مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

برنامه ریزی صحیح شرکت های ایرانی می تواند به توسعه اینترنت اشیا کمک کند

[box] مخابرات ما – اینترنت اشیا(IoT ) براساس تعریفی که در منابع علمی شده، فناوری جدیدی است که در آن برای هر موجودی ( اعم از انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا انواع دیگر فراهم می‌ شود. [/box]

مخابرات ما (محمد -راهنمای سفر من) –  سامی تابانه » در کارگاه سه روزه بین المللی اینترنت اشیا که در تهران برگزار شد، افزود: برای توسعه اینترنت اشیا(IoT )در ایران، شرکت های فعال این بخش با تنظیم برنامه های خوب و طراحی های درست، می توانند پیشران باشند.
اینترنت اشیا(IoT ) براساس تعریفی که در منابع علمی شده، فناوری جدیدی است که در آن برای هر موجودی ( اعم از انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا انواع دیگر فراهم می‌ شود.
در واقع اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل محیط اطراف که به شبکه اینترنت متصل بوده و از طریق کاربری های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت می شود، اشاره دارد.
اینترنت اکنون وسیله ارتباطی مردم به یکدیگر است اما با اینترنت اشیا، هر موجودی (انسان، حیوان یا اشیا) به هم متصل و قابلیت فرستادن داده از طریق شبکه های ارتباطی مانند اینترنت یا اینترانت فراهم می شود.
بستر اینترنت اشیا بر امواج رادیویی بی سیم قرار دارد و به دستگاه های مختلف این امکان را می دهد که از طریق اینترنت به برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند.
به زبان ساده در اینترنت اشیا می توان برای هرچیزی سنسوری در نظر گرفت و با انطباق آن با اینترنت کنترل را به دست اینترنت سپرد و با خیالی آسوده به زندگی پرداخت.
استاد مدرسه مهندسی اندونزی ادامه داد: کاربردهای بی شماری به ویژه در زمینه امنیت، حمل و نقل، منازل و شهرهای هوشمند برای اینترنت اشیا قابل تصور است که شرکت های ایرانی با توجه به توان بالای خود می توانند در این زمینه پیشگام باشند.
تابانه اظهار داشت: اینترنت اشیا فناوری ساده ای است و در کشورهایی نظیر ایران، که توانایی ساخت هر نوع تکنولوژی وجود دارد و مانند فناوری هایی که تکنولوژی آن در دست وندورهای بزرگ باشد نیست، ایده های اینترنت اشیا در همه زمینه ها قابل پیاده سازی است.
وی در عین حال به نگرانی های جهانی موجود در زمینه توسعه اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت: هنوز راه حل مشخصی در زمینه استفاده از اینرنت اشیا ارایه نشده است و شرکت های فعال در این زمینه نیز بیشتر به درآمدزایی توجه دارند تا رفع دغدغه های امنیتی و حریم خصوصی کاربران که باید در این زمینه اقدام کرد.
تابانه، کیفیت برگزاری سمینار در ایران را بالا ارزیابی کرد و گفت: شرکت کنندگان در این سمینار به ویژه ایرانیان از دانش بالایی برخوردار هستند و در حقیقت سطح مهندسان بومی ایران بسیار بالا است و این موقعیت خوبی فراهم می کند تا از آنان آموخت و دانش خود را ارتقا داد.
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از ایرنا، کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسین بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و قریب به ۸۰ نفر شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شرکت های داخلی از ۱۷ تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزارشد.
نخستین کارگاه بین المللی اینترنت اشیا در حالی در ایران برگزار شد که کشورمان جایگاه خود را به عنوان پیشتاز در بخش اینترنت اشیا در منطقه خاورمیانه تثبیت کرده است.

***

790160cookie-checkبرنامه ریزی صحیح شرکت های ایرانی می تواند به توسعه اینترنت اشیا کمک کند

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.