مخابرات ما
خبرگزاری مخابرات ما

پاسخ به سوالات مالی , اداری و راهنمایی های اداری

[box type=”shadow” ]مخابرات ما- گذشته از گفتگوهای عادی و روزمره, گاهی سوالات خاصی دارید که باید با تحقیق , جستجو و مشاوره پاسخ داد. این دسته از سوالات را اینجا مطرج کنید. کارشناس اداری سایت مخابرات ما سعی میکند پاسخ سوالات شما را تهیه کند.

اگر پاسختان کوتاه باشد در پاسخ کامنت و در زیر آن پاسخ داده میشود.اما اگر به مستندات نیاز داشته باشد و یا پاسخ کوتاه نباشد, در میان مطالب و نوشته های سایت پاسخ خود را خواهید یافت.[/box]

299370cookie-checkپاسخ به سوالات مالی , اداری و راهنمایی های اداری
1,150 نظرات
  1. علی342 می گوید

    با سلام به همه عزیزان و کاربر محترم پاسخگوی سوالات اداری و مالی

    دوستان من قبل از بازنشستگی دو بار فرم مشاغل سخت و زیان اور را پر کردم و اداره کار هم دفعه اول 8 سال از خدمت من را جزء مشاغل سخت در نظر گرفت،اما تامین اجتماعی ایراد گرفت که باید بر اساس لیست بیمه{عناوینی که حق بیمه از ان کسر می شود} با شد نه بر اساس حکم کارگزینی لذا با کلی ناراحتی و نگرانی دوباره در اداره کار فرم پر کردم در سری دوم هم مثل سری اول 8 سال از خدمت من برای مشاغل سخت تایید شد .اما زمانی رای صادر شد که من بازنشست شدم{دو ماه بعد از بازنشستگی} و تامین اجتماعی اعلام کرد دیگه فایده ندارد و شما چون بازنشست شدی شامل حال شما نمی شود.سئوال من این است که ایا با توجه به اینکه من قبل از بازنشستگی هر دو فرم را پر کرده ام و به اداره کار داده ام میشه از طریق دیوان عدالت به حق قانونی خودم برسم؟شغل من تغذیه نیرو بوده.با تشکر

    1. پساما می گوید

      همکار محترم سلام
      به نظر من چون قبل از بازنشستگی اقدام کرده اید و مدارک آن موجود است ، پیگیری شما انشالله به نتیجه خواهد رسید ولی برای اینکه بهتر بتوانید مشکل را حل کنید بهتر است وکیل گرفته و یا حداقل با مشاوره وکیل درجه یک دادگستری، پرونده را دنبال کنید.

      1. علی342 می گوید

        سلام
        ممنون از راهنمایی شما.

  2. ناشناس می گوید

    با سلام
    ایا امسال خبری از اعمال مدرک بالاتر که اریه شده هست ؟؟

    1. پساما می گوید

      سلام
      دوست عزیز ، متاسفانه بسیاری از قوانین و مقررات پس از خصوصی سازی در شرکت مخابرات یا اصلاً و یا بطور صحیح و کامل اجراء نمی گردد.
      احتساب مدارک دانشگاهی و طبقه بندی مشاغل نیز از سری این قوانین مغفول مانده است .

      1. پساما می گوید

        همکار محترم ، ضمناً اینطور از شواهد و قرائن مشهود است امسال نیز همانند سالهای گذشته می باشد، جز اینکه همکاران ذینفع به اتفاق و همه با هم از طریق مراجع قانونی پیگیر اجرای آن گردند.

  3. ادیتور می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما

    بوشهری
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۲/۲۳ در ۱۰:۴۸

    سردبیر گرامی سلام
    اول اینکه این بند کمک هزینه ورزشی که ما نمیگیریم ماهانه هست ۳۵% حداقل دست مزد روزانه یا سالانه؟
    دوم اینکه اگر بقیه میگیرن ما باید چکار کنیم که به ما هم بدن؟
    راهنمایی میفرمایید؟

    1. پساما می گوید

      سلام
      همکار عزیز،
      ماده 65:
      شرکت برای تقویت سلامت جسمی و روحی کارکنان ، بازنشستگان ، ازکارافتادگان ، وظیفه و مستمری بگیران و خانواده آنان نسبت به پرداخت کمک هزینه تهیه لوازم ورزشی معادل 35% حداقل دستمزد قانونی ماهانه ، در هر سال اقدام می کند.
      البته همکار عزیز این مصوبه می باشد و متاسفانه تاکنون اجراء نشده است .

