مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ مدیر عامل مخابرات ایران به مخالفین در مورد تعداد کارکنان و میزان حقوق آنان

مخابرات ما- در مراسم افتتاح طرح نجما در استان آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در حمایت از مخابرات، کارکنانش و کار جهادی کارکنان شرکت گفته های بسیار جالبی داشت.بخش هایی از گفته های ایشان را می خوانید.

از روابط عمومی مخابرات ایران خواهش می کنیم پاور پوینت تصاویر زیر را برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهد.

مخابرات ما- روز شنبه هفته جاری در مراسمی ویژه پروژه و طرح نجما در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.در این مراسم مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران برای اولین بار بطور واضح و صریح از کارکنان مخابرات ایران دفاع کرد و نظرات تهاجمی وزرای قبلی را نسبت به تعداد و یا حقوق کارکنان رد کرد.

 

خلاصه ای از مهمترین بخش های سخنرانی مهندس سلطانی:

میانگین درآمد ماهیانه شرکتها از خط ftth  بیست و پنج دلار است اما درآمد ماهیانه ما سه دلار است.تفاوتها بسیار آشکار است.شرکتهایی که آرپوی ۲۵ دلاری دارند باز هم سرمایه  گذاری برایشان صرف نمی کند لذا دولت به آنها کمک می کند مثلا آلمان در این زمینه چند سال پیش دو وشش دهم میلیارد یورو کمک اعتباری کرده است.

از کل صنعت فناوری اطلاعات در کشور ما،  ۲۵ درصدش در حال حاضر فعال است چون درآمدی حاصل نمی شود که باز در این صنعت هزینه شود و چرخه ادامه پیدا کند.

 

گروهی در دولت قبلی مدعی بودند که تعداد کارکنان مخابرات زیاد است اما من ثابت می کنم که برعکس این ادعاست.

جمع میزان حقوق و دستمزد   شرکتهای خارجی در تصویر زیر   در صنعت مخابرات  حدود  ۸٫۳ و ۲۲٫۴ و   ۱۰  درصد از درآمد  است   اما در شرکت مخابرات ۸۶ درصد از درآمد صرف حقوق می شود.

تعداد کارمندان اپراتور ها را با هم مقایسه می کنیم.

مخابرات ایران ۵۱ هزار نفر کارمند دارد اما در بریتیش تلکام که حدودا تعداد مشترکینش در ثابت و سیار با مخابرات یکسان است ۸۰ هزار نفر  کار میکنند پس ما نیروی اضافی نداریم.

ما سالیانه در شرکت بطور میانگین به هر نفری  زیر ۶ هزار یورو حقوق می دهیم بقیه شرکتها طبق تصویر  ۳۱ و ۴۴ و ۴۰ هزار یورو جقوق می دهند.اینجا مشخص می شود که چرا نیروی نخبه در شرکت نمی مانند و یا از کشور می روند؟ در حال حاضر هر یک از مدیران یا کارکنان ما در هر شرکت  دیگرس کار کنند حداقل دو برابر حقوق می گیرند اما اینها می مانند تا برای مخابرات جهادی کا رکنند جون که در همین شرکت مو سپید کرده اند.

درآمد   مخابرات در بخش  ثابت ۳۱۵ هزارم میلیارد  یورو  در سال است و درآمد سیار و ثابت  با هم به یک و نیم میلیارد یورو می رسد فقط کافی است بدانید  میزان درآمد شرکت  تله کام ترکیه سالانه ۱۵ میلیار یورو است .

ما باید با اعداد و ارقام حرف بزنیم.

اپراتوری در دوبی برای یک خط تجاری تلفن همراه با ۱۰۰ مگ اینترنت ftth  ماهیانه ۵۰۰ یورو می گیرد اما  ما با ۳ تا ۴ دلار سرویس می دهیم.

