مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

شما نوشته اید – رابطه یک پارچه گی و ملاجی که شکست!

[box]مخابرات ما- نویسنده با بهترین عبارات محلی حرفش را زده است.بدون رعایت یک پارچه گی در گفتار ….![/box]

 

مخابرات ما- در ذیل مطلب گذشته ما در مورد CRM و یکپارچگی نرم افزاری این دوست و همکار عزیزمان می نویسد:

 

[box]جلوگیری از ضرر یعنی منفعت

۱۳۹۶/۰۲/۲۲ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

 

سلام
متاسفانه هر موقع خواسته شد از مزایای سیستمهای مدیریتی غیرمتمرکز صحبت شود ایرانسل را به سرمان کوبیدند و هر موقع خواسته شد از برکات نرم افزارهای بومی استانها صحبت شود آنگاه شاتل و آسیاتک و… را به ملاجمان زدند.
همکاران و مدیران محترم
هر شرکت و هر ساختار و هر بازار، شرایط خودش را دارد و نمی توان برای تمامی اینها یک نسخه واحد پیچید. اینکه گفته می شود تمام مشکلات یک راه حل دارد نشان از ضعف مدیریت است! مدیرانی که حاضرند تمام مزیتهای موجود در استانها را فدای خواسته های خود کنند بدنبال مجد و عظمت شرکت مخابرات ایران نیستند بلکه با استفاده از قدرت و پول، در حال پوشاندن نقاط ضعف خود هستند. مدیریت سازمان پیچیده ای با قدمت شرکت مخابرات ایران نیاز به یک بینش دقیق مدیریتی دارد و اگر مدیری خواست تمام بخشهای بازار را یکی ببیند و برای انها یک نسخه بپیچد آنگاه می توان گفت چنین مدیری بدرد یک سازمان کوچک مثل شاتل می خورد و نه شرکتی به گستردگی و چرخش مالی شرکت مخابرات ایران!
اگر بخواهیم ارزش یک نرم افزار CRM را در یکی از استانهای بزرگ حساب کنیم آنگاه متوجه خواهیم شد که از دست دادن چنین سرمایه ای چقدر به شرکت ضرر خواهد زد و در عوض وارد کردن یک نرم افزار ضعیفتر چقدر می تواند به روحیه و توان و سابقه یک سازمان آسیب بزند. و آن سازمان و پرسنلش را از شرکت مخابرات ایران جدا کند!
یکپارچگی در کشور به معنی یکی کردن قومیت ها و گویش ها و مذاهب نیست بلکه یکپارچگی یعنی استفاده کردن از تمام شایستگی های محلی در جهت افزایش قدرت و ثروت و امنیت ملی می باشد.
مدیران ستادی هنوز متوجه نیستند که یکپارچگی در شرکت مخابرات ایران به معنای یکی کردن همه چیز نیست بلکه به معنی استفاده بهینه از همه عوامل و ارتباط دادن تمامی آن عوامل با هم می باشد. یکپارچگی یعنی داشتن هدفی مشترک بهمراه سودآوری. و یکی کردن فقط یک روش از چندین روش یکپارچگی می باشد ولی تنها روش نیست!
خوب است قبل از اینکه بیشتر از این ضرر و زیان کنیم جلوی چنین روش های ضعیف و بدرد نخور را بگیریم چونکه جلوی ضرر را از هر جایی بگیریم منفعت است.

[/box]

 

769760cookie-checkشما نوشته اید – رابطه یک پارچه گی و ملاجی که شکست!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    امروز صبح بر روی کارتابل هایمان دیدیم که برای آقای مهندس پوررنجبر رئیس کمیته حاکمیت امنیت زده اند!
    سوال این است این سمت های مختلفی که برای ایشان میزنند چه خاصیتی دارد؟
    آیا ایشان که عضو هیات مدیره هستند و در عین حال در چند شرکت دیگر نیز مشغول فعالیت هستند می توانند به این همه کار رسیدگی کنند؟
    آیا این پیشنهادات به دستور خودشان است و یا اینکه آقای سرائیان کس دیگری را در شرکت ندارند که چنین احکامی را برای ایشان می زنند؟ یعنی آیا در اینجا آقای سرائیان فقط ماشین امضا هستند؟
    آیا شرکت مخابرات ایران خیری را از کارهای واگذار شده قبلی به آقای پوررنجبر دیده است که باز هم به ایشان کار رجوع می دهد.
    آیا این احکامی که برای ایشان صادر می شود، برای این احکام و جلسات حق و حقوق و پاداشی می گیرند و یا اینکه برای رضای خدا اینقدر زحمت می کشند؟
    نتیجه حاکمیت فناوری اطلاعات چه شد؟ که اینبار حاکمیت امنیت را نیز به ایشان داده اند. آیا قرار است در این حاکمیت دوم مثل قبلی محصول چند شرکت انتخاب شود و به اجبار به استانها قالب شود؟
    پشت این شرکتها و این محصولات که بصورت خاص به شرکت مخابرات تحمیل می شود چه موضوعاتی نهفته است؟
    آیا آقای پوررنجبر برای گرفتن مشاور هندی و حیف چند ده میلیارد تومان پول در زمان صدارت خودشان تابحال به کسی پاسخگویی کرده اند؟

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    اگر چنین مطلبی درست باشد یعنی اینکه تمام تصمیماتی که در این چند ساله در خصوص یکپارچگی گرفته شده است اشتباه بوده است و این مصیبت را چگونه می توان جبران کرد؟

  3. ناشناس می گوید

    خیلی زیبا گفته است.
    یکپارچگی در کشور به معنی یکی کردن قومیت ها و گویش ها و مذاهب نیست بلکه یکپارچگی یعنی استفاده کردن از تمام شایستگی های محلی در جهت افزایش قدرت و ثروت و امنیت ملی.

    مدیران ستادی هنوز متوجه نیستند که یکپارچگی در شرکت مخابرات ایران به معنای یکی کردن همه چیز نیست.

نظرات بسته شده است.