مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شکایتی دیگر از ایرانسل و افزایش حس بدبینی مشترکان

[box] مخابرات ما – شرکتهای وابسته به مخابرات و به اصطلاح اپراتورهای همراه از جمله ایرانسل ، همراه اول، رایتل و….سالهاست که با شکایات و پیامهای گسترده مردمی مواجه هستند اما متاسفانه تا کنون هیچ مرجع موثقی برای پاسخگویی به این شکایات اقدام مناسبی نداشته است. [/box]

مخابرات ما(محمد – تیتر شهر) – شرایط تغییر سیم کارتهای اعتباری به دائمی ایرانسل ، بدون اطلاع رسانی کامل به مشترکان باعث بدبینی شدید نسبت به این اپراتور شده و بابی جدید برای شکایتها و گلایه های مشتریان باز شده است.
یکی از خوانندگان تیترشهر در پیامی به سایت نوشته است: “امروز یک پیامک از ایرانسل برایم ارسال شد با این مضمون که با پرداخت صد هزار تومان سیمکارت اعتباری خود را دائمی کنید. من هم وارد سایت ایرانسل شدم شرایط را خواندم و از طریق کارت بانکی صد هزار تومان را شارژ کردم و سیمکارتم ظرف چند دقیقه دائمی شد.
اما ببینید که‌ ایرانسل چه کلاهی سر من گذاشت! بنده چند روز قبل یک بسته اینترنت به میزان صد گیگابایت شش ماهه به ارزش صد و هفتاد و پنج هزار تومان از ایرانسل خریده بودم و امروز خیلی راحت همه چیز صفر شد یعنی ایرانسل توی سایتش ننوشته که‌ اگر سیمکارتتان را دائمی کنید تمامی اعتبار و شارژهایی که داشته اید از بین میرود اگر نوشته بود امکان نداشت سیمکارت اعتباری خود را دائمی کنم ایرانسل سر من و امثال من کلاه گذاشت و باید بسته اینترنت مرا پس بدهد چون پولش را گرفته است من راننده اسنپ هستم و بدون اینترنت نمی توانم کار کنم . “

khabar4
نهادهای مرتبط ، بی تفاوت و بی پاسخ
اما مسئول رسیدگی به چنین مواردی که هرروزه به طرقی شاهد آن هستیم و از سوی شرکت مخابرات و زیر مجموعه های اپراتوری همراهش از جمله ایرانسل ، همراه اول……سر میزند، چه نهاد یا ارگانی است؟
سالهاست که شکایتهای مردم نسبت به پیامکهای بی مورد تبلیغاتی ، شرکت در مسابقه های اجباری، و مواردی از این قبیل از مجراهای گوناگون به گوش می رسد اما هیچ پاسخگو، متولی و نهادی برای رسیدگی به این معضلات وجود ندارد و روز به روز شاهد تنوع تخلفات شرکتهای مخابراتی، اپراتورها و یا کلاهبردارانی که خود را به نام یکی از این اپراتورها جا می زنند هستیم.
با توجه به اینکه وزیر ارتباطات تاکید دارد تنها مرجعی که می‌تواند میزان مصرف اینترنت مشترکان را به طور آنلاین بررسی کند، سازمان تنظیم مقررات است. اما جای سوال است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی که متولی این اپراتورهاست و فعالیتهای آنها زیر نظر این سازمان انجام می شود تا کنون چه اقدامی برای جلوگیری از چنین تخلفاتی کرده است؟
این در حالی است که یکی دیگر از خوانندگان تیتر شهر با ارسال پیامی از کلاهبرداری ایرانسل در مسابقاتی که برگزار میکند ، شکایت دارد و می گوید: تمام مسابقات اپراتورها از جمله ایرانسل کلاهبرداری است، من بارها شرکت کردم و به دلیل اینکه در هیچکدام برند نشدم منصرف شدم و چندین بار با شماره 700  تماس گرفتم و درخواست کردم خواستم هیچ پیامی برای من ارسال نشود اما متاسفانه بعد از یک هفته که پیامها قطع شده بود مجددا موج پیامهای تبلیغاتی و مسابقاتی سرازیر شد و به این فکر هستم از آنها شکایت کنم. همچنین کلاهبرداری دیگری که این شرکت از مشترکان خود میکند کم شدن بدون دلیل شارژ اعتباری است به این صورت که اگر سیم کارت ایرانسل را شارژ کنید و قبل از اینکه از آن استفاده کنید به مدت چند روز میزان اعتبار باقی مانده خود را مشاهده کنید شاهد کسر اعتبار خواهید بود.من چندین بار امتحان کرده ام و هر بار مبلغی بدون استفاده اینجانب از موبایل از شارز من کم شده است.”
اما اینکه چرا شرکت ایرانسل تا کنون برای این نوع شکایتهای مردم پاسخ مناسبی نداشته است خود دارای ابهام است؟

