مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ به سوالات مالی , اداری و راهنمایی های اداری

[box type=”shadow” ]مخابرات ما- گذشته از گفتگوهای عادی و روزمره, گاهی سوالات خاصی دارید که باید با تحقیق , جستجو و مشاوره پاسخ داد. این دسته از سوالات را اینجا مطرج کنید. کارشناس اداری سایت مخابرات ما سعی میکند پاسخ سوالات شما را تهیه کند.

اگر پاسختان کوتاه باشد در پاسخ کامنت و در زیر آن پاسخ داده میشود.اما اگر به مستندات نیاز داشته باشد و یا پاسخ کوتاه نباشد, در میان مطالب و نوشته های سایت پاسخ خود را خواهید یافت.[/box]

299370cookie-checkپاسخ به سوالات مالی , اداری و راهنمایی های اداری
1,150 نظرات
  1. حمید می گوید

    با سلام و احترام
    اینجانب سقف ساعات آموزشی ام در تاریخ 91/10/30 کامل (480 ساعت) شد و هر بار که به کارگزینی اداره کل مراجعه کردم می فرمایند با توجه به طرح طبقه بندی مشاغل فقط شامل حال کسانی میشود که ساعات آموزشی شان تا 90/12/29 کامل شده است.
    خواهشمند است به تاریخهای اعلام شده دقت کرده و ارایه طریق فرمایید. با تشکر

  2. ناشناس می گوید

    حدود 4 سال سابقه بيمه كارگزاري دارم كه آنها را به صندوق بازنشستگي انتقال داده ام كه سازمان بازنشستگي آن سوابق را قبول ندارد. تكليف چيست؟

  3. امین طرفی می گوید

    با سلام و خسته نباشی خدمت تک تک پرسنل زحمت کش
    من دوسال به عنوان جایگزین سکوبان در عملیات 3 خشکی مشغول به کار بودم و در طی این مدت مرتب خدمت آقای صدف ساز برای گرفتن شماره پرسنلی مراجعه کردم و هیچ گونه نتیجه ای دریافت نکردم. بعد از مدتی اینجانب را به دلیل نداشتن شماره پرسنلی از کار اخراج کردند و بعد هم خدمت مهندس گلپایگانی مراجعه کرده و ایشان دستور برگشت اینجانب را به کار داد و طبق گفته کارگزینی دستور مهندس گلپایگانی این بوده که شما در اولویت قرار گیرید و الان نزدیک به 3 سال میباشد که نوبت کاری من نرسیده……..

    1. پساما می گوید

      همکار عزیز سلام
      متاسفانه متوجه سوال شما نشدم .

  4. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    محمد
    فرستاده شده در ۱۳۹۳/۱۲/۰۹ در ۱۸:۴۲
    با سلام. بفرمایید آزادگانی که با سنوات اضافی دو برابر اسارت بازنشسته شدن، اگر تقاضای بازگشت به کار داشته باشند چه کار باید کرد؟ ضمنا پست سازمانی و حقوق ایشان بر چه مبنای تعیین خواهد شد؟

