مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

دکتر سرائیان دو ماه همه را سر کار گذاشت.

[box]مخابرات ما- تمامی این نوشته بر مبنای کامنتهای خوانندگان سایت در طول دو ماه گذشته نوشته شده است.[/box]

نویسنده : نادری 80

مخابرات ما- وقتی تغییرات در وزارتخانه قطعی شد ما این تغییرات را با نام اعلام کردیم.دکتر سرائیان را بعنوان یکی از معاونتها نام بردیم.اما به ما اعتراض کردند و گفتند شما گمانه زنی ها  را بعنوان خبر می نویسید!

یکی از اعضای سایت  نوشت :” اطمینان داشته باشید حداکثر تا دو ماه دیگر دکتر سرائیان در مخابرات هست!”

هر قدر بررسی کردیم دیدیم کسی قصد تغییر مدیر عامل را ندارد.پس این آلارمها برای چیست؟

مدتی بعد یکی نوشت : تا بیست روز دیگر همه چیز در مخابرات تغییر می یابد! … سردبیر …. فقط بیست روز دیگر …”

باز هم هر چه گشتیم در دو طرف آثار تغییر ندیدیم.در این رمان همه نگران تغییرات بودند.دلسوزان مخابرات می خواستند هیچ تغییری تا پایان سال رخ ندهد! سایت مخابرات ما نوشت: کدام شرکت سه ماه به پایان سال مدیر عوض می کند؟ … بگذارید این تیم بماند تا در انتهای سال به سوالهای ما پاسخ دهد و بیلان کارش را منتشر کند.

این بار دیگر دقیق تر بررسی کردیم.واقعیت این بود که هیچ جا آلارم تغییر نداشت.فقط هنوز وزارتخانه تغییراتش را کامل نکرده بود! لذا فقط به خود دکتر توجه کردیم.از دوستان خواهش کردیم : ببینید روحیه و احوال دکتر چگونه است؟

خبر رسید که : دکتر آن دکتر همیشه نیست! پیگیریش مثل قبل نیست! دیگر مثل گذشته جوش نمی آورد!

روزهای آخر دیگر خبر رسید که حال و هوای دکتر, حال و هوای رفتن است! ما هم همه اش دنبال این بودیم که چه کسی می خواهد مدیر عامل را عوض کند!

در حوالی وزارتخانه خبر بقدر کافی بود ولی هیچکس ظنش به تغییر مدیر عامل نمی رفت.

روزی کامنتی رسید که : به دکتر سرائیان گفته شده است به یک سفر خارجی برود! سفری تا پایان ماه! در همین فاصله تغییرات انجام می شود دکتر هم برمیگردد!

یعنی چه؟

دکتر دو روز بعد به سفر کربلا رفت! دوستان به ما آدرس غلط دادند: دکتر پس فردا سر کار است!

راست می گفتند سر کار برگشت اما …

خدایا! پس چرا ما تحولات یک تغییر را نمی بینیم!؟ چگونه باور کنیم فضای آرام  امروز مقدمه یک تغییر بزرگ باشد! تغییر دکتر سرائیان چه ربطی به خروجش از کشور دارد؟ چرا دکتر باید برود؟ چرا باید برود تا او را عوض کنند؟ مگر در ایران بماند چه می شود؟ چرا به خودش گفته اند تغییرش می دهند و با خود او هماهنگ می کنند؟ و …

دهها سوال دیگر ذهن ما را تسخیر کرده بود! سوالاتی که امروز دیگر به جواب رسیده است.

دکتر در این موقعیت کدام کشور خارجی را انتخاب کند؟ به کدام سو برود؟ …او رفت …. او  دو روزی به کربلا می رود و در این زمان حکمی صادر می شود که دو روز بعد رسانه ای می شود!

دکتر سرائیان به عنوان معاون وزیر ارتباطات در معاونت سارمان .. منصوب می شود!

پس مخابرات چه؟ این جابجایی معنی تغییر دارد یا پاداش؟ این رفتن به این سرعت چه معنایی دارد؟

حالا من پاسخ همه سوالات را میدانم شما هم میدانید.اما آن زمان کمی پیچیده بود.

دکتر سرائیان تقریبا از دو ماه پیش تصمیم گرفته بود به عنوان معاون وزیر به وزارتخانه برود.اما او بعنوان مدیر عامل منصوب سهامدار عمده است.منصوب سهامدار بزرگ مخابرات! منصوب وزیر نبود که با نصب او برود!

دکتر سرائیان بدون اینکه به مدیرانش کوچکترین خبری بدهد با وزیر صحبت میکند و مقدمات رفتنش را فراهم میکند.اما او نگران برخورد مدیران اعتماد مبین است.او نگران اعتماد آنان است!

