معاون تنظیم مقررات مخابرات و دلایل اصلی لغو حق اشتراک مشتریان
مخابرات ما- به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، معاون تنظیم مقررات شرکت گفت: در سال ۹۳ همکدسازی از سوی مخابرات با دستور نهادهای تصمیم گیر اجرا شد و در همان سال حدود ۵۰۰ میلیاردتومان به شرکت زیان وارد شد به نحوی که این طرح برای شرکت مخابرات بسیار پر هزینه بود.
وی افزود: همچنین در یک مصوبه دیگر برای جبران زیان همکدی، پالس محوری به دقیقه محوری تغییر پیدا کرد و آبونمان هم برای شهرهای بزرگ ۱۲۰۰ تومان و برای شهرهای کوچک مبلغ پایین ترو برای روستاها ۱۰۰ تومان تصویب شد.
مهندس صابری وند گفت: با توجه به وجود تلفن های بدون کارکرد، و هزینه های نگهداری مختلف از جهت های برق و سیگنالینگ، میانگین نگهداری هر خط تلفن ثابت، ۴۳ هزار تومان است.
وی افزود: در سال ۹۶ دیوان عدالت اداری این دومصوبه را ابطال کرد و شرکت مخابرات ایران در مجمع فوق العاده سال ۹۹ برای جبران زیان شرکت، طبق مصوبه سازمان تنظیم، حق اشتراک را از مشترکین دریافت کرد.
مهندس صابری وند با نگاهی تشریحی و فرایند محور به مشکلات مخابرات از زمان همکدسازی و تصویب و لغو آبونمان و در ادامه تصویب حق اشتراک و حداقل کارکرد گفت: علی رغم اینکه با تصویب حداقل کارکرد فقط کمتر از نیمی از هزینه نگهداری خط جبران می شود، در راستای تعامل حداکثری و همچنین، به منظور حمایت از ذی نفعان با تصمیم مجمع ، حق اشتراک مشتریان از خردادماه۱۴۰۲ حذف می شود.
حقوق های کلان و هزینه های رفاهی همراه با تعداد بالای کارمندان فاقد کارایی مخابرات این مجموعه رو زیانده کرده ، وگرنه مخابرات استهلاک خاصی ندارد تکنولوژی هم که مربوط به شرکتهای خصوصی هست و هزینه ای برای مخابرات ندارد