  4. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    خوزستان
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۲/۲۰ در ۱۴:۰۳
    با سلام سردبیرجان سالهای ۹۱و۹۲ هرکه با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده پاداش سنوات را با سالهای ارفاقی دریافت میکرد مثلا ۳۵ سال پاداش می گرفت ولی یازنشستهای سال۹۳ را پاداش سنوات براساس سابقه مفید در اداره و بدون سنوات ارفاقی محاسبه و پرداخت کردن لطفا علت این تبعیض پیگری و اعلام کنید ممنون

    1. خوزستان می گوید

      خوزستان
      فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۲/۲۰ در ۱۴:۰۳
      با سلام سردبیرجان سالهای ۹۱و۹۲ هرکه با شرایط سخت و زیان آور بازنشسته شده پاداش سنوات را با سالهای ارفاقی دریافت میکرد مثلا ۳۵ سال پاداش می گرفت ( 25 سال مفید و 10 سال ارفاقی که جمعا 35 سال ) ولی یازنشستهای سال۹۳ را پاداش سنوات را براساس سابقه مفید در اداره و بدون سنوات ارفاقی محاسبه و پرداخت کردن و باتوجه باینکه در شیوه نامه توضیح داده شده با سالهای ارفاقی محاسبه و پرداخت گردد ولی متاسفانه خوزستان برای بازنشستهای 93 سلیقه ای محاسبه کرده لطفا علت این تبعیض پیگری و اعلام کنید ممنون

    2. پساما می گوید

      سلام
      همکار عزیز

      در آئین نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد مصوب 26/12/86 چنین آمده است :
      ماده 2-
      کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی در صورت دارا بودن حداقل بیست و پنج (25) سال سابقه خدمت قابل قبول (بدون رعایت شرط سنی) می‌توانند در مهلت پیش‌بینی شده در قانون با ارایه در خواست کتبی مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد و موافقت دستگاه متبوع با استفاده از حداکثر پنج (5) سال سال سنوات ارفاقی تا سقف سی‌سال بازنشسته شوند.
      اما جهت جلوگیری از خروج زود هنگام کارکنان متخصص از سال 91 در خصوص سنوات ارفاقی تجدید نظر شده و در آئین نامه جدید قانون بودجه 1394 ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بازنشستگی پیش از موعد مشمولان قانون بازنشستگی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه و بدون سنوات ارفاقی موافقت کردند.

      توضیح کاملتر به این شرح است :
      نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، بند (د) تبصره ۱۸ وضعیت بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال 94 را تصویب کردند، بر این اساس :
      «بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۵ شهریور سال۱۳۸۶ و قانون تمدید آن، در دستگاههای اجرایی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد ۵۲ و ۵۳ قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است.

  5. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    منتظر بازنشستگی

    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ در ۱۰:۳۴
    باسلام: محاسبه جمع کسورات بازنشستگی ۲۴ ماه تقسیم بر ۲۴تقسیم بر۹درصد باجمع حقوق ومزایای ۲۴ماه تقسیم بر۲۴ همخوانی ندارد ۹درصد خواهشن راهنمایی بهانه نه

    1. پساما می گوید

      سلام
      ماهیانه 9 درصد از حقوق و مزایای کارکنان با بیمه خدمات کشوری به صندوق بازنشستگی مربوطه واریز می گردد.
      همخوانی دارد برادر من بدون هیچ بهانه ای، دوباره حساب کن ولی اینهایی که می گم ،
      حقوق شامل :
      (مزد شغل +مزد سنوات +مزد پایه سربازی+مزد رتبه+ فوق العاده شرایط کار +مزایای ماندگار شرایط کار)

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        ایا فوق العاده نوبت کاری جز حقوق بازنشستگی نیست

  6. ناشناس می گوید

    سلام. ضمن تشکر از شما بابت فراهم کردن امکان این پرسش و پاسخ،
    درباره صندوق 6% سئوال دارم. 6% از ناخالص حقوق است و یا پس از کسر مالیات و بازنشستگی؟ متشکرم

    1. پساما می گوید

      سلام
      ماهیانه 6 درصد از حقوق و دستمزد کارکنان ، به اضافه 6 درصد هم از سوی کارفرما به میزان دوازده درصد به صندوق معروف به شش درصد واریز می گردد.
      چنانچه دقت نمائید در ستون کسورات فیش حقوقی یکی از آیتم ها مربوط به مبلغ کسر شش درصد می باشد که فقط شش درصد مزد ها کسر می گردد . این کسر ، مشمول مزایا و رفاهیات نمی باشد.