به این ترتیب نمی شود کار کرد. باید کاری کنیم این صنعت زنده شود. مانمی خواهیم برای کسب درآمد به مردم فشار بیاوریم ولی تجار . کسب . کارها در حال حاضر  مجانی از ما سرویس می گیرند هیچ کشوری و هیچ اپراتوری  با این قیمتها سرویس نمی دهد.

این درآمدها اگر واقعی شود و به استان خودتان برگردد می  توانید  کارخانه های خودتان  را احیا کنید.

به درآمد مخابرات از سال از ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰  توجه کنید.

در سال ۱۳۹۰ درآمد مخابرات فقط از صوت یا مکالمه ۲۶۰۰ میلیارد توماندر سال بوده است.این درآمد در سال ۱۴۰۰ ا  رسیده به ۱۴۰۰ میلیارد تومان.یعنی نصف شده است در حالی که  تورم بانک مرکزی ۱۴/۳۵ برابر  شده افزایش حقوق  ۱۲٫۶ برابر  و نرخ ارز ۳۱٫۹  برابر شده است با این توصیف  همه می دانید هزینه های ارزی-ریالی  ۲۲ برابر شده ولی درآمد ما نصف شده است.

اگر مخابرات فقط می توانست سطح درآمد سال ۹۰  حفظ کند، باید امروزه حداقل ۳۳ هزار میلیارد تومان فقط در بخش صوت درآمد می داشت تا بتواند بقدر سال ۹۰  توسعه بدهد.

نمی توانید دست و بال یک شرکت را ببندید و به بگویید مسابقه دو بده! اینها صنعت و اقتصاد کشور را به زمین می زند.

زمان به سرعت می گذرد ما نمی خواهیم صبر کنیم لذا با وجود این شرایط، ما طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری یا نجما را با منابع داخلی و الگوی مناسب آغاز کرده ایم و در استانها جلو می رویم. آذربایجان غربی استان هشتم است هشت استان دیگر هم طرح های  د رحال تصویب دارند.

1415360cookie-checkپاسخ مدیر عامل مخابرات ایران به مخالفین در مورد تعداد کارکنان و میزان حقوق آنان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
56 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    جناب آقای سلطانی رفتار شما با بازنشستگان و پرسنل بالای ۳۰ سال نشان داد که صحبت از طرح های جهادی که میفرمایید افسانه ای بیش نیست ثابت کردید که همکاران باید به فکر خودشان باشند قبل از اینکه تیشه به ریشه آنها بزنید بنابر این جای مجرم و قربانی را عوض نفرمایید لطفا

  2. بازنشسته می گوید

    سلام جناب سردبیر خدا قوت از تشکیل کمسیون اصل ۹۰چه خبر خیلی گرم بودولی سرمای تهران آمد وهمه چیز یخ زد ؟و همه چیز فراموش شد شما خبری ندارید ممنون از پیگیری های شما

  3. بازنشسته می گوید

    سلام چناب سردبر خدا قوت از تشکیل کمسیون اصل ۹۰چه خبر خیلی گرم سرمای نهران امد وهمه چیز یخ زد ؟

  4. ناصر می گوید

    سلام خدمت سردبیر عزیز
    از سخنان آقای مدیر عامل چنین بر می آید و واقعیت هست که عامل اصلی وضعیت مخابرات و پرسنلش وزرای ارتباطات بوده و هستند وزرایی که در طی چندین سال جلوی افزایش تعرفه را گرفتند و با طرح FMC مخالفت کردند و موقع حساب و کتاب گفتند و می گویند هزینه پرسنلی زیاد هست آقای وزیر ارتباطات نامه درخواست اجرایی شدن طرح FMC به ریاست محترم جمهوری واصل شده و ایشان درخواست را به شما و چند وزیر دیگر داده اند حالا اگر دنبال منابعی هستید(بقول خودتان ) مخابرات ورشکسته نشود سریعا با نطر مساعد با اجرایی شدن طرح FMC موافقت کنید حالا بعد از این کارکنان شرکت مخابرات در صورت مخالفت با اجرایی شدن طرح FMC و بحرانی شدن بیش از پیش وضعیت مخابرات شما را مسئول می دانند

