دکتر زارعیان در اصفهان: ما هنوز شرکتی تجاری نشده ایم
مخابرات ما- همایش توسعه مسب و کار مخابرات ایران این بار روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار شد.در این نشست مدیر عامل و برخی معاونین ایشان حضور داشتند.
در بخشی ازاین نشست دکتر زارعیان به عنوان معاون تجاری مدیر عامل و راهنمای تجاری سازی این شرکت بزرگ از مشکلات توسعه کسب و کار در مخابرات ایران و استانها سخن گفت.همان ابتدا ایشان با تاکید بر عدم توفیق شرکت در امور تجاری به دو نکته مهم اشاره کرد.
- ۱-باید در شزکت، فضا را به سمت تجاری سازی ببریم.مخابرات هنوز شرکتی تجاری نشده است..
- ۲- تجاری سازی، فقط وطیفه معاونت های تجاری در مخابارت ایران و یا استانها نیست.
دکتر زارعیان گفت: حدود ۱۸۰ شاخص در بخش کسب و کار شناسایی شده است اما شاخص های حوزه کسب وکار ۲۵ درصدش تجاری و بقیه شاخص ها یعنی ۷۵ درصد تجاری نیست بلکه به بقیه واحدها از جمله شبکه، آی تی، راهبردو کسب وکار، مالی زنجیره تامین، روابط عمومی، حقوقی و … مربوط است.
در همایش های توسعه کسب و کار، ضمن ارزیابی مراکز تلفن هر استان، از روسای مراکز نیز به عنوان پایانه های حضور در مقابل مردم برای حضور در نشست دعوت می شود.دکتر زارعیان دلیل این امر را در این نشست توضیح داد و گفت: وقتی همایش میگذاریم و از همه درخواست حضور داریم دلیل آن فراگیر بودن حوزه کسب و کار است و اگر هر کدام وظیفه خودشان را به درستی انجام ندهند مشتری را از دست می دهیم.
معاون تجاری معتقد است شرکت مخابرات ایران غولی بود که کسی توان مقابله با آن را نداشت و برای هر محصولی مشتریان در صف بودند و حتی فرآیندهای ما دلبخواهی بود اما اینک خصوصی شده ایم بازاری انحصاری نداریم، رقابت سنگین شده و نوآوری و عدم تکرار در محصولات مختلف بازار را برای ما سخت کرده است.
دکتر زارعیان می گوید :در کشور ۱۷ تا اف سی پی داریم که همه روی هم، به اندازه اصفهان نفر، تلفن ثابت، ساختمان و تاسیسات ندارند اما در سراسر کشور در حال رقابت با ما هستند.این اتفاق در همه کسب و کارها اتفاق افتاده است، بطور مثال اسنپ آمد با شیوه ای جدید با هزاران تاکسی تلفنی که دفتر و منشی داشتند رقابت کرد.
مراکز مختلف سرویس دهی مخابراتی با آمار معاون تجاری اینهاست:
- ۱۷ شرکت تلفن قابت
- ۶۰ سروکو
- سه اپراتور تلفن همراه
- ۵۰ شرکت mvno
- دهها شرکت ارتباطی دیگر
ایشان با ذکر این نمونه که “قبلا سیم کارت را ده هزار دلار می فروختیم اما حالا قیمت سیم کارت بسیار ناچیز شده است ضمن اینکه اینک شرکتهای ارتباطی و سروکو serv co. هم می توانند وارد شوند و سیم کارت بفروشند” تاکید کرد اگر بخواهیم شرکتی تجاری بشیوم باید مفاهیم جدید را بپذیریم.
دکتر زارعیان با ذکر دو مفهوم جدید:
- سفر مشتری
- و تجربه مشتری
گفت: باید شرایطی فراهم کنیم وقتی مشتری وارد مخابرات می شود حتی قبل از دیدن ما و سرویس ها باید یک خاطره و تجربه خوب برایش رقم بزنیم.
