مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

بازپس گیری تلفن‌های بدون کارکرد آغاز شد

[box] مخابرات ما – برگشت دادن تلفنهای بدون کارکرد به مخابرات باعث کاهش هزینه مخابرات و مردم خواهد.شد [/box]

 

 

مخابرات ما (همراه ) – پیش بینی میشود تا پایان امسال شماری از تلفن های بدون کارکرد به مخابرات برگشت داده شوند تا شرکت بتواند آنها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

نزدیک به 6 میلیون تلفن ثابت بدون کارکرد در سطح کشور وجود دارد و اجرای مصوبه 237 رگولاتوری می تواند شمار قابل توجهی از این تلفن ها را برای مصرف به مخابرات برگرداند.

مبلغ تعیین شده در مصوبه رگولاتوری چندان قابل توجه نیست و شاید بر برگشت دادن تلفن های بدون کارکرد تاثیر چندانی نداشته باشد؛ گرچه بی تاثیر نیز نخواهد بود.این هزینه ها در شهرهای بزرگ 14 هزار و 850 ریال و در روستاها 9 هزار ریال به عنوان حق کارکرد از خط های بدون کارکرد تلفن گرفته میشود، بنابراین کسانی که خط اضافه دارند و استفاده نمی کنند یا باید آن را برگردانند یا باید حداقل هزینه را بپردازند.

اجرای مصوبه رگولاتری باعث شده شماری از کسانی که بیش از یک خط تلفن در اختیار داشته اند نسبت به برگشت دادن آنها اقدام کنند.

اجرای این مصوبه اگر حتی به برگشت 10 درصد تلفن های بدون کارکرد بینجامد به شرکت مخابرات ایران کمک می کند این تلفن ها را زودتر به متقاضیان بدهد.

واعظی پیش از این گفته بود : نزدیک به هشت میلیون تلفن ثابت در سراسر کشور وجود دارد که هیچ استفاده ای از آنها نمی شود، در حالی که شرکت مخابرات بارها اعلام کرده است اگر مردم به این نوع تلفن ها نیاز ندارند به مخابرات برگشت دهند تا به دیگران واگذار شود.پیش از این به دلیل دولتی بودن شرکت مخابرات این نوع خط های تلفن هزینه ای به همراه نداشت اما اکنون بررسی شده است هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت قابل توجه است؛ چه از آن استفاده شود و چه نه.

400-khabar-all-20

***

681850cookie-checkبازپس گیری تلفن‌های بدون کارکرد آغاز شد

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    اگر ودیعه تلفن را مثل مهریه بروز کنند مطمعنا کسی که لازم نداره استرداد ودیعه می کنه…. ازاین بالاتر نمیشه بنده سال ۶۹ موقع استخدام یک خط تلفن خریدم .تقریبا معادل یک سال حقوقم را دادم حالا در استرداد ودیعه معادل یک روز حقوقم را هم نمی دهند .به مردم حق بدین که تلفن بدون کارکرد را نگه میدارند .لطفا این مطلب را دوستان پی گیری کنند .

  2. محمد می گوید

    با سلام
    همه ما مخابراتی ها می دانیم که آمار در مخابرات ، مخصوصا آمار تلفنهای ثابت، کاملا غیر واقعی است یادم نرفته که روسای ادارات برای بالا بردن آمارشان ، اگر مثلا تعداد 1000 تا دایری داشتند آمار آن را 2000 تا می دادند.خوب ! باید آمار واقعی و شفاف در این مورد بدست آید تا ببینیم در عمل چه تعداد تلفن ثابت داریم دانستن آمار واقعی به ما کمک خواهد کرد که درست تصمیم گیری کنیم.

    شما مخابراتی ها هم بدانید و فکری به حال آمار واقعی بکنید.

  3. ناشناس می گوید

    در یکی از روستاهای دور افناده حدود 3سال به علت سرقت کابلهای مهار دار این تلفنها قطع بود به هرجا پا می کوبیدیم کسی جوابگو نبود که پناه به استاندار بردیم جالب اینجاست میگنند مخابرات زیان اور است

  4. ناشناس می گوید

    تلفنی در روستا داشتم که شیش ماه بخاطر گرفتاری شبکه ، لال بود . این داستان همه جا هست .
    فکر می کنین مردم عاشق اینن که با تلفن ثابتی که نیم بنده، معطل بمونن ؟ همه میرن سراغ سیستم های سیار.
    ثابت ،ایندفه رو دست شرکت ، باد میکنه.
    روزای بازارهایِ محلیِ گیلان ، کارِ روستایی ها با موبایل رو ارزیابی کنین، آخه تا کی فکر می کنین مردم کم کاری ها رو حلوا حلوا می کنن؟

  5. کارمند می گوید

    با سلام
    آنروزی که تلفن های را اجبار می کردید به مردم بفروشید و میگفتیم اشباح شده و اقایان می گفتند معنی نداره هر طوری شده بایستی تعهدات مان را انجام دهیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یادتان هست آقایان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حالا شده عکس از مردم بگیریم

  6. ناشناس می گوید

    lمسایل حقوقی را ،به این راحتی طرح نکنیم، بهتر است.
    واقعاً،آدمی که فوت کرده و تلفنش به وراثی رسیده که برای انحصار وراثت مشکل دارند ، به صرف کار نکردن می تواند جمع آوری شود؟
    در خیلی روستا ها تلفن دایر شده بخاطر مشکلات شبکه کار نمی کند و اگر ایرانسل نباشد مردم در ارتباطات مشکل دارند. بهتر است خیلی با دقت مسایل “مشترک” و مشتری را در نظر بگیریم.

نظرات بسته شده است.