مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

گزارشی از سفر وزیر ارتباطات به بیرجند -خراسان جنوبی.

[box]مخابرات ما- در دل منطقه ای کویری شهر زیبایی داریم که دوشنبه محل سفر وزیر و همراهانش بوده است.[/box]

مخابرات ما- در ایام مبارک دهه فجر، وزیر ارتباطات پس از افتتاح پروژه های مخابرات خراسان رضوی ، به سمت بیرجند حرکت کرد.گزارشی از شرح فعالیت های وزیر را در این شهر می خوانید.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل استانداری خراسان جنوبی قرار گرفت.او گفت: در برنامه‌ریزی صورت گرفته، خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی بود که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص پیدا کرد تا از نزدیک گفت و شنودی با مردم و مسئولان داشته باشیم.

او گفت: با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان در یک‌سال گذشته، پروژه‌هایی درحوزه ICT اجرا شده و تمام شهرهای استان از خدمات نسل سوم و چهارم موبایل بهره‌مند شدند و در دسترس آن‌ها قرار گرفته است.اما یک شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی در خراسان جنوبی قرار داشت که از امروز در 310 روستای استان خراسان جنوبی با همکاری مخابرات ایران و شرکت ایرانسل ، خدمات ایرانسل  قابل دسترسی است و مردم می‌توانند با انتخاب خودشان از ایرانسل نیز بهره‌مند شوند.

وی افزود: 182 روستا فاقد ارتباط بود که به یُمن ایام‌الله دهه‌فجر از امروز این روستاها به صورت همزمان، خدمات همراه اول و ایرانسل را دریافت خواهند کرد و این توسعه‌ی خوبی در سطح بهره‌برداری از ارتباطات و شاخص‌های ارتباطی استان ایجاد خواهد کرد هرچند فاصله تا مطلوب است.

آذری‌جهرمی بطور غیر مستقیم در نقد فعالیتهای مخابرات در حوزه ارتباطی گفت: مردم سال‌ها درخواست تلفن ثابت دارند و این امکان برایشان فراهم نشده که قرار شد برنامه‌ریزی فشرده‌ای انجام شود که ظرف شهریورماه سال آینده، اشکالاتی که در حوزه ارتباطی وجود دارد برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 31 پروژه تعریف شده که از 6 ماه آینده بهره‌برداری از این پروژه‌ها آغاز می‌شود و مطابق با برنامه‌ریزی که از ظرف 2 سال آینده انجام می‌شود ما در زیرساخت به نقطه مطلوب سند تبیین الزامات که مصوب شورای عالی فضای مجازی است، برسیم.

869710cookie-checkگزارشی از سفر وزیر ارتباطات به بیرجند -خراسان جنوبی.

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.