    1. پساما می گوید

      سلام
      شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۷/۱۲/۱۳۹۱ در ارتباط با نحوه اقدام دستگاه‌ها در خصوص اعاده به خدمت آزادگان بازنشسته موضوع بند (ک) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه با استناد به جزء ۵ بند (ب) ماده۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:
      هر چند بند «ک» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مقرر می‌دارد:
      «آزادگانی که به دلیل استفاده از دوبرابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده‌اند، می‌توانند با بازگشت به خدمت، سی سال خدمت خود را تکمیل نموده و سپس با لحاظ سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.» لکن از آنجا که شرط بازنشستگی برای همه گروه‌های مختلف کارمندان، سی سال خدمت نمی‌باشد و با توجه به اینکه لازم است نسبت به جمع مقررات مربوط به شرط بازنشستگی گروه‌های مختلف کارمندان و بند (ک) ماده ۴۴ قانون برنامه اقدام گردد، بنابراین قید بازنشستگی زودتر از خدمت سی سال در بند (ک) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم ناظر به مواردی است که شرط بازنشستگی فرد سی سال خدمت می‌باشد بدین ترتیب در مواردی که شرط بازنشستگی به دلیل استفاده از مواردی نظیر قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و یا بند (ب) ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری یا مقررات مربوط به بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور و نظایر آن، خدمت کمتر از سی سال می‌باشد، جمع مقررات مذکور با حکم بند (ک ) یادشده ملاک عمل خواهد بود.
      بنابراین فردیکه به دلیل استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت با بیست و پنج سال سابقه خدمت (که بخشی از آن ناشی از اجرای ماده ۱۳ قانون حمایت از آزادگان می‌باشد) بیست و پنج سال سابقه کار خود را تکمیل نموده و سپس با لحاظ سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آمده با توجه به اینکه سنوات ارفاقی موضوع قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصداق مورد خاص بند ک ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (دو برابر محاسبه شدن سابقه اسارت) نمی‌باشد مدت خدمت مجدد فرد پس از بازگشت به خدمت صرفاً به میزان سنوات اسارت خواهد بود.

  5. وحید می گوید

    سلام و خسته نباشید

    یه سوال داشتم

    آیا وجود 5 سال محدودیت زمانی برای ارتقاء استخدام جدیدها به سمت “کارشناس مسئول” واقعیت داره؟ ممنون

    1. پساما می گوید

      سلام
      پاسخ خود را در جواب دیگر همکارمان “یک دوست ” ملاحظه فرمائید.

      1. علی می گوید

        سلام- پسامای عزیز در جواب یک دوست که چیزی نوشته نشده. لطفا یکبار دیگه پاسخ دهید. ممنون

    2. ناشناس می گوید

      من سه سال شنیدم

  6. محمدعلی پورابراهیم می گوید

    با سلام
    احتراما اینجانب در یک اداره دولتی کار می کنم که پانزده سال سابقه دارم. من و همه همکاران مان تا بحال از قرارداد کار معین تبدیل به پیمانی نشده ایم و از طرفی بنده در سه قسمت به مدت حدود شش سال با مدرک کارشناسی کار کرده ام. ولی حدود 2 سال است که رئیس این اداره علاوه بر اینکه پست اینجانب را بدون تقصیر تنزل داده، مدرک تحصیلی ام را از لیسانس به دیپلم تنزل داده است. آیا این کار قانونی هست یا نه؟ لطفا ما را راهنمایی فرمایید.

    1. پساما می گوید

      سلام
      تنزیل مقـام ، از مجازاتهای اداری می باشد که فقط در صلاحیت هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری است و بدون صدور حکم به محکومیت کارمند در هیأت های مذکور ،تنزل مقام منجر به کسر حقوق فاقد وجاهت قانونی بوده و حسب قواعد تبصره ۲ ماده ۳۶ و ماده ۱۱۴ قانون استخدام کشوری فقط با رضایت مستخدم می‎توان پستی در گروه پایین تر به او ارجاع کرد و نمی‎توان بدون رضایت مستخدم پست سازمانی وی را تغییر داد.
      با استناد به مواد قانونی مذکور رئیس اداره حق تنزل پست و مدرک را بدون دلیل قانونی ندارد و شما می توانید برای اعاده حق به مقام بالاتر اموراداری مراجعه نمائید.

  7. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    همدان
    ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ در ۱۴:۵۵
    سلام. استفاده جانبازان از سنوات ارفاقی چگونه است؟ آیا باید خودشان پول چند ماه ارفاقی صندوق بازنشستگی بدهد یا مخابرات؟ و آیا طبق آخرین حقوق دریافتی بازنشست میشن؟

    1. پساما می گوید

      سلام
      جانبازان و آزادگان شاغل در دستگاه‌هاي دولتي يا وابسته به دولت، نهادهاي عمومي غيردولتي و دستگاه‌هاي داراي مقررات استخدامي خاص، با داشتن شرط حداقل سن و سابقه و با ارائه درخواست بازنشستگي خود از طرف دستگاه ذي‌ربط به سازمان تامين اجتماعي و ارائه مدارك مورد نياز اين سازمان از جمله گواهي مربوط به ميزان سنوات ارفاقي جانبازان و آزادگان شاغل در كليه دستگاه‌هاي دولتي يا وابسته به دولت كه توسط شوراي امور اداري و استخدامي كشور صادر مي‌شود بازنشسته مي‌شوند .