khabar4
تاکید آقای وزیر برای افزایش آگاهی مردم!
گفتنی است چندی پیش، وزیر ارتباطات اعلام کرده بود: سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات آمادگی رسیدگی به شکایات در زمینه تخلف اپراتورها را دارد. اما اینکه این سامانه تا کنون چه خدماتی ارائه داده است بحث دیگری است.
جالب اینکه اخیرا رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در باره احتمال کم فروشی اینترنت و تقلب اپراتورهای موبایل مباحثی را مطرح کرده بود که محمود واعظی در پاسخ به آن اعلام کرد:  نمی‌دانم که ایشان این اطلاعات را از کجا آورده‌اند اما به نظر می‌رسد این صحبت‌ها از جانب هر فردی که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.
وزیر ارتباطات عنوان کرد: تنها جایی که دسترسی دارد بررسی کند آیا اپراتورها کم‌فروشی می‌کنند یا خیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی است که این سازمان حتی نرم‌افزاری به منظور بررسی در لحظه حجم مصرفی مشترکان طراحی کرده و برای استفاده کاربران برروی سایت خود قرار داده است.
واعظی همچنین اظهار کرد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود راهکار وزیر در این حوزه افزایش آگاهی مردم است !
پیش‌تر رئیس سازمان حمایت در نشست خبری خود، اینگونه عنوان کرده بود که بر اساس شکایت‌های مردمی احتمال کم فروشی در اینترنت وجود داشته و از سوی دیگر ممکن است اپراتورهای تلفن همراه به هنگام برقراری تماس تقلب‌هایی نیز داشته باشند.
محمود نوابی همچنین گفته بود: شکایاتی در زمینه کم‌فروشی اینترنت به سازمان رسیده و در حال بررسی آنها هستیم.
وی در عین حال از اپراتورهای تلفن همراه نیز یاد کرده و اینگونه اظهار کرده بود که برای تماس تلفنی با گوشی‌های تلفن همراه نیز گزارشاتی رسیده که بر اساس آنها احتمال تقلب یا تخلف اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد به گونه‌ای که مشتریان برای یک تماس دو بار باید با تلفن همراه خود سعی کنند تا ارتباطی را برقرار کنند اما در مرحله نخست صدا به صورت یک طرفه شنیده می‌شود و دقیقا چند ثانیه بعد از آن با تماس دوم مشکل تبادل صدا حل می‌شود. این مسئله نشان‌دهنده آنتن‌دهی یا مشکل در این زمینه نیست و به نظر می‌رسد تقلبی جدید صورت گرفته و با این شیوه مشترکان دوبار هزینه مکالمه را پرداخت می‌کنند.

khabar4

***

742870cookie-checkشکایتی دیگر از ایرانسل و افزایش حس بدبینی مشترکان

Please rate this

0 1 2 3 4 5
2 نظرات
  1. مجیدفا می گوید

    این مسئله که همه بسته های موجود هنگام تبدیل سیم اعتباری به دایمی ایرانسل لغو میشه در وب سایت این شرکت عنوان شده.

    https://irancell.ir/Portal/Home/?10056/#معرفی

  2. حامد می گوید

    واقعا هر گونه تقلبی از دست اینها بر می آید ما که دیگه خسته شدیم انگار متولیان این امر دیگر خود را به خواب زدن میخواهند دنیا بان بشوند و هیچ وقت نخواهند از دنیا به دیار آخرت بروند

نظرات بسته شده است.