مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

مذاکرات پنج‌جانبه پیاده‌سازی شبکه توزیع محتوا؛ آغاز حضور خارجی ها در بورس

[box]مخابرات ما –  شرکت ارتباطات زیرساخت و دو اپراتور همراه اول و ایرانسل مذاکراتی جدی و باز با دو شرکت خارجی در خصوص پیاده‌سازی فناوری شبکه توزیع محتوا (CDN) در کشور دارند که با عملیاتی شدن آن امکان حضور سهامداران خارجی به بازار بورس ایران فراهم می‌شود.[/box]

مخابرات ما (محمد – سر دبیر) – احسان جابر انصاری کارشناس بانکداری الکترونیک در باره شبکه توزیع محتوا و آغاز حضور خارجی ها در بورس به موارد ذیل اشاره کرد:

شبکه توزیع محتوا (CDN)زیرساختی برای تحویل و انتقال محتوا از مراکز مختلف به متقاضیان این اطلاعات در داخل یا خارج از کشوراست.

این فناوری می‌تواند به‌صورت امن و سریع در هر زمان و مکان همچنین با هر دستگاه الکترونیکی که از آن استفاده می‌شود به محتوای موردنظر دسترسی پیدا کند.

در فضای بانکی این فناوری نوین می‌تواند در انتقال اطلاعات بورسی برای شرکت‌های کارگزاری بانک‌ها که در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند و اطلاعات موردنیاز آن‌ها در بازار سرمایه به کسری از ثانیه تغییر می‌کند بسیار مؤثر باشد.

با ورود و عملیاتی شدن این فناوری در کشور با سرعت و امنیتی که در انتقال محتوا در بستر الکترونیک رخ می‌دهد این امکان تمام افراد در هر نقطه از دنیا وجود می‌آید که به اطلاعات به‌روز قیمت‌ها در بازار سرمایه دسترسی و توان خرید در لحظه را داشته باشند.

این زیرساخت ارتباطی امکان انتقال اطلاعات را ده‌ها برابر سریع‌تر از مکانیسم فعلی را فراهم و خریدوفروش ارز و سهام و انتقال وجه بین دو بانک را در کمترین زمان ممکن و امن‌ترین بستر فراهم می‌کند.

400-khabar-all-20

استقرار شبکه توزیع محتوا CDN در کشور از دو منظر قابل‌بررسی است که جنبه اول بحث رگولیشن و قوانین است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متولی آن است که فراخوانی در این خصوص اعلام کرده است.

جابر انصاری افزود: قرار است این نهاد شرایطی را مهیا کند تا شرکت‌هایی که می‌خواهند در حوزه شبکه توزیع محتوا CDN کار کنند اقدامات لازم به‌منظور اخذ مجوز را انجام و در صورت داشتن اعتبار کافی به‌منظور ایجاد این زیرساخت در کشور اقدام کنند.

جنبه دیگر بخش فنی است که شرکت‌های مختلفی ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان درگیر توسعه پلتفرم‌های آن هستند و با شرکت‌های که محتوا را در سطح عمومی جامعه توزیع می‌کنند مثل همراه اول و شرکت مخابرات در این خصوص همکاری می‌کنند.

شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی نت و توزیع آن به تمام اپراتورها در کشور است مذاکراتی جدی در خصوص استقرار شبکه توزیع محتوا با شرکت‌های CbNetwork و Telecom Italia دارد.

پیاده‌سازی فناوری شبکه توزیع محتوا در کشور به‌واسطه حضور شرکت‌های خارجی و ایرانی امکان خریدوفروش سهام ایران به کشورهای همسایه و دورتر را فراهم و منجر به توسعه بازار سرمایه در سطح بین‌الملل می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات به دنبال ساماندهی فضای مجوز دهی به این موضوع است و از هفت الی هشت ماه پیش شرکت‌های دانش‌بنیانی در این خصوص شکل‌گرفته‌اند که درحال‌توسعه این محصول هستند و یک الی دو قرارداد نیز با بعضی از اپراتورها در این خصوص منعقدشده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت ، همراه اول و ایرانسل مذاکراتی جدی و باز با دو شرکت خارجی در این خصوص دارند و به اعتقاد من ظرف ۶ الی یک سال آینده شاهد عملیاتی شدن این زیرساخت در کشور هستیم.

400-khabar-all-20

***

 

693520cookie-checkمذاکرات پنج‌جانبه پیاده‌سازی شبکه توزیع محتوا؛ آغاز حضور خارجی ها در بورس

Please rate this

0 1 2 3 4 5
1 نظر
  1. مهندس برق می گوید

    سردبیر جان این مقوله تربیت 110نفر دیگه چیه؟ فقط هم خود مدیران و روسا میتونن شرکت کنن پس کارشناسان چی؟؟ داخل سیستم منابع انسانی نوشته حداقل سه سال سابقه مدیریت داشته باشی خوب کسی که سابقه ریاست داشته باشه خوبه اما آیا افراد شایسته همه رییس بودن تا حالا؟ این کار فقط هدفش کمک به ادامه مدیریت دوستان هستش

نظرات بسته شده است.