  5. هادی می گوید

    سلام نمیشه دومبن ذخایر گاز جهان داشت بعد مردم گاز نداشته باشن فقط یه مدیریت با لیاقت میخاد مثل اینا جلو چشم این همه آدم دروغ میگن بعد ایران را با اروپا مقایسه میکنن مخابرات همین جور ما که داریم از این شرکت نان میخوریم طبیعی وقتی حال و روزش خوب نباشه غصه میخوریم واقعا داره خدمات رایگان میده اصلا با تورم جور نیست نمونش ثبت نام تلفن ثابت

  6. بازنشسسسسسسسته می گوید

    سلام سردبیر عزیز
    پیشنهاد میکنم نام سایت را از مخابرات ما که نمادی از مخابرات ملت بود به (مخابرات از ما بهتران) تغییر دهید .
    واقعیت امر این است انچه که ازش میترسیدیم به سرمان امد نه ابرویی برای خدا ماند نه پیامبر نه امامان ونه اسلام ونه مومنین واقعی!انانی که منافقین واقعی بودند در این کشور هر چه خواستند کردند وتیشه ای به ریشه اعتقادات وارزشهای ما زدند که هیچ منجی مدعی وحتی حقیقی قادر به اصلاح ان نیست پروسه پرده غیبت نیز نه از برای حکمت خداست. بلکه مفری برای رهایی انسانها حتی در زمانه ظهور از این گنداب تباهی موجود نخواهد بود .این همه واقع بینی وتلخ کامگی نه از برای پول است و نه مال ومکنت ودنیا طلبی وفقر وغنی!ریشه در سلب اعتمادی است که از مدعیان شده است . قطعا اگر!اگر میعادی بر پا گردد وخداوند به وعده هایش عمل نماید نه انچنان که مدعیانش بیان نموده اند!ولابی ومافیایی بین انسانها وملایکه وخداوند ایجاد نشود !شاید در ان میعاد ابی گرم شود وما کمی تسکین پذیریم والا. زهی خیال باطل .واما به ان خادم خدوم مدعی مدیر هم بشارت میدهم که اگر درامد شرکت ده برابر شود از شما وتیم شما ومدیران شما که همه برگزیدگان ومنتخب مخابرات وارتباطات کشور هستند ذره ای خدمت واندیشه وانرژی مثبت به خادمان قدیم مردم وکشور هدیه نخواهد شد ..عدالت را سالهاست چشمها بسته دستها در گچ وپاها در غل وزنجیر است اگر نبود که اینگونه تورم نداشتیم بیکاری نداشتیم فقر نداشتیم .افسار این شتر سالهاست که هرکس هر چه خواهد روا میدارد .که اگر این نبود نه دل ساربان خونین بود نه دل پیروان لبریز از یاس وناامیدی.هیچ فرقی هم مندارد !ابادی بالا یا ابادی پایین!!
    این خانه متاسفانه لز پای بست ویران شده است

  7. شرکتی می گوید

    آقای سلطانی شما…. بقیه اش پیش کش
    آقای سردبیر بعضی وقتا از دست مسئولین نالایق و بی کفایت نمیدونیم چه کلماتی رو بیان و یا نوشت ایشون مو رو میبینه ولی پیچش مو رو نمیبینه

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چی بگم
      به شما حق میدم
      اما بالاخره قانون نوشتاری ما مشخصه
      یه جوری بنویسید که بشه منتشر کرد وگرنه اثری نداره

  8. ششم ابتدایی می گوید

    پس از چهار ماه افزایش تعرفه الان دیگه باید حسابهاتون حسابی پر شده باشه لطفا سر کیسه رو شل کنید

نظرات بسته شده است.