تمرکز مدیریت برند و تبلیغات در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران
[box] مخابرات ما – سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تشریح نقش متمایز روابط عمومی با دیدگاه تجاری در سازمان گفت: «روابط عمومی شرکت نقش تاثیرگذاری در ساخت، حفظ و صیانت از شهرت برند، ایفا می کند.»[/box]
مخابرات ما (محمد – سیتنا) – مهندس محمدرضا بیدخام افزود: «روابط عمومی و امور تجاری مانند دو خط موازی و در راستای اهداف شرکت هستند، به این معنا که که از یک سو، حوزه تجاری محتوای خاص یک سرویس یا محصول را ارائه کرده و از سوی دیگر روابط عمومی با توجه به نوع هدف، کانال انتقال پیام و مخاطبان مرتبط با آن را مهیا و فراهم میسازد و به این صورت، روابط عمومی با دیدگاه تجاری کلید میخورد.»
بیدخام با تشریح اهمیت روابط عمومی با دیدگاه تجاری، اظهار داشت: «روابط عمومی با دیدگاه تجاری میکوشد تا از خواست مشتری و مخاطبان شرکت مطلع شود، اطلاعات دریافتی خود را منطبق بر سلیقه مشتری سازد و با شیوه های توسعه ارتباطات انسانی و ایجاد حس اعتماد متقابل در مخاطب، نظر او را به شرکت جلب کند.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «شناسایی نیاز مخاطبین، تحقیقات بازار، تبلیغات، پاسخگویی به مشتریان و توجه به حوزه برند و توسعه و ارزشگذاری بر آن از موارد کلیدی مشتری محور بودن شرکت است که روابط عمومی با دیدگاه تجاری، تمرکز خاصی بر آن ها دارد.»
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، فعالیتهای مربوط به «مدیریت برند» را نیز حاصل فعالیتهای دوسویه امور تجاری و روابط عمومی عنوان کرد و افزود: «اگر برند را ارزش اجتماعی یک سرویس و یا یک محصول در نظر بگیریم که در نتیجه شهرت، اعتبار و کیفیت را به همراه میآورد؛ بنابراین حفظ این شهرت یک فرایند پیچیده است که روابط عمومی میتواند نقش تاثیرگذاری در ساخت، حفظ و صیانت از شهرت برند، داشته باشد.»
بیدخام همچنین تصریح کرد: «روابط عمومی به عنوان یک نهاد راهبردی نقش کلیدی در شکلگیری، تدوین و بازطراحی یک برند دارد؛ به نحوی که تصویر سازمان در اذهان افکار عمومی و ارزیابی خدمات در میان مشتریان حاصل فعالیت بنیادی روابط عمومی در تدوین هویت بصری برند شرکت مخابرات ایران است.»
***
باری به هر جهت!!! خطا، خطا، بعد ، همه تقصیرِ آزمون. کی بکیه ، مگه تا حالا کسی پاسخگو بوده؟