      از محل اندوخته وجوه مذکور به کارکنان عضو صندوق وام پرداخت می شود.
      چنانچه همکاری قبل از پایان خدمت و بازنشستگی تقاضای دریافت پس انداز صندوق فوق را نماید فقط 6 درصد از وجه پس انداز به وی مسترد می گردد ولی پس از بازنشستگی همه دوازده درصد کسر شده از حقوق و سهم کارفرما به او پرداخت می شود.

      1. ناشناس می گوید

        متشکرم

  7. علی می گوید

    سلام-جناب پساما لطفا به این سوال که به درد اکثریت میخورد جواب دهید؟ اول چرا در بعضی استانها مثل اصفهان ازکارکنان بالای30 سال خدمت (خدمات درمانی کشوری) دیگر کسورات بازنشستگی کم نمیشود و در اکثر استانها مثل تهران کسورا بازنشستگی کم میشود دوم آیا قراره کارکنان (9 درصد) هم مثل (7 درصد) بالای 30 سال مثلا 35 سال برای بازنشستگی 35 روز حقوق بگیرند ممنون از راهنمایی شما و سردبیر محترم .

    1. پساما می گوید

      سلام
      کارکنان ،با بیش از سی سال سابقه که به کار اشتغال دارند از پرداخت کسور بازنشستگی مقرر معاف هستند و در صورتی که مبالغی در این خصوص از حقوق آنان کسر شده ، قابل استرداد می باشد.

      برای بازنشستگان بیش از سی سال خدمت ،در قانون مدیریت خدمات کشوری ، آن پنج سال مازاد به روز محاسبه نمی گردد ، همانطور که گفتید مثلاً برای 35 سال خدمت 35 روز حقوق ، بلکه این امتیاز به شکل دیگری منظور می شود،
      به ازای هر یک سال سابقه خدمت بیشتر از 30 سال ، دو و نیم درصد به حقوقی که به عنوان حقوق بازنشستگی‌محاسبه شده، افزوده می‌ گردد.
      به عنوان مثال اگر فردی 35 سال سابقه خدمت داشته باشد، حقوق بازنشستگی وی بر اساس 30 سال سابقه تعیین شده و پنج تا دو و نیم درصد یعنی دوازده و نیم درصد ( 5/12 درصد ) بابت پنج سال خدمت بیشتر به حقوق بازنشستگی وی اضافه می‌شود.

      1. علی) همکاررسمی سابق می گوید

        سلام- ممنون و تشکر از پاسخگوی محترم

      2. جوادی می گوید

        با سلام ایا شرکت مخابرات باید به صندوق بازنشستگی اعلام کند 30 سال خدمت تمام شده یا صندوق به مخابرات اعلام میکند

        1. پساما می گوید

          سلام
          مراحل بازنشستگی با تقاضای کتبی فرد آغاز می گردد.

  8. hidmoradi می گوید

    سلام مجدد خدمت شما سروران عزیز
    بنده مشکلم را قبل از این هم مطرح کرده بودم اما لازم دونستم که تکمیل کنم مشکلم را.
    پدر بنده از کارمندان رسمی شرکت مخابرات استان قم هستند.
    و چیزی در حدود 26 سال سابقه ی کار در شرکت مخابرات را دارند.
    در حکم کارگزینی تاریخ 01/01/1387 ایشون جزو گروه 13 هستن ولی در حکم سال 01/01/1388 ایشون جزو گروه 9 شدن و تاکنون که اخرین حکم را که مربوط به تاریخ 01/06/1393 هست ایشون تازه شدن گروه 10 ومتاسفانه پدرم اصلا متوجه این موضوع نشده بودن تا این که چند روز پیش متوجه شدیم.
    و بعد از کلی تماس و پیگیری امروز بهمون گفتن که راهی نداره و باید زود تر متوجه میشدید.
    میخواستم ببینم واقعا راهی نداره؟
    باید از کجا اقدام کنیم تا این مورد اصلاح بشه؟
    ممنون میشم پاسخم را بدید بد جوری حالمون گرفته هستش.

