مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

معرفي «پارک فناوري اطلاعات و ارتباطات سجاد»به بخش خصوصي

مخابرات ما-

نصرالله جهانگرد معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جلسه معرفي «پارک فناوري اطلاعات و ارتباطات سجاد»به بخش خصوصي با اشاره به اقداماتي که در چند سال گذشته در حوزه خدمات ارتباطي انجام شده است، گفت: با اينکه اين توسعه با تاخير 8 ساله انجام شد اما با شتابي که در پياده سازي اين شبکه داشته ايم هم اکنون دسترسي در سراسر کشور به ارتباطات متحرک و موبايل براي همه امکان پذير شده است.
وي افزود: توسعه خدمات ارتباطي بستري براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است و تحول ديجيتال را تسريع مي کند.
جهانگرد با اشاره به اينکه در 4 بخش براي توسعه اين اکوسيستم برنامه داريم، تصريح کرد: در حال حاضر در کشور 6 صندوق سرمايه گذاري اصلي و 35 صندوق سرمايه گذاري فرعي وجود دارد که از تولد يک شرکت تا رسيدن آن به بازار کمک  مي کنند اما در لبه بازار, نظام قانوني  ساکت است به طوري که در نظام قانوني ايران مقررات محکمي براي اينکه که يک محصول داخلي سهم بازار را به دست آورد وجود ندارد و بيشتر متکي به مديران است.
معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات ارائه برنامه براي انتخاب هاي صحيح در اين حوزه را يکي ديگر از برنامه ها عنوان کرد و گفت: بسترسازي در محيط هاي شتاب دهنده و کمک کننده به شرکت ها براي رشد بيشتر و قدرت رقابت در سطح ملي و بين الملل را در قالب پارک و کريدور پيگيري مي کنيم.
جهانگرد، برنامه چهارم وزارت ارتباطات در اين حوزه را نفوذ تکنولوژي به ساير رشته ها بيان کرد و گفت: اين موضوع در دنيا نيز به صورت جدي مطرح است و تلاش هايي نيز در وزارت ارتباطات در قالب توافق نامه هايي با دستگاه هاي مختلف براي استفاده از ابزار فناوري اطلاعات براي ارتقاي بهره وري انجام شده است و در برنامه داريم با مطالعات مقايسه اي به يک برنامه ملي در اين حوزه برسيم.
وي با اشاره به راه اندازي پارک تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات سجاد، تاکيد کرد: براي اين پارک مجوز پارک تکنولوژي دريافت شده است و براي نخستين بار در کشور اساسنامه اين پارک مشخصات ويژه اي دارد و تلاش مي کنيم  پارک تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات را محيطي براي بزرگتر شدن شرکت هاي ICT  براي حرکت به سمت بازارهاي بين المللي تبديل کنيم.
صديق
صديق: با راه اندازي پارک تخصصي ICT  بخش خصوصي اين حوزه صاحب خانه مي شود

در ادامه اين جلسه، محمدجعفر صديق دامغاني زاده، سرپرست پارک علم و فناوري ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز با ارائه توضيحاتي به معرفي پارک تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات سجاد به فعالان بخش خصوصي حاضر در جلسه پرداخت و تاکيد کرد: طرح کريدور فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان يکي از طرح هاي اقتصاد مقاومتي وزارت ارتباطات به تصويب رسيده است.
وي با اشاره به اينکه اين طرح يکي از اولويت هاي وزارت ارتباطات است، افزود: وزارت ارتباطات به عنوان نخستين وزارتخانه با راه اندازي اين پارک بخش خصوصي خود را صاحب خانه مي کند و هر شرکتي کالاي مهندسي و توسعه اي دارد مي تواند در پارک مستقر شود و از مقررات منطقه آزاد پارک استفاده کند.
صديق ماموريت اصلي پارک فناوري اطلاعات و ارتباطات را اتصال به بازارهاي ملي و بين المللي براي توليدات ICT  عنوان کرد و گفت: برنامه آينده ما اين است که اين پارک به يک پارک فناوري در کلاس جهاني تبديل شود.
وي افزود: امکان رشد شرکت هاي جوان حوزه ICT، تعامل بين المللي، جذب نخبگان و شبکه سازي مراکز رشد کشور از اهداف راه اندازي پارک تخصصي فناوري اطلاعات و ارتباطات است.

 

992650cookie-checkمعرفي «پارک فناوري اطلاعات و ارتباطات سجاد»به بخش خصوصي

Please rate this

0 1 2 3 4 5

نظرات بسته شده است.