مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

حرکت جدید استانها و مخابرات ایران، نیروهای شرکتی را بسیار نگران کرده است

مخابرات ما- نمی خواهیم بگوییم شسکام یا خدمات اول بلکه می گوییم حرکت جدید استانها و مخابرات ایران، نیروهای شرکتی را بسیار نگران کرده است

مخابرات ما- سال گذشته دو تصمیم مهم در مخابرات کشور بر مبنای کاهش شدید هزینه های نیروی انسانی گرفته شد:

  • بازنشسته کردن اجباری نیروهای رسمی بالای ۳۰ سال بجز افراد مورد علاقه مدیران استانی و بجز مدیران سطح اول ستاد مخابرات ایران
  • بازنشسته کردن کارکنان شرکتی بالای ۲۰ سال سابقه (بخصوص بانوان)

اولی انجام شد ولی باز هم همانها که باید می رفتند ماندند.حرفی هم نیست کارمند بالای ۳۰ سال باید برود و ماندگاری آنان توجیهی نداشت.

دومی در چند استان به شکلی انجام شد که حتی شامل کارکنان زیر ۲۰ سال نیز شد.این استانها در جلسات شورای مدیران تشویق کلامی شدند تا دیگر مدیران نیز به انجامش تشویق شوند.

جالب اینکه الگویی برای این کاهش نداریم. صرفا استانها در مقایسه با یکدیگر متوجه می شوند که چند نفر نیروی مازاد دارند.استان الف در مقایسه با استان ب، می گوید ۶۰۰ نفر نیروی مازاد دارد.استان ب هم اینک ۳۰۰ نفر را به عنوان نیروی مازاد اعلام کرده است! (این نمونه واقعی است)  این بالانس شاید لازم باشد تا نقطه صفر ادامه پیدا کند چرا که الگویی از سوی معاونت نیروی انسانی ذکر نشده است و تا حد خروج از زیان سالیانه به استانها اجازه کار داده اند.

هم اینک، تجربه خروج نیروهای رسمی پیش روی ماست! ادارات خالی از نفر، شبکه بدون مسئول رفع خرابی و …. در نهایت منجر شده است به حضور افراد غیرمتخصص برای پر کردن اجباری چارت سازمانی! آموزش و جانشین پروری هم دیگر تعطیل است.

این تجربه برای نیروهای شرکتی در حال تکرار است.استانهایی که از ماجرای سال ۱۴۰۱ عقب افتاده اند با شتاب در حال اعلام تعداد نیروهای مازاد از طریق اعلام مدت زمان سابقه بیمه آنان هستند لذا نگرانی و اضطراب چنان بر نیروهای شرکتی حاکم شده است که حتی افرادی با سابقه ۱۰-۱۵ ساله با سردبیر تماس گرفته و اظهار ناراحتی می کنند.

خط کش های موجود برای حذف نیروهای شرکتی دقیق نیست! باز مخابرات می ماند و کارهای زمین مانده! وقتی برای چند مرکز یک مسئول رفع خرابی داریم، یعنی باید در شاخص ها حذف نیرو، بازنگری شود.وقتی یک شهرستان مجبور به رفع خرابی جند شه رو روستاست باید دیدگاه ها را تغییر داد.

البته یک شاخص بسیار مهم حتما مایه ماندگاری افراد زیر خط کش است، شاخصی مانند یک آشنا یا یک مدیر با نفوذ و شاید هم سهمیه ای خاص.

بگذریم!

باز هم هدف تحلیل واقعی این تصمیم را نداریم چرا که تاثیری ندارد.وقتی نمی توانیم تعرفه را به روز و درآمدهایمان را افزایش دهیم قطعا پرسنل قربانی اول خواهد بود درست مثل ۱۳-۱۴ سال گذشته! حرف تازه ای نیست در دوره های گذشته نیز داشته ایم.چیز جدیدی نیست.بطور مثال مطالبات رسمی ها و شرکتی ها – که پس از بازنشستگی حکم اجرائی دادگاه می گیرند- یک روزه و یا در دوره فعلی ایجاد نشده است.سیستم چنین چیده شده.

 

به یاد گفته مهندس سلطانی می افتم که در بیان این جمله شجاعتش را تحسین می کنم: می خواستند مخابرات را نابود کنند!