    1. علی می گوید

      سلام- با اجازه از پساما و سردبیر- موضوعی که شما به آن اشاره کردید مشکل کلی و برای بسیاری ازهمکاران اتفاق افتاده نگران نباشید! قبل از خصوصی سازی گروه ها بیشتر بود ولی هنگام خصوصی سازی طبق نظام طبقه بندی مشاغل جدید از بسیاری ازهمکاران مشابه ابوی محترم شما حدود سه گروه کم شد لذا اگر ابوی شما متوجه هم شده بود کاری نمی توانست انجام دهد زیرا به اصطلاح حمله به گروه ها سراسری بود!

    2. پساما می گوید

      سلام

      در فروردین سال 1388 گروهی از همکاران تنزل گروه داده شدند که تعدادی از طریق اداره کار پیگیر شکایت شده اند
      برای توضیح کامل در ایخصوص نیاز به بررسی پرونده و مشاهده سابق می باشد
      بدیهی است با عدم اطلاع از جزئیات پرونده مانند ، مدرک تحصیلی ، پست سازمانی ، تاریخ استخدام و سنوات خدمتی و نوع آن ( قراردادی و رسمی ) و همچنین سالهای استقرار در یک شغل ، نمی توان قاطعانه اظهار نظر نمود.
      ولی چنانچه در صدور احکام اشتباه صورت گرفته باشد برای همه آنها اصلاحیه صادر و مابه التفاوت حقوق چنانچه بیشتر باشد، اعاده و کمتر باشد ،باز پرداخت می شود.

      1. پساما می گوید

        سلام
        علی جان صاحب اختیارین ، هر کس که بتواند پاسخ صحیح ارائه دهد و مشکل همکاران را حل نماید قابل احترام و باری را از شانه ما برداشته است بدینوسیله تشکر می نمایم.
        هر اقدامی که برای یک پرونده استخدامی روی می دهد باید بر اساس قوانین مصوب و منطبق بر قانون کار باشد در غیر اینصورت قابل پیگیری و اعاده حق می باشد .
        همانطور که عرض شد با دسترسی نداشتن به جزئیات و سوابق نمی توان نظر قاطع ارائه نمود.

  9. ناشناس می گوید

    سلام خدمت سردبیر محترم و جناب پساما
    اینجانب در هنگام خصوصی شدن مخابرات دارای مدرک تحصیلی کاردانی بودم با 20 سال سابقه کار با گروه 14 و در حال تحصیل بودم که بعد از خصوصی شدن موفق به گرفتن مدرک لیسانس شدم بعد از ارائه مدرک از محل 20 درصد ارتقاء شغلی یافتم و به من پست کارشناسی داده شد ولی نه بخاطر ارتقاء و نه بخاطر مدرک تحصیلی هیچ گروهی بمن داده نشد امور اداری وکارگزینی می گویند بمن هیچ گروهی تعلق نمی گیرد ایا این صحیح هست و دستوری یا بخشنامه ای در مورد ارتقاء گروه وجود ندارد لطفا در این خصوص راهنمایی بفرمائید درضمن تعدادی از همکارانی که با من در یک واحد مشغول بکار هستیم با همون سنوات و به هر دلیلی قبل از خصوصی شدن به انها پست کارشناسی داده شد و الان انها بامدرک کاردانی گروه 16 هستند

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      جناب سردبیر ایا کسی برای سوال ما جوب یا راهنمایی نداشت؟

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        دوست من
        پاسخ به بعضی سوالات که توسط پساما صورت میگیره گاهی طولانی میشه.
        دلیلش رو هم گذاشتم اگر خودش خواست براتون توضیح بده.
        اگر بتونیم یه کمکی براش جور کنیم خیلی خوب میشه
        تا اون زمان باید صبور باشید
        ضمن اینکه سوالات مالی اداری حالت اورژانش نداره

        1. پساما می گوید

          سلام
          با تشکر از جناب سردبیر ، باستحضار همکاران محترم می رسانم برخی از سوالات تخصصی و نیاز به پرس و جو از اهل فن دارد که ممکن است پاسخ به تعویق افتد که بدینوسیله از صبوری همه دوستان قدردانی می نمایم.