      نحوه محاسبه حقوق و مزاياي و سنوات ارفاقي جانبازان مخابرات:

      محاسبه طبق ماده 12 مصوبه است که باتوجه به پست سازماني جانبازان کارمند علاوه بر پاداش سنوات قانونی، تا سقف 30 سال، 40 روز ، جانبازان در سطح شغل كارداني، 35 روز، كارشناسي و بالاتر 30 روزپاداش تشویقی دریافت می کنند.

      مبناي محاسبه انتقال سوابق قراردادی ابتدای خدمت درصندوق تامین اجتماعی 7 درصد به صندوق بزنشستگی 9 درصد نیز به این شرح است :
      باتوجه به اصلاحیه هیئت وزیران در خصوص قانون نقل وانتقال سوابق بین صندوق های بازنشستگی ، محاسبه مابه‌التفاوت کسور بازنشستگی ناشی از انتقال حق بیمه بماخذ 5/22 درصد حقوق و مزاياي مشمول کسور زمان تقاضااست.

      سنوات ارفاقی متناسب با درصد جانبازی :
      درصد جانبازی

      سنوات ارفاقی

      20 درصد 3 سال

      25 درصد 4 سال

      30 درصد 5 سال

      35 درصد 6 سال

      40 و 45 درصد 7 سال

      50 و 55 درصد 8 سال

      60 و 65 درصد 9 سال

      70 درصد و بالاتر 10سال

  8. یک دوست می گوید

    سلام
    آیا درست است ارتقای کارکنان جدید الاستخدام تا دو سال ممکن نیست؟

    آیا مدت زمان تصدی سرپرستی با حفظ سمت محدودیت دارد یا نه؟ اگر دارد چقدر؟

    1. پساما می گوید

      سلام
      مقررات شرکت و دستورالعمل ارتقاء :
      ماده ۶ : شرایط اختصاصی ارتقاء:
      الف) حداقل ۴ و حداکثر ۸ سال توقف در یکی از مشاغل همتراز بر اساس آخرین گروه شغلی مندرج در حکم کارگزینی .
      ب ) طی دوره آموزشی حداقل ۱۲۰ ساعت بر اساس برنامه ریزی آموزشی کارکنان و با تائید مدیریت منابع انسانی ( مشتمل بر آموزش های کلاسیک ، سمینار ها ، گردهمایی ها ، کارهای آموزشی و …)
      ج) تائید بالاترین مقام واحد سازمانی و تائید کمیته ارزشیابی عملکرد محل خدمت فرد از نظر داشتن عملکرد مطلوب .
      د) داشتن میانگین عملکرد مطلوب بر اساس سیستم ارزشیابی عملکرد شرکت ….
      مقررات برای من و شما این بود ولی همانطور که بارها گفته ام و مشاهده شده ،بستگی داره به اموراداری و طرفی که حمایت میشه …

  9. رزمنده شاغل می گوید

    با سلام
    با توجه به استفساریه نمایندگان مجلس از مرکز پژوهش در فروردین 93 جهت رفع ابهام در تعریف ایثارگر در قوانین مربوطه، مرکز پژوهش مرجع تعریف را ماده 60 برنامه توسعه پنجم دانست که مشمول رزمندگان نیز میگردد. با این تعریف و رفع ابهام میتوان گفت در قوانین جاری ایثارگران آنچه عمومیت دارد شامل رزمندگان نیز میگردد، مانند معافیت مالیاتی و بازنشستگی و بیمه شاغلین رزمنده، مگر اینکه در قانون به صراحت عدم شمول استحقاق تأکید و آورده شده باشد.
    استدعا داریم ضمن اعلان نظر پیگیری قانونی فرمایید.
    سپاسگزار