برخی مدیران عامل با تصمیمات خود به این نابودی کمک کرده اند، برخی نیز آن را به تاخیر انداخته اند.

یک سوال:

از پرسنل مضطرب ونگران، یا پرسنلی که سال بعدی مشمول طرح می شوند انتظار کارائی داریم؟!

1425180cookie-checkحرکت جدید استانها و مخابرات ایران، نیروهای شرکتی را بسیار نگران کرده است

Please rate this

0 1 2 3 4 5
32 نظرات
  1. م . ن . ز خراسان شمالی می گوید

    با سلام و احترام
    اگه واقعا نیروهای شرکتی مازاد هستن و دنبال بازنشسته شدنشون میگردین پس چرا تو خراسان شمالی این همه نیرو جذب کردین؟

  2. به توچه عوضی می گوید

    الی ثانیه به ثانیه ……….
    (غیرقابل انتشار)

  3. آچار فرانسه مخابرات می گوید

    البته صحبتها در باره کل مشکلات مخابرات شامل کلیه مشکلات شاغلین و بازنشستگان و بیمه تکمیلی و افت شدید کیفیت سیستمهای مخابراتی بدلیل سپری شدن عمر مفید آنها بوده و حرفی از تغییر وضعیت ایثارگران نشد

  4. ناشناس می گوید

    رئیس ما ۳۷سال سابقه کار داره و هنوز هم بازنشست نشده

  5. بی نام می گوید

    مدیران نالایق هه

  6. رضایی می گوید

    مخابرات منطقه گیلان قبلا نیروی شرکتی حتی اگر پارکینگ خالی بود اجازه گذاشتن ماشین در پارکینگ رو نداشت،
    حالا خدا پدر این رئیس هاست جدید رو بیامرزه که این مشکل رو حل کرد،
    حالا گرفتن خانه در شهرهای دیگه شده معضل که فقط به رسمی ها این اجازه رو میدن
    کاش این تبعیض هم در مخابرات منطقه گیلان برداشته بشه

  7. سلام فرمانده می گوید

    کاش فرمایشات رهبری رو مد نظر قرار بدن و مدیران جوان رو بیارن سرکار.خود مدیرای مخابرات باید برن کنار چون دیگه نمیتونن اداره کنن مخابراتو.نیروهای شرکتی اکثرا با سوادن میشه از اونا در پستهای مدیریتی استفاده کرد.

  8. ح می گوید

    بله نظر مدیران دربرخی موارد صحیح است انقدر پرسنل شرکتی در ادارات رژه می روند ومتاسفانه پرسنل در شبکه کم یاب است یک شهر ۱۸هزار شمارهای مثلشهر ی استان اصفهان ۱۵نفر پرسنل شرکتی درمشترکین واداری مشغولند ومتاسفانه ۶نفردرشبکه ۱۵ پرسنل اداری ومشترکین یکسره درحال تردد به خارج اداره رژه می روندبدون مرخصی وبامجوزی که رییس اداره ساعت خروج بدون مرخصی را صادرکرده وجالبه شبکه باکمبود پرسنل وخرابی واعتراضات مردمی روبروست امکانات رفاهی برای قشر ۱۵نفعلاف خط تلفن که گاها به سه یا چهار خط رند دراختیار واینترنت بازی که حاشا وکلا
    سئوال ایا نمی توان اقایون علاف دراداری را به شبکه انتقال داد که هم خرابی سریعتر رفع وهم در درامد کندی صورت نگیرد؟

  9. فرخی نژاد می گوید

    خیلی برای خودم متاسفم که عمرم را در شرکت مخابرات تلف کردم .شرکتی که بدون رانت هیچ پیشرفت شغلی میسر نبود.بنده با داشتن فوق لیسانس سال ۷۴ به استخدام مخابرات در آمدم .در آن دوران مدیر عامل شرکت دیپلم داشت .به یک باره ایشان خلع شد و شد کارمند ساده .همان موقع فهمیدم این شرکت سر صاحب ندارد .با کارشناشی استخدام شدم و با کارشناسی با گروه ۲۰ در طی ۲۷ سال سابقه بازنشست شدم ولی میبینم مدیران بی سواد بر خوردار از رانت های مختلف با ۳۵ سال سابقه مشغول کارند و تمدید شد پستشان .بی سوادی در بین مدیران نالایق مخابرات موج می‌زند

نظرات بسته شده است.