گفته های دکتر زارعیان معاون تجاری شرکت مخابرات ایران بسیار گسترده تر ای این موارد بود.مخابرات ما امیدوار است بتواند به پاورپوینت ایشان دسترسی داشته باشد تا بتواند این مفاهیم را به روشنی تعریف کند.
دکتر زارعیان نیازها را به خوبی تشخیص داده است اما فقط یک سوال ساده از ایشان داریم:
فرض کنید مدیران قانع شدند و کلیه امکانات برای اجرای این مفاهیم حاصل شد، اما چه کسی یا کدام نیروی انسانی می خواهد این حرف ها را به اجرا در بیاورد؟ نیروی انسانی که تعلق سازمانی ندارد و حقوقش با منت پرداخت می شود، یا مدیران ستادی؟
سلام بر همه همکاران عزیز
دکتر زارعیان قبل از پرداخت به سفر مشتری باید مسیر سفر و کسانی رو که می خواهند میزبان باشند را فراموش نکند
پرسنلی که حقوق نگرفته اند ساختمانی که هزینه باز سازی ندارد و …… کجا میزبانی برای سفر مشتری می تواند باشد
مخابرات نیاز به مدیران جهادی دارد تا با حضور در استانها و جهت دادن به ظرفیت های استانها زمینه را برای رشد تجاری مخابرات آماده سازد
بازنشستگان در تهران و چند شهر دیگر تجمع کردند + جزییات
بازنشستگان مخابرات، امروز دوشنبه ۸ اسفند، به عدم رسیدگی به مطالباتشان اعتراض کردند.
بازنشستگان مخابرات، امروز دوشنبه ۸ اسفند، به عدم رسیدگی به مطالباتشان در شهرهای تهران، اراک، اصفهان، هرمزگان، کرمانشاه، لرستان و خراسان رضوی اعتراض کردند.
این بازنشستگان خواستار اجرای آیین نامه ۸۹، کاهش سهم بیمه تکمیلی از ۵۰ درصد به ۲۰ درصدِ سابق و پرداختِ رفاهیات و سهم خواروبار شدند.
همه مشکلات ۱۰۰ درصد فقط از بی قانونی، بی عدالتی، بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی و بی توجهی شروع و آغاز می شود
چرا بانکها دولتی و هم خصوصی به بازنشستگان شرکت مخابرات وام نمی دهند؟ متاسفانه بانک ها فقط به پولداران و سرمایه داران وام می دهند!
وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به کدام بازنشستگان تعلق میگیرد
کسی هم جوابگو نیست .جز دروغ ماچیزی از این مسئولین بانک ها ندیدیم.
سلام.جناب سردبیر شما در انتها نوشتید “فرض کنید مدیران قانع شدند و کلیه امکانات برای اجرای این مفاهیم حاصل شد، اما چه کسی یا کدام نیروی انسانی می خواهد این حرف ها را به اجرا در بیاورد؟ نیروی انسانی که تعلق سازمانی ندارد و حقوقش با منت پرداخت می شود، یا مدیران ستادی؟” که باید گفت تبارک الله…اما بعد اولاً باید پرسید که طی این چندسال مدیران ارشد و مدیران مناطق چه میکردند و اصلا مفهوم تجاری را میدانند؟ آیا با قواعد تجاری اشنای دارند و استراتژی تجاری انها چیست؟ آیا فرایندهای مخابرات ایران و مناطق آن برمفهوم تجاری سازی برقرار است؟ و درنهایت باید همانند شما گفت “با کدام نیروی انسانی می خواهند این حرف ها را به اجرا در بیاورد؟ نیروی انسانی که تعلق سازمانی ندارد و حقوقش با منت پرداخت می کنند، “
جمع بندی آخر سردبیر محترم گویای همه چیز است
نگران از دست دادن مشتریه ولی نگران از دست دادن پرسنل نیست !شرکت را شماها به قهقرا بردید،
دکتر زارعیان می گوید :در کشور ۱۷ تا اف سی پی داریم که همه روی هم، به اندازه اصفهان نفر، تلفن ثابت، ساختمان و تاسیسات ندارند اما در سراسر کشور در حال رقابت با ما هستند.به این بیانات گهربار جناب دکتر اضافه کنید این ۱۷ تا اف سی پی در کل کشور به اندازه مخابرات یک شهرستان کوچک و دور افتاده اینهمه مدیر پشت میز نشین صرفأ سخنران ندارند.برای نمونه به عکس جناب دکتر در تیتر همین پست خوب تأمل فرمایید.
