مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چند کلام با آقای وزیر در یزد!

[kkstarratings][box]مخابرات ما – می خواهیم چند سوال در مورد صحبت های وزیر ارتباطات در یزد داشته باشیم. اگر کار را امنیتی نکنند![/box]

مخابرات ما- مدتها بود عادت کرده بودم آقایان وزرا بدون مسائل امنیتی آزار دهنده به استان ها بیایند و حداقل مخابراتی ها بتوانند در اطرافشان حضور داشته باشند.کارکنان زیرساخت، مخابرات و تمام ارتباطاتی ها!

اولین حرف ما به آقای وزیر جوان ارتباطات این است که اجازه ندهید اطرافیان ما را از شما بترسانند! در یزد انشاءالله چنین نباشد ولی در استان قبلی بوده است!

اما به سراغ صحبتهای جهرمی وزیر ارتباطات در محضر اهل فن در یزد می رویم تا در مورد یکی دو نکته با ایشان صحبت کنیم.

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در نشست شرکت های کسب و کار نوپا و فعالان حوزه IT می گوید: « امنیت برای ما بحث حاکمیتی است و بخش خصوصی الزامی در این مورد ندارد.»

این حرف بسیار درست است. هزینه امنیت باید از درآمد دولت پرداخت گردد نه از درآمد شرکت ها. بخشی از امنیت که شامل تجهیزات است توسط دولت پرداخت می شود اما بسیاری از بخش های نرم افزاری و بخش هایی که نیاز به توسعه نرم افزار و هزینه های جانبی دارد توسط شرکت ها پرداخت می شود. در این مورد مثال پروژه وای فای می باشد. کافی است در این پروژه دلایل توقف طرح بررسی گردد و یا به انتظارات خاص امنیتی از مخابرات پرداخته شود، انتظاراتی که کار را به تاخیر می اندازد. کارهایی که هزینه اش را از جیب مخابرات تامین می‌کند.

خلاصه حرفم این است که فقط هزینه های مستقیم امنیت را دولت می پردازد اما هزینه های جانبی و نرم افزاری آن که بدلیل حفظ امنیت ایجاد می شود بسیار کمرشکن و مانع است.

.

وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ گفت: «در شاخص ایجاد کسب و‌کارهای نوپا، شاخص های ایران سه برابر منطقه و دو برابر شاخص های جهانی است و شرط لازم برای ایجاد آن خلاقیت و به موازات آن وجود اکوسیستم می باشد.»

.

بله. اما مجبوریم با قیاس گذشته، سوال همیشگی در برابر این آمارهای خشنود کننده را بپرسیم: آقای وزیر! پس چرا هنوز وضع ما این است که می بینیم؟!دیدنی را باور کنیم یا گفتنی را!؟

مهندس جهرمی به موضوع بسیار جالبی اشاره کرده است که تاکنون از قبلی ها نشنیده ایم: «امروز استعدادهای ما از دنیا عقب ماندگی ندارند اما تجربه شکست عرصه صنعتی در ورود به حوزه مخابرات را داریم و‌ می توانیم از آن درس بگیریم.»

.

منظور آقای وزیر از شکست در عرصه صنعتی ورود به حوزه مخابرات چیست؟ و ما چه زمانی شکست خورده ایم؟ دلایل این شکست چه بوده است؟

.

او حرف درستی می زند زیرا معتقد است: اگر از هم اکنون آماده شویم و فعالانه برخورد کنیم در پنج سال آینده حرفی برای گفتن داریم.»

داشتن حرفی برای گفتن، لابد با استفاده های کاربردی متفاوت است وگرنه وزیر ارتباطات از آن حرفی نمی زد.اما با سرعت شگفت انگیز دنیای ارتباطات باید شبانه روز و شبانه روز کار کنیم تا به جایی برسیم امیدواریم چنین شود.

.

اما یک حرف ساده!

کاش آقای وزیر از برنامه هایی حرف میزد که تا پایان دوران وزارتش باید انتظار داشته باشیم. برای یک وزیر، زمان عنصری است حداکثر 4 ساله! از وقتی رای اعتماد گرفته است دیگر برنامه 4 ساله اجرائی ایشان را ندیده ایم. البته اینکه ما ندیده ایم حجت نیست ممکن است منتشر شده باشد لذا از خوانندگان و کاربران سایت می خواهیم اگر جایی برنامه های وزیر را دیده اند برای ما ارسال کنند.

 

 

870080cookie-checkچند کلام با آقای وزیر در یزد!

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.