دکتر شریف خانی در نشست خوزستان: مهاجرت به منایع درآمدی متناوب و متفاوت اجتناب ناپذیر است
مخابرات ما- در نشست هم اندیشی توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران در منطقه خوزستان، دکتر شریف خانی عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران نیز حضور داشت.برای اولین بار بود که بصورت مستقیم از ایشان می شنیدیم.به همین جهت برای ما مهم بود.
عضو هیئت مدیره به حاضران توصیه کرد برای خود هدفی ماهانه مشخص کنند حتی در کوچکترین شهرهای دور از مرکز. برای خود این اهداف را طوری تعیین کنند که بتوانند ماهانه به آن اهداف برسند (زدن هدف بصورت ماهانه)
شریف خانی به نکاتی از جمله، دیده بانی از نزدیک، شهود رقومی و آینده بینی واقعی اشاره کرد که در مورد هر یک توضیح داد.
- دیده بانی از نزدیک، به معنای این است که مدیران و کارکنان شهرستانی و مستقر در نقاط انتهایی می توانند دیده بانان دقیقی باشند و اطلاعاتی به ستاد مخابرات ایران ارسال کنند که بر اساس آن تصمیمات درستی بگیرد.
- شهود رقومی به معنای این است که هر حرف تازه و پیشنهاد بادی به عدد و رقم تبدیل شود.مثلا اگر طرحی ارائه می شود باید با عدد و رقم نشان داد که چه تاثیری در روند دارد.
- نگاه درست به آینده: دیدن اینده آنچنان که رخ خواهد داد نه آنچنان که علاقمندیم رخ دهد.
دکتر شریف خانی در بخش مهمی از توضیحاتش در مورد آینده نگری به این نکته اشاره کرد که به نظرمی رسد باید با سرویس مکالمه در تلفن ثابت خداحافظی کنیم.ایشان تاکید کرد که دو مورد می تواند آینده شرکت مخابرات را تضمین کند.
- سرعتهای بسیار بالاتر نسبت به تکنولوژی های رقیب – با فیبر ممکن است
- sla های بالاتر و بهتر نسبت به رقیب – باز هم روی فیبر ممکن است
حرف کلیدی ایشان این بود: مهاجرت به منابع درآمدی متناوب و متفاوت، اجتناب ناپذیر است. لذا دو حدف سرعت و sla باید مورد توجه قرار گیرد.
سلام
مشابهِ این توصیه ها از اواسط دههِ ۸۰ که سمینارها و سخنرانی های ” بهبود ساختارهای سازمانی ” در مخابرات اوج گرفته بود، ساری و جاری بوده و حتی در یک بُرهه، گواهینامهِ آموزشی نیز برای مدیران شرکت کننده در این سمینارها و جلسات صادر می شده است.
البته با این تفاوت که عمدتا در آن سالها، سخنرانان بخشی از تجارب، عملکرد و ” شهودات رقومی ” خود را نیز عنوان می کردند.
آقای دکتر شریف خانی عضو هیئت مدیره ازاینکه با نام وچهره شما راکه برای اولین مشاهده کردیم بسیار خوشحال وخرسند شدیم واما درموردسخنان ات آقای دکتر بلی کارکنان ومدیران دیدبانان خوبی هستند وهمه مشکلات اداره وکارکنان رابه سمع ونظر آن جنابان نجومی بگیر میرسانند اماکوگوش شنوا واما درموردکلیت سخنان ات بایدبگویم یا آقای سردبیرمحترم درست انعکاس ندادندویا سوادمن درآن حدنیست که بتوانم سخنان ات را خوب هضم کنم ولی خداوکیلی من چندین بار این سخنان راخواندم چیز خواصی درگ نکردم مگراینکه آقای سردبیر کمی درمورد سخنان ات توضیح بدهد
معلومه تازه درسهای مدیریتشو پاس کرده،با این حرفها آبی گرم نمیشه
دقیقا درست میفرمایند.کم کردن از حق و حقوق کارمندان در اصل به عنوان یک منبع درآمدی جدید برای مخابرات محسوب میشه.
سلام جناب سردبیر خبری نشد از حقوق خدمات اول
سلام برسردبیرمحترم باتوجه به فرمایشات فوق تخصصی جناب دکترشریفی بنده ۳۰سال خدمت درتمامی قسمت های فنی بغیرازحسابداری کارکردم متوجه منظورایشان نشدم ایشان بایستی به همراه دیگردوستان مدیرشان بهتراست درشرکت های بزرگتری مثل کمیته بین المللی مخابرات ITU nec یازیمنس مدیریت راادامه دهندچون شرکت مخابرات گنجایش مدیریت فوق تخصصی ایشان راندارد،راست هم میگوینددریک مرکزتلفن ۳۰هزارشماره ای بدلیل عدم توانایی پرداخت آبونمان ۱۵ هزارتومانی ۱۲۰۰ شماره رادرعرض یک ماه تخلیه کردیم یعنی مردم ماتااین انداره فقیرشده اندحالا آقایان مدیرشمادنبال منابع جدیدمثلا فیبرنوری پرسرعت هستیدکه ماهانه طرف مبلغ ۸۰هزارتومان برای فیبرپرداخت کنددرآخرماهم بالاخره کارشناس اینکارهستیم ازتمامی دست اندرکاران ومدیران بخصوص سهامداران عمده درخواست وپیشنهادمیکنیم که شماها که دنبال درآمدبیشتروسودنجومی هستیدازشرکت مخابرات خداحافظی کنیدوکارکنان ومشترکین رابه حال خودواگذاریدتابه زندگی به خورنمیر خودادامه دهند.ومن الله توفیق.