          پس از باصطلاح خصوصی سازی کلیه قوانین مربوط به ارتقاء شغلی ، اعطای گروه اعم از سنواتی و یا مربوط به ارتقاء مدرک تحصیلی به بهانه پیاده سازی چارت جدید و طبقه بندی مشاغل ، بر خلاف قانون کار متوقف گردیده که در این رابطه تعداد زیادی از همکاران متضرر گردیده اند و همانطور که گفتید تبعیض آشکار و رفتار دوگانه در این مورد باعث رنجش خاطر همکاران و موجب کاهش روحیه کاری نزد ایشان گردیده است که امید است با درایت و دوراندیشی مدیران محترم هر چه زودتر این نقص در شرکت مخابرات برطرف گردد.

  10. سردبیر - مخابرات ما می گوید

    هید مرادی

    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ در ۰۰:۳۴
    با سلام و خسته نباشید
    پدر بنده از کارکنان رسمی استان قم هستند و از ابتدای سال ۱۳۸۸ حکم کارگزینی پدرم را به اشتباه ثبت کرده اند.(حالا سهوا یا عمدا) و در سال ۱۳۸۷ گروه ۱۳ بودن ایشون و در سال ۸۸ به بعد به گروه ۱۰ کاهش دادند و پدرم اصلا توجهی به این موضوع نکرده بودند و تازه متوجه شدیم.
    میخواستم ببینم که باید از چه طریقی اقدام کنیم تا بهتر و زود تر به نتیجه ی مطلوب برسیم و سریع تر حکم را اصلاح کنند؟
    در ضمن ایا هزینه دیرکرد این اشتباه را میدهند یا کلا همش کنسل میشه و از حکم جدید به بعد فقط حقوق را اصلاح میکنند؟
    با تشکر از شما
    پدرم در حال حاضر ۲۶ سال سابقه ی کار دارند اما از سال ۸۸ به بعد این مشکل پیش امده است
    تشکر

  11. کارگر مخابرات اهواز می گوید

    با سلام

    چرا تعطیل کاری پرسنل شیفت رو از ابتدای سال گذشته حذف کردند ولی تا به اداره کار مراجعه میکنی قابل پرداخت میشه. اگر قانونی است چرا پرداخت نمیشه؟ اگر غیر قانونیه چرا اداره کار حکم به پرداخت میده ؟

  12. کارمندی ازمخابرات گیلان هستم می گوید

    با سلام واحترام پنج ماه حضور داوطلبانه درجبهه و 22 ماه جبهه در دوران سربازی درسوابق کاری سختی کار محسوب مشود یا حتما باید بیست سال سختی کار داشت تا سنوات ان دردوران بازنشستگی تامین اجتماعی به حساب اید

    1. پساما می گوید

      سلام
      طبق قوانین موارد مذکور جزو مشاغل سخت و مشمول محاسبه سنوات بر مبنای یک و نیم برابر می گردد.
      همچنین به موجب ماده 27 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مدت خدمت داوطلبانه جانبازان، رزمندگان، آزادگان و شهدا در جبهه قبل از استخدام و اشتغال ،جزو سنوات قابل قبول از لحاظ بیمه و بازنشستگی به ماخذ مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.
      در مورد بیست سال: با داشتن بیست سال سابقه مشاغل شخت و زیان آور بصورت متوالی و بیست و پنج سال غیر متوالی می توان درخواست بازنشستگی کرد.

  13. پیمانکار سابق قرار دادی فعلی می گوید

    با سلام می خواهم بدانم ایا امکان دارد بصورت ایمیل یا تلفنی درد خود را با شما در میان بگذارم تا شاید با راهنمایی شما ان گره و درد درمان شود باتشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      خواهش میکنم.هر چند کاری از ما ساخته نیست.
      با ایمیل راضی ترم در خدمتتون باشم. mokhaberatema@gmail.com
      تلفن رو هم در صفحه شما و سایت-ارتباط با ما نوشته شده

  14. بازنشسته سال 93 می گوید

    سلام بر عزیزانی که در این سایت صبورانه به درد و دلهای همکاران گوش فرا میدهند و متواضعانه راهنمایی لازم را نیز بعمل می آورند. خواهشا لطف فرموده بنویسید موضوع اضافه کاری هایی که تامین اجتماعی درصدی از آنرا از ما بازنشستگان 7درصدی گرفته و درحقوق مستمری لحاظ نکرده به کجا رسید؟ سپاسگزارم

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      همکار گرامی
      طبق آخرین اطلاع قرار بود به شکلی در معادلات تاثیر بگذارد.
      ولی راستش من چشمم آب نمی خورد.به نتیجه نمی رسد.
      نیروی محکمی پشت کار نیست.
      مدیران هم حقوقشان بدون آن چیزها, به سقف میرسد لذا برایشان مهم نیست.

