مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

خبرهای تکمیلی از جلسه شورای عالی هماهنگی تشکلهای کار گری شرکت مخابرات ایران

[box]مخابرات ما-خبر اول تکمیلی از جلسه شورای عالی هماهنگی تشکلهای کار گری شرکت مخابرات ایران [/box]

مخابرات ما – پیرو برگزاری دو نوبت نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی کار و انجمنهای صنفی کارگری مناطق مخابراتی سراسر کشور در دی ماه 94  ومهر ماه 95  در تهران و در اجرای مفاد صورتجلسه آخرین نشست، نمایندگان تشکلهای مذکور روز چهارشنبه  24 آذر ماه جاری تشکیل و موجودیت ” شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران ” را در شهر مقدس قم و از جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اعلام کرد.
در این اجلاسیه که با حضور نمایندگان شوراهای اسلامی کار مخابرات مناطق مازندران ، همدان ، کردستان ، زنجان و نمایندگان انجمنهای صنفی مخابرات مناطق یزد ، قزوین، تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی و نیابت اعلام شده توسط انجمنهای صنفی مخابرات مناطق آذربایجان غربی و خراسان جنوبی برگزار گردید، در جلسه نوبت صبح، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص وضعیت نیروی انسانی شرکت مخابرات با توجه به تغییرات ساختاری شرکت و رویکرد هیئت مدیره جدید در قبال مسائل صنفی کارکنان با تأکید بر لزوم ایجاد تشکل کارگری سراسری، تشکیل شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران تصویب و نمایندگان حاضر با تدوین اساسنامه وساختار اجرایی وتعیین ارکان شورا، جابر  بنی سپهر از انجمن تهران را به عنوان رئیس شورا انتخاب نمودند، بر همین مبنا رضاپایست از انجمن آذربایجان شرقی به عنوان نایب رئیس، سعیدحمیدی از انجمن قزوین به سمت خزانه دار، باقری به سمت بازرس و مرادی به سمت دبیر شورا انتخاب شد .
در جلسه نوبت بعدازظهراعضاء شورای عالی هماهنگی با بررسی مسائل صنفی و اتخاذ تصمیمات اجرایی صورتجلسه اولین اجلاسیه شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران تنظیم وبه تأیید و امضای نمایندگان حاضر در جلسه رسید .
اعضاء شورا در انتهای نشست یک روزه خود بیانیه پایانی اجلاسیه اول شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران را  صادر کرد
photo_2016-12-18_09-16-26photo_2016-12-18_09-16-14
[box]

بسمه تعالی

بیانیه اولین اجلاسیه شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران

همزمان با ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، نمایندگان تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران در تاریخ 24/9/95 در شهر مقدس قم و در جوار کریمه اهل بیت سلام الله علیها، تشکیل شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران را اعلام می نمایند .
این شورا به ضرورت شرایط جدید و با عنایت به ادغام شرکتهای مخابرات استانی و یکپارچه سازی شرکت مخابرات، به عنوان مرجع نمایندگی کارکنان مخابرات در سراسر کشور، ضمن اعلام تعهد به شرکت مخابرات ایران خود را ملزم به فعالیت در جهت ارتقاء و تقویت جایگاه شرکت دانسته و به عنوان یکی از جوانب سه جانبه گرایی روابط کار در کارگاه بزرگ مخابرات، تعامل با مدیریت محترم شرکت در جهت اجرای قوانین معطل و رسیدن به شرایط مطلوب سازمانی و کسب جایگاه شایسته نیروی انسانی اعم از پرسنل رسمی، قراردادی، کارگزاران روستایی و پرسنل بخش خصوصی را وظیفه خود می داند .
معتقدیم توجه به نقش نیروی انسانی شرکت و بازسازی اعتماد مجموعه کارگران و رسیدن به مزایای همکاری صادقانه مدیریت و پرسنل شرکت فرصت طلایی پیش روست، این شورا در بهره مندی از این فرصت طلایی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد .
در این مسیر تمامی کارکنان شریف و خدوم شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور را دعوت به حضور فعال در بهبود روابط کار و توسعه منابع انسانی شرکت می نماید .

