روش محاسبه بستههای اینترنتی برای مردم شفاف نیست
[box] مخابرات ما – سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات ، از اطلاع رسانی نکردن برخی اپراتورها برای پایان حجم بستههای اینترنتی انتقاد کرد [/box]
مخابرات ما (محمد – فناوران) – رمضانعلی سبحانیفر درخصوص وضعیت خدمات اینترنت در کشور گفت: در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع گلایه مردم از اتمام زودهنگام بستههای اینترنتی مطرح شد و اعلام شد که به عنوان مثال مردم با تبلیغات اپراتورها بستههای ماهیانه خریداری میکنند، اما این بستهها ظرف مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به اتمام میرسد، لذا مردم خواستار شفاف سازی در خصوص چگونگی محاسبه بستههای اینترنتی هستند.
نماینده مردم سبزوار و جوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست بر شفاف سازی چگونگی محاسبه بستههای اینترنتی و جلوگیری از تبلیغات دو پهلو تاکید شد، افزود: وزیر ارتباطات اظهار کرد که این بسته به هر میزانی که خریداری شده باشد، به عنوان مثال ۱۰ هزارتومان تنها برای یک ماه اعتبار دارد و پس از آن اگر مورد استفاده قرار نگیرد، مهلت استفاده از آن به پایان میرسد و پیش از پایان مهلت زمانی اگر حجم موردنظر اتمام یابد، مشترکان برای استفاده باید مجددا نسبت به شارژ آن اقدام کنند.
سبحانیفر با بیان لزوم تبلیغات شفاف و جلوگیری از تبلیغات دوپهلوی اپراتورها ادامه داد: مردم باید از میزان محاسبه و نرخ بستههای اینترنتی و حجم آن اطلاع و آگاهی داشته باشند و وظیفه اپراتورها اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم است تا مردم براساس آگاهی کامل از حجم و هزینهها بسته مدنظر خویش را انتخاب کنند.
وی از اطلاع رسانی نکردن برخی اپراتورها برای پایان حجم بستههای اینترنتی انتقاد کرد و یادآور شد: عدم اطلاع رسانی در این زمینه تخلف بوده و اپراتورها باید پیش از پایان بستههای اینترنتی به آنها اطلاع رسانی کرده و به نحوی نسبت به اصلاح روند اقدام کنند.
رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دستورالعمل مشخص و یکپارچهای برای اطلاع رسانی دقیق درباره نحوه محاسبه و پایان بستهها تدوین شود، گفت: مردم باید به نحوی از میزان حجم و پایان بستههای اینترنتی خود مطلع شوند تا پس از آن با میل خود از حجم آزاد استفاده کرده یا مجددا بستههای اینترنتی را خریداری کنند، اما بیاطلاعی مشترکان یک تخلف آشکار است.
***
نظرات بسته شده است.