      1. پساما می گوید

        با سلام

        بخشنامه 5271/93/200 در مورد حذف حق بیمه از اضافه کاری‌ ، در مهرماه 1393 از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ شد که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت ، برخی از نمایندگان مجلس این مصوبه را غیرقانونی خوانده و با اجرای آن مخالفت کردند.
        در این بخشنامه عنوان شده است که ، بر اساس احکام قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم توسعه ،حق بیمه فقط باید از حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر کم شود و بر اساس تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به اینکه اضافه کار ، فوق العاده مستمر محسوب نمی شود، قانون برای این پرداختی ها هیچ گونه کسوراتی در نظر نگرفته است.

        نظر مسئولین سازمان تأمین‌اجتماعی در این رابطه این است که ، عدم کسر حق بیمه از اضافه‌کاری کارکنان دولت باعث کاهش مستمری دریافتی در زمان بازنشستگی و همچنین کاهش حق سنوات پایان خدمت آنان خواهد شد.
        دلیل کاهش هم این است که ، حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بر اساس میانگین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در دو سال منتهی به بازنشستگی محاسبه می‌شود،
        در پی اعتراضات صورت گرفته ، این مصوبه اخیراً‌ در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مجلس نیز طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کار کارمندان دولت را مطرح کردند که به زودی در مجلس بررسی می‌شود.
        در حال حاضر تمام گروه‌ها منتظر استفساریه مجلس هستند تا پس از رفع ابهام ، نظر نهایی اعلام شود.
        در صورتی که طرح مذکور مورد تصویب مجلس قرار گیرد تبدیل به قانون گردیده که قطعاً‌ جایگاه بالاتری از رأی دیوان عدالت دارد.

        1. قادر می گوید

          اساتيد محترم:خودتان ميگوييد كارمندان دولت.ما كه كارمند دولت نيستيم.

          1. پساما می گوید

            سلام
            در شرایط کنونی ، کارگر بخش خصوصی هم نیستیم.
            دوست عزیز نه به سوال و نه به پاسخ آن دقت کرده ای!

  15. ناشناس می گوید

    سلام. وقت بخیر
    آقای سردبیر موردی فرمودند که برایم مبهم است. در صفحه:
    http://mokhaberatema.ir/?page_id=30255
    سردبیر پاسخ در تاريخ فروردین ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۲۳:۰۰:
    اعزام به ماموریت جاده ای, خلاف قوانین جاری شرکت است.
    قوانین ماموریت را بخوانید ببینید برای مدیران که به سفر تهران می آیند چه امکاناتی در نظر گرفتن!

    اعزام به ماموریت جاده ای خلاف قوانین جاری شرکت است؟ در صورت امکان درخواست توضیح جنابعالی را در این مورد دارم. با تشکر

    1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

      این موضوع را بطور کامل در یک مطلب توضیح داده اند امروز منتشر کرده ایم.لطفا بخوانید.

  16. علی اصغر نوروزی از استان گلستان می گوید

    سلام چرا شرکت مخابرات ایران وشرکت های تابعه ماده 51قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را اجرا نمی کند

    1. پساما می گوید

      سلام
      همکار عزیز ، متاسفانه در رابطه با عدم اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در شرکت مخابرات منجمله مورد سوال شما در خصوص پرداخت حق ایثارگری به مبنای 25% حداقل دستمزد ماهیانه به جانبازان بالای 25% و آزادگان ، بارها در “مخابرات ما ” مطالبی ارائه شده است و علت آن را باید مسئولین ذیربط پاسخ دهند .

