مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

کردستان از استانهای برتر در ارائه سرویس اینترنت.

[box] مخابرات ما -مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: بستر و زیرساخت ایجاد شهر هوشمند در کردستان فراهم است. [/box]

مخابرات ما (محمد –  فارس از سنندج) –  آزاد حمکت در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان کردستان، اظهار کرد: در کردستان از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنیم که از تکنولوژی‌های روز دنیاست.

وی با اشاره به اینکه مخابرات دارای سه محصول تلفن ثابت، همراه و اینترنت است، افزود: در حوزه تلفن ثابت به ویژه در مناطق شهری قدم‌های بزرگی برداشته شده است که خریداری کافونوری‌های پیشرفته از اقدامات این حوزه است که فول ADSL است.

 

کردستان در ارائه سرویس رایگان اینترنت از استان‌های برتر کشور است

وی اذعان داشت: استان کردستان در ارائه سرویس مناسب اینترنت به مشترکان جزو استان‌های برتر کشور است که با برنامه زمانبندی پیش رفته است.

وی یادآور شد: استفاده از سافت سویچ از دیگر اقدامات مخابرات استان کردستان است که تعداد زیادی از مشترکان از این تکنولوژی آخرین نسل ارتباطی دنیا استفاده می‌کنند.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان کردستان را ۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: در هرجای نقاط شهری مشترکانی که نیاز به تلفن ثابت داشته باشند در کمترین زمان خدمت ارائه می‌دهیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به حوزه اینترنت نیز، یادآور شد: سرمایه‌گذاری در توسعه کمی اینترنت را در دست اقدام قرار دادیم که اکنون ۸۵ هزار مشترک اینترنت داریم و ظرفیت انتقال استان از وان جی به 10 جی رسیده است.

 

ظرفیت انتقال استان ۵۴ برابر افزایش یافت

حکمت اضافه کرد: ظرفیت انتقال استان برای استفاده بهتر مشتریان از اینترنت، ۵۴ برابر افزایش یافته است که ۱۴ میلیارد تومان هزینه شد و طرح توسعه ظرفیت انتقال را هم تا پایان سال چند برابر افزایش خواهیم داد.

وی برگردان CRM را از دیگر اقدامات مخابرات خواند و افزود: سامانه متمرکز با کارایی بالاتری در این حوزه انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک ترافیک داخلی و بین‌الملل کامل در استان انجام شد و علاوه بر افزایش کیفیت نصف هزینه ترافیک بین‌الملل در حوزه اینترنت بوده است که در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات اقدام بزرگی به شمار میرود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: سامانه‌های متعددی برای پایش وضعیت طراحی کرده ایم که براحتی وضعیت کیفیت شبکه اینترنت را پایش می‌کند.

حکمت بیشترین سرمایه‌گذاری مخابرات استان را در بخش سیار دانست و افزود: پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا را در استان داریم و تمام شهرستان‌های استان از این تکنولوژی برخوردارند.

وی بیان کرد: مراکز شهرستان‌های استان از امکان نسل فورجی پلاس برخوردارند و در ۱۸ روستای بزرگ و شهر کوچک استان نیز امکان استفاده از اینترنت نسل چهار را دارند.

 

۱۱ روستای استان مجهز به نسل سه اینترنت هستند

وی اضافه کرد: استان کردستان به لحاظ تکنولوژی در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و مایه افتخار است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در سال ۹۶ برخی روستاهای استان که شامل ۱۱ روستای استان است نیز به نسل سه اینترنت مجهز هستند و همچنان در حال ارتقا هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان سرمایه‌گذاری از فیبر نوری برای استفاده از بستر سریع و امن با ظرفیت نامحدود از دیگر اقدامات مخابرات کردستان است.

حکمت ایجاد زیرساخت در کردستان برای فیبرنوری را چهار هزار و ۳۴۵ کیلومتر دانست و گفت: این مهم آمار چشمگیری محسوب می‌شود که با استانداردهای کامل انجام شده است و امکان توسعه آتی و تکنولوژی‌های آتی را برای ما فراهم می‌کند چرا که امن‌ترین بستر ارتباطی است.

وی امکان فراهم شدن ایجاد شهر هوشمند را از توانایی مخابرات استان دانست و گفت: مخابرات آمادگی این مهم را دارد چرا که این مهم ارائه خدمات و بهره‌وری و افزایش اشتغال برای متخصصان حوزه ارتباطات را بدنبال دارد.

وی تصریح کرد: پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا با ظرفیت‌سازی بالای سی هزار پورت با fttx وارد استان شده است و که حرکت به شهر هوشمند و اینترنت با سرعت بالا را کامل دربردارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: تغییراتی نسبت به نحوه استفاده اینترنت اعمال شده که فروش حجمی برداشته شد و سرویس به مشترک با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی مخابرات در کردستان

حکمت مجموع خدمات انجام شده مخابرات استان در چهار سال و نیم اخیر را ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عنوان کردو گفت امسال نیز ۳۶ میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: شان و نیاز مردم ما ایجاب می‌کند که ما نیاز مردم را برطرف کنیم و سازمان‌های مختلف به‌ویژه در مواقع بحرانی کمک کنند تا خدمات فرابخشی مخابرات منطقه کردستان به خوبی توسعه یابد.

وی با اشاره به مطالبات مخابرات بیان کرد: مطالباتی از مردم و دستگاههای استان داریم که درخواست می‌شود پرداخت کنند تا بتوانیم مجدد برای ارائه خدمت بهتر به مردم فعالیت کنیم.

وی حذف قبض کاغذی را از دیگر اقدامات مخابرات استان نام برد و گفت: استفاده از سامانه ۲۰۰۰ و هم سامانه ۲۰۲۰ برای پرداخت قبوض در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

 

ارتباط در روستاها بالای ۹۰ درصد است

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطرنشان کرد: روستاها بالای ۹۰ درصد ارتباط دارند و روستاهایی که ارتباط ندارند بسیار کم جمعیت هستند و روستاها ۳۳۰ ADSL پرسرعت دارند و ۸۵۰ روستای استان آنتن موبایل دارند.

حکمت با اشاره به اختلالات شبکه تلفن در زلزله اخیر سنندج گفت: هیچ شبکه‌ای در دنیا برای مواقع بحران شبکه‌ای طراحی نمی‌کند و خواهش می‌کنیم مردم از مواقعی که اتفاقاتی مانند زلزله پیش می‌آید تماس‌های خود را کوتاه کنند و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نیز در تملک سایت‌های موبایل کمک کنند تا ظرفیت ارتباطی گسترش یابد.

وی اعلام کرد: در زلزله اخیر سنندج کمترین مشکل ارتباطی داشتیم و کمتر از نیم ساعت تمام شبکه‌ها به حالت عادی بازگشت.

وی با اشاره به اینکه دکل‌های مخابراتی هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کنند، افزود: مردم نگران اشعه‌های دکل‌های مخابراتی هستند و اجازه نمی‌دهند در برخی جاها دکل‌ها نصب شوند.

***

852460cookie-checkکردستان از استانهای برتر در ارائه سرویس اینترنت.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.