    1. پساما می گوید

      بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالياتي كشور به‏ شماره 2157/7117 ـ 5/30 مورخ 24/1/81 از تاريخ 27/11/1380 كليه جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي صرفنظر از درصد جانبازي آنان و كليه آزادگان از پرداخت صددرصد ماليات بردرآمد حقوق معاف و كارفرمايان و پرداخت‏ كنندگان حقوق صرفاً با اخذ گواهي مربوطه از مراجع ذيصلاح (بيناد جانبازان و مستضعفان و ستاد رسيدگي به امور آزادگان) مكلف به اجراي قانون مذكور خواهند بود. ضمنا در تبصره ذیل این دستورالعمل آمده است که براساس دستورالعمل 5181 ـ 211 مورخ 18/9/1381 معافيت صددرصد حقوق اعم از مستمر و غير مستمر از جمله پاداش و اضافه‏ كار جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و آزادگان از تاريخ 27/11/80 مي‏باشد
      با بررسی بعمل آمده در بخشنامه ها و دستورالعمل ها به معافیت مالیاتی رزمندگان اشاره ای نشده است .

  10. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    فرستاده شده در ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ در ۱۳:۴۵
    با سلام کیان هستم. درسایت وزارت رفاه و تأمین مطابق بند۱ ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی بند ۵ جز ب ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون اصلاح مواد ۷۲ و ۷۷ و تبصره ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ دو تبصره به ماده ۷۶ مصوب ۱۳۷۱ مصوب ۱۳۸۰ موضوع تصویب نامه شماره ۱۵۳۶۵/ت ۳۶۰۰۵ مورخ ۵/۲/۸۶
    تمام یا قسمتی از خدمت نظام وظیفه در جبهه های نبرد حق علیه باطل یا حضور داوطلبانه در جبهه که به تأیید مراجع ذیصلاح رسیده باشد جز سوابق کارهای سخت و زیان آور محسوب می گردد. در صورتی که تأمین اجتماعی محل می گوید باید بیست سال سابقه در مشاغل سخت داشته باشی تا بند فوق نیز محاسبه شود.
    خواهشمندم راهنمایی فرمایید، در صورتی که در قانون تصویب مجلس چنین چیزی نیست. اگر نشد می توانم از طریق دیوان پیگیری نمایم.

    1. پساما می گوید

      سلام ،
      به موجب ماده ۲۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال در صورت تمایل جزو سنوات قابل قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به ماخذ مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.
      همچنین ،مطابق بند (1) ماده 12 آیین‌نامه اجرایی بند (5) جزء (ب) ماده واحده قانون اصلاح تبصره (2) الحاقی ماده (76) قانون اصلاح مواد (72) و (77) و تبصره ماده (76) قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354 و الحاق دو تبصره به ماده (76) مصوب 1371 ـ مصوب 1380ـ موضوع تصویب‌نامه شماره 15365/ت36005هـ مورخ 5/2/1386 ، تمام یا قسمی از خدمت نظام وظیفه در جبهه های نبرد حق علیه باطل یا حضور داوطلبانه در جبهه که به تائید مراجع ذیصلاح رسیده باشد جزء سوابق کارهای سخت وزیان آور محسوب می گردد.
      در قوانین ذکر شده، بحثی در مورد بیست سال سابقه در مشاغل سخت آورده نشده است.

  11. مرتضی می گوید

    سلام خدمت همکار عزیز
    من از نیروهای شرکتی هستم و مدرک فوق دیپلم دارم.
    برای شروع کار به من تاکید شد که باید مدرک فوق دیپلم داشته باشم و نباید ادامه تحصیل بدم. مشغول کار شدم. بعد از مدتی متوجه شدم یکی از کارشناسان که سابقه زیر پنج سال دارند مدرک دیپلم دارند …
    میخواستم بدونم بر چه اساس تعریف شده؟ مشاغل مدرک یا تیپ و قیافه؟
    آیا ممکنه با پیگیری به نتیجه رسید؟
    کارشناس سالن با مدرک دیپلم زوری!؟ پس درس خوندن به چه دردی میخوره؟
    ………. اگر سن و سالی داشت من پیگیر نمیشدم و درد نداشتم.