  17. علی همشهری می گوید

    باسلام- جناب پساما خسته نباشید بنده با مدرک دیپلم رئیس مرکز هستم و گروه 15 (25 سال سابقه) فوق دیپلم حسابداری گرفتم ولی ارتقائ صورت نگرفته و کارگزینی میگوید چنانچه تغییر شغل به حسابدار دادید یک گروه تعلق میگیرد لذا چنانچه بخواهم این کار را انجام بدهم حق سرپرستی لغو میشود به نظر شما چه کار کنم ؟ ممنون و تشکر

    1. پساما می گوید

      سلام
      اخذ مدرک بالاتر و غیر مرتبط به تنهایی برای تغییر پست کافی نمی باشد. در صورتیکه رشته شغلی بنا به درخواست کارکنان تغییر کند ، حداقل زمان توقف برای ارتقاء ، از زمان تصدی شغل جدید محاسبه خواهد شد و حداکثر 1/2 زمان مربوط به تصدی شغل قبلی ، در محاسبات مربوط به حداقل زمان توقف قابل احتساب خواهد بود.
      -برای پاسخ قطعی به سوال شما ، نیاز به جزئیات می باشد.

      1. علی همشهری می گوید

        سلام- ضمن تشکر از وقتی که گذاشتید چه جزییاتی لازم است ؟

        1. پساما می گوید

          سلام
          جزئیات یعنی ، مشاهده و بررسی کامل پرونده استخدامی .

  18. راحت --مخابرات گیلان می گوید

    با سلام و عرض ادب
    پیشنهاد جهت حذف ماموریت: برای اینکه کلیه کارکنان از حقوق مساوی برخوردار باشند.
    چون بعضی از کارکنان در محل کار خدمات زیادی انجام میدهند ولی هیچگونه ماموریتی شامل حال آنها نمی شود، در صورتی که بعضی از افراد هیچگونه کارائی نداشته ولی ماهانه ماموریتهای زیادی می گیرند. لذا مدیران نیروی انسانی جهت اعمال و یکسازی حقوق در اشل حقوق طوری گنجانده شود که کلیه همکاران از مزایای حقوق یکسان برخودار باشند …
    با کمال تشکر

    1. پساما می گوید

      با سلام
      وقتی همکاری برای کار در خارج از کارگاه اعزام می گردد طبق قانون کار و شرایط مصوب در قوانین مشمول دریافت حق ماموریت می گردد و هیچ مسئولی نمی تواند در این مورد خلاف قوانین و مقررات رفتار نماید.

      در چارچوب وظایف مربوط به هر شغلی، نحوه انجام کار تعریف شده است و تعدادی از مشاغل علاوه بر وظایف جاری مربوط به شغل ، وظیفه ای موقت به آنان محول می گردد که نیاز به اعزام به سایر نقاط در داخل و یا خارج از شرکت می باشد.
      همکارانی که از وضعیت موجود ناراحت می باشند مطمئناً خستگی و خطرات ناشی از رفت و آمد به محل ماموریت در جاده ها و دور ماندن از محل زندگی را تجربه نکرده اند و هستند کارکنانی در طرف مقابل که حاضرند هیچگونه حق ماموریتی دریافت نکنند ولی در اداره بمانند.
      چنانچه قوانین و مقررات بطور کامل اجراء شود و کارمندان همه به حق و حقوق خود برسند و همکاری هم که در محل کار خدمات بیشتری انجام می دهد به انواع مختلف تامین گردد هیچگونه از این دلخوری ها بوجود نمی آید ولی متاسفانه وضعیتی که پس از باصطلاح خصوصی سازی بوجود آمده است ،تعداد بسیاری از کارکنان را ناراضی نموده است.

  19. آریا می گوید

    سلام
    رفاهیات شامل چه مواردی میشه؟در هر ماه چه مبلغی میشه؟

    1. کارشناس می گوید

      ببخشید منم همین سوال رو داشتم. این قول رفاهیات چیه که همه ازش صحبت میکنند ولی جز تهران واصفهان هیچ کی ندیده؟ و آیا به توجه عظیم مسولان به عمر مخابراتی ما قد میده؟

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        خواهش میکنم

        این رفاهیات , همان عددی است که برای سال 92 باید پرداخت میشد که نشده.
        جواب سوال آخرتان منفی است.

