تاملی بر تناقض آمار مصرفی اینترنت بین مردم و مخابرات؛
[box] مخابرات ما – هزینههای بالای اینترنت مخابرات و به نوعی جیب بری در روز روشن این بار گریبانگیر شرکت مخابرات شده و صدای مردم را درآورده است. [/box]
مخابرات ما(محمد – آناج) – چندین سال است که اینترنتهای پرسرعت جایگزین صدای گوش خراش دیال- آپ شده و حالا بسیاری از کاربران اینترنت از سرویسهای پرسرعت استفاده میکنند. در بین این سرویسها، اینترنت مخابرات نیز به جمع سرویسهای پرسرعت پیوسته ولی نارضایتی مردم از اینترنت این شرکت نسبت به سایر اپراتورها همچنان رو به افزایش است چرا که علی رغم انحصار طلبی این شرکت مخابراتی در بخشی از مناطق شهری، برخی سرویس های این شرکت دارای قطعی های متعدد بوده و همچنین گاهاً هزینه های گزاف تلفن به علت استفاده از اینترنت پر سرعت باعث ناراحتی مردم می شود.
زندگی امروز جامعه ایرانی بلاشک نیازمند استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی است که باید امکانات اولیه و حداقلی برای بهره گیری درست از آن مورد توجه دستگاههای متولی این امر باشد.
مجموعه های خبری آنلاین که امروز در حوزه انتشار سریع اخبار و محتواها در فضای مجازی طبق نظر رهبر انقلاب مبنی بر حضور نیروهای ارزشی در فضاهای مجازی ورود پیدا کرده اند نیازمند داشتن امکانات حداقلی جهت اتصال به این فضا می باشد اما نه تنها چنین موضوعی در بسترسازی فضای نت شکل نمی گیرد بلکه قطعی مداوم و همچنین نامشخص بودن سیستم مدیریت ترافیک در بعضی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت به خصوص از طرف مخابرات این موضوع را دچار اختلال کرده است.
تناقض در آمار ارائه شده و هزینه هایی که حساب و کتاب آن را مردم نمی توانند درک کنند یکی از معضلاتی است که مخاطب را نسبت به شرکت مخابرات ایران در حوزه اینترنت پر سرعت دلسرد نموده است. از طرفی قطعی های بسیار و کلافه کردن مردم نیز باعث شده تا اقبال مردم نسبت به ارائه خدمات این شرکت اینترنتی کمتر باشد.
یکی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی آناج در پیامی اذعان داشته که در چند روز گذشته حجم اینترنت خود را 3 گیگابایت افزایش داده که اکنون شرکت مخابرات مدعی است که میزان افزایش حجم اینترنت خط تلفن وی بیش از 2 برابر این مقدار است.
عدم اطلاع مردم از هزینه های اینترنتی که روی قبض های تلفن می آید باعث می شود تا شرکت مخابرات دچار برخی بحران در برابر مخاطب خود گردد چرا که مردم باید بدانند که حجم مصرفی آنها چگونه به هدر میرود و چرا چنین تناقضات آماری باید در بطن شبکه محابرات کشور جولان دهد.
باید منتظر ماند و دید که مسئولین مخابرات استان آذربایجان غربی چه پاسخی در برابر افکار عمومی نسبت به این مسئله خواهند داشت. پایگاه اطلاع رسانی آناج آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولین مخابرات استان اعلام می دارد.
***
در استان خوزستان نیز در چند سال گذشته وضع به همین منوال است.نهادهای نظارتی شرکت هم در جریان هستند.
مثلا اگر برگردانی می شود ترافیک با قیمانده و روز هایی که از سرویس باقی مانده حذف می شود . تازه sla نیز بماند. سرعت کم ،قطعی های زیاد پاسخ گو نبودن 2020 و ….
وقتی پیمانکار و …. یکی باشند از این اتفاقات زیاد پیش میاد
همین تناقض ظاهرا در استانهای دیگر هم وجود دارد مثلا همدان
باور کنید اگر من اینترنت خونه مونو بجای نون می جویدم, نمی تونستم 80 گیگ رو در 10 روز مصرف کنم! مگه این سایت چقئر اینترنت لازم داره؟!
تاز کم گفتم ها!
راست میگین در من دیروز یک گیگ اضافه کردم و چند ساعته بدون استفاده تموم شد و حتی یکی از همکاران در اداره گفت که 10 گیگ ازش کم شده بدون اینکه حتی یک بار مودم را روشن بکنه، در استان همدان واقعا فاجعه شده، واقعا نمیدونم سیستم شان به مشکل خورده یا اینکه بعضی افراد در اداره دیتا مشغول دانلودهای فراوان هستند.
سردبیر عزیز از شما می خو.اهم مطلبی بنویسین تحت عنوان “علت اصلی نخوندن مصرف واقعی مشترکانadsl با محاسبه اداره مخابرات” چون این کارشون دو علت می تونه داشته باشه یکی اینکه سیستم هاش مشکل داره ؟ یا اینکه بعضی ها تغییراتی در سیستم به عمد می دهند تا درآمد درست بکنند؟ و یا اینکه بعضی ها در اداره دیتا نامحدود دانلود می کنند؟ بازرسی باید با تمام جدیت وارد بشه چون مشترکان زنگ می زنند به 2020 و میگن شما دزد هستین و یه عالمه فحش می دهند که چرا منی که یک ماهه مودمم خاموشه برای من باید 10 گیگ اضافه بیاد
سلام
این قضیه بارها برای ما پیش امده ولی کسی جوابگو نبوده ! البته بگم اینترنت موبایل هم
دست کمی از اینترنت مخابرات نداره 1 تنها چیزی که ندارند برکته