    1. پساما می گوید

      مرتضی خان سلام
      جواب شما را در پاسخ به آقا مصطفی در خصوص ارائه مدرک بالاتر، دادم.
      مطمئناً پیگیری نتیجه می ده، ولی متاسفانه چند سالی است که از پیگیری های درون سازمانی نتیجه مطلوب حاصل نمی شه، لذا با این شرایط باید به مقام بالاتر مراجعه نمود.

  12. مصطفی می گوید

    با سلام خدمت سردبیر محترم و سایر اعضای سایت خوب مخابرات ما…
    ضمن تشکر و قدردانی بابت پاسخ به سوال قبلیِ بنده، سوالی در زمینه اعمال مدرک تحصیلی داشتم.
    بعضاً کارمندان مدارک تحصیلی خودشون رو چندین ماه یا حتی یک سال بعد از فراغت از تحصیل ارائه می دهند و مدت زمان اخذ تاییدیه تحصیلی هم که ممکنه چند ماه طول بکشه بهش اضافه می شه. با توجه به همه این موارد از آنجایی که حکم اعمال مدرک تحصیلی رو باید از زمان فراغت از تحصیل زد، آیا امکانش هست که ما حکم رو از زمان ارائه مدرک توسط کارمند، صادر کنیم تا هم محرکی باشه واسه کارمند که حکمش رو زودتر بیاره و هم مشکلی برای صدور احکام و زدن اصلاحیه های متعدد پیش نیاد؟
    راهنماییم کنید.ممنون.

    1. پساما می گوید

      سلام
      مصطفی جان بستگی داره!
      کارگزینی هایی که ما دیدیم همه گونه رفتار می کنن. تا طرفشون کی باشه! اگر مثل من و شما باشه چند سال طول می کشه تا ثابت کنیم مدرک بالاتر ارائه دادیم، بعضی از ما بهترون هم هنوز امضاء مدرکشون خشک نشده احکامشون صادر شده.

  13. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    ((يادداشت سردبير: پساماي عزيز! اين دوست عزيزم يادداشتش را در ذيل مطلب ‹سه مورد به فایل پرداختی ها اضافه شده است.› نوشته اند.)))
    ************************
    زلزله

    فرستاده شده در ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ در ۰۸:۰۱

    سلام روز بخیر این ایتم پاداش(پاداش بهره وري) که به روزمزدها تعلق نمیگیره بنظرتان فجرانه چطوره؟

    1. پساما می گوید

      همکار عزیز سلام
      هر گونه پرداخت پاداش و یا پرداخت بمناسبت های ویژه مربوط به نوع قرارداد می باشد و موقعی پرداخت می شود که در قرارداد قید شده باشد. متاسفانه از چند سال گذشته، پیمانکاران بصورت همه جانبه حقوق کارگران را نادیده گرفته و سعی در پرداخت حداقل حقوق و مزایا را دارند.

  14. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    مهدي

    فرستاده شده در ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ در ۰۹:۵۷

    من ۲۷ سال و ۶ ماه سابقه کار دارم. با دیپلم استخدام شدم. تا حالا چندین بار برام درخواست کارشناسی شده بود که بعلت نداشتن مدرک امکانش نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدم. در سال ۱۳۹۰ کاردانی و در سال ۱۳۹۲ کارشناسی و گرفتم و به اداره ارائه کردم که هردو هم پذیرفته شد و الان حکم کارشناسی رو با مدرک لیسانس برام ثبت کردن.
    ولی متاسفانه گروه من ۱۳ است. و با ارائه مدارک جدید هیچی به حقوقم اضافه نشد. در صورتیکه همکاران هم ردیف و سابقه من که با هم استخدام شدیم، با گرفتن یک مدرک کاردانی آزمون تصدی مشاغل (یک شبه) سالها قبل ردیف کارشناسیشون رو گرفتن و دارای گروه ۱۵ یا ۱۶ هستن، و دریافتیشون در ماه ۴۰۰ -۵۰۰ هزار تومن از من بیشتره.
    این موضوع شدیداً باعث ناراحتی من شده و با توجه به نزدیک شدن به زمان بازنشستگی خیلی به من و امثال من اجحاف میشه. به نظر شما شرکت برای ماها چکار میخواد بکنه؟

