابت خودش بیاد نگهداری کند وهزینه هاش را پیدا کند شورای رقابت فضول شده ۱۲ سال افزایش قیمت نداشته کلی زمین و وام اداره گرفته تا سرپا بماند حالا این …. اومده خودی نشان بده ………

  16. همکار می گوید

    این افزایش تعرفه شاید ده درصد درآمد وصول شده مخابرات را افزایش دهد . با توجه به افزایش چهل درصدی هزینه های پرسنلی در سال جاری واقعا ظلم بزرگی در حق شرکت مخابرات شده است. بنابراین افزایش تعرفه در این حد ناچیز هیچ ربطی به تبدیل وضعیت ایثار گران ندارد . دولت و مجلس میتوانند هزینه تبدیل وضعیت ایثار گران را مانند سایر ارگانها در بودجه ببینند و از محل مطالباتشان از اپراتورها پرداخت کنند .

  17. رمضان محبی می گوید

    سلام آیاشرکت مخابرات به وزارت ارتباطات تعهدمبنی برپرداخت معوقات بازنشستگان راداده؟!که حالا توقع داردتعرفه بالا برودیاخیر ؟!چنانچه تعهدداده نشده باشد بالابردن تعرفه محلی ازاعراب ندارد.باتشکر محبی

  18. شرکتی بجنورد می گوید

    مدیران مخابرات به تعهدی که وزارت گفته عمل کنند
    قطعا وزارت هم مجوز میده

  19. hasan می گوید

    سلام به سردبیر عزیز کسی که یک عمر با شکم پر وسیر یک عمر سواره یک عمر با جیب پر پول یک عمر با امکانات رفاهی بالاووو چجوری میخواد درد بی پولی گرسنگی شکم تنگدستی ووو را حس کند یک کلام شورای رقابت مخابرات تنظیم بازار وزیر ارتباطات وغیره جز شکست و بدبختی برای ما بازنشستگان هیچ حاصلی ندارد و هنوز باید منتظر طلبمان که از هر چیزی بیشتر بی ارزش تر شده بمانیم و اب از اب تکان نمیخورد فقط خدا بداد ما برسد

  20. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشید سردبیر عزیز افزایش تعرفه در قبال تعهد شرکت مخابرات ایران در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران ومعوقات بازنشستگان بود که مخابرات ایران به هیچ یک ازتعهدات عمل نکرد

    1. حسن می گوید

      آقا نمیخواین بیخیال این تبدیل وضعیت تحمیلی ایثارگران بشید؟! برادر من! پول بیمه تمام کارکنان مونده اونوقت توقع دارین کلی پول هزینه کنن برای کاری که هیچ فایده ای بحال شرکت نداره؟ شما اگر لقب ایثارگر رو بدوش میکشید سعی کنین مثل ایثارگران واقعی کارتون رو به نحو احسن و برای رضای خدا انجام بدین تا همانند دلاوران و رزمندگان و ایثارگران واقعی انقلاب، لایق لفظ مقدس ایثارگر باشین نه واژه ی نامقدس متوقع مطالبه گر!

      1. ناشناس می گوید

        احسنت

      2. ناشناس می گوید

        وقتی تو اکثر ارگان ها اجرا شده چرا اینجا نشه
        قانون شده و قانون باید اجرا بشه
        هم ایثارگرا باید تبدیل وضعیت بشن
        هم بیمه ها باید واریز بشه
        هم حقوق ها باید بازنگری بشه

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          در مورد چی حرف میز نید؟ تعرفه ها روی هواست؟

      3. احمد می گوید

        چه بی ربط و بی مربوط حرف می زنی —
        مگه کسی که ایثارگر نباید حقشو بگیره .
        ……………………

      4. منطق می گوید

        چراغی که به خانه واجبه به مسجد حرامه آقا ،جذب چی اینا ندارن بیمه کارکنانشون رو بریزن بعد یه عده دنبال تبدیل وضعیت ایثارگری هستن .شهدای عزیزی که خونشون رو فدای این میهن کردن و رزمندگانی که برای میهنشون جنگیدن شعار و هدفشون برادری و برابری بود ولی الان … .مطمئنا ما هم مخالف اجرای این طرح برای فرزندان عزیز ایثار گر نیستیم ولی نه از راه گرو کشی و پایمال کردن حق نیروهای شرکتی زیادی که حتی الان یک ساله حتی بیمه این عزیران هم واریز نمیشه.

      5. عبدالله حقجو می گوید

        اولا موقعی که ایثارگران با خون خودشون فداکاری می‌کردند شما کجا بودید که حالا شما در عین سود بردن از خون آنها فداکار و ایثارگران توقع طلب شده اند؟!!!

        در ثانی اگر برنامه ریزان بخواهند افزایشی در نظر بگیرند باید به اندازه حجم مصرف تماس منظور نمایند ، نه اینکه خانواده ای مرتب پای تلفن و دیگری که کم استفاده میکنند یکسان تعلق بگیرد
        روالی که مخابرات پیش گرفته و در ماه گذشته اعمال نموده ، عین بی عدالتی و در صورت عدم رضایت مشترکین حرام است
        اما اگر به تعداد تماسها اضافات تعلق بگیرد به عدالت نزدیکتر است

        1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

          برای حرفهای ابتدایی تون باید بگم
          بحث رو بنیادی نکنید. فعلا امکانات در کشور کم است از جمله شغل، لذا سر این امتیاز رقابت پیش میاد
          همه باید بتونن در کشور یک کار آبرومند داشته باشن و این وظیفه دولت است. شما عزیزان با هم بحث نکنید

نظرات بسته شده است.