مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مشهد اولین کلانشهر، پایلوت طرح فیبر نوری با کمک دولت

مخابرات ما- در جلسه امروز مجلس، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  مشهد به عنوان اولین کلانشهر و پایلوت طرح فیبر معرفی  شد

مخابرات ما- پیش از اعلام این خبر، شما را ارجاع می دهیم به خبری که حدود یک ماه پیش منتشر کردیم.

بزودی مشهد به عنوان پایلوت طرح فیبر و برخوردار از کمک های دولتی اعلام خواهد شد.

این طرح حاصل تلاش چند ماهه یک جمع از متخصصین است از جمله  نماینده مجلس و کارشناسان مخابراتی خراسان رضوی.

امروز در جلسه ای که با حضور وزیر ارتباطات و مدیر عامل و مدیران مخابرات ایران در مجلس و در کمیسیون اصل ۹۰ به مدیریت دکتر پژمانفر برگزار شد علاوه بر طرح مسائل بسیار مهم، حاوی یک تصمیم جالب بود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، مشهد را به عنوان اولین کلانشهری اعلام کردند که طرح فیبر در آن با کمک های دولت اجرا خواهد شد.

زارع پور در این مورد گفت: پیش از این به دلایلی کلانشهرها را از لیست کمک های دولت برای توسعه فیبر حذف کرده بودیم اما با توضیحات دکتر پژمانفر و مشاور ایشان پذیرفتیم مشهد را به عنوان اولین کلانشهر برای پایلوت طرح فیبر معرفی  کنیم.

ایشان در ادامه گفت: به ازای هر پورت توسعه، دو میلیون تومان  در نظر گرفته ایم ضمن اینکه اگر میزان فیبر به ازای یک مشترک بیش از ۳۰۰ متر شد یک میلیون تومان دیگر هم به عنوان کمک پرداخت می کنیم.

دکتر پژمانفر در ادامه جلسه  گفت: مهمترین مشکل شهرهای بزرگ و سد راه توسعه فیبر شهرداری ها و هزینه های مربوط به شهرداری است، اما ما برای مشهد این مشکل را با حضور وزیر کشور در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و مشکلاتش را از سر راه برمی داریم.

همانطور که یک ماه پیش نیز مطرح کرده بودیم برای اجرائی شدن این طرح ها، ماهها کار کارشناسی و تلاش جمعی از سوی دکتر پژمانفر و گروه کارشناسی مخابراتی زمان برده است تا امروز قول اجرا از وزیر ارتباطات گرفته شد.این امر آغاز تحول های دیگر مخابرات ایران خواهد بود.

 

 

1396900cookie-checkمشهد اولین کلانشهر، پایلوت طرح فیبر نوری با کمک دولت

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. مفت خور اعظم می گوید

    امیدوارم نجما بزودی جمع شود و به نام نجما چوب حراج نزنن به آخرین دارایی های بدرد بخور شرکت!
    به قول معروف مارا به خیر تو امید نیست آقای سلطانی، شر مرسان

  2. ناشناس می گوید

    یعنی با توضیحات نماینده مجلس و مشاورشون، وزیر مواقت کرد که ۶۰ هزار میلیارد تومن به مخابرات برای توسعه فیبر اختصاص بدهند!؟ نیازی هم به طرح در هیئت دولت و تصویب هیئت وزیران و موافقت رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه نبود و وزیر اختیار تام برای کمک ۲ میلیارد دلاری به مخابرات داشت!؟

نظرات بسته شده است.