شما نوشته ايد – روابط عمومي مدير عامل مخابرات ايران را در حصر خبري قرار داده است؟!
[box]مخابرات ما- وقتي اين كامنت را خواندم خيلي خوشم آمد.بسيار دقيق نوشته است.زحمت زيادي هم برايش كشيده.انتقاد او از شيوه پوشش خبري مدير عامل مخابرات ايران در سفر به تبريز است. [/box]
مخابرات ما (همكار و عضو سايت – همكار -با نام مستعار حامي مظلوم)-
[box]سلام
دیروز برای لحظاتی در پخش اخبار که از طریق تلویزیون مشاهده می کردم. متوجه افتتاحی که توسط آقای وزیر در استان آذربایجان شرقی انجام شد قرار گرفتم. بواسطه احترام و ادب ذاتی مخابراتی ها، مطمئن بودم که آقای دکتر سرائیان که اخیرا توسط توافقی بین دولت و سهامداران اصلی مخابرات مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شده اند نیز حضور داشته اند؟ بهمین جهت چشم انداختم که ببینم کجا می توانم ایشان را در تصاویر تلویزیونی ببینم؟ اول آقای وزیر، دوم مدیرکل فناوری اطلاعات استان و سپس مدیرعامل شرکت مخابرات استان اذربایجان شرقی پشت دوربین صحبت نموده و گزارش دادند. و نهایتا آقای دکتر سرائیان را در گوشه ای از تصویر در حالی که مظلومانه و تنها نشسته بودند مشاهده کردم!
با وجودیکه مطمئن هستم اکثر زحماتی که در آن استان و در رابطه با این افتتاحیه انجام شده است توسط شرکت مخابرات انجام گرفته است ولی به نظر می رسید محوریت تمام وقایع وزارتخانه معرفی شد.
تا اینجای کار اشکالی نداشت و شاید طبیعی بود ولی امروز (ساعت 11) متوجه شدم که نه روابط عمومی شرکت مخابرات ایران و نه روابط عمومی شرکت مخابرات استان اذربایجان شرقی هیچ گزارش و تصویری را از این واقعه ارایه نکرده اند و واقعا ناراحت شدم. من فردی نیستم که اصول این کارها را خیلی بلد باشم ولی همین مقدار می دانم که واقعا مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این حضور در استان مظلوم واقع شده اند.
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران عکس بزرگی از مدیرعامل یکی از شرکتهای مخابرات استانها را همراه با ژست همواره متهورانه اش در وسط صفحه سایت خود گذاشته که در حال افاضه کلام در جمع اصناف هستند و دریغ از یک خبر از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این افتتاحیه و یا حتی اخبار دیگری که همکاران در ابتدای کار اقای دکتر سرائیان تشنه آن هستند.
من اطلاعی ندارم که چه کسانی اقای دکتر سرائیان را در این سفر همراهی کرده اند و از شما سردبیر درخواست دارم که این موضوع را پیگیری نمائید:
1- چرا با وجود آقای دکتر سرائیان مدیرعامل مخابرات استان با تلویزیون مصاحبه کرده اند؟
2- ایا از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران و یا از دفتر آقای دکتر سرائیان کسی و یا کسانی ایشان را در تبریز همراهی کرده اند یا خیر؟
3- ایا واقعا بجز دو خبری که اتفاقا سایت شما نیز انها را منعکس کرده است هیچ خبری قابل ارائه از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این دو هفته گذشته وجود نداشته است که روابط عمومی آنها را کار نکرده باشد؟
4- شاید اقای دکتر سرائیان فردی محجوب و صرفا کاری باشند ولی دلیلی ندارد که ستاد ایشان وظایف خود را نشناسند و نسبت به ایشان بی احترامی کنند؟
5-تا انجا که اطلاع داریم مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از قبل بزرگی شرکت مخابرات ایران در این سالهای اخیر به اندازه کافی و حتی بیشتر از شخصیت حقیقی اش بهره برده است. و کم کاری و بلد نبودن کار را به هیچ عنوان از ایشان انتظار نداریم!
6- شاید شما سردبیر خوشتان نیاید ولی وجود سایت شما و مخاطبین بسیار شما نشان دهنده عدم انجام وظیفه این مدیر پر مدعا در این چند ساله اخیر می باشد که لازم است به خود بیایند و به اندازه ارکان دیگر مخابرات وظیفه خودشان را خوب انجام دهند.