24 آذر 1395 – قم مقدسه

[/box]

709400cookie-checkخبرهای تکمیلی از جلسه شورای عالی هماهنگی تشکلهای کار گری شرکت مخابرات ایران

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    اینا هیچ کاری برای کارمندان نکردن فقط دیواری هستن برای حفاظت از مدیران از دست کارمندان

    1. دبیر -دوم می گوید

      نظرتان محترم اما بنظرم کم لطفی است

    2. حسین علمداری ایلخچی می گوید

      تشكل هاي كارگري كارهاي زيادي كرده اند كه احتمالا اين ناشناس از آنها خبردار نيستند. اما از آنجا كه چنين بي خبري در بين همكاران بعيد به نظر مي رسد، احتمالا منظور ايشان از كار، معطوف به نتيجه كار باشد. من نيز معترفم كه متاسفانه تابحال نتيجه ملموسي از كارهاي انجام شده حاصل نشده است. وقتي صحبت از نتيجه مي شود، بايد ابتدا انتظارات و هدف گذاري ها مشخص شده و سپس بر اين اساس به داوري در مورد ميزان نيل به اهداف بپردازيم. سپس در مواردي كه ضعف نتيجه مشاهده مي شود، عوامل آن را بررسي كنيم و آنگاه در مورد قصور و تقصير و حتي خيانت اظهار نظر كنيم. عوامل موثر احتمالي در اين بي نتيجه بودن به زعم من عبارتند از ضعف يا كم كاري تشكل ها، بزرگي موانع و نداشتن حمايت كافي. به نظر شخصي من برآيند همه عوامل موصوف، در كنار انتظارات بلندپروازانه و قهرمانانه از تشكل ها منجر به نارضايتي بخش قابل توجهي از همكاران (اقليت يا اكثريت؟) از تشكل ها شده است.
      در مورد اتهام حفاظت از مديران، اولا لازم مي دانم اعلام كنم كه شخصا و نيز به نمايندگي از همكاراني كه در انتخابم راي داده اند، خصومتي با هيچ مديري ندارم و هر كدام از مديران كه نيازمند حمايتم باشد در خدمتشان هستم، مشروط بر اين كه حمايت را جهت نقض حقوق همكارانم نخواهد. برخلاف تصور ناشناس، مشكلي كه در حال حاضر با آن مواجهيم، نه مديران بلكه مديريت است و لذا دراين شرايط، تنها اثر مثبت سرنگوني هر مديري دل خنكي همكاران مي تواند باشد. البته در مورد برخي مديران معتقدم كه سازمان بايد ايشان را فداي همين دل خنكي و در نتيجه بهبود تعلق سازماني همكاران نمايد، ولي جابجايي و سرنگوني هيچ مديري در احقاق حقوق كاركنان تغيير محسوسي نخواهد داشت.

  2. ناشناس می گوید

    با سلام انجمن صنفی تهران که با افتخار عکسهای دست جمعی در کنار مدیر عامل وقت تهران گرفته بودند که کاملا معلوم بود توان گرفتن حق کارکنان را نخواهند داشت بعدا هم بیاتیه دادند که ما قادر به دعوا نیستیم و صرفا توان گفتن داریم. یعنی امر به معروف و نهی از منکر کلامی نه حسینی. خدا به داد تشکل جدید برسد.

    1. حسین علمداری ایلخچی می گوید

      به نظر مي رسد كه با اين ناشناس يك اختلاف ديدگاه اساسي دارم. به نظر من تقابل با مديران آخرين و تخاصم با ايشان بيهوده ترين انتخاب است و هنوز از كسب نتيجه به روش تعامل نااميد نيستم. حتي در فاز تقابل نيز داشتن عكس دسته جمعي با طرف مقابل هيچ ايرادي ندارد، چنان كه در مراحل مختلف مذاكرات هسته اي نمايندگان ايران با طرف هاي مقابل (حتي مخاصم) عكس داشته اند و ايرادي بر آن وارد نيست. حتي حضرت سيدالشهدا (ع) نيز عليرغم اين كه طرف مقابل يزيد بود و قبل از واقعه كربلا حجت را از طريق نهي از منكر كلامي تمام كرده بودند، وادار به جنگ شدند و آغازگر جنگ نبودند. البته از ياد نيز نبريم كه اگر كوفيان پشتشان را خالي نكرده بودند، شايد نتيجه به گونه اي ديگر رقم مي خورد.

  3. ناشناس می گوید

    باور کنیم که این افرادی که درعکس هستند و اعضای شورای کارگری مخابرات اند از خود کارگران انتخاب شده اند؟ بیشتر به نظر می آد که نیروهای رسمی اند تا بخش خصوصی.

