Tci نوشت: جریمه بابت اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار!
مخابرات ما- خبر زیر در سایت مخابرات ایران درج شده است.
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، مشکل تعرفههای تلفن ثابت که از سالها پیش وجود داشته و بارها مدیران شرکت مخابرات ایران در این رابطه سخن گفتهاند، در دولت جدید مورد پذیرش وزیر ارتباطات نیز قرار گرفت که از این نظر اتفاق جدیدی محسوب میشود. در دولتها گذشته وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کلاً وجود مشکل در شرکت مخابرات را منکر میشدند یا این مشکل را مربوط به تعرفهها ندانسته و ناشی از مسائل دیگری میدانستند.
این نگاه باعث شده بود طرحهای مختلف درباره منطقیسازی تعرفههای تلفن ثابت، از اساس مورد بررسی قرار نگیرند و در نهایت مخابرات به وضعیت کنونی برسد که زیان عملیاتی آن بر کسی پوشیده نیست.
از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کاملاً برخلاف وزرای پیشین سخن گفت و بارها و بارها تأکید کرد ثابت نگهداشتن تعرفههای مخابراتی برای بیش از ۱۰ سال- در شرایطی که تمامی قیمتها در این سالها چندین و چند برابر شدهاند- منجر به زیان مخابرات و حتی قفل شدن صنعت ارتباطات کشور شده است. این سخنان واقعبینانه وزیر این امید را در دل اهالی صنعت ایجاد کرد که سرانجام به بازی باخت-باخت خاتمه داده خواهد شد.
بدون آنکه بخواهیم روند طی شده برای دریافت مصوبات شورای رقابت، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ستاد تنظیم بازار را تشریح کنیم، باید بگوییم در نهایت تمامی این نهادها با منطقیسازی درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت موافقت کردند و کار به ابلاغ این مصوبات از سوی وزارت ارتباطات رسید؛ اما ناگهان همهچیز متوقف شد.
تأخیر در ابلاغ مصوبه ۳۲۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باعث شده است موضوعات جدیدی از سوی شورای رقابت مطرح شود و هرچند وزیر ارتباطات این ایراد را قابل رفع دانست؛ اما باز هم خبری از ابلاغ مصوبه رگولاتوری نشد.
وزیر ارتباطات در جدیدترین سخنان خود تأکید کرده است که مخابرات باید در مورد چند موضوع به وزارتخانه تضمین بدهد. این در حالی است که مخابرات بارها تأکید کرده اگر بتواند سر و سامانی به وضعیت اقتصادی خود بدهد، بدون آنکه نیاز به تأکید نهادهای بیرونی باشد، این موارد را اجرایی خواهد کرد.
اکنون وزیر ارتباطات میگوید مخابرات حق نداشته پیش از ابلاغ مصوبه رگولاتوری، مصوبه ستاد تنظیم بازار را اجرایی کند و بابت این کار، جریمه خواهد شد.
آیا مخابرات باید بابت اجرای مصوبهای که معاون اول رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده، جریمه شود؟
حالا که وزیر ارتباطات خود به وضعیت نامناسب مخابرات اذعان دارد، آیا بهتر نیست این کلاف را پیچیدهتر نکرده و هرچه سریعتر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را ابلاغ کند که بتواند در ماههای پایانی سال، مشکلی از مشکلات این صنعت را رفع کرده و حداقل بخشی از مطالبات افراد و شرکتها از مخابرات را پرداخت شده ببیند؟
در این روزها که عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میگوید دولت قصد حمایت از کسبوکارهای داخلی و توسعه آنها را دارد، آیا جلوگیری از افزایش درآمد مخابرات، نقض این سخنان و برنامهها نیست؟
مشکل اینجاست که افرادی که از بیرون وارد مخابرات شده اند مشکلات حقوقی و رفاهی کارکنان و نیازهای شبکه را درک نمی کنند و افزایش تعرفه را هم برای کارکنان نمی خواهند این افزایش ها قرار است چاله های دیگری را پر کنند. خواهید دید
جالبه دولت اجازه گرانی تعرفه رو میده و از مخابرات هم تعهد میگیره فلان کنه و بیسار کنه تا مخابرات بدهی هاش رو با افزایش تعرفه از جیب مردم بده مگه مردم چه گناهی کردن که اینطور از جیب اونا حاتم بخشی میکنید
آها!
اشکال این تغییر تعرفه همینه
وقتی میگفتیم وظایف مخابرات به عنوان وظیفه ربطی به تعرفه نداره برای همین بود
چه تعرفه باشه چه نباشه اون وظایف باید انجام بشه
چه اون وظایف باشه چه نباشه باید تعرفه تعدیل بشه
مخابرات بارها ثابت کرده به هیچ عهدی وفادار نیست. این شرکت مصوبه هیئت وزیران را سال خصوصی سازی اجرا نمیکند حالا میگوید وزیر تعهد نگیرد نیاز به فشار های بیرونی نیست خودش اجرا میکند!!!!!!
به به والا چه آدمهای انسانی بزنیم به تخته چشمشون نکنند!!!!!
مخابرات الان داره میگرده توی تونل های دیوان عدالت چی گیرش میاد توسط وکلاش که با همون حق کارکنان و بازنشستگان را بزنه. با هزار ترفند تا از اجرای قانون فرار کنه……….
سلام.
وای دلم برای مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره کباب شد و سوخت
آخه چرا اینهمه این عزیزان را اذیت میکنند.
جریمه چرا؟
این آقایان حاضرند فلک شوند اما جریمه نه!
چون پول به جانشان بسته است.
ای کاش ………………..
بابت حذف اون آرزوتون ( نقطه چین ها ) عذرخواهی میکنم
چاره ای نداشتم ولی خودم بابت حذفش ناراحتم
سپاس از شما
سلام برسردبیروهمکاران محترم من هم نظری دارم لطفااگردرتوان وقدرت داریدبه شرکت زیمنس آلمان یا NECژاپن نامه بزنیدازمدیریت مخابرات ایران ووزارت ارتباطات ازهمه کارکنان شرکتی ورسمی امتحان ومصاحبه بگیردواقدام به فیلترنمودن نیرویی انسانی نمایدوبگوییدکه آیااینجاشرکت مخابرات هست یاکمیته امداد امام ( ره) این همه مدیر ونیرویی انسانی خروجی اش درمخابرات چی هست اگردولت یا حکومت به کسی یا اگرشخصی مدیون هست حق انان رابصورت نقدی پرداخت کندمردم ومشترکین چه تقصیری دارندکه اینجوری خدمات دریافت میکنندبه این میگویندخصوصی سازی والسلام.
چرا حساب مخابرات خالی هست؟ اگر جریمه ای هم قرار هست اعمال شود چند ماهی طول میکشد تا روال اداری و برداشت از حساب انجام شود. واقعا چه کسی حسابها را خالی میکند؟مگه سر گردنه است
ها!
نه! معلومه که نه!
سهامداران چکار به سر گردنه دارن
با درود
وقتی مدیریتی مانع از اجرای قانون باشد .و علم و توان این را نیز نداشته باشد که زمینه های اجرای قانون را مهیا کند و عاجز مانده باشد .
.محترمانه این است که برود .
(جایی که بودن و نبودنت فرقی ندارد .نبودن را انتخاب کن که به بودنت احترام گذاشته باشی.)
میانگین افزایش تعرفه با ۷۰ درصد رشد .فرصت خوبیست برای اوج گرفتن همه سطوح اگر بدانند و یا اینکه بخواهند .
به قول گفتنی کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده رو با یک سطل آب ویا با افزیش n براری تعرفه هم نمیشه بیدار کرد ..