7- بازهم حدس می زنم هرگونه حرکت مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در قبال این شخصیت و با توجه به نفوذی که ایشان در ارباب جراید و مطبوعات و صاحبان رسانه دارند نهایتا به ضرر ایشان خواهد بود. ولی ایشان بدانند اگر هم مدیرعامل جسارت تعویض شما را نداشته باشد این کارمندان مخابرات ایران خواهند بود که شما را در همان مطبوعاتی که احتمالا دم از پشتیبانی شان می زنید مفتضح خواهند نمود. پس لطفا به خود آئید.[/box]
از ايشان تشكر و مطالعه آن را به شما توصيه ميكنيم.
سلام بر سردبیر و همکاران
بالاخره موتور آقای دکتر زارعیان در دوره جدید مدیریتی شرکت راه افتاد و ایشان تصمیم گرفتند با مطلب زیر عرض اندام کنند:
https://www.tci.ir/tabid/267/ctl/ArticleView/mid/794/articleId/2736/Default.aspx
نکته جالب این است که ایشان نه به عنوان مدیر روابط عمومی شرکت بلکه بعنوان مدیر مسئول نشریه ارتباطات مطلب خود را تمام کرده اند.
چه عکس متفکرانه ای هم از خود گذاشته اند. ایشان را می گویند پدر علم روابط عمومی کشور
موفق باشند
سلام
اخیرا روابط عمومی شرکت مخابرات ایران یک فرم نظرسنجی از مشتریان برای استانها ارسال کردند که یعنی کیفیت سرویس و رضایت مشتریان را اندازه گیری کنند. واقعا …بد.. بود و از هیچ قاعده علمی تبعیت نمی کرد.
من نمی دانم چرا نویسنده اینقدر مصر است که آقای مدیرکل فرد بزرگ و باسوادی هستند؟ به نظر من که لااقل علوم نظرسنجی را ندارند که اگر داشتند چنین فرم های … را ارسال نمی کردند.
امیدوارم یک کلاس درس برای بچه های روابط عمومی گذاشته شود. چونکه روابط عمومی واقعا جای مهمی می باشد.
دوست من
ميشه ازتون خواهش كنم اين فرم رو آناليز كنيد و محاسن ومعايبش رو برامون بنويسين؟
قول ميدم منتشرش كنم.
سردبیر عزیز سلام
معایب:
تکلیفی بوده و هدف دار نیست
سوال تکراری وجود دارد.
سرویسی را که مدتهاست شماره اش عوض شده است را با همان شماره قبلی در پرسشنامه اورده
نتایج بدست آمده غیرقابل استفاده خواهند بود.
مزایا:
خدمات را تفکیک کرده
جامعه آماری بزرگی را در نظر گرفته
افرین
این شد کارشناسی
ممنونم ازت
سلام
مطلب خیلی مستند، دقیق و محکم و جسورانه بود. اگر چند نفر مثل این آقای سردبیر توی مخابرات بودند بسیاری از اشتباهات در نطفه اصلاح می شدند.
خدا نکنه که زبانه اتش این اشتباه تبریزی ها دامن سایت مخابرات ما را بگیره. و همگی به سلامت از این واقعه عبور کنیم.
در روزی که روز روابط عمومی است و به شخصی که خودش را العیاذابالله خدای روابط عمومی کشور می داند و همه می بایست در چنین روزی به ایشون تعظیم کنند. امیدوارم سایت مخابرات ما را بعنوان قربانی نزد ایشان به مذبح نبرند. مخصوصا که امروز تیغ آقای سردبیر به نزدیکی گلوی مدیرکل دفتر مدیرعامل هم رسیده است.
خدا رحم کند و این آقای سردبیر ما را حفظ کند.
سلام
من اس ام اس هایی که روی موبایلم از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران می اید را چک کردم و دیدم اینها حدودا در هر هفته بطور متوسط 5 و یا 6 خبر را روی سایت می گذارند.
ایا این تعداد خبر برای شرکتی به بزرگی شرکت مخابرات ایران کافیه؟
تازه بسیاری از این خبرها مربوط به استانها و سیار هست.
واقعا هم با کلی غلط املایی و انشایی و فنی همراه است که نمی دونم آیا اصلا کسی این متنها را چک می کنه یا نه؟
اس ام اس هاش هم بقدری بدترکیبه که نپرس!
یه متن کوچک از خبر را می گذاره و بعد از آن سه یا چهار خط انگلیسی همراه با عدد را که به نظر می رسد ادرس صفحه مرتبط با خبر باشد را ارسال می کنه. که کاشکی بجای چنین آدرسی متن را کاملتر می گذاشت که لا اقل خبر را کامل می خوندیم. یا لا اقل آدرس دهی صفحات خبرشون را کوتاهتر می کردند که اینقدر جا نگیره. ولی قربونش برم وقتی هزینه کردن مهم نباشه اس ام اس بیخود و با حجم زیاد فرستادن هم کار می شه.