مدیر عامل مخابرات در اصفهان: صنعت مخابرات باید نجات پیدا کند
اگر مجید سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران برکنار شود و صنعت مخابرات هم ۱۰۰ درصد نجات پیدا می کند
آقای زارعیان ماشرکت تجاری بودیم ولی امثال شما مدیران تخصص اش راندارید آنرا اداره کنیدشرکتی باآن همه سودآوری که بعداز نفت ازنظر درآمد حرف اول رامیزد ولی شما هامخابرات رابه این روز انداختید اگر دل تان بحال این شرکت میسوزد بگذارید افراد صاحب تخصص مدیریت این شرکت فلاکت زده را نجات دهند
خدایا اینا کی بازنشست میشن
سلام برسردبیرمحترم وآقایان معاونت تجاری وبازاریابی راست میگویدهنوزوقت زیادی برای تجاری شدن داریم چه عجله ای هست صبرکنیداین ۵یا۶نفرنیرویی انسانی متخصص مخابرات راترک کنندومدیران وروئسای سفارشی احکام شان رابگیرندمشخص خواهدشدکه شرکت مخابرات ایران چطورتجاری خواهدشد.اکثرمسیرهای خطوط فیزیکی شبکه مسی شهری وروستایی سرقت شده نه مخابرات توان ترمیم راداردنه مشترک توان پرداخت ۲۰هزارتومان پول زوررادارنددرپایان سال ۱۴۰۲ بااین حقوق ومزایای پرداختی به متخصصین فنی تجاری شدن مخابرات آقای دکتردیدنی خواهدشد.
ازحرف تاعمل مثل حرکت اززمین به سمت کره ماه است البته برای جناب دکتر.
سلام اقای زارعیان کاملاصحیح ودرست فرمودند اماسوال اقای سردبیر هم بجا ودقیق میباشد.امیدوارم روزی راببینیم که مخابرات به اوج برگردد واین مهم باتامین ومدنظر قراردادن وضع پرسنل میباشد.وصدالبته تغییردرشیوه مدیریت همثال محبی که برای کاهش هزینه ،فقط هزینه پرسنلی مدنظرشان هست.!
تجاری بشه ما مثل برده کار کنیم، حقوق و مزایامون رو ندن، سودش بره تو جیب آقایون، کیف کنن.
به قول معروف دیگی که….
جناب زارعیان تا وقتی شایسته سالاری نباشه تا وقتی به پرسنل مخصوصا نیروهای نخبه فنی بها داده نشه اینا که فرمودید همش الکیه و شعار . برید ببینید شرکتهای معتبر در سراسر دنیا به نخبگان فنی خود بی احترامی کنه؟ الان منی که از دانشگاه معتبر مدرک گرفتم و در عمل هم چیزی کم نگذاشتم واسه اداره به اندازه یک کارگر حقوق میگیرم کارشناس هم داریم که فقط در اداره کارهای خودشو انجام میده و در حال وبگردی و وقت گذرانی است اونم از من بیشتر میگیره این کجاش شرکت تجاریه ؟
۲۱:۲۵ – ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
عملکرد و رفتار مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در این مدت ۱۶ ماه و ۵ روز اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور بوده است.
مخابراتی که هنوز توان پرداخت حقوق بموقع راندارد کی خواهد توانست تجاری شود.این جلسات هم اندیشی کسب و کار فقط هزینه داره سوداوری نداره