    1. پساما می گوید

      سلام ، همکار عزیز
      من نیز باید اظهار تاسف خود را از وضعیت موجود اعلام نمایم.
      رفتارهای چند گانه و غیر منطقی و ناعادلانه بزرگترین ضربه را به پیکره اصلی شرکت یعنی نیروی انسانی وارد نموده است و متاسفانه اراده ای در مسئولین برای زدودن این نقیصه با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، مشاهده نمی گردد.

  15. مصطفی می گوید

    باسلام.
    کارمندی مرخصی استحقاقی خود را در سال استفاده کرده و مرخصی ذخیره نیز ندارد.
    در حال حاضر نیار مبرم به استفاده از مرخصی دارد، برای این کارمند چه می توان کرد؟
    آیا می توان از مرخصی سال آینده به کارمند داد؟
    چگونه راهنمایی کنیم؟

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      بايد مرخصي بدون حقوق بگيره.با موافقت قسمتش.
      البته كارشناس هم بهتره به نظر من اكتفا نكنه و نظر كاملي بده.
      استفاده از سال آينده امكان نداره.
      شايد وسط سال ارتباط كاري قطع شد اون وقت چي ميشه؟

      1. پساما می گوید

        سلام
        همکار عزیز در ادامه نشر قوانین و مقررات شرکت ، با عنوان ” قانون می گوید ” ،از قسمت 45 به بعد قوانین در خصوص مرخصی کارکنان بصورت مفصل ارائه خواهد شد.

  16. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    محمد1

    فرستاده شده در ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ در ۲۲:۴۸
    سردبیر محترم باسلام وادب در پیام قبلی فراموش کردم عنوان کنم که بنده که در سال ۷۹ بازخرید شدم بعلت اینکه جانباز بودم مجددا در مورخه ۸۸/۸/۲۶ اعاده بخدمت شدم وتحت پوشش خدمات کشوری(صندوق بازنشستگی) بوده و متولد مهر ۱۳۴۳ میباشم وحدودا ۲۰ سال سابقه خدمت ، آیا بازم مشمول این قانون بازنشستگی میشوم یا خیر ؟ آیا برای جانبازان نسبت به سابقه کاری ارفاقی در نظر گرفته شده یا خیر ؟ متشکرم

    1. پساما می گوید

      همکار عزیز سلام
      جانبازی که بازخرید یا بازنشسته گردیده می تواند برای یک بار اعاده بکار گردد.
      برابر ماده چهار تسهیلات استخدامی و اجتماعی مصوبه تیرماه سال 74 جانبازان برای یک بار چنانچه به دلیل محکومیت یا رأی مراجع قضایی یا هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری یا سایر مراجع قانونی از کار برکنار نشده باشند، می توانند اعاده به خدمت شوند.
      و با استناد به حکم کمیسیون ماده 16 با تقاضای اعاده به خدمت ، حقوق و مزایای خود را از دستگاه مربوطه مطالبه نماید و
      شرکت ملزم به پرداخت کليه وجوه مربوط به بازنشستگی در تاریخ موخر حسب اعاده به کار٬ متناسب با سابقه کاری فرد و حقوق دریافتی قبل از تاریخ بازنشستگی است.
      لذا استرداد وجوه دریافتی قبلی پيرو لغو بازنشستگی و اعاده به کار لازم می باشد و چنانچه فرد اعاده به کار گردد اخذ مضاعف این وجوه بلاوجه بوده و بر همين اساس شرط لازم برای اعاده به کار وی٬ استرداد وجوه دریافتی بابت بازنشستگی خواهد بود.

