مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ثبت اختراع ساخت سيستم مخابراتي مالتي پلكسر STM-16 نوري

مخابرات ما – با تلاش پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات ساخت سيستم مخابراتي مالتي-پلكسر STM-16 نوري ثبت اختراع شد.

مخابرات ما (محمد – ایسنا) – روابط عمومي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، ضمن کسب دانش فنی بومی سازی سيستم مخابراتي مالتي­ پلكسر STM-16 نوري توسط پژوهشگران گروه ارتباطات نوری، ثبت اختراع این سیستم مخابراتی نیز صورت پذيرفت.

 سيستم مالتي­ پلكسر STM-16 يك سيستم مخابراتي است كه در آن چهار سيگنال نوري STM-4 به نرخ بيت بالاتري (2.5Gbps) جهت صرفه­ جويي در تعداد فيبرهاي شبكه، مالتي پلكس مي­ شود. اين سيستم كاربرد گسترده ­اي در زيرساخت شبكه­ هاي مخابراتي استان­ها و شركت­هايي مانند برق، گاز و غيره را دارد. شكل زير سيستم فوق را نشان مي ­دهد.
با توجه به نياز روزافزون به پهناي ­باند در شبكه مخابراتي، افزایش ظرفيت لينك­هاي انتقال امری ضروری است. به جای افزایش تعداد فیبرهای نوری برای افزايش ظرفيت انتقال که روشی بسيار پرهزينه و غیربهینه است، از فناوري مالتي­پلكس كه امكان تجميع نرخ بيت­هاي رده پايين (براي مثال STM-4) به رده بالاتر (براي مثال STM-16) را فراهم مي ­كند، استفاده می­ شود.
گفتني است،‌ با توجه به نیاز شبکه های ارتباطی کشور به سیستم­های انتقال نوری، گروه ارتباطات نوری پژوهشگاه در ادامه فعالیت­های خود در خصوص کسب دانش فنی و بومی سازی سیستم­های انتقال نوری، طراحی و ساخت سیستم­های انتقال نوری پرظرفیت POTN تا ظرفیت 100Gbps را آغاز نموده است. در اين زمينه مشاركت با شركتهاي توانمند داخلي درخصوص بومي­ سازي و ساخت تجهيزات POTN تا ظرفيت 100Gbps در حال انجام مي باشد.

 

 

937880cookie-checkثبت اختراع ساخت سيستم مخابراتي مالتي پلكسر STM-16 نوري

Please rate this

0 1 2 3 4 5
3 نظرات
  1. علوی می گوید

    سلام خوب حالا که از روی مدل های آلمانی یا …..اختراع کردند!!!!!!!چرا یهو نرفتند STM64 را اختراع کنند؟؟؟؟ مثلا از روی مشابه شرکت Cisco

  2. امین حقیقت خواه می گوید

    ای واللله.به این میگن تیم ورک.چیزی که اگر ما ایرانیها میتونستیم باهاش کنار بیام دنیا مال ما بود

  3. علی تنها می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و افتخار به همچنین پژوهشگرانی که موفق به اختراع چنین سیستم مخابراتی پیچیده ای شده اند و تاسف برای بقیه پژوهشگران و تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی دنیا که تا کنون نتوانسته بودند این سیستم را بسازند . سوالات زیاد است ولی فقط من دو سوال از پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم .
    “”” در سال جاری میلادی و سه سال گذشته چند عدد از این سیستم در دنیا فروخته شده است ؟””””
    “”” در سه سال آینده برآورد میکنید چند عدد از این سیستم در دنیا (غیر از ایران ) فروخته خواهد شد “””
    چرا خودمان را گول میزنیم ؟ این تکنولوژی به تاریخ پیوسته و بعد از چند دهه از تولید آن ما تازه آنرا اختراع کرده ایم !!!!! زیاده “”” ارزی (: “”” نیست چون عرض گران شده .

نظرات بسته شده است.