مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

ویژه -گفتگوی ویژه با مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان پیرامون سفر اخیر وزیر ارتباطات و مدیر عامل مخابرات.

 

مخابرات ما- اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.این مطلب گزارش کوتاهی بر این مورد است.

 

مخابرات ما- خبرهای هفته گذشته پر بود از نتایج سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به استان سیستان و بلوچستان.

مهندس آذری جهرمی و مهندس سید مجید صدری هر دو به سیستان و بلوچستان رفته بودند.شما گزارش های رسانه های مختلف را خوانده اید.اما این بار ما می خواهیم پس از پایان این سفر و فروکش کردن کامل احساسات خبری به سراغ موضوع برویم تا ببینیم آثار این سفر از دید افراد محلی چه بوده است.

تماسی داشتیم با مهندس رضائی مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان.آنقدر سریع پاسخ تلفن را می دهد که گمان نمی کنم نام مرا روی گوشی خوانده باشد. اما او می خندد و می گوید :شناختم …!

.بدون تعارف به اصل موضوع می پردازم و می پرسم: آقای مهندس! می خواهم بدانم بزرگترین نتیجه و ره آورد سفر دو مدیر بخش ارتباطات به استان شما چه بوده است؟

سریع پاسخ مس دهد: حتی اگر هیچ نتیجه ای نداشته باشد بجز اینکه در این موقعیت و در این شرایط ما 1000 کیلومتر فیبر از مخابرات ایران گرفته ایم کافی است!

هزار کیلومتر! آن هم در زمانی که استانها برای یک کیلومترش لنگ مانده اند!

خاطرم هست که چندی قبل با یکی از معاونین شبکه استانی صحبت می کردم. او از مشکلات خرید کابل و فیبر حرف میزد.وقتی پول باشد کارخانه شهید قندی فیبر نمی دهد.وقتی فیبر باشد پول بقدر کافی نیست و ….!

بهمین دلیل 1000 کیلومتر فیبر, از یک سفر کوتاه نتیجه بسیار خوبی است.

جالب است بدانید این 1000 کیلومتر فیبر برای مهندس رضائی آنقدر مهم بود که چند بار دیگر تکرارش کرد.

می پرسم چرا به فیبر نیاز دارید؟ آن هم در این حجم؟

مدیر منطقه سیستان و بلوچستان می گوید: “در این منطقه متاسفانه سرقت یا بهتر بگویم خرابی خیلی زیاد است.تقریبا دو سوم از حجم کابل استان بصورت هوایی کشیده شده و فقط یک سومش زیر زمین است به همین جهت خجم سرقت یا خرابی بسیار بالاست.”

او به یکی از نمونه ها اشاره میکند و می گوید: همین روز جمعه, به 8 تا مفصل   آسیب زده بودند که عوض کردیم.کارمان تا ظهر طول کشید. باز دوباره بعد از ظهر رفته اند هر 8 تا را قطع کرده اند!

می پرسم قطعی تلفن مشترکی بمدت طولانی  بهمین دلیل است؟

می گوید: ما اجازه نمی دهیم قطعی طولانی باشد اما متاسفانه همانطور که گفتم خرابی در یک نقطه بارها و بارها تکرار می شود لذا چنین بنظر می رسد که چند روز یک تلفن قطع بوده است اما واقعا چنین نیست.

احساس میکنم این موضوع بد جوری روی اعصاب اوست.خسته اش کرده است.لذا بزرگترین شکار عمرش را در یک سفر دولتی انجام داده.

باید مخابراتی باشید تا بدانید در این موقعیت 1000 کیلومتر فیبر و کابل یعنی چه.

باز هم رضائی تاکید میکند :حتما از قول من بنویسید و بطور ویژه از مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تشکر کنید. بابت این همراهیش که برایمان ارزش فراوانی دارد بسیار سپاسگزاریم.

بعد می گوید: ما هم سعی میکنیم در اینجا نشانه های همراهی با مدیران ستادی مخابرات ایران را علنی و روشن کنیم.تا بدانند مدیران استانها در هر جایی قطعا حامی و پشتیبان آنان هستند یعنی از طرح های آنان حمایت می کنند.

با اشاره کوتاهی می پرسم: آمدن مدیران به استانها نفعی هم دارد؟

مهندس رضائی میگوید: همینکه بیایند و وضعیت استان را از نزدیک ببینند, در جهت رفع مشکلات دستوراتی می دهند.لذا اگر کمبودی هم باشد خودشان همراهی میکنند.بهمین دلیل معتقدم این سفرهای استانی بسیار خوب است.

می پرسم: فقط مهندس صدری به شما قول فیبر داده؟

می گوید:اعلام مشکل از سوی وزیر بوده, دستورات مدیریتی توسط مهندس صدری صادر شده. بر اساس این مجموعه دستورات قرار شده وزارت ارتباطات و مخابرات ایران این همراهی را با ما داشته باشند تا فیبر به ما برسد.

.

سرقت کابل در سطح کشو.ر زیاد است.اما سرقت فیبر کمتر گزارش شده بود.ذهنم درگیر شده با این موضوع که فیبر به چه کار مردم می آید؟

مدیر منطقه سیستان و بلوچستان می گوید: خوشبختانه ما اینجا سرقت کمتر داریم اما خرابی گزارش می شود.قطع کردن فیبر, آسیب زدن به مفصل و …. فقط برای قطع کردن ارتباط یک روستا یا یک طایفه است.متاسفانه وقتی با هم مشکل پیدا می کنند به راههای آسیب رسانی می اندیشند یک راهش قطع کردن ارتباط طرف مقابل است.

