مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

آخرین خبر از پیگیری مشکلات مخابراتی ها توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

مخابرات ما- طبق قولی که داده بودیم.آخرین خبر از پیگیری مشکلات مخابراتی ها توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی.
مخابرات ما- امروز آخرین روزی است که شرکت مخابرات ایران فرصت دارد به وعده اش در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل ۹۰ عمل کند.گزارش کوتاهی که می خوانید در همین مورد است.
بر اساس آخرین هماهنگی های مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ با شرکت مخابرات ایران، این شرکت باید تا امروز سه شنبه، مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان را به مطالبات شاغلین و بازنشستگان اختصاص می داد. (بقیه مسائل از جمله ایثارگران در حال پیگیری است و از روند آن فعلا چیزی منتشر نشده است). بر اساس تصمیم کمیسیون اصل ۹۰، این مبلغ بطور کامل و یک جا باید پرداخت شود و مخابرات اجازه تقسیط آن را ندارد.
امروز شنیده شده است  مدیران ارشد مخابرات یک نفر از نمایندگان بازنشستگان و  مشاور رئیس کمیسیون اصل ۹۰ را به جلسه  ای فراخوانده اند تا نحوه پرداخت مطالبات را به بحث بگذارند. این از هوشمندی مخابرات است که در آخرین لحظه، پای نمایندگان مخابراتی ها را به میان بکشد تا شاید  رضایت شاکی را روی میز کمیسیون اصل ۹۰ بگذارد و از پرداخت مطالبات صرفنظر یا آن را تقسیط کند .اما این نمایندگان می دانند که همه حرفهایشان در کمیسیون اصل ۹۰ و در مجلس گفته شده و هیچ حرف تازه ای در میان نیست یا بهتر بگویم در این لحظه نمایندگی از سوی مخابراتی ها ندارند و در حقیقت وکالت پیگیری را به نمایندگان مجلس سپرده اند لذا شرکت در جلسات هیچ دلیلی ندارد. طرف مخابرات، مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ است و  فقط پرداخت سریع مطالبات مورد نظر این کمیسیون و کسانی است که یک ماه است به دقت مسائل را دنبال می کنند و مشاوره می دهند.

 

در مورد این ۲ هزار میلیارد تومان نیز گفته شده است سه چهارم این مبلغ ، با وساطت رئیس کمیسیون  همان سود سهام پرداخت شده به سهامداران بوده است که اینک به حساب مخابرات برگشته.مخابرات خود نیز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات ذخیره کرده بود. لذا در نظر گرفتن ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات، فشار خاصی روی دوش مخابرات نگذاشته است. امور جاری مخابرات نیز ارتباطی به این دو هزار میلیارد تومان ندارد و بدون هیچ تغییر و یا تقسیطی باید آن را به شاغلین و بازنشستگان بپردازد.

حالا کمیسیون اصل ۹۰ منتظر است مخابرات دست به اقدام بزند و این ۲۰۰۰ میلیارد تومان را در حساب مخابراتی ها ببیند.ایا مخابرات اقدام خواهد کرد یا نه.

باید صبر کنیم اما آنچه شنیده ایم نشان می دهد که مخابرات این بار به مانع بزرگی به نام کمیسیون اصل ۹۰ خورده است و بزرگترین تصمیم سالهای اخیر خود را باید بگیرد.

(نوشته های این متن از نظر محتوای کلی با هماهنگی مطلعین از روند کار در مجلس منتشر شده است.آنچه ما مطلع هستیم همین است.نه اینها تمام ماجراست و نه ما می توانیم همه چیز را بنویسیم. فعلا تا همین حد کافی است.)
1400460cookie-checkآخرین خبر از پیگیری مشکلات مخابراتی ها توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

Please rate this

0 1 2 3 4 5
63 نظرات
  1. احمد قادی می گوید

    با سلام و احترام
    درد دلی برای خودم تا اگر وجدانم خواب است بیدار شود
    سردبیر گرامی ابتدا به استحضار برسانم بنده از خانواده بزرگ و محترم ایثارگرانم ولی دوست ندارم در یک شرکت کاملا تخصصی و جامعه بروز نقشی بیهوده داشته باشم حتی اگر شرکت بصلاح خود و مشتریان عزیز با بنده قطع همکاری کند
    اگر ما بخوایم سالیان درازی از این سهمیه ها استفاده کنیم پس کودکانی که بخاطر فقر و نداری پدران گذشته که نتوانستتد کار بگیرند و آنها نیز امروز رشد مناسبی نداشتند و نمیتوانند با حضور ما کار بگیرند فرزندانشان چه میشوند و داستان ادامه دارد پس یکجا باید توقف کنیم و فضا رو برای همه یکسان کنیم
    مشمولین سهمیه ایثارگران تبدیل وضعیت بشن خوب آنها چه کسانی هستند یکسری نیروهایی که حتی جواب یک کودک ۸ یا ۱۰ساله رو تو زمینه سرویس ها ی مختلف ما رو نمیتونن جواب بدن قبلا هم شدن اونها چه کسانی بودند چند نفر نیروهای دانشی بودند تخصص داشتند بروز بودند کجا رفتند عملیاتی بودن یا صرفا خواستیم فقط تبدیل بشن یا از این سهمیه ها وارد بشن شرکتی که مثلا در یک استان ۱۰۰۰نیرو نیاز داره رو کردیم ۳۰۰۰نفر
    مدیران و دوستان گرامی
    مخابرات حال و آینده یک شرکت تخصصی و وابسته به علوم و تکنولوژی های روز دنیاست و باید نگاه مدیریتی نو داشته باشه مثلا واحد نیروی انسانی کلیدی ترین و حساس ترین واحده از جذب تا سرمایه ایی کردن نیرو اما تو سازمان چیکار میکنه صحبت زیاده بنده بخاطر اینکه دوست دارم کار کنم دوست ندارم کار بیهوده کنم یه شب طنزی میدیدم که چند نفر پشت میز نشسته بودن و کار یک نفر رو انجام میدادن حال روز سازمان ما و کشور ما به ایصورته بجای اینکه اشتغال زایی درست ایجاد کنیم همه رو به یک شرکت تحمیل میکنیم بنده یادمه حتی یسالی پیشنهاد دادم شرکت ما پولداره و معتبره بریم تو زمینه تولید قطعات الکترونیکی تا از نیروها درست استفاده بشه.ببخشید سرت رو درد اوردم.

نظرات بسته شده است.