وزیر قول میدهد که این مشکل را حل کند و اجازه این تغییر را بگیرد بدون اینکه اعتمادی ها اعتمادشان خدشه دار شود.بهمین دلیل دکتر سرائیان باید  به سفری می رفت که در سرمای اواخر پاییز دو سه روز طول می کشد! چون همین اطلاع را نداشتیم پازل های ما به هم چفت نمی شد.

وزیر هیچ کاری نمیکند.دکتر برمیگردد.نامه میخورد.منتشر می شود و یک مرتیه هم مخابراتی ها و هم اعتماد مبینی ها می بینند از دکتر رودست خورده اند!

بدون تعارف دکتر همه ما را سر کا رگذاشت! احساس میکنیم دو ماه است در زمین او بازی کرده ایم! در حالی که او تنها کسی بود که می دانست چه خبر است ولی بقیه را دنبال دشمنان فرضی فرستاد!

***

داستان فقط این نبود! اگر این بود که دیگر نیازی به اجازه نبود!

وزیر می خواست دکتر سرائیان به فاصله یک روز بعنوان رئیس هیئت مدیره برگردد به مخابرات!

بقیه هم که همه …… بلا نسبت شما انسانهای نخستین!

برنامه تغییر دکتر قنبری , باقی ماندن او تا امروز و نرفتنش به سفر کانادا, همه را که به هم وصل میکنید به یک چیز می رسید.دکتر سرائیان!

اما اعتماد مبین که یک مرتبه می بیند مدیر عامل منصوبش بدون هماهنگی کارش را رها کرده است به بقیه طرح وزیر می گوید : نه!

اعتماد مبین بدرستی اعتقاد دارد که باید  در این شرایط ابتدا مدیر عامل انتخاب شود لذا به انتخاب سرپرست رضایت نمی دهد! پاتک اعتمادی ها این است که هرگز اجازه تغییر در هیئت مدیره را نمی دهند مگر اینکه ابتدا مدیر عامل تعیین گردد.مدیر عامل نیز بر اساس توافق قبلی سهمیه اعتماد مبین است.

حالا کار گره خورده است.بشدت گره خورده است.اعضای نماینده اعتماد مبین در هیئت مدیره امروز در جلسه شرکت نکردند. تا بحث سرپرستی بسته شود. مهندس خضردوست بعنوان عضو پنجم حضورش تثبیت شد و از جلسه بعدی  در جاسات هیئت مدیره حاضر می شود.شاید هم پرونده اش با همین حضور بسته می شود.

کار دکتر سرائیان اصلا کار خوبی نبود اما از وزیر چنین کاری بعید بود! بعدا در این مورد بسیار خواهیم گفت.مطالب دیگری هم هست که اگر لازم شد خواهیم نوشت. اما امروز مسائل مهم دیگری داریم که برای ما از رفتار دکتر سرائیان مهمتر است.انتخاب مدیر عامل.

4 یا 5 نفری که کاندیدا هستند با اطمینان می گویم که در میان کامنتهای شما نامشان بدرستی آمده است.از آوردن نامها خودداری میکنیم اما در حالیکه هر یک ا زکاندیداها از انتخاب خود بشدت اطمینان دارند ما به شما می گوییم که انتخابها هر چند نهایی نشده ولی فرد انتخابی بشدت حائز اکثریت است و بنظر نمی رسد کسی غیر از او مدیر عامل باشد.آنقدر از خودمان رد پا بجا گذاشته ایم که شما بدانید چه کسی منظور ماست!

ضمنا  لیست این افراد  را پس از انتخاب مدیر عامل دور نیندازید! دست خود نگه دارید بزودی دوباره انتخاب اعضای هیئت مدیره روی بورس خبر خواهد بود.حالا یک ماه بالا یا پایین چندان فرقی نمیکند اما پرونده ریاست هیئت مدیره ای سرائیان  بنظر می رسد بسته شده است اگر هم نشود با موج مخالفت کارکنان که بشدت با حضورش  بروز خواهد کرد , بعید میدانم کسی چنین ریسکی بکند.

البته شاید دکتر نگران بازمانده هایش است.مهندس دیانی و معاونتهای دیگرش, شاید مشاورینی که به اذن او آمده اند , شاید هم …

کارکنان از یک سو منتظر بودند آینده وعده های  دکتر را ببینند اما انگار خودش به آن اعتقادی نداشت و دیگر ….

البته  حالا انتخابگران باید نگران این باشند که اگر دکتر رئیس هیئت مدیره هم بشود شاید باز فردا ناگفته به جایی دیگر برود و   همه را در حالت کیش و مات بگذارد.

 

 

849830cookie-checkدکتر سرائیان دو ماه همه را سر کار گذاشت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.