هوش فرهنگی و رابطة آن با انگیزة توفیقطلبی مدیران شرکت مخابرات
[box] مخابرات ما – هدف این تحقیق، مطالعة رابطة هوش فرهنگی با انگیزة توفیقطلبی مدیران در شرکت مخابرات استان خراسان رضوی است.
[/box]
مخابرات ما (محمد – فارس) – مدیران مناسب سازمانهای امروزی، مدیرانی هستند که علاوه بر برخورداربودن از مهارتهای فردی و تکنیکی بالا، از هوش فرهنگی و عاطفی مناسبی نیز برخوردار باشند، بنابراین، هدف این تحقیق، مطالعة رابطة هوش فرهنگی با انگیزة توفیقطلبی مدیران در شرکت مخابرات استان خراسان رضوی است. تحقیق حاضر با توجه به هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی– همبستگی است. جامعة آماری کارکنان شرکت مخابرات منطقة استان خراسان رضوی بود و نمونهای به حجم 60 نفر براساس فرمول کوکران و با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. دو پرسشنامه برای سنجش هوش فرهنگی و ویژگی توفیقطلبی بهکار گرفته شد. با اجرای آزمون همبستگی و رگرسیون چندگانه فرضیههای تحقیق آزمون شد. یافتهها نشان داد، میان الگوی چهارعاملی هوش فرهنگی (شامل هوش شناختی، هوش فراشناختی، هوش انگیزشی و هوش رفتاری) و انگیزة توفیقطلبی مدیران رابطه وجود دارد. همچنین، از میان چهار بعد هوش فرهنگی، ابعاد رفتاری و انگیزشی در سطح تشخیص 0/05 با توفیقطلبی رابطة علی نشان دادند. نتایج این تحقیق میتواند در شناسایی ویژگیهای مورد نیاز برای افرادی که در تعاملهای چندفرهنگی درگیرند، بهکار گرفته شود و ایدة جدیدی برای مطالعههای دانشگاهی و تجربههای عملی در حوزة فرهنگ مطرح کند.
***
میشه هوشِ فرهنگی شونو با زودتر دادنِ سود سهام نشون بِدَن؟