  17. فخرعلی سیف اله زاده می گوید

    در خصوص تغییر پست سازمانی بدون تنزل مقام یا گروه، و الزام سازمانها به پرداخت حقوق و مزایا بر اساس سمت قبلی:
    بنده کارمند شرکت پست جمهوری اسلامی ایران می باشم. رییس اداره بودم، برداشتند ردیف کارشناسی دادند و امتیاز فوق العاده مدیریت و مزایای آنرا از حکم کارگزینی بنده کسر کردند. خواهشمند است در این خصوص توضیح فرمایید. متشکرم

    1. پساما می گوید

      تنزیل مقـام ، از مجازاتهای اداری می باشد که فقط در صلاحیت هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری است و بدون صدور حکم به محکومیت کارمند در هیأت های مذکور ،تنزل مقام منجر به کسر حقوق فاقد وجاهت قانونی بوده و حسب قواعد تبصره 2 ماده 36 و ماده 114 قانون استخدام کشوری فقط با رضایت مستخدم می‎توان پستی در گروه پایین تر به او ارجاع کرد و نمی‎توان بدون رضایت مستخدم پست سازمانی وی را تغییر داد.

      در مورد مزایای پست سرپرستی و مزایای ماندگاری پست به قوانین مربوطه اشاره می نمایم:

      این قوانین به منظور ایجادانگیزه ناشی از پذیرش سرپرستی و مسئولیت مربوط به آن و جذب شاغلین به محیط کار می باشد.

      ماده 5 : مادام که شخص تصدی پست مربوطه رادارد مزایای سرپرستی به وی پرداخت می شود.

      ماده 6 : درصورت تغییر پست ،مزایای پست قبلی قطع ومزایای پست جدید(درصورتیکه دارای مزایا باشد)درموردشاغل برقرارمی گردد.

      ماده 7 : پس از گذشت هریکسال (12ماه) از تاریخ انتصاب و درسالگرد آن ،معادل 5% مزایای پست موضوع ماده 5 تحت عنوان مزایای ماندگاری پست درباره شاغل برقرار و مادام که وی درپست مزبورشاغل است درهرسالگرداین اقدام تکرار می شود و درصورتیکه تغییرپ ست قبل ازسالگرد انجام شود مزایای ماندگاری به نسبت مدت مزبور(کمترازیکسال )محاسبه می گردد. مزایای ماندگاری پست درهیچ شرایطی حتی تغییر پست قابل قطع یاکاهش نیست .

      ماده 8 : مزایای پست موضوع ماده 5 (مادام که پرداخت می شود)و نیز مزایای ماندگاری پست جزء مزد مبنا بوده و دراحتساب فوق العاده ها و مزایایی که ماخذ محاسبه آنها مزد مبناست لحاظ می شود.

  18. خوارزم می گوید

    با سلام به پساما زحمت کش: در حکم کارگزینی روسای مراکز، عنوان 30-50k یا 50-80k در حق سرپرستی و مزایای دیگر تاثیر دارد؟ لطفا توضیح مختصر دهید.

    1. پساما می گوید

      همکار عزیز سلام
      پاسخ شما بله می باشد طبق قوانین شرکت مخابرات :
      سرپرستی در هر یک از سطوح سازمانی شرکت متفاوت و اعطای امتیاز به پست های سرپرستی بر اساس جدول مربوطه بوده و در سطوح مختلف نیز متفاوت و دارای درجات مختص به خود می باشد.

      منظور از سرپرستی سطوح سازمانی ، اثر گذاری و تاثیر تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولین هر یک از سطوح سازمانی در نظام تشکیلاتی شرکت می باشد.
      درجات بکار گرفته شده در جدول مذکور به منظور تمایز بین سطوح سرپرستی در شرکت های مختلف از نظر بزرگی و حجم عملیات می باشد.