فکر نکنم حتی یه نفر از کارمندان روابط عمومی متوجه بشه که اس ام رفته یا نرفته چونکه اینکار اتوماتیک انجام می شه و ما که نمی دونیم شاید به تمام موبایلهای ایران هم ارسال می شه. خدا داند.
بهرحال در شرکت مخابرات ایران که مدعی ارتباطات در کشور می باشد بیشتر از این از روابط عمومیش انتظار هست.
همگی موفق باشید و باشند.
سلام
جهت تائید صحبت همکارمان
امروز یک SMS از شماره 9860020182021 که احتمالا مربوط به روابط عمومی ایران می باشد روی موبایل من آمد.
متن را سعی می کنم در زیر بیاورم
همزمان با هفته ارتباطات، مراسم اهدای جوایز جشنواره بهار تا بهاران برگزارشدhttp://www.tci.ir/tabid/articletype/articleview//108articleid/2688/default.aspxhttps://telegram.me/www_tci_ir
متن فارسی حدودا 60 کاراکتر دارد و متن انگلیسی که آدرس آن می باشد حدودا 100 کاراکتر دارد.
جالبه بدانید شرکت همراه اول روابط عمومی نداره و ممکنه آقای سرائیان مثل همراه اول، روابط عمومی را حذف کنه و امور مربوط به روابط عمومی را به واحدهای بازاریابی منتقل کنه.
چه شود؟
سلام
این اقای مدیرکل از اون افرادی است که سالهاست در سمت خود باقی مانده است و مدیران عامل آمدند و رفتند ولی جرات نکردند که دست به ایشان بگذارند.
البته دست گذاشتن به مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات ایران واقعا هنر و قدرت می خواهد که بعید بدانم کسی بخواهد چنین کاری بکند.
ولی واقعا سایت شرکت مخابرات ایران که تنها مدتی است کمی رنگ و آب گرفته یکی از بدترین سایتهایی است که تا بحال دیده ام. جالبه به سختی می توان در رابطه با موضوعات مختلف سایت نظر داد و اگر هم نظر دادی کسی جواب تو را نمی دهد.
اخبارش را معلوم نیست چه کسی تامین می کند. و فقط این سایت دست برخی مدیرعامل هاست که کارهای خودشان را به رئیسهای خودشان گزارش کنند.
تنها دلخوشی آقای مدیرکل، مدیر مسئولی مجله ارتباطات می باشدکه با آن مجله کلی برو و بیا برای خودشان دست و پا کرده اند و هنوز در دوران کاغذ بسر می برند.
سایت آقای سردبیر مخابرات ما هم شده خاری به چشم این استاد مبرز روابط عمومی کشور که با این همه امکانات و کبکبه و دبدبه نتوانسته است مخاطبینی حتی در حد کارمندان شرکت مخابرات ایران را نیز جذب کند. واقعا خجالت داره.
پیشنهاد می کنم سایت مخابرات ما را به جای سایت شرکت مخابرات ایران بگذارید.
مخاطبینش بیشتر هستند.
نه بابا!
كم لطفي نكنيد.
ماهيتا كارمان با هم فرق دارد
اون بنده هاي خدا نمي تونن چيزهايي رو منتشر كنن كه ما مي كنيم
مهم این است که ارتباط برقرار کنند. مسئولیت محتوا با افراد دیگر سازمان می باشد.
اين هم درسته.
يعني اينا كه راه به راه به روابط عمومي انتقاد دارن، بايد از جاي ديگري انتظار داشته باشند. درسته؟ منظورتونو درست متوجه شدم؟
خب ، بعضی ها ، آبشون توی یه جوب نمیره،ایشون هم تیم قبلی رو دوست داشت.
باز هم اشتباه كردي.
باز هم!
مگه متوجه نشدي با سيدهاشمي چه كردن؟
آقای سید هاشمی به “فیضی”، رسیدند که نپرس!
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران منفعل ترین روابط عمومی است که می توان در ذهن تصور نمود .به نظر من هدف مدیریت ان دفتر حفظ وبقا در کرسی صدارت است .تا حالا چند تا خبر ومصوبه ودستوراعمل پیش از شایعه ودهن به دهن شدن توسط روابط عمومی تحلیل وگزارش ویا اطلاع رسانی شده است .تقریبا” هیچ مثلا” همین طرح بازنشستگی سال 95! روابط عمومی اساسا” خواب است.