مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

معاون تنظیم مقررات مخابرات و دلایل اصلی لغو حق اشتراک مشتریان

مخابرات ما- مهندس صابری وند در مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران که صبح شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد، روند منجر به لغو دریافت حق اشتراک از مشتریان را تشریح کرد.

مخابرات ما- به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، معاون تنظیم مقررات شرکت گفت: در سال ۹۳ همکدسازی از سوی مخابرات با دستور نهادهای تصمیم گیر اجرا شد و در همان سال حدود ۵۰۰ میلیاردتومان به شرکت زیان وارد شد به نحوی که این طرح برای شرکت مخابرات بسیار پر هزینه بود.

وی افزود: همچنین در یک مصوبه دیگر برای جبران زیان همکدی، پالس محوری به دقیقه محوری تغییر پیدا کرد و آبونمان هم برای شهرهای بزرگ ۱۲۰۰ تومان و برای شهرهای کوچک مبلغ پایین ترو برای روستاها ۱۰۰ تومان تصویب شد.

مهندس صابری وند گفت: با توجه به وجود تلفن های بدون کارکرد، و هزینه های نگهداری مختلف از جهت های برق و سیگنالینگ، میانگین نگهداری هر خط تلفن ثابت، ۴۳ هزار تومان است.

وی افزود: در سال ۹۶ دیوان عدالت اداری این دومصوبه را ابطال کرد و شرکت مخابرات ایران در مجمع فوق العاده سال ۹۹ برای جبران زیان شرکت، طبق مصوبه سازمان تنظیم، حق اشتراک را از مشترکین دریافت کرد.

مهندس صابری وند با نگاهی تشریحی و فرایند محور به مشکلات مخابرات از زمان همکدسازی و تصویب و لغو آبونمان و در ادامه تصویب حق اشتراک و حداقل کارکرد گفت: علی رغم اینکه با تصویب حداقل کارکرد فقط کمتر از نیمی از هزینه نگهداری خط جبران می شود، در راستای تعامل حداکثری و همچنین، به منظور حمایت از ذی نفعان با تصمیم مجمع ، حق اشتراک مشتریان از خردادماه۱۴۰۲ حذف می شود.

1432200cookie-checkمعاون تنظیم مقررات مخابرات و دلایل اصلی لغو حق اشتراک مشتریان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. کارشناس می گوید

    حقوق های کلان و هزینه های رفاهی همراه با تعداد بالای کارمندان فاقد کارایی مخابرات این مجموعه رو زیانده کرده ، وگرنه مخابرات استهلاک خاصی ندارد تکنولوژی هم که مربوط به شرکتهای خصوصی هست و هزینه ای برای مخابرات ندارد

نظرات بسته شده است.