مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ مهندس صابریوند معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات به حواشی UNSP

مخابرات ما- مهندس صابریوند معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران، در یک ویدئوی ضبط شده که در آپارات منتشر شده به تشریح ابعاد تفاهم نامه unsp پرداخته است.قدرت و نفوذ کلام ایشان می تواند به اختلافات وزارتخانه و مخابرات کمک کند اما به پرسش های افکار عمومی کمکی نمی کند.

آنچه در زیر می خوانید عینا از ویدئوی ضبط شده است، فقط گاهی بجای اصطلاح بکار برده شده توسط مهندس صابریوند (پورت) از کلمه (پوشش) استفاده کرده ایم.ایشان می گوید:

بدنه الحاقیه شماره ۵ برای همه یکسان است اما در پیوست های الحاقیه تفاوت داریم.بدنه اصلی پروانه برای همه یکی است.

روح اصلی unsp بر اساس سیاست ۲۰ میلیون پوشش اعلامی وزیر بود.این پروانه کار را برای اپراتورها تسهیل می کند تا (فیبر نوری را ) برای ۲۰ میلیون خانوار توسعه بدهند.

مزایای unsp  برای ما:

  • مدت پروانه ما در خرداد ماه ۱۴۰۲ تمام شده بود این  الحاقیه مجددا پروانه ما را تا سال ۱۴۱۰ تمدید کرد.اگر unsp  نبود ما باید ر سازمان تنظیم مقررات  بحث کارشناسی می کردیم تا پروانه تمدید شود.با امضای این الحاقیه پروانه ما تمدید شد.
  • تکنولوژی ۵G را به سبد پروانه ما اضافه کرد و همراه اول می تواند با استفاده از آن تکنولوژی سرویس های متنوعی را برای مشترکینش ارائه کند.اگر پروانه نبود، باز باید با سازمان تنظیم مقررات بر سر همین موضوع گفتگو می کردیم.unsp در ذات خودش ۵G را به همراه داشت.
  • در این پروانه مشوق هایی در نظر گرفته شده است که اپراتورها بر اساس پوشش و یا اتصال از مشوق استفاده می کنند.ما هم از همین مزایا استفاده می کنیم.
  • مزیت اصلی الحاقیه شماره ۵ این است که همدلی و هم راستایی خودمان را به وزارتخانه نشان دادیم و اینکه همراه با سیاست های دولت و وزیر محترم و در همان راستا حرکت می کنیم و بتوانیم در پایان زمان یعنی سال ۱۴۰۳ پوشش لازم را انجام دهیم.

در این الحاقیه آمده است که تا پایان ۱۴۰۳ هفت میلیون خانوار را پوشش بدهیم.در استانها با اجرای نجما زیرساختهایی فراهم شده که با استفاده از همان زیرساختها می توانیم پوشش را تحویل سازمان بدهیم و مردم عزیز ما از مزایای طرح یعنی اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

 محدودیت هایی هم در آن پیش بینی شده:

  • جرائم و ضمانت نامه ها نسبت به پروانه قبلی ما اضافه شده.طبیعتا با تلاش و کوشش همکاران مخابراتی می توانیم این را  به نحو احسن مدیریت   و از ریسک های احتمالی جلوگیری کنیم و آن را به حداقل برسانیم.

طرح نجما  صد در صد در مسیر سیاست های ۲۰ میلیون پوشش بود اما چون قبلا موفق نشده بودیم تفاهم نامه را  امضا کنیم برای اینکه عقب نمانیم شرکت  طرح نجما را طراحی کرد و با همان سیاست ها و همان اهداف پیش برد. صد در صد فعالیت ها در طرح نجما در راستای unsp است و کمک خواهد کرد تعهد ۷ میلیون پورتی را تحویل دهیم.تصمیم شرکت این است که طرح نجما را با قوت و قدرت ادامه دهد چون که تامین کننده تعهدات پوششی ماست.

