مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

چرا آتش به جان مراکز مخابراتی افتاده و می سوزند!

مخابرات ما – عامل نوشتن این مطلب, یا در حقیقت عامل طرح این سوال یک کامنت بود.کامنتی که نظر مرا جلب کرد.

زیبا کلام تبریزی ..

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ در ۹:۱۹ ق.ظ

در تایید مطالب عنوان شده مبنی بر عدم اهمیت به بخش های فنی همین بس که در دو سه سال گذشته چندین مرکز مخابراتی دچار آتش سوزی شده اند مراکز لیقوان ، آرپادره سی ، مرکز پر ظرفیت فجر تبریز که ۱۰۰ درصد سوخت و اخیراٌ نیز قسمتی از مرکز شهید رحیمیان تبریز که خوشبختانه سریع خاموش گردید از جمله دسته گلهایی است که مدیریت قبلی و حال حاضر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی به آب داده اند

اصلا بحث تبریز و این مراکز را رها کنید! نمی خواهیم با پیش کشیدن نام یک شهر, سوال را کوچک کنیم.

این سوال سراسری و برای کل کشور باید پاسخ داده شود:

چرا مراکز مخابراتی دچار آتش سوزی می شوند و خاکستر می شوند؟ آیا این موضوع ارتباطی دارد به کاهش هزینه ها و عدم بازدید فنی دقیق از مراکز تلفنی؟

بخاطر دارم زمانی که در مراکز تلفنی بودیم بخاطر وجود سماور در یک اتاق, واحد فنی از ما اشکال گرفت! او می گفت سماور برقی یا گازی در محدوده مرکز و خارج از محیط آشپزخانه منطقی نیست!

مشکلات دیگری هم هست اما دلیل اصلی این آتش سوزی ها چیست؟

برای دیدن نمونه های آتش سوزی, یک جستجوی ساده در گوگل این نتیجه را داد:

 

این هم تصاویر آتش سوزی در مخابرات, در جستجوی گوگل:

 

973730cookie-checkچرا آتش به جان مراکز مخابراتی افتاده و می سوزند!

Please rate this

0 1 2 3 4 5
12 نظرات
  1. کارمند فریب خورده می گوید

    سردبیر عزیز ،بنده حقیر و چند نفر دیگر از خوانندگان و اعضای سایت در پستهای فراوان قبلی عرض کرده بودیم که مرکز نشینان یا توانی در اندازه میزشان ندارند و یا بی انگیزه هستند.قطعا مورد اول درست تر است.برادر من ،وظیفه معاونت شبکه کنترل و نظارت و نگهداری از سرمایه های فنی شرکت است.مگر مراکز مخابراتی در طول سال حداقل یکبار ارزیابی فنی نمیشوند؟!! پس بازرسان و ارزیابان هم در کنار همکاران شبکه مقصرند.همه خوابند.این اتفاقات ناگهانی رخ نداده مطمئن باشید در طول چند سال گذشته خرابیهایی با درصدهای کم و شایدهم نسبتا زیاد بوجود آمده اما سرپوش گذاشته شده و در عالم رفاقت و همکاری و با هزینه شرکت ماست مالی شده. همانگونه که در خیلی از بخشها و مراکز دیگر هم درحال انجام است.بسیار باعث تاسف و تالم است.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      قبوله

  2. ناشناس اصفهانی می گوید

    سوختن چندین باره مرکز شهید قندی کاشان را نیز به حوادث اضافه کنید تا دلایل اضافه تر از دلایل قبلی بیان گردد.
    دلیل عمده ای که برای سوختن این مرکز عنوان میشود استاندارد نبودن سوئیچ های ایرانی می باشد.

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      چند باره؟

  3. ناشناس می گوید

    سلام باقرگفته بودازمدیرعامل بیاپایین تاابدارچی همه انتصابات سیاسی میباشدکاروتخصص چیست حاج اقا سلام میرساندبله ممنون رییس اداره خوب حکمش بزنیم نه بابا مدیریتی یا معاونتی چیزی .خوب آقای مهندس ردیف سازمانی رییس مرکزاضافی حذف کنیدکارشناس مسئول مرکز میتواندهمه کارهاراانجام دهدبله من میتونم کارنگهداری نصب وطراحی ودستورمداری راانجام میدم بله انکه درشرکت زیمنس نشسته سیستم ساخته برای نگهداریش ان چارت سازمانی گذاشته نه چارت فله ای پس نتیجه اش همان میشود.

