مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

سردبیر سلام میکند- استقرار رقیب بعنوان مدیر عامل, در خانه مخابرات منطقی است؟

[box]مخابرات ما- بحث امروز ما روی رقابت است.انتخاب های رقابتی! بویژه در انتخاب مدیر عامل.[/box]

مخابرات ما (سردبیر) – سلام میکنم خدمت همه دوستان خوبم. امیدوارم از دل روزهای پرمخاطره امروز, آرامش سر بر آورد و همه بتوانیم در سایه این آرامش مردم را به خدمات خود دعوت کنیم.

اما بعد.

برخی از مسائل آنقدر روشن و شفاف است که همه درستی یا غلط بودنش را میدانیم اما  از کنار ذهن ما عبور میکند.یعنی به آن اجازه عبور میدهیم در حالی که باید در اولین  فیلتر گیر کند.

مثال روشن آن انتخاب مدیر عامل مخابرات ایران در شرایط حساس فعلی است. گفته می شود مهندس صدری مدیر عامل شرکت رایتل یکی از کاندیداهای وزیر ارتباطات است.

از قبل چنین پیشنهادی قابل انتظار بود.آن روزی که مهندس صدری معاونت وزارت را رد کرد مشخص بود برای رسیدن به موضعی دیگر طرح و برنامه دارد.

بخودی خود هیچ اشکالی ندارد! وزیر از کسی شناخت دارد, همو را پیشنهاد می دهد!

اما یک اشکال بزرگ در این پیشنهاد وجود دارد! چه کسی برای کجا؟ مهندس صدری برای مخابرات!?

یا بهتر بگوییم, مدیر عامل اپراتور رایتل , شرکت رقیب مخابرات وهمراه اول, می خواهد بعنوان مدیر عامل شرکت مخابرات ایران بر کرسی مدیریت تکیه کند!

یک لحظه با نگاه من همه چیز را تصویر کنید!

طرحی در شرکت مخابرات ایران بررسی و در مرحله تصویب است که بطور کلی رایتل را در موضع خطر قرار میدهد! مهندس صدری چه انتخابی می کند؟

لازم است طرحی برای نجات مخابرات, یا نجات همراه اول تبیین گردد که لازم است کلیه مشتریان رایتل را به سمت مخابرات ایران بکشیم! مهندس صدری چه می کند؟

اصلا موضوع واضح تر از این حرفهاست!

طرحهایی که بر اساس اطلاعات ذهنی مهندس صدری بعنوان مدیر عامل مخابرات ایران چیده می شود , بر اساس اطلاعاتی است که از مدیریتش بر رایتل داشته است!

آیا این , سوء استفاده از اطلاعات قبلی نیست؟

اجازه بدهید برویم به خارج از کشور, و ببینیم کشورهای دیگر چه میکنند؟ آیا آنها مدیران عامل یکدیگر را بهم قرض می دهند یا خیر!

گفته می شود در کشورهای صاحب سبک:

1-  هیچ مدیر عاملی پس از جدا شدن از شرکت خودش, حق ندارد تا 5 سال مدیر عامل شرکت رقیب بشود. (بعد از جدا شدن از شرکت اولی).

2- شرکت اولی, تا 5 سال همان حقوق ثابت قبلی را به مدیر عامل گذشته پرداخت می کند تا او نیز متعهد باشد بمدت 5 سال به شرکتهای رقیب نرود.

3- مدیر عامل قبلی می تواند در کاری بجز رسته کاری شرکت قبلی فعالیت کند.

4- پس از 5 سال , اطلاعات مدیر عامل قبلی, مرده است.لذا اشکالی ندارد به رقیب بپیوندد!

سوال من این است که ما چرا همیشه اصرار داریم بر خلاف قواعد جاری دنیا حرکت کنیم؟

اگر مدیری در شرکتی کوچک و کم حجم مانند رایتل توانسته مدیریت کند هیچ دلیلی ندارد در شرکت رقیب هم توفیق داشته باشد.

از همه اینها که بگذریم, خودتان را بگذارید جای مدیران و کارکنان شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار! مدیری که تا دیروز بدنیال پیشرفت شرکت خودش بوده و به هر دلیلی مخابرات را بعنوان رقیب و یک دشمن در موضع ضعف قرار میداده, چگونه طرف اعتماد مدیران و کارکنان باشد؟

اصلا به این سوال اساسی من پاسخ دهید که:

چرا همیشه بر خلاف اصول پذیرفته شده دنیای تجارت عمل میکنید؟

و سوالی دیگر:

آقای وزیر! وقتی یک بار در همین دو سال گذشته انتخابی کرده اید که به نتایج دلخواه شما نرسیده است, چرا دوباره خودتان با همان مشاوران قبلی و با همان شیوه ها  انتخاب می کنید؟

.

پاسخ تمامی این سوالات کاملا مشخص است!

اینجا مخابرات است! تمامی هزینه های تصمیمات مدیریتی را , خود مخابرات بعنوان یک شرکت خصوصی و مدیران و کارکنانش خواهند داد.  هرگز باری روی دوش وزارتخانه و دولت نخواهد بود! لذا بدون ترس و اضطراب , ذهن داشته های خود را عملی می کنند!

.

اگر آقای وزیر هزینه تصمیماتش را از جیب خودش می داد, یا از جیب وزارتخانه مطبوعش پرداخت می کرد به این سادگی رقیب را در خانه ما مستقر نمی کرد!

 

852180cookie-checkسردبیر سلام میکند- استقرار رقیب بعنوان مدیر عامل, در خانه مخابرات منطقی است؟

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.