    1. دبیر -دوم می گوید

      طبق اساس نامه شورای عالی تشکلهای کارگران شرکت مخابرات ایران نماینده قانونی کارکنان بخش خصوصی ویا کارگزاران نیز می توانند عضو این شورای باشند این موضوع در مصاحبه جناب آقای بنی سپهر ریس شورای نیز مور تاکید ودرخواست قرار گرفته بود

    2. حسین علمداری ایلخچی می گوید

      انتخابات تشكل هاي كارگري در يك فضاي كاملا آزاد و با امكان نامزدي و راي براي همه همكاران رسمي انجام شده است،
      هرچند كم لطفي قاطبه همكاران و عدم مشاركت در انتخابات، باعث شده است كه تعداد كم اعضاي تشكل ها يكي از نقاط ضعف ايشان باشد. اين تشكل ها قانونا فقط نماينده كاركنان رسمي هستند هرچند از پيگيري مطالبات همكاران شركتي نيز غافل نيستند.

  4. ناشناس می گوید

    هنوز یک استانی مثل اصفهان تشکل صنفی ندارد وکسی از این استان در این جلسه نبوده چطور اسمش شورای عالی هماهنگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران است وبرای خود رییس ونایب رییس ودبیر تعیین میکنند وبیانیه صادر میکنند یکی این را پاسخ بده ممنون می شویم

    1. ناشناس می گوید

      برادر عزیز شما متن بیانیه پایانی وشرح جلسه را یکبار دیگر بخوانید اجلاسیه با حضور نمایندگان قانونی تشکلهای کارگری مناطق است که در 11 استان به صورت قانونی تشکیل شده اند برگذار شده است، این شورا از تشکلهای موجود تشکیل شده و درصورتی که در اصفهان ویا هر منطقه دیگر تشکل صنفی ایجاد شود به عتوان عضو حقوقی می تواند وارد این شورا شود، بنابراین بقیه استانها نمی توانند کار پیگیری مطالبات صنفی را معطل کنند تا تشکلهای دیگر تشکیل شوند،
      از طرف دیگر قطعا شما تصدیق خواهید کرد که پیگیری گروهی وساماندهی شده و هدفمند وبا بهره گیری از خرد جمعی در امر مطالبات بهتر از پیگیری فردی و پراکنده است.
      به جای انتقاد از ایجاد وحدت در بین تشکلهای کارگری به این وحدت کمک کنید.این تشکلها قرار است مطالبات صنفی کارکنان را پیگیری کنند .از این ریاست ها هم چیزی جز در دسر وزحمت عاید این بندگان خدا نمیشه ، اگر پولی از طرف کارفرما تقسیم شد قول می دهند حتما به شما تقدیم کنند.
      برای بیان بهتر مواضع و پیگیری مطالبات هر شورایی نیاز به ساماندهی و ارکان اداری دارد. واین انتخاب ریس و دبیر در این سامندهی امری طبیعی است.
      اگر شما هم دغدغه حل مطالبات صنفی را دارید انجمن صنفی و یا شورای اسلامی کار را درمنطقه خود تشکیل دهید و نماینده خود را به این شورا بفرستید تا در پیگری مطالبات با قوت بهتری انجام شود

    2. دبیر -دوم می گوید

      طبق اطلاعات دقیقی که دارم در صورت تشکیل انجمن صنفی ویا هر تشکل کار گری دیگر در اصفهان ودر هر جای از ایران عزیز شورای عالی همانگی تشکلهای کارگری شرکت مخابرات ایران طبق اساس نامه خود موظف به پذیرش آنها خواهد بود واز آن استقبال خواهد کرد
      حضور نمایندگان واقعی کارگران در کمیته های مثل طبقه بندی مشاغل ودیگر کمیته ها برای تامین منافع کارکنان الزامی است لذا تشکیل چنین شورای عالی اجتناب ناپذیر بود وبرای هماهنگی ودوری از موازی کاری ها واقدام واحد وموثر بسیار لازم
      امیدواریم دوستان حاضر در این شورای موفق باشند

    3. حسین علمداری ایلخچی می گوید

      متاسفانه در بسياري از استان ها تشكل كارگري وجود ندارد و اين موضوع هر چند نقطه ضعفي براي شورا است ولي نبايد مانعي در هماهنگي تشكل هاي موجود باشد. رييس محترم شورا نيز با همين ديدگاه، تاكيدا از استان هاي فاقد تشكل دعوت به تشكيل تشكل و حضور در شورا كرده اند.

نظرات بسته شده است.