  19. محمد می گوید

    با سلام. دوستان لطفا در خصوص این موضوع بنده را راهنمایی فرمایند:
    سابقه خدمت در اتحادیه تعاون روستایی داشته ا،م در حدود سه سال از سال 65 الی 68. بیمه ام 7% تامین اجتماعی بوده الان 9% خدمات درمانی هستم. سابقه ام را همان ابتدای خدمت در مخابرات اعلام کرده بودم. هم اکنون با مراجعه به بازنشستگی کشوری می گویند حدود 12 میلیون باید مابه التفاوت پرداخت کنی.
    خواهشمند است مرا راهنمایی فرمایند. سپاسگزارم

    1. پساما می گوید

      سلام
      بر اساس تابلو شماره 7 صندوق بازنشستگی کشوری :

      نحوه محاسبه مابه التفاوت حق بيمه يا كسور بازنشستگي مشتركين صندوق كه وجوهي را به هريك از صندوقهاي بيمه يا بازنشستگي يا صندوقهاي مشابه پرداخت نموده اند در صورتيكه محل كار يا خدمت آنان تغيير نموده و به تبع آن از شمول خدمات صندوق مربوطه خارج شده باشند يا طبق ضوابط قانوني مشترك صندوق ديگري شده يا مي شوند براساس قانون نقل و انتقال حق بيمه مصوب 27/3/65 و آئين نامه اجرايي آن و دستور العمل شماره 588/د مورخ 12/2/68 سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور صورت مي پذيرد.
      شرايط :
      ١- خدمت ياد شده تمام وقت بوده باشد..
      ٢- حق بيمه يا كسور، اعم از سهم مستخدم و كارفرما به صندوق بازنشستگي كشوري منتقل گردد.
      ٣- مابه التفاوت حق بيمه يا كسور توسط مستخدم واريز گردد.

      نحوه محاسبه مابه التفاوت :

      مابه التفاوت كسور قابل پرداخت توسط كارمند مساوی است با (حقوق و مزاياي ماهانه مشمول كسر كسور مندرج در اولين حكم كارگزيني بدو اشتراك در صندوق جديد ) ضربدر (9% ) ضربدر (ماه هاي سنوات خدمت موردنظر منهای حق بيمه يا كسور انتقالي)

      مدت پرداخت مابه التفاوت : يك جا يا به صورت اقساطي حداكثر معادل سنوات خدمت مورد محاسبه

      1. محمد می گوید

        با سلام. اگر اتحادیه تعاون روستایی بخش خصوصی محسوب شود می گویند آخرین حکم کارگزینی 22/5 درصد ضرب می شود و باید این مبلغ پرداخت کنی. چون می گویند محل کار قبلی شما خصوصی است باید 22/5 درصد
        پرداخت کنی.

  20. على از تبرىز می گوید

    با سلام و تشکر از زحماتتون. چرا شرکت مخابرات به کسانى که خدمت سربازى را در جبهه انجام داده اند حق ایثارگرى پرداخت نمیکند؟ آیا این برخلاف مصوبات فرماندهى کل قوا و دولت محترم نیست؟ حال تکلیف چیست؟ باز هم شکایت بازى؟

    1. پساما می گوید

      طبق قوانین مصوب و دستور مقام معظم رهبری، سه چهارم از خدمت سربازان وظیفه در جبهه، داوطلبانه محسوب و مشمول دریافت حق ایثارگری ماهیانه می گردد. این قانون در تمام ادارات و همچنین کارگاه های تابع قانون کار به اجراء در آمده است ولی در مخابرات به بهانه اینکه هیئت مدیره برای اجرا، این موضوع را ابلاغ نکرده است ،حق ایثارگران مذکور پایمال می گردد.
      همچنین طبق قوانین مربوط به اصل 44 :
      ف- شرکتهای مشمول اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی که واگذارشده و یا در حال واگذاری می‌باشند و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته و یا می‌گیرند، موظفند برای ایثارگران شاغل قبل و بعد از واگذاری، از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت نمایند.
      قوانین و مقررات شفاف و روشن می باشند ولی متاسفانه اراده ای در مخابرات حاکم گردیده که حقوق همه کارکنان منجمله ایثارگران عزیز را نادیده گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here