مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

نحوه برخورد شاتل با مشتریانش, درس خوبی است برای مخابرات!

[box]مخابرات ما- چرا شاتل در کار سرویس دهی به مشتریانش توفیق بیشتری دارد؟ به این گزارش همکارمان توجه کنید.[/box]

 

گزارش ارسالی یکی از خوانندگان و اعضای سایت 

مخابرات ما- همه میدانید که ما بدلیل عدم امکان بکارگیری گزارشگر و خبرنگار, تا حد زیادی متکی به گزارش ها و کامنتهای اعضای سایت , خوانندگان و مراجعانش هستیم.

آنچه اینجا می خوانید گزارش یکی از اعضای سایت است در مورد نحوه اتصال مشترکین به دو نوع اینترنت, اینترنت مخابرات و اینترنت شاتل.لطفا بخوانید:

[box]یک واقعیت و مقایسه ساده از روش تحویل ADSL در شرکت شاتل و شرکت مخابرات می زنم برای همه همکاران گرامی ، عرض یک واقعیت ساده به خاطر اینکه همکاران خودشون تا ته خط رو بخونن .

فرض کنید شما از شرکت شاتل ,درخواست سرویس ADSL میکنید و سرویس ADSL تون رو مثلا ۱۰ مگ انتخاب میکنین. بعد از اینکه رانژه خط شما توسط مخابرات انجام شد از طرف Xبا شما تماس میگیرن نام کاربری و رمز عبورتونو به شما میدن و از شما می خوان مودمتونو سرخط بذارین . شما نام کابری و رمز عبور رو روی مودمتون تنظیم می کنین و سر خط (نه داخل خانه یا آپارتمان، به دلیل اینکه سیم کشی داخلی از بستر سیم فیزیکی مخابرات ایزوله بشه )می ذارین اما به اینترنت وصل نمیشین ، بلکه به یکی از سامانه ای شرکت Xوصل میشین که میزان کیفیت و پارامترهای الکتریکی خط شما رو نشون میده (میزان SNR Margin و Attenuation و …). تا توجه به این پارامترها و کیفیت خط تلفن شما ، شرکت Xبه شما اعلام میکنه که مثلا ما نمی تونیم سرعت ۱۰ مگ رو برای شما ارائه بدیم و کیفیت خط شما در حد سرعت ۱۰ مگ نیست و بالاترین سرعتی که ما می تونیم به شما ارائه بدیم به صورت عالی و بدون قطع و وصلی سرعت ۵ مگه، اگه شما اصرار دارین که حتما سرعت ۱۰ مگ باشه باید با مرکز مخابراتی تون تماس بگیرین تا نویز خط شما رو برطرف کنن در غیر این صورت ما ۵ مگ رو برای شما اوکی میکنیم و مابه تفاوت هزینه سرویس ۱۰ مگ و ۵ مگ رو به شما عودت میدیم .

چرا این کارو میکن ؟ چرا با اینکه به راحتی می تونن به مشتری شون بگن اره ما براتون همون ۱۰ مگ رو راه اندازی کردیم و الکی اون مابه التفاوت رو از دست ندن و به مشتری برنگردونن ! ولی اینکارو میکنن؟ دو دلیل داره ۱- اینکه فردا روز مشتری هر روز ناراضی و شاکی زنگ میزنه شرکت شاتل که اقا ما سرعت ۱۰ مگ از شما گرفتیم اما نمی تونیم به اندازه سرعت سرویس درخواستی مون ازش استفاده کنیم و این یعنی نارضایتی مشترک یعنی اینکه وقتی مشترک مدت سرویسش تموم شد از شاتل مهاجرت میکنه به یه شرکت دیگه ۲- اینکه مشتری واقعا احساس میکنه که شرکت شاتل باهاش صادق و روراسته و قصد نداره سرش کلاه بذاره

این یعنی مشتری مداری این یعنی صداقت داشتن با مشتری این یعنی اینکه مشتری به عینه و به صورت ملموس داره حس میکنه که دارن به نفعش و ازش پشیبانی فنی و مالی می کنن.
اما متاسفانه عملکرد شرکت مخابرات به چه شکلی و با چه کیفیتی داره اجرا میشه ؟ اینو خود دوستان و همکاران فنی و دست اندرکار میدونن و لازم به ذکر و گفتن نیست .[/box]

تفاوت این دو نوع سرویس دهی, یعنی مخابرات با 50 سال قدمت, نگران حضور شرکتهایی است که چند سال عمر دارند!

691030cookie-checkنحوه برخورد شاتل با مشتریانش, درس خوبی است برای مخابرات!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
8 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    البته اینکه شاتل میگه سردر تست کن چنین چیزی لااقل ندیم پروفایل 16 را روی 6یا هشت می بنده ولی پول 16 مگ را میگیره مبلغی را هم بابت تفاوت عودت نمیده

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    از مشتریان 2020 یکی از استانهای شمال غرب کشور هستم دو ماه است اینترنت ام قطع و وصل می کنه

    خط را آزمایش کردند گفتند سالم است .بعد گفتند مودم را بیاور up date کنیم بردم گفتند بیشتر از 2013

    نشد . بردم منزل بعد از قطع ووصل برق شبکه مودم کار نکرد گفتند سوخته است . مودم از همان نوع تهیه

    کردم بردم منزل باز قطع و وصل کرد حالا می گویند باید تغییر port بدهیم ! اشما خودتان قضاوت کنید !

    1. ناشناس می گوید

      بهتون بر نخوره ، مخابراتی که نمیتونه adsl بر بستر سیم مسی با کیفیت بده چگونه مدعی ارایه اینترنت پر سرعت بر بستر فیبر است

  3. محمد می گوید

    با سلام خدمت همکاران
    من تو واحد پشتیبانی ADSL هستم .باید خدمت شما عرض کنم که اینترنت ما اونقدرا هم که بهش کم لطفی میشه بد نیست و تو 99 درصد موارد که مراجعه میکنیم برای رفع خرابی مشکل از یا سخت افزاری ( پورت-مرکزی-ابونه-کابل هوا-داخلی) یا عدم اگاهی مشترک از نظر فنی .بزرگترین مزیت شرکتهای دیگه نسبت به ما اینکه یه اشپز دارن ام تو مخابرات ما 20 تا اشپز داریم .فقط برای تصمیمات واحد ADSL. از قدیمم گفتن که اگه اشپز زیاد باشه …..

  4. ناشناس می گوید

    ما که به زورِ کافوی نوری، مجبوریم 2020استفاده کنیم(همینه که هست! با پوزخندِ مشتری مداری!)
    یاد روزای بگیر و ببندِ ویدئو می افتم.

  5. ناشناس می گوید

    تو مازندران شاتل بسیار موفق عمل کرده. مشتریهاشونم تا حدود زیادی راضین

  6. حمید می گوید

    ما متاسفانه سامانه ای که مشخصات و پارمتر های خط را اعلام می کند نداریم

  7. بیرجندی می گوید

    دلت خوشه مدیر جان.
    قیاس مع الفارق که میگن همینه.
    میان ماه من تا ماه گردون . . .

نظرات بسته شده است.