دلم میخواهد بدانم این مدیر قدیمی و مردمدار چطور تابحال نتوانسته بر این مشکل غلبه کند!

در پاسخ می گوید: دشمنی های مقطعی کار را دشوار کرده است.حالا خوشبختانه خرابکارها شناسائی شده اند و من فردا در بخشداری شهر سرباز با ریش سفیدان مردم و مسئولان شهری جلسه دارم.انتظار دارم با کمک مردم این مشکلات به حداقل برسد.

از مهندس رضائی می خواهم جغرافیای محل مشکلش را برایم قدری توضیح دهد.چرا که او در توضیح  نام دو شهر مختلف را برایم آورد..

مدیر سیستان و بلوچستان می گوید: این منطقه آشار نام دارد و از نظر جغرافیای استانی جزو شهرستان مهرستان است اما ارتباطش از طریق شهر سرباز تامین می شود.

او بسیار خوشحال است که در این موقعیت دشوار توانسته بیش از 20 میلیارد تومان فیبر به استانش برساند.آن هم استانی که بیش از دو سوم کابل هایش هوایی کشیده شده و امیدوار است 80 درصد از مشکلاتش از این طریق حل شود.

سعی میکنم از بخش تلفن ثابت و کابل و زیر زمین  او را جدا کنم و کمی بالاتر بیاورم. آنتن و بی تی اس و موبایل.

در توضیح کوتاهی می گوید : تمامی شهرهای ما 4G دارند اما طرح جدید ما این است که روستاها را نیز با 4G تامین کنیم.بخش موبایل برای چنین هدفی تلاش می کند.

حرف آخرش را در این گفتگو می گیرم.

مهندس رضائی کمی فکر میکند.نفس عمیقی می کشد و می خواهد همه انرژی مثبتش را به کلامش بدهد: “بطور ویژه از مهندس صدری مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تشکر میکنم می خواهم ایشان بداند مدیران استانی شبانه روز تلاش می کنند تا نشان دهند  پشتیبان مدیریت مخابرات هستند.”

او تاکید میکند که “مدیران ارشد ستادی با دریافت این حس, پشتیبان مدیران استانی باشند و آنان را به حریم خدمت بکشانند.”

جمله اش بسیار جالب بود..نغز . جالب!

ما نیز در پایان به همه همکاران استان سیستان و بلوچستان می گوییم “خسته نباشیدخدا قوت!”

معمولا صدای مدیران ستادی نیز کمتر به استانها می رسد اما قطعا همانطور که صدای مهندس رضائی و همکارانش را  از طریق این نوشته به مهندس صدری رسانده ایم, می خواهیم حس پشتیبانی و قدردانی مهندس صدری را نیز به همکاران سیستان و بلوچستان برسانیم و از قول او به همکارانمان بگوییم “خسته نباشید! خدا قوت!”

 

946270cookie-checkویژه -گفتگوی ویژه با مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان پیرامون سفر اخیر وزیر ارتباطات و مدیر عامل مخابرات.

Please rate this

0 1 2 3 4 5
6 نظرات
  1. Sadra می گوید

    سلام. همکار بزرگوار لطف شمارو جهت حذف نظرم هیچکاه فراموش نمیکنم واین آخرین کامنت بنده خواهد بود .

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      کامنت شما امروز منتشر شد.
      این سری کامنتها باقی میماند تا من ببینم.
      دیدن من با این وضع من, گاهی سه روز طول میکشه.
      باور کنید از من ساخته نیست بیش از این کار کنم

  2. Sadra می گوید

    سلام علیکم.همکار بزرگوار که زحمت این گفتگو رو تقبل نموده اید ایکاش سؤال میفرمودید که چه به سر همکاران شاغل و (خصوصا) بازنشسته آمده است ،…….شاید همه ی مدیران با روند فرسایشی در کارهایشان ،همکاران بازنشسته رو از میدان بدر کنند، دیواری که مانع دیدار همکاران بازنشسته با آقایان مدیران و جناب وزیر شده تا کجا و تا به کی دوام می اورد؟.
    ……..

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      سلام
      برایم جالبه. اگر بگین شرکتی ها یا شاغلین تحت تاثیر این موانع قرار میگیرن من راحت تر باور میکردم
      آخه بازنشسته ها , از چه چیزی در مخابرات نگران هستن؟
      خیلی دلم میخواد یه سری به مازندران بزنین. اصلا معلوم است که مدیران علاقه ای به طرح مشکلات توسط کارکنان ندارن.این خاص یک جا نیست.
      ولی … باز هم حواله میدهم شما را به مازندران

  3. مهرداد ظریفی می گوید

    تجربه کاری خودم خلاف گفته هاست بگونه ایکه اگر فرض کنید فیبر در یک نقطه قطع شود تا پیمانکار نسبت به فیوژن آن اقدام نماید و کابل نرمال گردد باید نمایندگان مخابرات برای تست نهائی در محل حاضر شوند و از پیمانکار نرمال تحویل بگیرند که این مدت رفع خرابی با پیمانکار بوده و ادعای قطع منطقی و دور از واقعیت بوده چون هیچ پیمانکاری با نرخ قیمت های کنونی مفصل از جیب نداده بلکه تا تحویل نهائی در کنار کارش چادر خواهد زد و مهمتر اینکه نمی تواند یک نقطه چند بار توسط افراد خاص قطع و سرقت انجام گیرد آنهم برای مواد پلاستیکی که ارزش ریالی برای سارق ندارد ، جای سوال دارد و کمی فکر ؟؟؟؟؟

  4. ناشناس می گوید

    سردبیر عزیز کاش با چند تا از همکاران استان مصاحبه میکردی تا میفهمیدین اینجا چه خبره

نظرات بسته شده است.