  4. ناشناس می گوید

    بحث آتش سوزی یک بحث گسترده س که مسایل زیادی میتونه منجر به آتش سوزی بشه ولی در بیشتر موارد ۱. نبود دتکتورهای اعلام حریق و پنل الارم های سالم جهت اطلاع و کمک به اطفا سریعتر آتش ۲.مناسب نبودن وضعیت تاسیسات برق ساختمان از نظر ارت و همچنین تعادل بار که منجر به داغ شدن و حرارت نقطه ای و نهایتا شروع شعله می‌شود ۳. نبود بازدید مرتب و سرکشی تاسیسات جهت بحث ایمنی و اندازه گیری سالانه ارت در فصل خشک سال

  5. کارشناس می گوید

    سلام
    اینجانب از کارشناسان نگهداری با 29 سال سابقه علل بروز آتش سوزی در مراکز مخابراتی را به شرح ذیل خلاصه بندی می نمایم .
    – مقاومت ارتینگ تست نشده و یا اگر تست شده بالای سه اهم بوده و اقدامی در جهت اصلاح آن انجام نشده است
    – در برخی مواقع روی نول برق سه فاز ولتاژ اضافی وجود دارد و اندازه گیری نشده و پیگیری و اقدام نشده است .
    -در مسیر ولتاژ های سه فاز وریستور نصب نشده است .
    – مرکز سیستم سرمایش ندارد و یا درست کار نمی کند .
    – برخی دستگاهها ایراد طراحی دارند.که موجب اتصال و آتش سوزی می شوند.
    – قرار ندادن فیوز مناسب در مسیر دستگاهها
    – غیر استاندارد بودن تابلوهای مراکز

  6. امیر می گوید

    سلام
    علت اصلی آتش گرفتن به خاطر کمبود نیرو میباشد وقتی برای کاهش نیرو طرح OMC در شهرستان ها و مراکز استان ها راه افتاد در سالن دستگاهها قفل شد و به علت نصب زیاد راک ها و صرفه جویی در فضای اتاق ها و خاموش کردن بی مورد کولر گازی ها در جهت صرفه جویی هزینه برق باعث گرم شدن بیش از حد دستگاهها و سیم های برق میشد و چون نیرویی نبود که دما و کولرههای گازی را چک کند همین باعث آتش سوزی در سالن دستگاهها شد.من با چشم خودم دیدم مرکزی که 12 هزار شماره داشت در آتش میسوخت تا موقعی که خاموشش کردیم چیزی از دستگاههای سوییچ و اینورتورها و کابلها و غیره باقی نموند آخه حماقت تا چقدر ….شاید ارزش آن در 5 سال پیش بیش از ده میلیارد بود حالا برای نگهداری این مرکز مگر چند تا نیرو می خواست.

  7. پرنده آبی می گوید

    سلام
    در زمانهای قدیم مکانیسمی وجود داشت به اسم pm که الان سالهاست به اسم صرفه جویی و جلوگیری از ماموریت پرسنل انجام نمیشود بی گمان ارتباطی وجود دارد

  8. بازنشسته مخابرات می گوید

    سلام جناب سردبیر
    شاید شما و خوانندگان بخندید
    ولی امان از اه مظلوم

  9. ناشناس می گوید

    مشکل اصلی سهامدار عمده‌ست و راه‌حل آن سپردن زیرساخت‌ها (بخش ثابت) به ارگانیست که اندکی زیرساخت مملکت و به تبع ملت و سرمایه‌هاشون و بیت‌المال برایش اهمیت داشته باشه و از هر بود و نبودی به فکر کسب درآمد و سود به منظور هزینه‌کرد در جای دیگه نباشه.
    تمام مشکلات حال حاضر مخابرات حضور و دید سهامدار عمده‌ست و جستجوی مشکل در هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت صرفاً پاک کردن صورت مسئله و به خواب زدن خود است، چون این افراد مأمورند و معذور!

  10. ووووو می گوید

    نبود شیفت مستقیم سوئیچ ونیروونگهبان در مراکز عدم اجرای نظارت pmروزانه درمراکزونابودی مدیریت مرکز برعوامل نظارتی بیتفاوتی نیروهای نگهدار تمرکز نیروها در یک نقطه باعث شده کسی تا اتفاق نیفتد در دستگگاه باز هم نکند بکار گیری نیروهای پیمانکاری وعدم وجود دستور کار روزانه برای انها

نظرات بسته شده است.