این ۲۰ میلیون پوشش قبلا انجام شده بود و نقش هر یک از اپراتورها مشخص شده بود.ولی اعتقاد دارم اپراتورهای دیگر برای عمل به تعهداتشان به مخابرات و مجموعه شبکه مخابرات نیازمند خواهند شد و ما خیلی خوشحال خواهیم شد که تمام امکانات مخابرات را با قالب ها و مصوبات مشخص با تعرفه های مشخص در اختیار بقیه اپراتورها قرار دهیم. لذا این تقسیم بندی که شده است هیچ مغایرتی بین اپراتورها نیست امکانات گسترده مخابرات می تواند به بقیه اپراتورها کمک کند و هر کدام از اپراتورها در پوشش های پیش بینی شده کمبودی احساس کنند مخابرات با تمام امکانات به آنها کمک خواهد کرد و از کمک به بقیه اپراتورها  استقبال خواهیم کرد که بتوانند تعهدات خود را سر فرصت انجام بدهند.

مهندس صابریوند را سالهاست که می شناسیم.سالها تجربه دارد و ادب و متنانتش وقتی در کنار تخصصش یک جا جمع می شود شخصیت قابل احترامی می شود.باید از ایشان سپاسگزار بود که برای پاسخ به افکار عمومی وارد صحنه شده است.این امر قابل تقدیر است به همین دلیل شایسته است کلمه به کلمه این گفته ها با دقت تحلیل و طرح سوال شود.این اقدام را کرده ایم که به مرور در حال انتشار آن هستیم اما فعلا منتظر نظرات کارشناسی شما هستیم.

1473430cookie-checkپاسخ مهندس صابریوند معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات به حواشی UNSP

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. محمد .ا می گوید

    با سلام
    بعضی وقت ها دفاع بد بهترین ابزار تخریب است .متن فوق نیز در این مقوله قرار میگیرد و ماهیت معاونت تنظیم مقررات را نشان میدهد دقت کنید ” اگر unsp امضا نمیشد ما باید بحث کارشناسی میکردیم ” تا پروانه تمدید شود ولی اکنون این بار از دوش ما برداشته شد خب مگر وظیفه معاونت تنظیم مقررات پیگیری امور در رابطه با سازمان تنظیم مقررات نیست که اکنون با خوشحالی از کم شدن کار مربوطه اظهار پیروزی میکند بماند که مقصر تاخیر در امضا و یا اجرایی نشدن آن تاکنون نیز به عدم تحلیل مناسب و توجیه مدیران ارشد شرکت توسط ایشان بوده و هست .

  2. گمنام می گوید

    سلام علیک.سوال اینه با این همه تغییرات مدیریتی چرا آقای صابری وند جابجا نشدند و کی قراره با این پست خطیر و تاثیر گذار خدا حافظی کنند و تنفسی به پست بدند؟ نوبتی هم باشه الآن نوبت ایشونه!

  3. مغبون می گوید

    پروانه مخابرات که در سال ۸۶ تنظیم شد ودر سال ۸۷بدست من رسید افسوس خوردم .هر چه توانستم نوشتم برای عالی مقامان نظام که نکنید. این عمل خیانت است ..اما گوشی شنوا نبود. .ضرایب تخصیص درامد شرکت مخابرات از عهد نامه گلستان وترکمنچای بدتر بود عملا سهم سازمان تنظبم و شرکت زیر ساخت و مالیات و ایرانسل و ام تی ان و رایتل وسازمان خصوصی سازی وستاد فرمان و خریدار مخابرات انقدر بود که چیزی برای سرمایه کذاری باقی نمیگذاشت .در اواخر زمان فیضی وقضاتی
    وسید هاشمی چنان خرید های بی ارزش نامتجانسی صورت گرفت که منابع شرکت کلا پوکید انقدر حیف ومیل شد وشد تا رسید به این روزگار!؟ سنگ بنای خصوصی سازی مخابرات ذاتا خیانت بود به خدا و ایران ملت و عزت و شرف وهویت شرکت مخابرات ایران .

  4. همکار می گوید

    عالیه
    حقوق کی میدن ؟؟؟؟؟؟؟

  5. حیدر می گوید

    باسلام
    بخدا الان مهم ترین مسئله حقوق رسمی ها است شهریه دانشگاه بچه رو میخوام‌پرداخت کنم یک هفته عقب مانده دانشگاه هم گیر داده لطفا حقوقها رو پیگیری کنید
    باتشکر

  6. زنبور کارگر می گوید

    من نمی‌فهمم ملتی که برای نان شب محتاج است فیبر نوری و ۵Gمیخواهد چه کند،اول چاه را بکنید بعد منار را بدزدید،این فیبر ها روی دستتان خواهد ماند ،از ما گفتن.

نظرات بسته شده است.