        1. ناشناس می گوید

          عدد>//؟ چه عددی .سردبیر گلم

          1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

            همان دو میلیون و نهصد هزار تومان

    2. آریا می گوید

      سلام سردبیر
      لطفا اگه امکان داره یه اطلاعاتی در مورد این رفاهیات بدهید. با تشکر

      1. پساما می گوید

        سلام
        رفاهیات دو دسته می باشند
        1- رفاهیات جاری: بصورت ماهیانه و یا سالیانه برای رفاه حال کارکنان و بعنوان کمک هزینه پرداخت می شود.
        2- رفاهیات موردی : بصورت موردی و در شرایط خاص به همکاران ذیربط پرداخت می شود.
        رفاهیات جاری :
        کمک هزینه خواربار ماهیانه 55% حداقل دستمزد ماهیانه
        کمک هزینه نهار ماهیانه 30% حداقل دستمزد روزانه
        کمک هزینه مسکن :
        کلان شهرها 26% حداقل دستمزد ماهیانه
        مرکز استانها 18% حداقل دستمزد ماهیانه
        شهرستانها 10% حداقل دستمزد ماهیانه

        کمک هزینه ایاب و ذهاب:
        کلان شهرها 40% حداقل دستمزد ماهیانه
        مرکز استانها 30% حداقل دستمزد ماهیانه
        شهرستانها 20% حداقل دستمزد ماهیانه

        کمک هزینه لباس بصورت سالیانه 50% حداقل دستمزد ماهیانه
        کمک هزینه لوازم ورزشی بصورت سالیانه 35% حداقل دستمزد ماهیانه
        و بیمه عمر و حوادث کارکنان .

        2- رفاهیات موردی :
        کمک هزینه های درمانی و بهداشتی و بیمارستانی ، مهد کودک فرزندان ،

        کمک هزینه های ازدواج ، فوت ، تحصیل ،وام های ضروری ، اینترنت رایگان ، تست سلامت کارکنان هر سه سال یکبار،
        کمک هزینه برق و گاز در مناطق گرمسیر و سردسیر
        کلیه موارد فوق در سری نوشته های “قانون می گوید” (فصل هفتم ) بصورت کامل توضیح داده شده است .

        1. ناشناس می گوید

          ضمنا حداقل دسمزد ماهیانه در سال 1394 7120000ریال میباشد کارکنان حساب کنید چقدر از مبلغ رفاهیات در سال 94 کم میگیرید درحدود 500000 تومان؟؟؟

  20. فارس می گوید

    با سلام. با مدرک دیپلم در مورخه 93/12/28 بازنشسته شده ام.
    عنوان پست: مسئول توزیع و واگذاری خطوط.
    عنوان شغل: کاردان ارتباط و مخابرات 1
    زمان محاسبه سنوات تشویقی عوض 40 ماه 35 ماه حساب کردن. درصورتیکه دیپلم هستم. با مراجعه می گویند چون عنوان شغل کاردان است فوق دیپلم محسوب می شود. ضمنا گروه 10 رتبه 2 می باشم.
    لذا خواهشمند است راهنمایی فرمایند چه مزایایی شامل ما، از کاردانی، چه در زمان اشتغال و زمان بازنشستگی شده و میشود؟

    1. ناشناس می گوید

      خواهشمنداست جواب بدهید

      1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

        جواب میدن نگران نباشید

        1. ناشناس می گوید

          بزرگوار می خواهم پیگیری کنم راهنمایی بفرمایند. اطلاع رسانی کنید.

          1. سردبیر - مخابرات ما می گوید

            حتما راهنمايي ميكنن.

            1. پساما می گوید

              با سلام
              با عذرخواهی از همکاران محترم به دلیل تعویق در پاسخ،
              پرداخت پاداش تشویقی بر اساس حقوق می باشد و حقوق نیز طبق شغل محاسبه می گردد نه براساس مدرک .
              مدرک تحصیلی یکی از عواملی است که در تصدی شغل موثر است و در طبقه بندی مشاغل جزو “مهارت ها “می باشد .
              منظور از این عامل حداقل توانایی و شرایطی است که فرد باید داشته باشد تا بتواند تصدی مشاغل مورد نظر را بعهده گیرد. بطور مثال از سایر عوامل مهارتها ” تجربه ” است .

              لذا بر اساس قوانین و مقررات استخدامی شرکت مخابرات ملاک محاسبه شغل مورد تصدی است نه مدرک تحصیلی .
              وقتی شاغل در شغل کاردانی قرار می گیرد از ضریب حقوقی بیشتر نسبت به مشاغل پایینتر برخوردار می گردد پس با کم شدن 5 روز از مدت پاداش تشویقی عملاً تفاوت چندانی بوجود نمی آید چون به همان نسبت که مدت روزها کمتر شده ، میزان حقوق بیشتر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

The maximum upload file size: 64 مگابایت. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop files here